گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

عمان و ایتالیا حافظان منافع ایران و کانادا Oman named Iran’s representative in Canada

iran oman

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: عمان به عنوان حافظ منافع تهران در کانادا و ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در تهران مشخص شد.

مرضیه افخم صبح سه‌شنبه در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران اظهار کرد: عمان به عنوان حافظ منافع ایران در کانادا و ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در تهران مشخص شد.

او گفت: این اقدام پس از انجام مکاتبات سیاسی و یادداشت‌ها بین نمایندگی‌های ایران و کانادا که در سازمان ملل مبادله شد، صورت گرفت.

افخم در پاسخ به پرسش ایسنا درباره اقدامات ایران در خصوص تسهیل امور کنسولی برای ایرانیان مقیم کانادا، خاطرنشان کرد: با توجه به نامشخص بودن مناسبات سیاسی دو کشور در آینده نزدیک و به منظور روان‌سازی مکاتبات سیاسی یادداشت‌هایی بین نمایندگی‌های ایران و کانادا در سازمان ملل مبادله شد و ایران موافقت خود را با تعیین عمان به عنوان حافظ منافع ایران و ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در تهران اعلام کرد.


وی افزود: بر این اساس حفاظت از اموال و منافع دو کشور و انجام مکاتبات سیاسی بر این روند انجام می‌شود.


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم‌چنین درباره تصمیم ایران و انگلیس برای تعیین کاردار غیرمقیم و رایزنی‌های دو کشور در این باره نیز گفت: تفاهم شد بحث تعیین کاردار غیرمقیم برای از سرگیری روابط در دستور کار قرار گیرد. مقرر است ظرف هشت روز آینده کارداران غیرمقیم از سوی دو کشور معرفی شوند که این نیازمند طی شدن مراحل تعیین سفیر از جمله تایید آگرمان‌ها و مباحث فنی دیگر ندارد. آن‌ها در پایتخت‌ها به طور ثابت مستقر نمی‌شوند و در تردد خواهند بود و به این ترتیب با معرفی آن‌ها و فعالیت کاردار غیرمقیم سفارت‌های دو کشور بازگشایی می‌شوند و بحث حافظ منافع پایان پیدا می‌کند.

Oman named Iran’s representative in Canada as Rouhani makes

diplomatic push


Oman will look after Iranian affairs in Canada after diplomatic relations were suspended last year, Iran said on Tuesday, part of efforts by Tehran to improve ties with the West under President Hassan Rouhani.

Canada closed its embassy in Tehran and expelled Iranian diplomats in Canada in 2012. 

“Oman has been named the protector of Iran’s interests in Canada, and Italy has been named the protector of Canada’s interests in Tehran,” Foreign Ministry Spokeswoman Marzieh Afkham said,

Canada’s move to cut ties with Iran came after Britain’s embassy in Tehran was stormed by protesters in 2011 and then closed

Britain and Iran said last month they would appoint non-resident diplomats and have said they are in talks to restore diplomatic relations

دولت کانادا متوجه نیست در ایران چه می گذرد

دولت کانادا متوجه نیست در ایران چه می گذرد

معاون آمریکا و اروپای وزیر امور خارجه در ادامه گفت و گو با ایسنا درباره روابط ایران و کانادا نیز اظهار کرد: متاسفانه دولت کانادا مواضع تندی علیه ایران اتخاذ کرده است که از واقعیت های کشورمان به طور کامل به دور است. وقتی اظهارات آن ها را بررسی می کنیم گویا در دنیای دیگری زندگی می کنند و متاسفانه دولت کنونی کانادا این سیاست را در پیش گرفته است. سیاست های خصمانه و تندی که از سوی کانادا علیه ایران دنبال می شود نشان می دهد آن ها از تحولات ایران و واقعیت های آن بی خبرند و متوجه نیستند در ایران چه می گذرد یا روابط خارجی ایران چگونه است و انتخابات ایران با چه شور و هیجانی انجام شد و مردم ایران چگونه به تحولات بین المللی نگاه می کنند. طبیعی است آن ها از این شرایط متضرر می شوند. ما به دنبال این نیستیم تا تحت هر شرایطی با یک کشور ارتباط داشته باشیم.


اگر کانادا به سیاست هایش در قبال ایران ادامه دهد، به جایی نخواهیم رسید


وی با بیان این که سیاست ما ارتباط با کشورها بر اساس احترام متقابل و موضع برابر است، تصریح کرد: اگر دولت کانادا بخواهد سیاست هایی را که تاکنون اتخاذ کرده، ادامه دهد به جایی نخواهیم رسید.


تلاش داریم به ایرانیان مقیم خدمات کنسولی در داخل کانادا ارائه شود


روانچی درباره وضعیت ایرانیان مقیم کانادا و پیگیری امور کنسولی آن ها خاطرنشان کرد: عنایت ویژه ای به ایرانیان عزیز مقیم کانادا داریم. آن ها از جهت خدمات کنسولی در محدودیت ها و مضیقه های زیادی هستند. تدابیری اندیشیده شده است که شاید بتوان فعالیت هایی در این باره انجام داد تا امور کنسولی ایرانیان در آن جا تسهیل شود.


او توضیح داد: در تلاش هستیم شرایطی فراهم شود که بتوانیم خدمات کنسولی به نحوی در داخل کانادا ارائه شود که البته این شرایط زمان می برد


نیاز بازار کار کانادا به مهندسین عمران افزایش یافت

civil engineer ganjico

نیاز بازار کار کانادا به مهندسین عمران افزایش یافت

مهندس عمران یکی از مشاغل پرمخاطب و مورد نیاز در سراسر جهان است. در کانادا که دارای اقتصاد رو به رشدی است، مهندسین عمران می توانند درامد خوبی را داشته باشند. بیشتر فارغ التحصیلان شاخه عمران که دارای مدرک آیلتس جنرال نمره 6.5 به بالا هستند، میتوانند در یک بازه زمانی یکساله با پرونده کامل و استفاده از وکیل مجرب اقامت کانادا Permanent Resident را دریافت و حقوق بالایی را از کارفرما داشته باشند.

نیاز بازار کار به مهندس عمران Civil Engineer

یکی از بزرگترین شاخه های مهندسی است، که کانادا با کمبود آن مواجهه است. که دلایل فراوانی همچون: توسعه پروژه های در سطح کشور کانادا، بازنشسته شدن سریع مهندسین قبلی و ... دارد.

در حال حاضر در تمام استانهای کانادا مهندسین عمران مشغول به فعالیت هستند، اما در بریتیش کلمبیا و آلبرتا کمبود مهندس عمران احساس می شود. طبق سازمان آمار کانادا، سال 2013 اولین سالی است که تعداد مشاغل مورد نیاز و شغل های پرشده مهندسی عمران با هم برابر است، یعنی تمام کارهای آگهی شده توسط کارفرما در این رشته پر شده اند. این بدان معنی است که تا سال 2020 کانادا به تعداد بالایی از مهندسین عمران نیازمند خواهد بود.

موسسه کاریابی مهندسی Paulson در ادمونتون در مصاحبه ای با Financial Post اعلام کرد: فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران در کانادا نسبت به گذشته کمتر شده اند و بسیاری از کارفرماها برای کارهای خود به دنبال مهندسین عمران در خارج از کانادا بوسیله سازمان ها و وکلای مهاجرت می گردند.همه ساله 25% به تعداد استخدام ها افزوده می شود و تمام این مشاغل مهندسی است. سال گذشته سازمان ما به تنهایی 600 نفر را استخدام نمود، که متاسفانه در حال حاضر کمبود داریم.

 

مهندسی عمران، موفق تر از گذشته در کانادا

در کانادا این رشته دارای حقوق خوبی است. (دریافتی ها چیزی در حدود 60تا 100هزار دلار / سال بر حسب کارفرما، تجربه و رزومه شما دارد.) چون مهارت آنها مورد نیاز است. اگر مدارک کافی را داشته باشند به راحتی در تمام کانادا شغل مناسب بدست خواهند آورد.

تجربه و دانش مهندسین عمران و معماری به کمک اقتصاد روبه پیشرفت کانادا، شرایط خوبی را برای داشتن شغل مناسب با حقوق فراهم نموده است.

ورود به کانادا از طریق شغل مهندسی عمران

همه ساله تعدادی از مهندسین عمران با دریافت پیشنهاد شغلی معتبر و تایید از سازمان مربوطه در کانادا با ویزای کار وارد کانادا می گردند.اما راه های بهتری نیز برای ورود به کانادا با عنوان مقیمPR نیز وجود دارد.

برنامه نیروی متخصص کبک Quebec Skilled Worker امتیاز خوبی را به مهندسین عمران میدهد. همچنین نیروی متخصص فدرالFederal Skilled Worker  نیز که به زودی 300نفر خود را برای امسال تکمیل می کند، روش خوبی برای ورود مهندسین عمران است. مهندسینی که به طرق مختلف نیز در کانادا مشغول به فعالیت هستند میتوانند از طریق نیروی متخصص استانی برای اقامت دائم اقدام کنند.

به نظر وکیل مهاجرت ، آقای گنجی ، روش اسکیل ورکر برای ورود مهندسین عمران بسیار سودمند خواهد بود و لازمه آن داشتن مدرک زبان فرانسه یا آیلتس است، اگر تاکنون برای مهاجرت به کانادا اقدام ننموده اید، بهتر است سطح دانش زبان خود را بسنجید و ببنید که کدامیک از زبانهای فرانسه یا انگلیسی را بیشتر مسلط هستید و سعی کنید مدرک آن را با نمره بالا (انگلیسی:7  - فرانسه:2B) دریافت کنید و در برنامه فدرال امسال یا سال بعد و همچنین در برنامه کبک امسال با دریافت خدمات وکیل مجرب اقدام کنید. رشد و پیشرفت شغلی، امکانات مناسب، بازار کار خوب، درامد بالا و ... شرایطی است که برای رشته شما وجود دارد و امید داریم که پلی به سوی موفقیت شما باشد.

برای بررسی شرایط کسب اقامت خود فرم ارزیابی رایگان ما را تکمیل نمایید.

 

شهرداری مونترال

ژرارد ترمبله شهردار مونترال

به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ با وجود اینکه انتخابات شهرداریها در مونترال کانادا به سرعت نزدیک می شود، بسیاری علاقه ای به شرکت در انتخابات ندارند زیرا مردم فکر نمی کنند کسی بتواند فساد موجود در شهرداری را پاک کند. با وجود این مردم مونترال امیدوارند با خارج شدن رهبری شهرداری از دست شهردار کنونی، این بخش سامان بگیرد. از این رو بسیاری آن را مهمترین انتخابات مونترال در ربع قرن اخیر تلقی می کنند. فساد در شهرداری مونترال سبب شده است در یک سال گذشته چهار بار شهردار عوض شود. 

ملانی ژولی از نامزدهای شهرداری مونترال گفت من امیدوارم در نهایت کسی پیروز شود که بتواند شهر را به درستی اداره کند. 

