گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

شروع پذیرش نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2014

شروع پذیرش نیروی متخصص ساسکاچوان در سال 2014
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

در این برنامه که شرایط بهتری نسبت به کبک و فدرال دارد، بیش از 250 نفر پذیرفته خواهند شد.

برای شما که به دنبال مهاجرت به کانادا هستید روشی مفید، سریع و سودمند است.

شرایط متقاضیان:

داشتن امتیاز مربوطه از سیستم امتیاز بندی این استان که فقط توسط وکیل رسمی باید انجام گیرد

داستن بیش از یک سال سابقه کار در شغل مورد نظر دولت ساسکاچوان

داشتن مدرک زبان آیلتس (مینیمم 4.5 ولی نمرات بالاتر امتیاز خواهند داشت)

داشتن تحصیلات مرتبط طبق جدول


لینک توضیحات شرایط متقاضیان مهاجرت به کانادا

ثروت میلیاردرهای جهان در ۲۰۱۳ چقدر افزایش یافت؟

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۳ ثروتمندتر شدند و مجموعا ۵۲۴ میلیارد دلار به ثروت آنها افزوده شد.

به گزارش افکارنیوز، ثروت خالص میلیاردرهای جهان تا ۳۱ دسامبر به ۳.۷ تریلیون دلار رسید. طبق این شاخص که ۳۰۰ فرد ثروتمند جهان را رتبه بندی کرده است، بزرگ‌ترین رشد ثروت در صنعت فن آوری بود که در طول این سال ۲۸ درصد افزایش یافت و تنها ۷۰ نفر طی این مدت با ضرر روبرو شدند.

 

جان کاتسیماتیدیس، بنیانگذار میلیاردر شرکت رد اپل گروپ در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد: ثروتمندان در سال ۲۰۱۴ همچنان ثروتمندتر خواهند شد.

 

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت بزرگ‌ترین برنده سال ۲۰۱۳ بود. ثروت این میلیاردر ۵۸ ساله با صعود ۴۰ درصدی ارزش سهام مایکروسافت، به میزان ۱۵.۸ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۷۸.۵ میلیارد دلار رسید. وی عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در ۱۶ مه از کارلوس اسلیم مکزیکی پس گرفت. گیتس همچنین از صعود ۳۴ درصدی سهام شرکت راه آهن ملی کانادا و ۴۵ درصدی شرکت ایکولب که در آنها سهم داشت، سود برد.

 

بازارهای سهام جهانی در سال ۲۰۱۳ پس از اینکه بن برنانکه، رییس بانک مرکزی آمریکا از تصمیم این بانک برای کاهش تدابیر محرک مالی خبر داد، بهترین رشد سالانه را از سال ۲۰۰۹ به این سو داشتند. شاخص ام.اس.سی.آی تا ۳۱ دسامبر ۲۴ درصد رشد کرد و به ۱۶۶۱.۰۷ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ نیز با ۳۰ درصد رشد به ۱۸۴۸.۳۶ واحد رسید که بهترین رشد سالانه از سال ۱۹۹۷ به این سو بود. شاخص استاکس یوروپ ۶۰۰ نیز ۱۷ درصد رشد کرد و به ۳۲۸.۲۶ واحد رسید. شرکت‌های حاضر در استاندارد اند پورز ۵۰۰ اکنون ۳.۷ تریلیون دلار بیشتر از یک سال قبل ارزش دارند.

 

شلدون آدلسون، بنیانگذار شرکت لاس وگاس سندز کورپ که بزرگ‌ترین شرکت کازینوی جهان است، دومین برنده بزرگ در سال ۲۰۱۳ بود که با رشد ۷۱ درصدی ارزش سهام شرکتش، ۱۴.۴ میلیارد دلار به ثروتش افزوده شد.

 

اما اسلیم ۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ از دست دارد. ارزش سهام امریکا موبیل که بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در قاره آمریکا است، ۱۲ درصد در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۳ کاهش یافت.

 

ثروت این مکزیکی ۷۳ ساله، ۵۱ میلیارد دلار است که وی را بالاتر از خورخه پائولو لمان، دومین فرد ثروتمند آمریکای لاتین و ثروتمندترین فرد برزیل قرار می‌دهد.

 

سومین فرد ثروتمند آمریکای لاتین لوییس کارلوس سارمینتو کلمبیایی است که بیش از یک چهارم صنعت مالی این کشور را از طریق چهار بانک سهامی عمومی کنترل می‌کند. طبق رتبه بندی بلومبرگ، ثروت وی ۷.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۷ میلیارد دلار رسید.