نوامبر گذشته ژرالد ترمبله،Gerald-Tremblay شهردار مونترال، پس از ۱۰ سال شهرداری، در میان تحقیقات کمیسیونی عمومی در مورد گستره‌ی فساد مالی در کبک  مجبور شد در پی رسوایی گسترده درباره نقش او در گروههای مافیایی برای تصاحب قراردادهای شهرداری استعفا کند. این اتفاق باعث تشکیل کمیته تحقیق شد که در نتیجه آن معلوم شد صحنه سیاسی در مونترال دهه های متمادی آلوده به فساد بوده است. شهردار بعدی نیز به اتهام چهارده مورد فساد کناره گیری کرد. 
البته ژرالد ترمبله گفت به نظرش تغییراتی که انجام داده اوضاع شهر را بهبود بخشیده و امروز تصویر مالی بهتر است، روندی از مشورت عمومی برای شهروندان وجود دارد، سمت بازرس عمومی ایجاد شده و «منشور حقوق و مسئولیت‌های مونترال» به تصویب رسیده است. او تاکید کرد حتی کمیسیون شاربونه هم افشا کرده که ماجرای فساد حداقل به سال ۱۹۸۸ برمی‌گردد در حالی که او از ۲۰۰۲ شهردار بوده است.
هم اکنون چهار نامزد اصلی برای شهرداری مونترال با وعده اعاده حیثیت شهرداری پا به میدان رقابت گذاشته اند. با وجود این به نظر نمی رسد عده زیادی در این انتخابات شرکت کنند. در انتخابات قبلی فقط سی و نه درصد از واجدین شرایط شرکت داشتند. انتخابات سوم نوامبر برگزار می شود. 

مهاجرت

مهاجرت
در سالهای اخیر مهاجرت انسانها چه به صورت قانونی و مخصوصاً به صورت غیر قانونی بسیار زیاد شده. مهاجران غیرقانونی در دو نقطه، یکی جنوب شرقی آسیا برای رفتن به استرالیا و دیگری شمال آفریقا و از طریق دریای مدیترانه برای رفتن به اروپا بسیار افزایش داشته و متاسفانه مرگ و میر ناشی از این مهاجرت غیرقانونی که از طریق دریا صورت می گیرد نیز افزایش پیداه کرده است و اکثراً در اثر غرق شدن جان خود را از دست می دهند. انسانهایی که می رفتند برای شروع یک زندگی بهتر، ولی این سفر پایانی بود بر زندگی آنها. آنهایی که زنده می مانند در اردوگاهها اسکان داده می شوند و دوره ای از آوارگی و بلاتکلیفی شروع می شود و آنهایی که می میرند در گوشه ای از قبرستان آرام می گیرند.

به راستی چرا انسانها مهاجرت می کنند؟ دلایل مهاجرت انسانها چیست؟ مهاجرت ها می توانند "درون کشوری" و "بین کشوری " باشند. مهاجرت یک فرد روستایی از روستایش به شهر و مهاجرت یک فرد از یک شهر کوچک به شهری بزرگ را می توان مهاجرت "درون کشوری " نامید.

چرا آن فرد روستایی به شهر مهاجرت می کند؟ آیا به خاطر کمبود امکانات؟ اگر کمبودهای روستاها برطرف شود و هر امکاناتی را که در شهرها وجود دارد، به روستاها نیز بدهند، آیا باز روستائیان دست به مهاجرت خواهند زد؟ دادن امکانات و حمایت روستائیان در تمامی زمینه های مورد نیاز آنها می تواند تا حدود زیادی جلوی مهاجرت آنها را به شهرها بگیرد. می توان حدس زد که مهاجرت های درون کشوری، مانند: مهاجرت از روستا به شهر و از یک شهر کوچک به یک شهر بزرگ بیشتر به خاطر دسترسی داشتن به امکانات بهتر و بیشتر صورت می گیرد.

دلایل مهاجرت های "بین کشوری " چیست؟ چرا افراد کشور خود را ترک می کنند؟ آیا دیگر سرزمین خود را دوست ندارند؟ چه چیزی در کشور آنها نیست که می خواهند آن را در کشوری دیگر بیابند؟ دلیل مهاجرت آنها اقتصادی است یا سیاسی؟ آنها از چه لحاظ به دنبال زندگی بهتری می روند؟ از لحاظ اقتصادی یا سیاسی؟ آیا این افراد برای کسب یک موقعیت اقتصادی بهتر و یا داشتن آزادی های مدنی بیشتر دست به مهاجرت می زنند؟

دلایل مهاجرت های "بین کشوری "گسترده تر از دلایل مهاجرت های "درون کشوری" است. در هر صورت هر دو نوع مهاجرت در اثر کمبودهایی صورت می گیرد. کمبودهای امکاناتی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دیگر کمبودها.

وجود اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع خوب، جلوی بیشتر مهاجرت های بی مورد و دائمی را می گیرد. کمبودهای مورد نیاز انسانها را در تمامی زمینه ها برطرف کنیم تا افراد از روستا، شهر و کشور خود مهاجرت نکنند. کاهش کمبودها در تمامی زمینه ها، کاهش مهاجرت ها را در پی خواهد داشت.

دانشجویان ایرانی کانادا

پنج‌هزار دانشجو هر سال از ایران خارج می‌شوند تا در یکی از دانشگاه‌های خارجی عمدتا در یکی از چهار کشور مالزی، آمریکا، کانادا و انگلیس تحصیلات‌شان را ادامه بدهند.

مسئولان و نهادهای رسمی و دولتی ایران اصولا علاقه چندانی به اعلام آمار مربوط به مهاجرت دانشجویان از کشور ندارند. حالا حسن مسلمی نایینی، معاون امور بورس و دانشجویان خارج سازمان دانشجویان با ارائه آماری تخمینی اعلام کرده سالانه 5هزار دانشجو از ایران خارج می‌شوند.

این آمار مربوط به دانشجویانی است که بدون استفاده از تسهیلات بورسیه و با هزینه شخصی برای ادامه تحصیل از ایران خارج می‌شوند. او براساس آمار دانشجویانی که برای معافیت تحصیلی مراجعه می‌کنند، این آمار را ارائه کرده و گفته است: «در سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۷۰۰ دانشجو برای گرفتن معافیت تحصیلی (برای خروج از کشور و ادامه تحصیل) به وزارت علوم مراجعه کردند که معمولا دو و نیم برابر این تعداد نیز بدون نیاز به گرفتن معافیت تحصیلی به خارج کشور می‌روند. چهار کشور مالزی، آمریکا، کانادا و انگلیس به ترتیب چهار کشوری هستند که بیشترین پذیرش را از دانشجویان ایرانی دارند.»

او در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این‌که چه تعداد دانشجو به ایران بازگشته‌اند، گفته از آمار مربوط به بازگشت دانشجویان اطلاعات دقیقی ندارد و این آمار در اختیار امور دانش‌آموختگان سازمان دانشجویان است. با این همه به گفته او در سال 91 بیش از 3000 مدرک در سازمان دانشجویان ارزشیابی شده است؛ سه‌هزار نفری که به نظر می‌رسد بیشتر به دلیل افزایش ناگهانی و شدید قیمت ارز در سال 91 و پس از آن‌که که برای تامین هزینه‌های تحصیل دچار مشکل شدند، گزینه بازگشت به ایران و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخلی را انتخاب کرده‌اند. سال‌هاست بخشی از فرآیند خروج دانشجویان از کشور وابسته به عملکرد موسساتی است که شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند.

به گفته نایینی، 191 موسسه برای اعزام دانشجویان به خارج از کشور فعالیت می‌کنند او از این موسسه‌ها خواسته تا همان‌طور که برای ادامه تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های خارجی تلاش می‌کنند زمینه بازگشت آن‌ها به کشور پس از فراغت از تحصیل را هم فراهم کنند.

او از خانواده‌ها خواست برای اعزام دانشجوی خود به موسسات مجاز مراجعه کنند. اسامی موسسات مجاز در سامانه اداره کل بورس وزارت علوم اعلام شده است. یکی از مزیت‌های اعزام دانشجو به خارج از کشور از طریق موسسه‌های مورد تایید این است که«اگر دانشجو از این طریق اعزام شود، در صورتی که مشکل یا شکایتی باشد امکان پیگیری آن وجود دارد.»

به گفته نایینی، موسسات غیرمجاز معمولا چندین کار مختلف انجام می‌دهند، برای مثال دفتر هواپیمایی هستند و در کنارش دانشجو هم به خارج اعزام می‌کنند.

آمار پنج‌هزار نفری دانشجویانی که سالانه به خارج از کشور می‌روند همان‌طور که مسلمی نایینی گفته، آماری تخمینی است؛ آماری که نعمت احمدی، عضو هیات علمی و استاد دانشگاه تهران درباره آن گفت: «من به هیچ آمار داخلی اعتقاد ندارم اما آمار خروج سالانه 5 هزار نفر با توجه به جمعیت 75‌میلیون نفری و این‌که جمعیت کشور جوان است، کم است و به نظر می‌رسد آمار خروج دانشجویان ایران بیش از این‌ها باشد.»

او  گفت: «آمار افرادی که به قصد تحصیل از ایران می‌روند ایده‌آل است و همه دنیا کوشش می‌کنند بخشی از نیروهایشان برای ادامه تحصیل از کشور خارج شوند اصل مساله در ارتباط با برگشتن است. این‌که دانشجویانی که برای ادامه تحصیل می‌روند و دیگر بر نمی‌گردند نگران کننده است.»

به گفته احمدی، یکی از مهم‌ترین دلایلی که دانشجویان تحصیلکرده خارج از کشور بر نمی‌گردند، فراهم نبودن زمینه اشتغال برای آن‌هاست. او ادامه داد: «دانشجویان فکر می‌کنند در ایران امنیت شغلی ندارند و تا در وضعیت اشتغال درست نشود همین شرایط ادامه خواهد داشت. چندی پیش وزیر اقتصاد اعلام کرده بود به‌زودی 5‌میلیون فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها به جامعه بیکاران کشور اضافه می‌شوند چون ما به میزان دانشجویانی که وارد آموزش عالی می‌شوند اشتغال نداریم. این امر موجب می‌شود دانشجویانی که به خارج از کشور می‌روند اگر امکان زندگی و اشتغال در آنجا داشته باشند همان‌جا بمانند.

در یک ماه گذشته یکی از برنامه‌های دولت در حوزه آموزش عالی، برنامه‌ریزی‌هایی برای ایجاد تعادل بین تقاضای بازار کار و تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است. جعفر توفیقی، سرپرست فعلی وزارت علوم گفته یکی از اولویت‌های اصلی‌اش در ارتباط با دانشگاه‌ها توجه به موضوع بیکاری فارغ‌التحصیلان و چاره‌اندیشی برای آن است.

توفیقی گفته: «بعضی اعتقادشان این است که برای حل معضل بیکاری باید دانشگاه‌ها، ظرفیت‌ها و رشته‌ها را محدود کنیم، اما اعتقاد من این است که راهکار حل مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان، کاهش ظرفیت و تعطیلی دانشگاه‌ها نیست. البته اعتقاد دارم دانشگاه‌ها در توسعه ظرفیت‌های اشتغالی کشور نقش دارند که یکی از این نقش‌ها از طریق آموزش‌های کارآفرینی است و باید از دانشگاه این توقع برود که فارغ‌التحصیلان آن تنها جویای کار نباشند بلکه خود اقدام به کارآفرینی کنند.»

افزون بر دانشجویانی که با انگیزه‌های اشتغال و اقتصادی و شرایط بهتر زندگی، ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج را انتخاب می‌کنند، شرایط سیاسی به‌ویژه محدودیت‌های شدید در دانشگاه‌های داخلی و همچنین افت محتوای آموزشی به دلیل شرایط نامناسب جذب اعضای جدید برای هیات‌های علمی دانشگاه‌ها هم بر شمار افرادی که در سال‌های اخیر به طرفداران ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی افزوده شده‌اند، افزوده است. بسیاری از دانشجویانی که شماری از آن‌ها در این سال‌ها به بهانه فعالیت‌های سیاسی از تحصیل محروم شده‌اند برای ادامه تحصیل چاره‌ای جز درخواست پذیرش از دانشگاه‌های خارجی نداشتند.