 

اما هیچ کس به اندازه آیکه باتیستا ضرر نکرد. ثروت خالص وی بیش از ۱۲ میلیارد دلار در طول سال ۲۰۱۳ کاهش یافت. شرکت نفتی که وی را به ثروتمندترین مرد برزیل تبدیل کرده بود، در اکتبر خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شد و آیکه که در مارس سال ۲۰۱۲ هشتمین ثروتمند بزرگ جهان بود، اکنون ارزش ثروت منفی دارد.

 

مارک زوکربرگ، بزرگ‌ترین برنده در صنعت فن آوری بود که با صعود بیش از دو برابری ارزش سهام فیس بوک، ۱۲.۴ میلیارد دلار به ثروتش افزوده شد. وی که مدیر اجرایی بزرگ‌ترین شرکت شبکه اجتماعی جهان است، بیش از دو میلیارد دلار از سهامش را در دسامبر فروخت و یک میلیارد دلار دیگر به بنیاد جامعه سیلیکون والی اهدا کرد.

 

ثروت لری پیج و سرگی برین، بنیانگذاران گوگل نیز با صعود ۵۸ درصدی ارزش سهام این شرکت، هر یک حدود ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

 

لی کا شینگ با ۳۰.۲ میلیارد دلار دارایی، ثروتمندترین مرد آسیا باقی ماند. این میلیاردر ۸۵ ساله، شرکت چئونگ کونگ هولدینگز و هاتچیسون وامپوآ را در کنترل دارد.

 

آمانسیو اورتگا همچنان عنوان ثروتمندترین فرد اروپا را حفظ کرد. ارزش سهام ایندیتکس که بزرگ‌ترین خرده فروشی پوشاک جهان است، ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۳ صعود کرد.

 

شاهزاده الولید بن طلال، میلیاردر سعودی ثروتمندترین فرد خاورمیانه باقی ماند. ثروت وی تا پایان سال گذشته ۳۲.۴ میلیارد دلار برآورد شد که ۳.۷ میلیارد دلار بیشتر از یک سال قبل بود.

 

آلیکو دانگوت که ۹.۲ میلیارد دلار به ثروتش در سال ۲۰۱۳ افزود، ثروتمندترین فرد آفریقا است. وی سی‌مین فرد ثروتمند جهان به شمار می‌رود.

 

بلومبرگ نیوز ۱۰۹ میلیاردر را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد که هرگز در هیچ رتبه بندی ثروتی در سطح بین المللی قرار نگرفته بودند.

روش خواندن برگه های آزمایش

روش خواندن برگه های آزمایش
آزمایشات روتین شامل

الف- آزمایش خون:CBC_FBS_BS_Hb-HCT_PLT-PT-PTT-Cholestrol_Fb-Cr- BUN-Na-K-Ca-LDL-HDL-

ب- آزمایش ادرار:,UA-UC

ج-آزمایش مدفوع:گایاگ و کشت مدفوع

سایر آزمایشات غیر روتین است و در مورد بیماران خاص استفاده می شود شامل 

د- آزمایش مغز نخاع

و-آزمایش خلط

ه- آزمایش کشت تراشه 

ی- سایر آزمایشات

حروف اختصاصی در هر آزمایش



FBS قند خون ناشتا

MCHC غلظت متوسط همو گلوبین

WBC شمارش گلبول های سفید

RBC شمارش گلبول های قرمز

HB همو گلوبین

HC هماتو کریت( درصد گلبول های قرمز در خون )

HCV حجم متوسط گلبول های قرمز

HCH مقدار متوسط همو گلوبین در گلبول های قرمز

R.D.W ضریب تغییرات اندازه گیری گلبول های قرمز

PLT شمارش پلاکت ها

PTE در صد پلاکت ها

MPV حجم متوسط پلاکت ها 

MCH وزن متوسط هموگلوبین

MCV حجم متوسط هموگلوبین

M/E نسبت سلول های زاینده گلبول سفید به قرمز

RDW پهنای گلبول قرمز در منحنی

UA تجزیه کامل ادرار ( PH،رنگ ،بو،توده های متراکم )

TGs تری گلیسیرید ( چربی که باعث رسوب در رگ هاو عروق می شود )

HCG تست حاملگی

FSB آزمایش قند خون


انواع آزمایش های خون



>> RBC

RBC مخفف کلمه سلول‌ قرمز خون است. این سلول‌های قرمز یا همان گلبول‌های قرمز، در واقع اصلی‌ترین قسمت خون و عامل رنگ قرمز آن هستند. خود این رنگ قرمز به دلیل وجود ماده‌ای به نام هموگلوبین است که کمک می‌کند گلبول‌ قرمز، اصلی‌ترین وظیفه خود یعنی حمل و نقل اکسیژن و دی‌اکسیدکربن را انجام دهد. به طور خلاصه می‌شود گفت گلبول‌های قرمز وسیله حمل و نقل اکسیژن از ریه به بقیه سلول‌های بدن هستند.مقادیر طبیعی: بین 7/4 تا 1/6 میلیون در هر میکرولیتر خون. این عدد برای خانم‌ها مقداری کمتر و در کودکان مقداری بیشتر است.
نکته:

گلبول قرمز به طور طبیعی بعد از تولید در مغز استخوان 120 روز در خون زندگی می‌کند و در آخر عمر خود خرد می‌شود و به عناصر سازنده‌اش تبدیل می‌شود.

مقدار RBC‌ها در طی بارداری به طور طبیعی کمی کمتر نشان داده می‌شود چون حجم مایع خون افزایش پیدا کرده است.

عدد RBC در واقع مقدار دقیق گلبول‌های قرمز در 1میلی‌لیتر خون محیطی است.

بسته به آزمایشگاه و نوع کیت مورد استفاده، ممکن است مقیاس شمارش این سلول فرق کند.

خوردن داروهایی مثل کلرامفنیکل هم باعث کاهش RBC می‌شود.



>> HCT

هموتوکریت یا HCT هم یکی از مقادیر اندازه‌گیری گلبول قرمز است. به طور کلی «هم» به معنی آهن است و هر جا در هر کلمه‌ای آمد حتما آن کلمه ارتباطی با گلبول قرمز دارد. هماتوکریت درصدی از حجم کلی خون است که از گلبول قرمز ساخته شده و با اندازه‌گیری قسمت قرمز رسوب خون در لوله آزمایش نسبت به کل ارتفاع خون اندازه‌گیری می‌شود. به خاطر بیماری‌ها و شرایط مختلفی که می‌توانند اندازه‌گیری RBC و Hgb را با اشکال مواجه کنند، HCT هم اندازه‌گیری می‌شود تا به طور مستقیم نشان‌دهنده اندازه هموگلوبین و گلبول قرمز در خون باشد. این عدد معمولا با درصد نشان داده می‌شود. مقادیر طبیعی: اعداد بین 42 تا 52 درصد برای آقایان و 37 تا 47 درصد برای خانم‌ها نرمال به حساب می‌آید. در خانم‌های باردار درصد بالاتر از 33 طبیعی است.

محدوده خطر: HCT بالاتر از 60 درصد و پایین‌تر از 15 درصد باید باعث نگرانی پزشک شود.

نکته:

بیماری‌هایی که باعث به وجود آمدن شکل‌های غیرطبیعی گلبول قرمز می‌شوند (مثل بیماری گلبول قرمز داسی‌‌شکل) مقدار HCT را تغییر می‌دهند.

وقتی مقدار گلبول سفید به شدت بالا باشد بر مقدار HCT موثر است.

در صورت طبیعی بودن اندازه‌های گلبول قرمز، مقدار هماتوکریت 3 برابر هموگلوبین است.

هماتوکریت را نباید بلافاصله بعد از خون‌ریزی شدید اندازه‌گیری کرد.

>> WBC

این سه حرف مخفف «سلول‌های سفیدخون» و نشان‌دهنده گلبول‌های سفید است. اندازه‌گیری مقدار گلبول‌های سفید خون یکی از روش‌های اصلی تعیین وجود عفونت در بدن است چون این سلول‌ها که جزو سیستم دفاعی بدن هستند در شرایط بیماری‌های عفونی و غیرعفونی واکنش‌های مختلفی از خود نشان می‌دهند.

شمارش WBCها دو جزء دارد. یکی مقدار کلی گلبول‌های سفید در یک میلی‌لیتر خون و جزء دیگر شمارش جزء به جزء این سلول‌ها چون گلبول‌ سفید خود متشکل از پنج نوع مختلف است که کم و زیاد شدن هر کدام از این انواع معنی خاص خود را دارد. کلمه «diff» که در جلوی CBC به معنی آزمایش خون نوشته می‌شود درخواست برای شمارش همین انواع مختلف گلبول‌سفید است.مقادیر طبیعی: در بزرگسالان و بچه‌های بالاتر از 2 سال مقدار گلبول‌سفید بین 5 تا 10 هزار در هر میلی‌لیتر خون طبیعی است.