پیش از این کمیسیون حقوق‌بشر دفتر تحکیم وحدت، در گزارشی با عنوان «8 سال نقض حق تحصیل شهروندان ایرانی در دانشگاه‌های کشور» اعلام کرده بود در فاصله سال 84 تا 91 یعنی دوره هشت‌ساله ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، بیش از 1000 دانشجو از تحصیل محروم شده‌اند؛ دانشجویانی که عمدتا در مقطع تحصیلات تکمیلی فوق لیسانس و لیسانس به آن‌ها اجازه ثبت‌نام و حضور در دانشگاه‌ها داده نشد یا این‌که حین تحصیل اخراج و تعلیق شدند؛ دانشجویانی که در ماه‌های اخیر و پس از آن‌که توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شد شرایط تازه‌ای پیش رویشان قرار گرفته است.

توفیقی گفته دانشجویانی که به دلایل سیاسی محروم از تحصیل شده‌اند را به دانشگاه‌ها بازمی‌گرداند. همان‌طور که گفته برای اشتغال دانشجویان هم برنامه دارد؛ برنامه‌هایی هم برای ایجاد انگیزه بیشتر در دانشجویان ایرانی برای این‌که بمانند دارد. هرچند با همه این‌ها هنوز معلوم نیست آیا مجلس شورای اسلامی به وزارت توفیقی در دولت روحانی رای اعتماد می‌دهد یا این‌که از رییس‌جمهوری می‌خواهد برای بار سوم وزیر دیگری را برای این وزارتخانه پیشنهاد کند.


اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه های کانادا را در این لینک مطالعه کنید

آغاز فستیوال «نسیم شرقی» با حضور حمید جبلی Eastern Breeze


آغاز فستیوال «نسیم شرقی» با حضور حمید جبلی
Eastern Breeze Film Festival and review the films that directed by Hamid jebeli
.
.
.
.
.
.
.
.
.
با حضور حمید جبلی در کانادا، فستیوال بین المللی فیلم «نسیم شرقی» Eastern Breeze , روز جمعه 11 اکتبر 2013 در سینما «کارلتون» تورنتو کار خود را آغاز می کند.
جبلی با 3 فیلم: «پسر مریم»، «خواب سفید» و «آبدارچی» در تورنتو حضور خواهد داشت و به عنوان یکی از داوران این فستیوال، فیلم های راه یافته به Eastern Breeze را قضاوت می کند.
در این دوره از فستیوال بین المللی فیلم «نسیم شرقی» Eastern Breeze 88 فیلم شامل 45 فیلم در بخش داستانی، 23 فیلم در بخش مستند و 20 انیمیشن، از 32 کشور به رقابت خواهند پرداخت.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت فستیوالwww.easternbreeze.ca مراجعه کنند. 


با توجه به موضوع فستیوال، آثار در دو بخش فیلم کوتاه (حداکثر 12 دقیقه) و فیلم نیمه بلند (حداکثر 45 دقیقه) انتخاب شده اند که شامل داستانی، مستند و انیمیشن است

زندگینامه: آلیس مونرو

زندگینامه: آلیس مونرو (١٩٣١-)

 
آلیس آن مونرو ۱۰ ژوئیه ۱۹۳۱ در کانادا به دنیا آمد. پدرش کشاورز و مادرش معلم مدرسه بود. او نویسندگی را از نوجوانی شروع کرد و اولین داستانش به نام «ابعاد یک سایه» در سال ۱۹۵۰ زمانیکه هنوز دانشجوی دانشگاه وسترن اونتاریو بود منتشر شد.
او تا پیش از انتخاب نویسندگی به عنوان یک حرفه مشاغلی چون پیشخدمتی و تصدی کتابخانه را تجربه کرده بود و حتی مدتی نیز در مزارع تنباکو مشغول به کار بود. با این حال او سال ۱۹۵۱ دانشگاه را ترک کرد تا ازدواج کند. او سال ۱۹۶۳ به ویکتوریا نقل مکان کرد و کتابفروشی «کتاب مونرو» را افتتاح کرد که هنوز مشغول به کار است.

مونرو به ویژه در داستان‌های اولیه‌اش به مضامینی چون بلوغ و کنار آمدن با خانواده پرداخته است. اما با گذر سن، توجه او به میانسالی و تنهایی بیشتر شده است. زادگاه مونرو شهر کوچک وینگم در ایالت انتاریوی کاناداست و فضای داستان هایش هم غالباً شهرهای کوچک این ایالت است. داستان هایش معمولاً روندی آرام دارند، ولی حادثه یی در زیر این سطح آرام جریان دارد که مونرو در طول داستان با ظرافت از آن رازگشایی می کند و در پایان خواننده را شگفت زده برجا می گذارد.

مضامین خود را از زندگی روزمره مردم انتخاب می کند و نگاه ویژه یی به مسائل و جزییات زندگی زنان دارد. اگرچه به مشکلات و دغدغه های دختران جوان علاقه دارد، در کتاب های اخیرش به مسائل زنان میانسال و سالمند توجه بیشتری نشان داده است. خاطره در داستان هایش نقش مهمی دارد. شخصیت هایش را عمیقاً می شناسد و درباره زندگی آنها تامل می کند و دیالوگ ها را با مهارت به کار می گیرد. صداقت در بیان، زبان شفاف و روان و دقت در جزییات از ویژگی های داستان های اوست.

«مارگارت آتوود» دیگر نویسنده‌ی نام‌دار کانادایی، آلیس مونرو را یکی از «مقدسات ادبیات جهان» نام‌ داده است. ، منتقدان و نویسندگان ، سبک ساده و بی پیرایه و پیرنگ های چند لایه و شخصیت های ساده و دیالوگ های مناسبش را ستوده اند. ویژگی اصلی نثر مونرو تاکید او بر محل وقوع داستان و شخصیت‌های زن پیچیده هستند. آثار او اغلب با آثار بزرگان ادبیات مقایسه شده و گفته می‌شود در آثار او، مثل آثار چخوف خط داستانی درجه دوم اهمیت را دارد و تقریبا اتفاق خاصی در داستان‌ها رخ نمی‌دهد و اغلب تلنگری موجب دگرگونی زندگی شخصیت‌ها می‌شود.

 مونرو پس از دریافت جایزه ادبی تریلیوم برای مجموعه داستان «زندگی عزیز» عنوان کرد از دنیای نویسندگی خداحافظی می‌کند و گفت: «نه اینکه نوشتن را دوست نداشته باشم، اما به نظرم موقعی می‌رسد که حس می‌کنی به جایی رسیدی که دیگر می‌خواهی به زندگی‌ات به شکل دیگری نگاه کنی. و شاید وقتی به سن من برسید، دیگر دلتان نخواهد آن‌قدر تنها باشید که یک نویسنده تنهاست. انگار حس کنی به پایان درستی در زندگی‌ات نرسیدی و بخواهی بیشتر اجتماعی شوی.»

مونرو درباره شیوه نویسندگی خود گفته است: «اغلب پیش از شروع نوشتن داستانی، کلی با آن نشست و برخاست می‌کنم. وقتی بطور مرتب وقت نوشتن ندارم داستان‌ها مدام در ذهنم رژه می‌روند، تا جایی که وقتی می‌نشینم به نشستن کاملا در آن غرق شده‌ام. این روزها این غرق شدن را با یادداشت برداشتن انجام می‌دهم. چندین و چند دفترچه یادداشت دارم که با خط خرچنگ قورباغه پر شده‌اند، همه چیز را در آن می‌نویسم. گاهی وقتی به این نسخه‌های اولیه نگاه می‌کنم با خودم می‌گویم واقعا سودی هم دارند؟ می‌دانید من از آن نویسندگانی نیستم که از موهبت سرعت برخوردار هستند و سریع می‌نویسند.»

بیشتر داستان‌های مونرو برای اولین بار در نشریه معتبر «نیویورکر» منتشر شده‌اند. آخرین داستانی که از مونرو در «نیویورکر» منتشر شد «آموندسن» بود که اوت سال ۲۰۱۲ چاپ شد. «زندگی عزیز»، آخرین مجموعه داستان مونرو هم پاییز گذشته منتشر شد.

مونرو نویسنده مجموعه داستان‌هایی مثل «رقص سایه‌های شاد»، «زندگی دختران و زنان»، «رازهای عیان» و «دوستان جوانی من»، «فکر کردی کی هستی؟» و «فرار» است.

درمجموع از مونرو ۱۴ مجموعه داستان و پنج مجلد گزیده داستان منتشر شده است. از طرفی دختر او شیلا مونرو سال ۲۰۰۲ کتابی با عنوان «زندگی‌های مادران و دختران: بزرگ شدن با آلیس مونرو» را نوشت و منتشر کرد و در آن از خاطرات کودکی‌اش با مادر نویسنده‌اش نوشت.

مونرو که ۸۲ ساله است در یک شهر خیلی کوچک واقع در اونتاریو زندگی می کند. او هنوز هم سرسختانه می نویسد. خودش می گوید از این بابت متعجب است: انتظار داشتم تا الان بازنشسته شده باشم.

در دهم اکتبر ۲۰۱۳ آکادمی سوئد اعلام کرد که جایزه نوبل ادبیات به این نویسنده نام آور کانادایی تعلق می‌گیرد.

جایزه نوبل ادبیات به آلیس مونرو رسید
او که در زمان اعلام این خبر ۸۲ ساله بود یکصد و دهمین برنده جایزه ادبی نوبل ، اولین کانادایی برنده این جایزه و سیزدهمین زنی بود که از ۱۹۰۱ تا کنون موفق به گرفتن این جایزه معتبر ادبی شد. پیش تر از این در یک دهه اخیر زنانی چون هرتا مولر و دوریس لسینگ این عنوان را از آن خود کرده است.

مجموعه داستان فرار از این نویسنده با برگردان فارسی مژده دقیقی از سوی انتشارات نیلوفر در اواخر دهه هشتاد به بازار کتاب عرضه شد.

3 کشور شاد دنیا کدام هستند؟ Canada is second happiest country in the world


happy country world
3 کشور شاد دنیا کدام هستند؟
  روزنامه اتریشی استاندارد در گزارشی نوشت که با بررسی وضعیت شادی در ۱۵۶ کشور جهان، مشخص شد که کشورهای دانمارک،کانادا، نروژ، سوییس، هلند، سوئد،  فنلاند، اتریش، ایسلند و استرالیا، شادترین کشورها هستند.

بر اساس این گزارش، رتبه کشورهایی چون یونان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا در زمینه شادی، به علت تأثیر بحران منطقه یورو، کاهش چشمگیری داشته است.

در گزارش سازمان ملل، فقر و بیکاری از عوامل اصلی ناخشنودی افراد عنوان شده است.

بر اساس این گزارش همچنین سلامت روانی مهمترین عامل تعیین کننده شاد بودن و یا نبودن افراد ذکر شده است.

به نوشته استاندارد، در گزارش سازمان ملل در خصوص شادی تصریح شده است که افراد شاد طولانی تر و موثرتر زندگی می کنند، درآمد بهتری دارند و شهروندان بهتری برای جامعه مدنی خود هستند. 

happy country canada


جشنواره تورنتو با حضور حمید جبلی

حمید جبلی بازیگر ایرانی قرارست پاییز امسال در تورنتو حضور پیدا می‌کند تا ضمن مرور آثار او در مقام کارگردان، مستر کلاس فیلمسازی و بازیگری در کانادا برپا کند.

 حمید جبلی با سه فیلم پسر مریم، خواب سفید و آبدارچی پاییز امسال راهی جشنواره بین المللی Eastern Breeze یا همان “نسیم شرقی” می‌شود تا ضمن شرکت در جلسات پرسش و پاسخی که در سینما “کارلتون” برگزار می‌شود، تجربیات خود را در زمینه فیلمسازی و بازیگری با علاقمندان سینما در میان بگذارد.


فستیوال سینمایی “نسیم شرقی” در حوزه‌های مختلفی چون فیلم کوتاه و نیمه بلند (داستانی، مستند و انیمیشن) به شکل بین‌المللی و با موضوع “شرق” به دبیری پویان طباطبایی برگزار می‌شود.

www.GanjiCo.com

توافق ایران و انگلیس برای تعیین کاردار غیر مقیم در پایتخت های دو کشور

iran uk

توافق ایران و انگلیس برای تعیین کاردار غیر مقیم در پایتخت های دو کشور
سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص روابط ایران و انگلیس گفت: پیرومداکرات دو وزیر خارجه در نیویورک مقرر شد گفتگوها بین نمایندگان دو وزارت خارجه ادامه یابد و پیرو این گفتگوها روز گذشته(15/7/1392) آقای ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس طی تماس تلفنی با آقای دکتر ظریف پیشنهاد داد که دو کشور نسبت به تعیین کاردار غیر مقیم در پایتخت های دو کشور اقدام نمایند.
مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص سطح روابط دو کشور در حد کاردار، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارت خارجه انگلیس توافق کردندکه امروز تهران ولندن در سطح کاردار غیر مقیم با یکدیگر روابط داشته باشند.

افخم افزود: مسائل مربوط به ذهنیت تاریخی ملت ایران در زمینه نقش انگلیس در ایران و اختلافات دو کشور در زمینه های هسته ای، خاورمیانه و حقوق بشر از جمله مسائلی است که جمهوری اسلامی ایران در گفتگوهای آینده خود با انگلیس مورد گفتگو قرار خواهد داد.
ب ی ب ی س ی در گزارش خود اعلام کرد: ایران و بریتانیا برای بازگشایی سفارتخانه ها به دنبال اعتماد سازی هستند

ویزای 5 کشور برای ایرانیان محدود یا لغو شد

ویزای 5 کشور برای ایرانیان محدود یا لغو شد
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

گرجستان، عمان، اندونزی، مصر و اینک مالزی. این پنج کشور در سه ماه و اندی گذشته روندی منفی در روابط گردشگری خود با ایران پیش گرفته اند. یعنی از همان زمانی که حسن روحانی با شعار اعتدال و بهبود روابط با جامعه بین المللی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد پیروز شد.
دیپلماسی ایرانی نوشت: گرجستان، عمان، اندونزی، مصر و اینک مالزی. این پنج کشور در سه ماه و اندی گذشته روندی منفی در روابط گردشگری خود با ایران پیش گرفته اند. یعنی از همان زمانی که حسن روحانی با شعار اعتدال و بهبود روابط با جامعه بین المللی در انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد پیروز شد. در 12 تیرماه، در همان روزهایی که رئیس جمهور جدید ایران در سخنرانی های خود، از تعامل سخن می گفت، دولت گرجستان اعلام کرد به صورت یکجانبه، اقدام به لغو قراردادی کرده که سه سال پیش برای سفر اتباع دو کشور بدون نیاز به ویزا، میان تهران و تفلیس به امضا رسیده بود. گرجستان اعلام کرد به واسطه نگرانی از اینکه ممکن است تهران از روابط تجاری با این کشور جهت دور زدن تحریم های غرب علیه خود استفاده کند، اقدام به بازنگری در قرارداد سفر بدون نیاز به ویزا میان دو کشور کرده است. یک ماه بعد نیز عمان صدور ویزای توریستی را برای ایرانی ها متوقف کرد.

به طور همزمان دولت اندونزی گفت که دیگر به اتباع ایرانی در فرودگاه هایش ویزا نمی دهد. یک ماه پس از انتخاب رئیس جمهور جدید ایران دولت اندونزی اعلام کرد، مقررات صدور روادید در بدو ورود به کشور را برای شهروندان ایرانی، لغو و صدور روادید به این صورت را متوقف می کند.

بنا بر ادعای دولت این کشور، دلیل این کار، قاچاق فزاینده مواد مخدر از سوی اتباع ایرانی و همچنین استفاده این افراد از خاک اندونزی به عنوان محلی برای گرفتن پناهندگی در استرالیا بوده است.  به نوشته آسوشیتدپرس، ماریوتو هادی، سخنگوی دفتر مهاجرت اندونزی گفت: بسیاری از ایرانی ها برای گردشگری به اندونزی نمی آیند و فعالیت های آن ها برای دولت دردسر درست کرده است.  هرچند این تصمیم پیش از روی کار آمدن دولت روحانی اتخاذ شد، اما پس از اینکه روحانی و تیم اش در کابینه مستقر شدند، اجرایی شد.روزنامه گاردین چندی قبل در این زمینه نوشت: این کار در پی درخواست کوین راد، نخست وزیر استرالیا انجام گرفت که از اندونزی خواسته بود، مسیر ورود پناه جویان ایرانی به استرالیا را سخت تر کند.

مدت کوتاهی پس از اجرای این تصمیم از سوی اندونزی، در شرایطی که دولت جدید از تلاش برای تقویت صنعت گردشگری ایران با اقداماتی نظیر حذف روادید سخن می گفت،  مصر رسما اعلام کرد که تمامی روابط گردشگری خود را با ایران به حال تعلیق در می آورد. قاهره تاکید کرد قطع روابط شامل توقف پروازهای مستقیم نیز می شود که تنها 6 ماه از آغاز فعالیت آن گذشته بود.

فارغ از روابط متشنج ایران و مصر در 3 دهه گذشته و تلاش های ناکامی که از جانب تهران برای برقراری روابط مجدد در یک سال اخیر انجام شد، آنچه در مورد اعلام این تصمیم از سوی مصر بیش از همه جلب توجه می کند، زمان اعلام آن است. قاهره تنها سه روز پس از مکالمه تاریخی روسای جمهور ایران و آمریکا، اعلام کرد که تمامی روابط گردشگری خود را با ایران متوقف می کند. در همان روزهایی که تحلیلگران و کارشناسان در شوک ناشی از این تماس تلفنی به سر می بردند و تحلیل های اولیه، نوید بخش آینده ای بهتر در روابط ایران با جامعه بین المللی از جمله آمریکا بود.
پرسش اینجاست که چگونه کشوری مانند مالزی که همواره روابط خوبی با ایران داشته ، در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دست به چنین اقدامی می زند

از سوی دیگر این خبر همزمان با انتشار خبر بررسی پرواز مستقیم بین ایران و آمریکا منتشر شد که تابستان 91 را در ذهن تداعی می کند. زمانی که تهران از روی کار آمدن دولت محمد مرسی در مصر خشنود بود و تلاش های زیادی برای بهبود روابط انجام داد. سرانجام نیز مرسی برای شرکت در اجلاس سران عدم تعهد برای چند ساعت به تهران سفر کرد تا اینکه شش ماه بعد گروهی از گردشگران ایرانی بتوانند برای نخستین بار به مصر سفر کنند. اما این اولین و به نظر می رسد آخرین باری بود که دست کم برای آینده ای نزدیک گردشگران ایرانی رهسپار مصر شدند. چرا که با توجه به افزایش نیافتن سطح روابط دیپلماتیک، شکست حرکت تک بعدی در زمینه گردشگری، قابل پیش بینی بود. 

به هر ترتیب در حالی که موضوع برقراری پروازهای مستقیم بین ایران و آمریکا با چالش های بسیاری از جمله لغو تحریم ها مواجه است ، این موضوع بیش از لغو ویزای بدو ورود برای ایرانیان در فرودگاه های اندونزی، توقف کامل پروازها و روابط گردشگری مصر با ایران و اخیرا کاهش زمان ویزا برای ایرانیانی که به مالزی سفر می کنند، مورد توجه رسانه ها قرار دارد.

از هفته گذشته، ایرانیانی که به مالزی سفر کرده بودند، در بدو ورود متوجه شدند به جای 90 روز، 14 روز ویزا دریافت می کنند و این درحالی است که به گفته سفارت ایران در مالزی، هنوز وزارت خارجه این کشور این تصمیم را به طور رسمی به ایران ابلاغ نکرده است. گزارش ها حاکی از آن است که این اقدام ناگهانی مالزی، مشکلات زیادی را برای ایرانیان مقیم یا مسافر این کشور ایجاد کرده است. حدود دو ماه پیش رسانه های مالزی به نقل از احمد زاهد حمیدی، وزیر کشور مالزی از تصمیم دولت برای کاهش مدت ویزای توریستی برای کشورهایی خبر داده بود که شهروندانشان از مالزی به عنوان گذرگاهی برای ورود غیر قانونی به استرالیا استفاده می کنند.
حمیدی نامی از این کشورها نبرده بود، اما گفته بود که این تصمیم به درخواست دولت استرالیا گرفته شده است. حالا مرتضی جاویدان، کنسول ایران در کوالالامپور می گوید پیگیر این موضوع است و می خواهد بداند چرا اصلا در این زمینه اطلاع رسانی نشده بود.
محدودیت ویزا البته نخستین اقدام دولت مالزی در رابطه با ایران نیست و پیش از این مقامات این کشور به تدریج، به ویژه در زمینه افتتاح حساب های بانکی و انجام معاملات تجاری، محدودیت هایی علیه ایرانیان اعمال کرده بودند. توقف پرواز هواپیمایی ایرآسیا از مالزی به ایران نیز یکی دیگر از این اقدامات بود که دلیل آن مشکلات ناشی از تحریم ها عنوان شد.

این درحالی است که جمعی از ایرانیان ساکن مالزی در آستانه روی کار آمدن دولت روحانی در نامه ای خطاب به وی با اشاره به این مشکلات، خواستار رسیدگی رئیس جمهور به آن و بهبود وضعیت خود شده بودند.

اکنون پرسش اینجاست که چگونه کشوری مانند مالزی که همواره روابط خوبی با ایران داشته ، در زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دست به چنین اقدامی می زند و ماهاتیر محمد، نخست وزیر اسبق این کشور ادعا می کند ایرانیان نباید مزاحم مالزی شوند! از سوی دیگر چگونه است که سلطان قابوس، پادشاه عمان،در قالب میانجی ایران و آمریکا به تهران می آید و با رئیس جمهور جدید مذاکره می کند، در حالی که وزارت خارجه عمان همزمان صدور ویزای توریستی برای اتباع ایرانی را برای مدتی نامعلوم متوقف می کند و برخی ادعا می کنند اقدام به گدایی در عمان دلیل توقف صدور ویزا برای ایرانیان بوده است. اکنون تمرکز تیم سیاست خارجی که بنا بر اذعان بسیاری از کارشناسان داخلی و خارجی؛ بهترین تیم ممکن در شرایط حاضر است، بر رابطه با آمریکا و مساله هسته ای است. در این بین سیر نزولی روابط در عرصه گردشگری می تواند دغدغه ای جدی باشد که به مانورهای دیپلماتیک نیاز دارد.