محدوده خطر: WBC کمتر از 2500 و بیشتر از 30000 هر کدام نشان‌دهنده بیماری‌هایی هستند که می‌توانند گاهی خطرناک باشند.

نکته:

عمل اصلی گلبو‌ل‌سفید مبارزه با عفونت و حذف عوامل خارجی و مزاحم است و در مواقع آلرژ‌ی‌ها هم این سلول‌ها مسوول بروز واکنش هستند.

تغییر هر کدام از انواع WBC معنی خاص خود را دارد و ممکن است نشان‌دهنده عفونت با میکروب، ویروس و یا حتی استرس باشد.

فعالیت شدید بدنی و ورزش سنگین هم برای مدتی باعث بالا رفتن تعداد WBC در خون می‌شود. بارداری و زایمان هم این مقدار را افزایش می‌دهند.



>> Hgb

در برگه‌های آزمایش مختلف ممکن است به صورت‌های مختلف HGB،Hg، یا Hgb نوشته شود. هم اینها مخفف کلمه هموگلوبین، یکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده گلبول‌ قرمز است. این ماده که در آن آهن به کار رفته خود از اسید آمینه تشکیل شده و جایگاه‌های مختلفی برای ترکیب با اکسیژن دارد. هموگلوبین در جایی که اکسیژن زیاد وجود دارد با آن ترکیب می‌شود و در محیط کم اکسیژن آن را آزاد می‌کند.اندازه‌گیری مقدارکلی هموگلوبین در واقع نوعی نشان‌هنده تعداد گلبول‌های قرمز است.مقادیر اصلی: مقدار طبیعی برای آقایان بین 14 تا 18 گرم در هر دسی‌لیتر است و برای خانم‌ها مقادیر بین 12 تا 16 گرم در هر دسی‌لیتر طبیعی محسوب می‌شود.

محدوده خطر: هموگلوبین زیر 5 و بالای 20 مقادیر بحرانی به حساب می‌آیند و حتما نیازمند رسیدگی فوری هستند.

نکته:

مقدار Hgb در بارداری کاهش می‌یابد چون با اینکه خون‌سازی کمی بیشتر شده است اما حجم مایع بدن و خون بالا رفته و مقدارکلی هموگلوبین در هر دسی‌لیتر آن کاهش می‌یابد.

زندگی در ارتفاع هم به خاطر نیاز بیشتر بدن به اکسیژن و کمبود اکسیژن محیط باعث تولید بیشتر هموگلوبین می‌شود.

در طحال اغلب سلول‌های پیرخون تخریب می‌شوند. بزرگ شدن طحال یعنی تخریب بیشتر سلول‌ها و به همین دلیل به دنبال آن کاهش RBC و Hgb رخ می‌دهد.

>> Plt

پلاکت‌ها، اجزای کوچک دیسک شکلی هستند که در خون وجود دارند و از بقیه سلو‌ل‌های خونی بسیار کوچک‌ترند. این ساختارها حاوی آنزیم‌هایی هستند که باعث انعقاد خون می‌شوند و وظیفه اصلی آنها جلوگیری از خون‌ریزی و خارج شدن گلبول‌قرمز از داخل رگ است.

Plt نشان‌دهنده تعداد پلاکت‌ها در هر میلی‌لیتر مکعب خون است و عدد مربوط به آن معمولا بزرگ‌ترین عدد برگه آزمایش خون است.

به غیر از کنترل سیستم انعقادی خون، از میزان پلاکت برای بررسی روند بهبود نارسایی مغز استخوان و بیماری‌های خونی هم استفاده می‌شود.مقادیر طبیعی: پلاکت بین 150 هزار تا 400 هزار در هر میلی‌مترمکعب خون برای بزرگسالان طبیعی است. در نوزادان این مقدار کمی بیشتر است.

محدوده خطر: پلاکت زیر 50‌ هزار یا بیشتر از یک میلیون کاملا غیرطبیعی است و نیازمند توجه ویژه است.

نکته:

ورزش شدید و قدرتی باعث افزایش میزان پلاکت می‌شود. در هنگام قاعدگی مقدار پلاکت کمی کاهش پیدا می‌کند.