 

در کانادا پیر شویم Grow old in Canada

 age index ganjico

در کانادا پیر شویم    Grow old in Canada

بارها جمله "پیرشی جوون!" را از کودکی شنیده ایم، اما با شرایط کنونی و مشکلات موجود به راحتی به سن پیری می رسیم، و یا در دوران پیری از امکانات کافی مانند خدمات درمانی برخورداریم.

در حالی که جمعیت جهان رو به سالمندی می رود باید شاخصه های رفتاری اجتماعی که احترام به سالمند نامیده می شود نیز بهبود یابد.

براین اساس سازمان هایی این خدمات یا سطح رفاه را در کشورها ارزیابی می کنند.موسسه جهانی لگاتوم براساس 8 معیار زیر سطح رفاه مردم دنیا را بررسی می کند، که شاخص ارزشی در هر جامعه ای محصوب می شود.

-          اقتصاد

-          کارآفرینی

-          فرصت‌های شغلی

-          حکومت‌داری

-          آموزش بهداشت

-          امنیت- آسایش

-          آزادی فردی و سرمایه اجتماعی

-          وضعیت اقتصادی مالی و روانی

 

در این تحقیق که به تازگی از سوی این موسسه صورت گرفته، ایران رتبه خوبی را دارا نیست، در آمار شاخص لگاتوم کشورهای نروژ، دانمارک، سوئد، استرالیا، نیوزلند و کانادا رتبه 1 تا 6 را به دست آورده و آخرین رتبه متعلق به کشورهای آفریقای مرکزی و افعانستان است.

 

این در حالی است که تحقیق نشان داده است  ثروت و منابع مالی دلیل کافی برای بالا بودن این شاخص در جوامع نیست 

گرچه جایگاه بالای سوئد - نروژ، آلمان، هلند و کانادا - قابل پیش بینی بود اما در شاخص AgeWatch برخی از نتایج نیز شگفت انگیز هستند. 

در حالی که آمریکا ثروتمند ترین کشور جهان است اما در جدول رتبه هشتم را اختیار کرده است.

همچنین انگلستان که رتبه 13 را اشغال کرده است.

تصویرزیر نشانگر کشورهای برتر در زمینه احترام به سالمند است

 age index ganjico1

این تصویر نیز بدترین کشورها برای حیات اجتماعی سالمندان را نشان می دهد

 age index ganjico2

از طرفی سری لانکا در رتبه 36 قرار دارد در حالی که پاکستان با همان وضعیت اجتماعی و البته تولید ناخالص ملی بالاتر در رتبه89 قرار دارد

سری لانکا با بهره برداری از برنامه های سازمان ملل در مورد آموزش و بهداشت و مراقبت از سالمندان رتبه خود را در این شاخص افزایش داده است

در گزارش سازمان ملل پیش‌بینی شده است که طی 50 سال آینده، جمعیت سالمندان جهان از حدود 600 میلیون نفر به دو میلیارد نفر افزایش خواهد یافت. 

همچنین طبق این آمار در حال حاضر از هر 10 نفر یک فرد 60 ساله و مسن‌تر وجود دارد در حالی که بر اساس پیش‌بینی‌ها تا سال 2050 میلادی در ازای هر پنج نفر، یک فرد سالمند وجود خواهد داشت و تا سال 2150 میلادی این نسبت به یک سالمند در هر سه نفر خواهد رسید.

در این بررسی مشخص شده است کشورهای. اردن ، لائوس ، مغولستان ، نیکاراگوئه و ویتنام دارای بیش از دو سوم جمعیت کهنسال تا سال 2050 خواهند بود که این یک زنگ خطر جدی برای این جوامع برای برنامه ریزی در این مورد است

بولیوی ، رتبه 46 جدول را دارد علی رغم اینکه یکی از فقیرترین کشورها ست، سیاست های مترقی برای افراد مسن تر و وجود یک طرح ملی برای پیری ، مراقبت های بهداشتی رایگان وغیر به این مهم کمک کرده است 

مراقبت های بهداشتی اولیه خوب دهه پیش در شیلی و کاستاریکا این کشورها را نیز به عنوان موفق ترین کشورها در این مطالعه نمایانده است.

 برای بازدید از کانادا اینجا را کلیک کنید.


Grow old in Canada

Canada and Sweden is the best country for older people; Afghanistan the worst – but general affluence does not necessarily mean better conditions for the over-60s, according to the first global index on ageing.

While Sweden's top ranking – followed by Norway, Germany, the Netherlands and Canada – may be predictable, the Global AgeWatch index throws up some surprising results.

The US, the world's richest country, languishes in eighth place, while the UK fails to make the top 10, residing instead at No 13. Sri Lanka ranks 36, well above Pakistan at 89, despite similar levels of gross domestic product (GDP). Bolivia and Mauritius score higher than the size of their economies may suggest, while the emerging economies of Brazil, Russia, India and China are a mixed bag. Brazil and China rank relatively high on the index; India and Russia sit much lower.

"This survey shows that history counts," said Mark Gorman, director of the HelpAge International advocacy group. "The top-ranked countries are what you would expect, but Scandinavian countries were not wealthy when they [introduced] universal pensions.

"The older population in Sri Lanka today is benefiting from good basic education and healthcare – those countries made certain policy choices. Everybody faces scarce resources, but they should not forget that when they make investment decisions, they should also address issues of old age."

The index, developed with the UN fund for population and development, spans 91 countries and 89% of the world's older people. The survey comes amid a major demographic shift: by 2050, there is expected to be 2 billion people aged 60 and over, who will comprise more than a fifth of the world's population.

Population ageing – when older people account for an increasingly large proportion of people – is happening fastest in developing countries. More than two-thirds of older people live in poor countries; by 2050, this proportion is expected to be about four-fifths.

While it took 115 years for the older population of France to double from 7% to 14% between 1865 and 1980, Brazil is likely to make the same shift between 2011 and 2032 – in just 21 years.

The index shows that the fastest ageing countries – Jordan, Laos, Mongolia, Nicaragua and Vietnam, where the number of older people is predicted to more than triple by 2050 – fall into the lower half of the ranking, suggesting that policymakers need to tackle ageing head-on if they are to adequately support their populations.

There are gender differences among ageing populations, with women generally outliving men. In 2012, for every 84 men aged 60 and over, there were 100 women. Lack of paid work (hence savings), less decision-making power in the family and vulnerability to violence contribute towards the disadvantage many women face in old age.

However, if appropriate measures are implemented, population ageing does not inevitably lead to significantly higher healthcare spending, according to the report, which highlights the importance of long-term investments in education and healthcare for older people.

Bolivia, ranked 46, despite being one of the poorest countries, has introduced progressive policies for older people, with a national plan on ageing, free healthcare and a non-contributory universal pension. Nepal, ranked 77, introduced a basic pension in 1995 for people over the age of 70 without other pension income. Though limited in value and eligibility and with uneven coverage, it is an example of how a poor country has chosen to make a start in addressing poverty in old age.

Good basic healthcare introduced decades ago in Chile and Costa Rica has served the ageing populations of those countries. A good education system – basic literacy is crucial for older people as they deal with the pensions bureaucracy – is of great benefit later in life.

In the Philippines, older people have benefited from the educational reforms introduced after independence in 1946, which made elementary and high school education compulsory. The same is true for Armenia, which, like other countries of the former Soviet Union, benefited from a robust education system.

South Korea, a surprisingly low 67 on the ageing index, performed worse than its peers on a GDP-per-head basis, partly because it introduced a pension only recently.

The ageing index is calculated using 13 indicators under four headings: income security, healthcare, employment and education, and an enabling environment. All indicators have equal weight, except for pension income coverage, life expectancy at 60, healthy life expectancy at 60, and psychological wellbeing. These categories were given increased weighting because of better data quality, and countries were included only if there was sufficient data.

Professor Sir Richard Jolly, creator of the human development index, said: "This ground-breaking index broadens the way we understand the needs and opportunities of older people through its pioneering application of human development methodology. It challenges countries in every part of the world to raise their sights as to what is possible."


 

دولت کانادا نباید از قافله رابطه ایران و آمریکا عقب بماند!

iran canada ganjico


زمزمه‌های تغییر در روابط ایران و آمریکا، بسیاری از دیگر کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ذینفع را به آغاز روند بازنگری در اولویت‌ها و سیاست‌های خود نسبت به ایران واداشته است. در این راستا، یک نشریه کانادایی پیشنهادهایی ‌برای عقب نماندن این کشور از قافله رابطه ایران و آمریکا مطرح کرده است.

روزنامه کانادایی «گلوب‌اند میل» در مطلبی، به روند جدید آغاز شده میان ایران و آمریکا در راستای بهبود روابط دو کشور پرداخته و گزینه‌هایی را مطرح می‌کند که به زعم این روزنامه، می‌تواند در حکم کمک کانادا به این روند در نظر گرفته شده و منافع این کشور را نیز به گونه بهتری تأمین کند.

در بخشی از این مطلب آمده است: 

«نخست، ما باید لحن تند خود را تعدیل کنیم. اظهارات اخیر نخست وزیر درباره ایران، سنجیده‌تر از ادبیات تند و تیزی است که وزیر خارجه ما علاقه دارد از آن استفاده کند. بیایید از رنجاندن دولت ایران دست برداریم. 
افزون بر این، دولت ما باید حداقلی از روابط رسمی را با ایران برقرار کند. ما می‌توانیم یک بخش حافظ منافع را در یکی از سفارتخانه‌های کشورهای دوست در تهران ـ مثلاً سفارت ایتالیا ـ افتتاح کنیم و به ایرانی‌ها نیز اجازه دهیم، کاری مشابه ‌در اتاوا انجام دهند. 
ما باید تصمیماتی مشابه تصمیمات اخیر ایالات متحده گرفته و به تسهیل تبادلات در حوزه ورزشی و فرهنگی اقدام کرده و همچنین فرستادن کمک‌های انسان دوستانه و دارویی را آسان کنیم... .


به هر حال، آن گونه که مشخص است، روند بهبود روابط ایران و آمریکا تا اندازه‌ای به یک موضوع واقعی برای دیگر کشور‌ها تبدیل شده که برنامه‌ریزی‌ها برای انجام اقدام مناسب در مقابل این روند و تلاش برای بهره‌گیری از منافع آن‌ آغاز شده است. 

گفتنی است، دولت کانادا در چند ساله اخیر، مناسبات خود را با ایران قطع نموده است ، که امید بهبود آن میرود و می توان امید وار بود که بر روند و سرعت رسیدگی بر پرونده های مهاجرتی تاثیر بسزایی بگذارد.


اقامت و مهاجرت کانادا

اقامت و مهاجرت کانادا

سازمان مهاجرتی گنجی 

سازمان مهاجرتی گنجی  یک موسسه حقوقی ثبت شده در تهران و مونترال می باشد که با سابقه طولانی فعالیت در زمینه امور مهاجرت کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا، ویزای سرمایه گذاری کانادا در ایران و کانادا مشغول به خدمتگذاری به متقاضیان محترم می باشد. تصمیم به مهاجرت کانادا گامی مهم در زندگی کسانی است که به دنبال آرزوهایشان و تححق رویای زندگی در سرزمینی رویایی هستند. " موسسه مهاجرتی گنجی " در جهت خدمت به افرادی که در پی زندگی یا کار در کانادا می باشند تاسیس شده است.

موسسه گنجی با کادری قوی و با تجربه درارائه خدماتی حرفه ای، کم هزینه و قانونی در تمام زمینه های مهاجرت به کانادا شما را جهت زندگی و یا کار در هر جای کانادا اعم از تورنتو ، مونترال ، ونکوور، کلگری، ساسکاتون، وینیپگ، هلیفکس و یا هر شهر دیگری یاری می رساند. ما با اطمینان پرونده شما را دنبال کرده و پاسخگوی تمامی سوالاتتان هستیم. درصد بالای امار موفقیت موکلین ما ( قریب به نود و پنج درصد ) در امر مهاجرت کانادا نمایانگر صلاحیت موسسه ما در این امر مهم می باشد.
برخورداری از اطلاعات صحیح به شرط وجود اراده شخصی و برنامه ریزی واقع بینانه، کلید موفقیت در تحصیل، کار و تجارت کانادا است. اطلاعات صحیح است که یافتن شغل مناسب و متناسب با تخصص خود و یا راه اندازی کسب و کار مطلوب و در نهایت کسب جایگاه اجتماعی در خور و یک زندگی موفق را در سرزمین جدید ممکن می سازد. ما میدانیم که هیچ تبلیغی بهتر از رضایت کامل یک مشتری نیست و همواره موفقیت شما را در امر مهاجرت به کانادا تضمینی برای ادامه فعالیت خود می دانیم.
 

اقامت دائم  کانادا

به فردی که در کشور کانادا اقامت دائم بگیرد مقیم دائم گفته می‌شود.
مقیم دایم کانادا به فردی گفته می شود که در پاسپورت خود دارای ویزای ورود به کانادا به عنوان مقیم دائم است و به خاک کانادا وارد شده است(اصطلاحا "لند Land" شده است) ولی هنوز سیتی زن نشده است. همچنین این فرد ممکن است مقیم دائم کشوری دیگر مانند کشور محل تولد خود باشد. افرادی که به صورت موقت در کانادا هستند، مانند افراد دارای ویزای دانشجویی کانادا، ویزای کار کانادا، ویزای توریستی کانادا و . . .  مقیم دائم کانادا نمی باشند.
 مقیم دائم Permanent Resident در کشور کانادا به شخصی اطلاق می‌شود که سیتی زن کانادایی نیست ولی اجازه زندگی و کار در کانادا بدون هیچ محدودیت زمانی در طول اقامتش به او داده شده‌است. یک ساکن همیشگی می‌بایستی به مدت ۲ سال از ۵ سال را در کانادا زندگی کند .
 یک مقیم دائم بسیاری از حقوق و وظایف یک سیتی زن کانادایی را دارا می‌باشد. تفاوتهای اصلی تنها در این می‌باشند که ساکنان همیشگی اجازه رای دادن در انتخابات فدرال کانادا، کاندید شدن و دارا بودن پاسپورت کانادایی را ندارند. آنها همچنین نمی‌توانند به نیروی مسلح کانادا بپیوندند.
یک مقیم دائم امکان اقدام برای شهروندی کانادا(سیتی زن) را پس از 3 سال اقامت در کانادا خواهد داشت. 

در این ویدئو اطلاعات خوبی را در مورد دلایل محبوبیت کانادا برای مهاجرت خواهید دید

کارت اقامت دایم کانادا

در سال ۲۰۰۲، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا شروع به صدور کارت ساکن همیشگی (مقیم دائم) برای تمام مهاجران دائم جدید (تازه‌وارد) کانادا کرد. تمام افراد مقیم دائم پیشین نیز این قابلیت را دارا شدند تا برای این کارت اقدام کنند. دارا بودن این کارت مگر برای سفرهای بین‌المللی اجباری نمی‌باشد.
از ۳۱ام دسامبر سال ۲۰۰۳ تمامی مقیمان دائم، برای واردشدن به خاک کانادا از طریق هوایی، قطار و اتوبوس ملزم به ارائه این کارت شدند. از لحاظ ظاهری این کارت شبیه به کارت بانکی می‌باشد و موجب تسهیل در ورود دوباره به کشور کانادا می‌شود. این کارت شامل مشخصات امنیتی متعدد به‌روزی همراه با یک چیپ که اطلاعات لازم در آن وجود دارد می‌باشد.
  
کارت اقامت دائم تنها در کشور کانادا صادر می‌شود و هر ۵ سال یکبار باطل شده و می‌تواند دوباره با ارائه تقاضانامه و ثابت کردن اینکه متقاضی در مدت مورد نظر از نظر فیزیکی در کانادا 2سال حاضر بوده‌است یا به شکلی دیگر شراط لازم را احراز کرده‌است تمدید شود. همینطور افراد ممکن است شرایط لازم را مشروط بر اینکه دارای همسر کانادایی باشند و یا در خارج از کانادا برای تجارت کانادا فعالیت کنند احراز کنند. کارت اقامت دائم خارج از خاک کانادا و بدون داشتن آدرس کانادایی قابل تمدید نمی‌باشد.
 مهاجرین به کانادا باید در نظر داشته باشند که برگه ورود به کانادا مدرک اصلی مهاجرت به کاناداست.



فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
به چه کسی "مقیم دائم کانادا" گفته می شود؟

مقیم دائم کانادا به فردی گفته می شود که در پاسپورت خود دارای ویزای ورود به کانادا به عنوان مقیم دائم است و به خاک کانادا وارد شده است(اصطلاحا "لند Land" شده است) ولی هنوز سیتی زن نشده است.  همچنین این فرد ممکن است مقیم دائم کشوری دیگر مانند کشور محل تولد خود باشد. افرادی که به صورت موقت در کانادا هستند، مانند افراد دارای ویزای دانشجویی، ویزای کار، ویزای توریستی و . . .  مقیم دائم کانادا نمی باشند.
 

افراد دارای "کارت اقامت دائم کانادا" از چه مزایایی برخوردارند؟

فرد دارای کارت اقامت دائم کانادا دارای حقوق زیر، طبق قوانین دولت کانادا است:

-          از مزایای قانونی و رایگان دولت کانادا که به شهروندان خود ارائه می دهد برخوردار است، مانند دریافت کارت خدمات بیمه درمانی رایگان Health/Santé
-          هزینه تحصیل فرد بسیار کم و برابر یک دهم دانشجوی بین المللی است البته در مونترال با داشتن CSQ امکان دریافت کمک هزینه هست
-          به راحتی در هر کجای کانادا می توانند به تحصیل، اقامت و کار بپردازند
-          می تواند به راحتی بعد از گذراندن مدت زمان مشخص(در حال حاضر3سال از 5سال) برای دریافت پاسپورت و سیتی زن شیپی کانادا اقدام کند.
-          تحت حمایت قانونی دولت کانادا طبق قانون مصوب دولت فدرال است.(قانون Canadian Charter of Rights and Freedoms)
 

فرد مقیم کانادا چه مسولیت هایی دارد؟

فرد مقیم کانادا باید تابع تمام قوانین فدرال، استانی و شهرداری ها  باشد. توجه داشته باشد که ارتکاب جرم ممکن است وضعیت اقامت دائم او را از بین ببرد.
 

آیا اقامت دائم کانادا باید تمدید شود، چگونه و کی؟

وقتی شما با ویزای اقامت دائم وارد کانادا شدید و کارت اقامت دائم کانادا پی آر PR برای شما صادر شد، تا 5 سال این کارت اعتبار دارد و طی این مدت نیاز به تمدید ندارد و شما بارها می توانید به کانادا وارد یا خارج شوید. تا زمانیکه برای سیتی زن شیپی اقدام نکرده اید اعتبار دارد.
فرد مقیم کانادا Permanent Resident ممکن است به دلیل رعایت نکردن شرایط ، اقامت خود را از دست بدهد.یکی از شرایط : حضور در کانادا به مدت 730 روز در هر 5 سال می باشد. این مدت می تواند در داخل یا خارج کانادا محاسبه شود.برای محاسبه این مدت در خارج از کانادا فرد باید :
-          همراه یک سیتی زن کانادا(فرد دارای پاسپورت) به عنوان همسر قانونی باشد . همچنین فرزند همراه پدر سیتی زن کانادا نیز قابل قبول است.
-          در استخدام یک سازمان دولتی به صورت تمام وقت باشد، مانند سربازان ارتش کانادا در دیگر کشورها.
 

کارت اقامت دائم چیست؟

 قبلا نیز در این مورد اطلاعات کاملی را توضیح دادیم(کارت اقامت دائم کانادا Permanent  Resident Card). توجه داشته باشید که دو اصطلاح کارت اقامت دائم و وضعیت اقامت دائم با هم متفاوت است.
کارت اقامت دائم: این کارت اولین بار در سال 2002 صادر شد و کارتی از جنس پلاستیک می باشد که اطلاعات بایومتریک فرد روی آن درج شده است. داشتن این کارت الزامی نیست. این کارت در مواقعی که شما پاسپورت کانادایی ندارید یا مدارک سفر Travel Document ندارید و قصد ورود به کانادا از طریق یکی از مرزهای هوایی، آبی یا زمینی دارید الزامی است. توصیه می شود در مواقعی که به آن احتیاج ندارید آن را با خود حمل نکنید و در جایی مطمئن نگهداری کنید.
 

آیا کارت اقامت دائم کانادا مانند کارت آمریکا است؟

با توجه به همسایگی آمریکا و کانادا، و بسیاری از قوانین مشترک، می توان نتیجه گرفت که این دو کارت شبیه به هم هستند و تفاوت هایی را نیز با هم دارند.
شما با گرین کارت آمریکا مجوز ورود و زندگی در آمریکا دارید ولی با کارت اقامت کانادا حق دائمی ورود و زندگی در کانادا را دارید. هر دوی این کارت ها حق و حقوقی را به شما اعطا می کنند که دارنده آن شامل آن خواهد بود ولی تفاوتی اینجا وجود دارد : کارت اقامت کانادا قویتر است؛ در آمریکا شما هر زمان که نیاز باشد بعد از ورود به خاک، باید به ماموران کارت خود را نشان دهید ولی در کانادا کسی از شما کارت اقامت را تقاضا نخواهد کرد.
 

کی و چگونه کارت اقامت دائم کانادا به فرد اعطاء می شود؟

کانادا کشوری وسیع با ملیت های مختلف می باشد، و راه های زیادی برای کسب اقامت توسط اداره مهاجرت و شهروندی ارائه شده است. در زیر مثال هایی از روشهای کسب اقامت کانادا بیان شده است:

-          اسپانسرشیپ فامیلی Family sponsorship: در این برنامه شما می توانید همسر خود را مقیم کانادا نمایید.
-          تجربه کار کبکی Programme de l’expérience Québécoise :اگر شما دارای تجربه تحصیل یا کار در کبک را داشته باشید واجد شرایط دریافت اقامت کانادا هستید.
-          نیروی متخصص فدرال Federal Skilled Worker: این برنامه مربوط به افرادی است که حداقل یکسال سابقه کار و آیلتس معتبر7 و رشته تحصیلی مورد تایید فدرال دارند.
-          برنامه های استانی Provincial Nominee: تمام استان های کانادا دارای برنامه های جذب مهاجر و اقامت دائم می باشند.
-          برنامه های سرمایه گذاری Business and Investor : افرادی که دارای حداقل سه تا پنج سال تجربه مدیریتی و دارای پروانه کسب، پروانه پزشکی، شرکت ثبت شده، سابقه مدیریت در رده بالا و حداقل 600هزار دلار سرمایه هستند می توانند در این روش به همراه خانواده مقیم کانادا شوند.
-          نیروی متخصص کبک Quebec skilled worker / Quebec experience: استان کبک به افرادی که دارای مدرک زبان فرانسه با نمره B2 می باشند و سابقه کار و تحصیل دارند، اقامت دائم ارائه می دهد.