قرص‌های ضدبارداری باعث بالا رفتن مقدار پلاکت می‌شوند. در حالی که استامینوفن پلاکت را کاهش می‌دهد.

صبح آزمایش خون بدهید

آزمایش گروه های خونی

در پلاسمای خون انسان عناصری وجود دارند که به آنها” آگلوتاسیون” می گویند واین خاصیت را دارند که اگر سلول خونی خارجی وارد خون شود آنها را به هم چسبانده و منعقد و بالاخره متلاشی می کند.خون اشخاص به چهار گروه تقسیم می شوند

گروه خونیA:- پلاسمای این گروه دارای آگلوتین مخصوص برای به هم چسباندن گویچه های گروه B است.

گروه خونی B: – پلاسمای این گروه دارای آگلوتین مخصوص برای به هم چسباندن گویچه های گروه A است.

گروه خونیAB: – پلاسمای این گروه دارای آگلوتین مخصوص برای به هم چسباندن گویچه های گروهAB است.

گروه خونیO: - پلاسمای این گروه دارای آگلوتین مخصوص برای به هم چسباندن گویچه های گروه O است.

وقتی به بیماری خون تزریق می شود باید آن خون هم کروه بیمار باشد و یا از نوعی باشد که عمل آگلوتاسیون بین خون بیمار و خون دهند موجود باشد(آزمایش کراسمچ)در این حالت خون داده شده با خون بیمار موافق است.

هر گروه خونی می تواند از هم گروه خون دریافت کند

گروه خونی O می تواند به تمام گروههای دیگر خون بدهد و دهنده همگانی است

گروه خونیAB: می تواند از همه گروهها خون بگیرد و گیرنده عمومی است ولی به هیچ گروه دیگر جزخودش نمی تواند خون بدهد

گروه AوB فقط به هم گروه خود و گروه AB می توانند خون بدهند


صرفنظر از این موضوع عوامل دیگری از جملهRh در تطبیق خون شخصی به خون دیگر مهم است

مشاهده شده که اگر خون انسان را با خون نوعی میمون به نام رزوس مخلوط کنند گاهی ممکن است اگلوتاسیون انجام شود و گاهی انجام نمی شود .اگر انجام شودRh مثبت و اگر انجام نشودRh منفی است
عامل رزوس در خون بعضی افراد وجود دارد و برخی وجود ندارد که به آن Rh مثبت یا منفی می گویند.این عمل از طریق ارث منتقل می شود .اگر پدری Rh مثبت و مادر Rh منفی باشد فرزند آنها ممکن است این عامل را از پدر یا مادر به ارث برده و خونش Rh مثبت باشد خونش با مادر غیر موافق است که منجر به عوارض شدیدی برای فرزند می شود.
امار نشان میدهد که 15 درصد مردم جهان Rh منفی و بقیه Rh مثبت هستند.

آزمایش قند خون

این ماده منبع اصلی تأمین انرژی در تمام موجودات زنده است. برای اندازه گیری قند خون فرد حتما باید ناشتا باشد، به همین دلیل واژه Fasting به کار می رود، یعنی بعد از مدت کوتاهی گرسنگی قند خون اندازه گیری شده است. این مدت حدود 10 تا 12 ساعت می باشد.

اگر سطح قند خون فردی بعد از 12 ساعت ناشتا بیشتر از 105 میلی گرم در دسی لیتر باشد، نشان دهنده استعداد ابتلاء وی به دیابت در طی ده سال آینده است.

میزان نرمال قند خون بین حداقل 65 تا 70 و حداکثر 100 تا 110 در محدوده بالا می باشد، البته افزایش خفیف قند خون ممکن است در اثر دریافت اخیر فرد باشد، اما اگر در آزمایشات مکرر میزان آن تغییری نکرد، فرد نیاز به توصیه های رژیمی برای پیش گیری از ابتلا به دیابت در آینده دارد.

>>> آزمایش چربی خون 

آزمایش چربی خون شامل اندازه گیری کلسترول کل، کلسترول HDL (خوب)، کلسترول LDL (بد) و تری‌‌گلیسرید می‌شود.



>> آزمایش خون

برای اندازه‌گیری دقیق چربی‌های خون باید 9 تا 12 ساعت پیش از خون گرفتن، چیزی به جز آب نخورید و ننوشید.

تری‌گلیسرید نوعی از چربی خون است که در اثر مصرف مواد قندی و نشاسته ای بالا می‌رود.