 

هزینه های زندگی در کبک

اگر می خواهید در مورد هزینه های زندگی در شهر مونترال با جزئیات بدانید لینک زیر را کلیک کنید:

هزینه های زندگی در مونترال 2016

خدمات مهاجرتی موسسه ما برای مهاجرت کانادا به صورت زیر می باشد:

• مهاجرت از روش سرمایه گذاری کبک : ویژه مدیران و کارفرمایان

• مهاجرت از روش کارآفرینی بریتیش کلمبیا، کارآفرینی انتاریو و ..: ویژه مدیران و کارفرمایان

• مهاجرت از روش نیروی متخصص فدرال: ویژه افراد تحصیل کردۀ با سابقه کار

• مهاجرت از روش نیروی متخصص کبک: ویژه افرادی که تمایل به اقامت در کبک دارند با شرط دارا بودن مدرک تحصیلی و سابقه کار

• مهاجرت از روش اسپانسرشیپ: ویژه افرادی که خویشاوند نزدیک در کانادا دارند

• برنامه انتخاب استانی ( PNP ): ویژه کارفرمایان یا نیروی متخصص که قصد مهاجرت به استان خاصی در کانادا را دارند

• تحصیل و اقامت کوتاه مدت: ویزای موقت برای تحصیل در کانادا

• ویزای توریستی کانادا مولتی: برای کلیه افراد

 
اگر شما یکی از هزاران نفری هستید که به دنبال مهاجرت به کانادا و استفاده از سطح زندگی استثنایی و امکانات بیشمار این کشور می باشید می توانید فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا را به صورت آنلاین و رایگان تکمیل نمایید تا یکی از مشاوران ما شخصا صلاحیت شما جهت مهاجرت به کانادا را براساس معیارهای سازمان مهاجرت کانادا (CIC) ارزیابی کند. پرسشنامه ارزیابی رایگان مهاجرت به کانادا را تکمیل کرده تا از شرایط خود برای اخذ ویزای دائم کانادا مطلع شوید. پاسخ شما از طریق ایمیل یا شبکه های اجتماعی به صورت دایرکت ارسال خواهد شد.
 

 برای تماس با سازمان مهاجرتی گنجی در تهران و کانادا همه روزه در ساعات اداری می توانید با ما در ارتباط باشید.ما پاسخگوی تمام نیازهای مهاجرتی شما هستیم.

امتحان زبان فرانسه TCF

TCF Quebec French ganjico

Test De Connaissance du Francais

امتحان زبان فرانسه TCF


چرا زبان فرانسه را بیاموزیم؟

بیش از 260 میلیون نفر در پنج قاره به زبان فرانسوی صحبت می کنند. در حدود 70 کشور در جهان زبان فرانسوی زبان رسمی یا یکی از زبان های رسمی است. در عین حال زبان خارجی ای است که پس اززبان انگلیسی بیشترین طرفدار را میان زبان آموزان دارد. فرانسه دارای بزرگترین شبکه موسسات فرهنگی خارج از این کشور است که در آن ها زبان فرانسوی به بیش از 750000 نفر در سال آموزش داده می شود.

زبان فرانسوی در عین حال زبان کار و زبان رسمی در سازمان ملل، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین المللی المپیک یا صلیب سرخ بین المللی است.

زبان فرانسوی، زبان بین المللی  تئاتر، هنرهای بصری، رقص، معماری، آشپزی، مد و... است. تسلط به زبان فرانسوی نه تنها یعنی دسترسی به نسخه اصلی مهم ترین متون ادبیات فرانسه و فرانسوی زبان بلکه یعنی دسترسی به سینما و ترانه های موسیقی. زبانی برای یادگیری زبان های دیگر. با یادگیری زبان فرانسوی می توانید به آسانی زبان های دیگر لاتینی را مثل اسپانیولی، ایتالیایی، پرتغالی یا حتی رومانیایی را بیاموزید.

طبق قانون از تاریخ December 6, 2011 ایالت کبک در کانادا که سالانه پذیرای بیش از 20هزار نیروی متخصص است نیازمند داشتن مدرک زبان فرانسه است.


مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا از طریق استان کبک:

متقاضیان نیروی متخصص کبک (فرد اصلی و همسر) طبق قانون جدید August 1, 2013 می بایست مدرک زبان فرانسه را جهت کسب امتیاز مربوطه در ابتدای کار ارسال نمایند. حتی اگر زبان مادری آنها فرانسه یا انگلیسی باشد.(بجز رشته های 16 امتیازی) محاسبه امتیاز زبان فرانسه برای فرد اصلی 16امتیاز می باشد که 14امتیاز آن مهارت شنیداری و 2امتیاز آن نوشتاری است، همچنین 6امتیاز نیز همسر فرد برای مهارت شنیداری کسب می کند.


مدرک زبان فرانسه را از سازمان های زیر می توانید بگیرید:

A: TEFAQ

این آزمون از سوی اتاق بازرگانی و صنعت پاریس ابداع شده است. این آزمون مهارت ها و سطح زبان فرانسوی عمومی داوطلبان را در قالب 100سوال و دو امتحان تکمیلی(کتبی/شفاهی) مورد سنجش قرار میدهد.

این آزمون شامل 2 مرحله است و زمان کلی آن یک ساعت و 45 دقیقه است.

مرحله اول درک مطلب شنیداری است مدت این مرحله 40 دقیقه است و شرکت کننده باید به 60سوال 4 گزینه ای پاسخ دهد و برای هر پاسخ اشتباه یک نمره منفی منظور می شود و متقاضیان این آزمون باید در پاسخگویی کمال دقت را داشته باشند و از پاسخ به سوالی که اطمینان به درست بودن آن ندارند خودداری کنند.

مرحله دوم بیان شفاهی است . در این مرحله توانایی متقاضی در شرکت در مکالمه سنجیده می شود .

در آزمون شفاهی شرکت کننده 2 سوژه را انتخاب می کند : برای سوژه اول 10 سوال را آماده کرده و از ممتحن خود می پرسد و برای سوژه دوم شرکت کننده باید قادر باشد با ممتحن خود گفتگو کند ، این گفتگو برای متقاعد نمودن او جهت توانایی در شرکت در یک پروژه جمعی یا فردی یا یک فعالیت خاصی و عمومی است. مدت کلی این مرحله 35 دقیقه است .

مدرک این آزمون یکسال اعتبار دارد.

B: TCF-Qubec

the Test de connaissance du français pour le Québec (TCF-Québec) of the Centre international d’études pédagogiques (CIEP);

این آزمون سنجش سطح زبان فرانسوی عمومی مورد قبول وزارت آموزش عالی فرانسه را شامل میشود. شامل مواد امتحانی اجباری واختیاری است.

این آزمون شامل 2مرحله است:


مرحله اول درک مطلب شنیداری است که مدت آن 30دقیقه می باشد و شامل 30سوال چهار جوابی است.

مرحله دوم بیان شفاهی است به مدت 15 دقیقه و شامل 6 سوال می باشد که باید در مورد آنها به صورت جداگانه صحبت شود.

این گواهی 2 سال اعتبار دارد و هر 60 روز یکبار میتوانید دوباره امتحان دهید.

C: TEF

the Test d’évaluation du français (TEF) of the CCIP-IDF;
D: TCF
E: DELF

            دیپلم مقدماتی زبان فرانسوی که توسط وزارت آموزش و پرورش فرانسه صادر میشود.

F: DELF

            دیپلم پیشرفته زبان فرانسوی که توسط وزارت آموزش و پرورش فرانسه صادر میشود.

     

    * متقاضیان مهاجرت به کبک بهتر است یکی از دو امتحان اول TEFAQ و TCF-Québec را انجام دهند.


    امتحان زبان فرانسه TCF طبق تقویم پیش بینی‌ شده در هر سال، هر ماه یک امتحان برگزار میشود، این عدد در صورت نیاز و با مجوز از مرکز برگزار کننده ممکن است در شرایط خاص به دو بار در ماه ارتقأ پیدا کند. تاریخ امتحان دوم فقط در مدت ثبت نام آن ماه مشخص میشود و قبلا قابل اعلام نیست چراکه این تاریخ دوم در صورت نیاز و با توجه به تعداد داوطلبین باز میشود .

    نتایج آزمون معمولا بعد از 50 روز در اختیار داو طلبین قرار داده می شود اما در موارد استثنایی این مدت میتواند طولانی تر هم باشد.

    به محض آماده شدن نتایج آزمون، داو طلبین یک ایمیل دریافت خواهند کرد که در آن ، روز تحویل نتایج آزمون مشخص خواهد شد.


    محل برگزاری کلاس ها و امتحانات: خیابان انقلاب، بین چهار راه کالج و میدان فردوسی‌، کوچه ابیورد، بن‌بست کیمیا پلاک ۸ –  تلفن:4- 66705040  مرکز زبان سفارت فرانسه


    مقایسه سطح آزمون زبان فرانسه و آیلتس:

    همانطور که در تصویر زیر می بینید، آزمون فرانسه 6سطح و آزمون آیلتس 9سطح دارد، به شرح زیر:

    1-     سطح A1 : نیازمند دو ماه زبان خواندن است.

    2-     سطح A2 : برابر آیلتس 4 می باشد.

    3-     سطح B1 : برابر آیلتس 5 می باشد.

    4-     سطح  B2: برابر آیلتس 6 می باشد.

    5-     سطح  C1: برابر آیلتس 7.5 می باشد.

    6-     سطح  C2: برابر آیلتس 8.5 می باشد.

     

    لینک های مفید آموزش زبان فرانسه:

    آموزس زبان از سایت رادیو فرانسه RFI  (نیازمند استفاده از ف ی ل ت ر ش ک ن است)

    سایت اطلاعات آزمون فرانسه TCF 

     سایت رسمی آزمون TCF



    french class

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    ثبت نام کلاس های زبان فرانسه و امتحان زبان فرانسه TCF در تهران:


    کلاسهای پاییز

    شرط سنی زبان آموزان برای شرکت درکلاسها حداقل 18سال می باشد

    شرایط و نحوه ثبت نام برای کلاسهای ترم پاییز

    آگاهی از دوره ها، متد آموزشی و سطوح ارائه شده

    Cours d’automne 2013

    Modalités d’inscription

    Tableau des niveaux proposés

    نتایج آزمون تعیین سطح 16 سپتامبر 2013

    Résultats tests de niveau 16 septembre 2013

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Horaires 2013 de la médiathèque: du dimanche au mercredi 10h-17h / le jeudi 10h-16h
     ساعات  کار کتابخانه : یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 الی 17 / پنجشنبه 10 الی 16

    جستجو در منابع کتابخانه

    Recherche dans la base de la médiathèque

    برای آگاهی از نحوه عضویت در کتابخانه و اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

    Pour plus d'informations sur inscription à la médiathèque, cliquez ici

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      برای اطلاعات بیشتر در مورد ادامه تحصیل و جلسات اطلاع رسانی دانشجویی به وب سایت رسمی این بخش مراجعه نمایید
    http://www.iran.campusfrance.org/fa

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    28 NOVEMBRE 2013

    Reprise des épreuves du DELF/DALF en Iran

    28 نوامبر 2013

    برگزاری مجدد آزمونهای DELF/DALF در ایران

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    DAEFLE
    Diplôme d’Aptitude à l’Enseignement du Français Langue Etrangère

    Cliquez ici pour plus d'informations

    Modalités d’inscription

    Une seule réunion avant la date limite des inscriptions le jeudi 5 septembre à 15h.------------------------------------------------------------------------------------

    Formation Continue des Enseignants de Français
    La liste des formations du mois de octobre sera affichée prochainement sur ce site.

    Pour toute information, contacter : fcef@scacteheran2.com

    ----------------------------------------------------------------------------------

    TCF pour le Québec

    لطفا لینکهای زیر را مطالعه کنید

    Calendrier annuel TCF pour le Québec 2013
    تقویم سالانه و تاریخ های ثبت نام اینترنتی امتحانات 2013 TCF Québec

    Modalités d’inscription
    آگاهی از نحوه ثبت نام

    شرایط و نحوه بارگزاری عکس

    FAQ
    سوالات متداول

    اگر پرسشی در رابطه با امتحانات TCF Québec دارید که پاسخ آن در سه‌ لینک ذکر شده وجود ندارد با nadiankh@gmail.com تماس بگیرید .

    در صورت بروز مشکل در هنگام ثبت نام، با ehsan.nt@gmail.com تماس بگیرید

     ثبت نام  آزمون ماه Novembre، از اول اکتبر

    ظرفیت ثبت نام ها محدود می باشد

    برای ثبت نام اینجا کلیک کنید

    Cliquez ici pour vous inscrire

    (این قسمت تنها در روزهای ثبت نام فعال میشود)

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    TCF Tout Public

    لطفا لینکهای زیر را مطالعه کنید

    Calendrier annuel TCF TP 2013تقویم سالانه و تاریخ های ثبت نام امتحانات 2013 TCF TP 

    Modalités d’inscription
    آگاهی از نحوه ثبت نام

    شرایط و نحوه بارگزاری عکس

    ثبت نام آزمون 25 Novembre در تاریخ 6 Octobre انجام می شود

    Inscriptions uniquement sur place

    فقط ثبت نام حضوری

    ظرفیت ثبت نام ها محدود می باشد





    اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت نیروی متخصص کبک را اینجا بخوانید.

    لغو اقامت و اخراج ایرانیان در امارات متوقف شده است.

    لغو اقامت و اخراج ایرانیان در امارات متوقف شده است.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    در حالی که تعدادی از ایرانیان مقیم امارات برای تعیین تکلیف اقامت خود به مراکز مربوطه به وزارت کشور امارات فراخوانده شده بودند، ماموران اماراتی به آنها اعلام کردند که می‌توانند در امارات باقی بمانند.

    جمعی از ایرانیان مقیم امارات در تماس تلفنی این موضوع را به خبرنگار ایسنا اعلام کردند و گفتند که دولت امارات تصمیم‌گرفته موضوع اخراج ایرانیان را لغو و ایرانیانی که برای تمدید اقامت خود مراجعه کرده بودند بدون هیچ مشکلی پذیرفته شده و اقامت آنها تمدید شده است.

    برخی از شیخ‌ نشینان امارات در ماه‌های گذشته با تمدید اقامت ایرانیان مخالفت کرده و با فراخوان آنها اقامتشان را لغو و از آنها می‌خواستند تا خاک امارات را ترک کنند.

    همچنین بخشی از ایرانی‌هایی که پس از لغو اقامت برای بازگشت به کشور به فرودگاه‌های امارات مراجعه کرده‌اند در این باره به ایسنا گفتند که ماموران فرودگاه به آنها اعلام کردند در صورت تمایل می‌توانند همچنان در این کشور به کار و زندگی خود ادامه دهند.

    ایران در مقایسه با سایر کشورها یکی از پرشمارترین اتباع خود را در امارات دارد و در شهرهای مختلف این کشور زندگی می‌کنند و سال‌های طولانی در امور تجاری و خدماتی این کشور اشتغال دارند. ایرانیان از خوش‌نام‌ترین اتباع خارجی مقیم امارات هستند که در دهه‌های گذشته در پیشرفت وتوسعه این کشور نقش داشته‌اند. ایرانیان مقیم امارات روابط بسیار خوبی با مردم و دولت این کشور دارند.

    ماه گذشته در گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه امارات با محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به مناسبت تبریک آغاز فعالیت وی ظریف با تاکید بر روابط صمیمانه دو کشور ایرانیان مقیم امارات را پلی برای توسعه روابط ایران و امارات معرفی کرده بود.

    روحانی و اوباما در نیویورک بیست دقیقه با هم گفتگو کردند

    روحانی و اوباما در نیویورک بیست دقیقه با هم گفتگو کردند
    Obama-Rouhani Talk 1st for U.S., Iran Leaders Since '79
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    در حالی که رییس جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه برای خروج از نیویورک بود، این تماس برقرار شد و طرفین پیرامون مسایل مختلف با یکدیگر گفت وگو کردند.

    در این گفت وگوی تلفنی، دو طرف بر اراده سیاسی برای حل سریع مساله هسته ای تاکید کرده و زمینه را برای حل موضوعات دیگر و همکاری در مسائل منطقه ای مورد توجه قرار دادند.

    در این گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و آمریکا، همچنین وزرای امور خارجه خود را مامور کردند تا زمینه همکاری های لازم را هر چه زودتر فراهم آورند. 

    اوباما که از ساعت یازده به وقت تهران مشغول سخنرانی است، گفته که "احترام منحصر به فرد خود به مردم ایران" را به روحانی ابلاغ کرده است.بخش دیگری از سخنان وی به صورت زیر است:

    - مطمئنا موانع مهمی در مسیر وجود دارد ... ولی معتقدم که ما می‌توانیم به راه حل جامعی دست یابیم

    - ما وظیفه داریم مسیر دیپلماسی را تعقیب کنیم... ما فرصت منحصر به فردی داریم تا با رهبری جدید در تهران به پیشرفت برسیم


    حساب توئیتر روحانی هم، متن زیر را در مورد این مکالمه تلفنی منتشر کرده است:

    - در مکالمه تلفنی، دو رئیس جمهور، اراده سیاسی خود برای حل سریع مساله هسته‌ای را ابراز داشتند



    - اوباما به رئیس جمهور ایران گفته است: من احترام خود به شما و مردم ایران را ابراز می‌دارم. معتقدم که روابط بین ایران و ایالات متحده، تاثیر عمیقی بر منطقه خواهد داشت. اگر ما بتوانیم در موضوع هسته‌ای به پیشرفت دست یابیم، مسائل دیگر و از جمله سوریه به نحو مثبتی تاثیر خواهد پذیرفت


    روحانی به اوباما گفته است: در موضوع هسته‌ای به شرط وجود اراده سیاسی، راهی سریع برای حل مساله وجود دارد. ما در مورد آن چه از 5+1 و به طور خاص دولت شما در هفته‌های آینده خواهیم دید، امیدواریم. من تشکر خود از مهمان نوازی و تماس تلفنی شما را ابراز می‌دارم. روز خوبی داشته باشید آقای رئیس جمهور

    - اوباما به روحانی: متشکرم، خداحافظ



    به نوشته روحانی، اوباما برای او آرزوی سفری خوش داشته و بابت ترافیک نیویورک عذرخواهی کرده است.

    برترین کشورهای جهان از نظر بهره‌وری انرژی

    برترین کشورهای جهان از نظر بهره‌وری انرژی

    Sustainable future dependent on energy industry support, warns World Energy Council

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    .

    بر اساس طبقه بندی که شورای جهانی انرژی روز سه شنبه منتشر کرد سوئیس ، دانمارک و سوئد برترین کشورهای جهان از نظر بهره وری انرژی ، تاثیر انرژی بر محیط زیست و هزینه و دسترسی به انرژی هستند.



    1-سوئیس

    2-دانمارک

    3-سوئد

    4-انگلیس

    5-کانادا

    .

    .

    .

    10-فرانسه

    11-آلمان

    .

    .

    .

    15-آمریکا

    .

    .

    .

    78-چین


     به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن،بر اساس طبقه بندی این سازمان مستقر در لندن در میان 129 کشور که در این فهرست قراردارند انگلیس و کانادا در جایگاه چهارم و پنجم، فرانسه در جایگاه دهم ، آلمان در جایگاه یازدهم، آمریکا در رتبه پانزدهم و چین در جایگاه هفتاد و هشتم قرار دارند. هدف اصلی این سازمان ارتقاء منابع انرژی پایدار است.


    تنها پنج کشور اول این فهرست بهترین نمره را در سه گروه  بهره وری انرژی ، تاثیر انرژی بر محیط زیست و هزینه و دسترسی به انرژی کسب کرده اند.


    کشورهای بنین، هند، لبنان، نیکاراگوئه و زیمبابوه در پایین ترین مکان این فهرست قرار دارند.


    آمریکا دارای بالاترین امتیاز در زمینه امنیت و تامین انرژی است، اما بدترین  نمره برای تاثیر انرژی بر محیط زیست را کسب کرده است.


    50 نفر از مسئولان  و کارشناسان از بیش از 25 کشور در این گزارش که بر نیاز به اجرای سیاست های انرژی فعال تاکید می کند، مشارکت داشتند.

    گران قیمت ترین خانه در تورنتو کانادا ، در حال حاضر با قیمت 269،800،000 دلار

    گران قیمت ترین خانه در تورنتو کانادا ، در حال حاضر با قیمت 269،800،000 دلار
    A Mansion In Canada
    This is the most expensive house in Toronto, Canada. It is currently listed at $269,800,000. It has a large atrium, multiple kitchens, a tennis court, an indoor pool, a bowling alley, a theater, spiral staircases, and a 4,000 Sq, Ft. Master bedroom. Also, its grounds are kept immaculate.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    این عمارت دارای آشپزخانه سالن ها و اتاق های متعدد ، زمین تنیس ، استخر سرپوشیده ، بولینگ ، سالن تئاتر، فضای سبز... با مساحت 370 متر مربع می باشد
    عکس های بیشتر در لینک و کامنت ها:

    ماجراجوی بادکنک‌سوار از کانادا سردرآورد!


    ماجراجوی بادکنک‌سوار از کانادا سردرآورد!

    Dream deflated: American ends quest to cross Atlantic with helium balloons.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    «جاناتان ترپ»، مردی که با 370 بادکنک هیلیومی قصد داشت از قاره آمریکا به آنسوی اقیانوس اطلس و به جایی در قاره اروپا برسد، سر از کانادا درآورد.

    ترپ 39 ساله پیش‌تر توانسته بود با انبوهی از بادکنک‌ها از فراز «کانال مانش» عبور کند و از فرانسه به انگلیس برسد.

    اما آخرین ماجراجویی هوایی وی که می‌بایست چهار هزار کیلومتر باشد و سه تا شش روز هم طول بکشد بیش از حدود 560 کیلومتر نشد و بیشتر از 12 ساعت طول نکشید. وی که از منطقه دوری در «نیوفوندلند» کانادا سر در آورد به شوخی به دوستانش گفت: ظاهرا اینجا فرانسه نیست!

    به نقل از یورونیوز، مدیر فنی ترپ پیش‌بینی کرده بود که وی با استفاده از جریان‌های هوایی در جایی بین ایسلند و مراکش اما در آنسوی اقیانوس اطلس فرود آید، اما این بار بخت و باد با وی یار نبودند و بالن بادکنکی او را از مسیر منحرف کردند.