کلسترول خون هم با مصرف چربی های غذایی مثل کره، چربی های گوشت، تخم مرغ و مواد لبنی پرچرب، روغن های جامد و مایع، غذاهای سرخ شده و … زیاد می شود.



>> مقادیر کلسترول و تری گلیسرید خون

میزان کلسترول و تری‌گلیسرید خون معمولا به “میلی‌گرم در دسی‌لیتر” اندازه‌گیری می‌شوند.

این جدول‌ها میزان‌های طبیعی و غیرطبیعی انواع چربی‌های خون را نشان می‌دهد.



> میزان کل کلسترول (میلی‌گرم در دسی‌لیتر)—تفسیر

کمتر از 200— مطلوب

200 تا 239— حد مرزی بالا

240 و بالاتر— بالا

> کلسترول بد یا LDL (میلی گرم در دسی‌لیتر)—- تفسیر

کمتر از 70 —-مطلوب برای افراد در معرض خطر بسیار بالای بیماری قلبی

کمتر از 100—-مطلوب برای افرادی در معرض خطر بیماری قلبی

100 تا 129 —-نزدیک به طبیعی

130 تا 159 —-حد مرزی بالا

160 تا 189 —- بالا

190 و بالاتر —- بسیار بالا 

> کلسترول خوب یا HDL (میلی‌گرم در دسی‌لیتر)—— تفسیر

مردان: کمتر از 40—— بد

زنان :کمتر از 50—— بد

50 تا 59 —— بهتر
60 و بالاتر —— بهترین

> تری‌گلیسرید (میلی گرم در دسی‌لیتر)———-تفسیر

کمتر از 150——— مطلوب

150 تا 199——— حد مرزی بالا

200 تا 499——— بالا

500 و بالاتر——— خیلی بالا

الکترولیتهای موجود در خون 

اندازه گیری الکترولیت هایی همچون پتاسیم،سدیم،کلر و گازکربنیک در خون معمولا در در شرایطی همچون دیابت کنترل نشده،COPD،بیماری کلیوی،بیمارانی که گاواژ میشوند ، بعضی اختلالات داخلی ، آسیب ، ورم و اسیدوز/آلکالوز انجام میشود.

پتاسیم:K



بدن به تغییر مقدار پتاسیم بسیار حساس است. با بالا یا پایین رفتن پتاسیم، آریتمی قلبی یا آسیب های عصبی اتفاق می افتد.



مقادیر نرمال آن در خون5- 3.6 میلی اکی والان در لیتر است.

کاهش پتاسیم خون(هایپوکالمی) در مواردی همچون کاهش دریافت غذایی و در وضعیت کاتابولیک ، اسهال، استفراغ ،سیروز کبدی و یا آسپیراسیون رخ میدهد.علاوه بر این مصرف بعضی داروها همچون داروهای مدر و شیرین بیان نیز باعث کاهش سطح پتاسیم خون میشوند.

افزایش پتاسیم خون (هایپرکالمی) در اثربیماری کلیوی، آسیب های ناشی از تصادفات،عفونت و خون لیز شده اتفاق می افتد.مصرف داروهایی همچون ممانعت کننده های ACE نیز باعث افزایش پتاسیم میشوند.
سدیم:Na

سدیم مهمترین یون در مایع خارج سلولی است و به خاطر خاصیت احتباس دهنده آب ، ارزشمند است. مقادیر نرمال آن در خون 135-145 mEq/L است.



این الکترولیت در بدن نقشهای زیادی اعمال میکند. از جمله : فعالیت آنزیمها،کنترل اسمولالیته مایعات داخل عروقی، کنترل تعادل اسید و باز، هدایت ایمپالسهای عصبی ماهیچه ای از طریق پمپ سدیم (همزمان با خارج شدن پتاسیم ، سدیم وارد سلول میشود) و …

کاهش سطح سدیم خون (هایپوناترمی)،در اثر از دست دهی سدیم یا احتباس آب یا هردو رخ میدهد. به عنوان مثال اسهال،استفراغ،تعریق زیاد، تزریق مداوم سرم قندی 5% ،رژیم کم نمک، سوختگی، واکنشهای التهابی، آسیب بافت ها و …

تست بررسی سدیمانتاسیون گلبولهی قرمز (ESR)

تست بررسی سدیمانتاسیون گلبولهای قرمز خون( ESR )یکی از تستهای رایج در آزمایشگاه های تشخیص طبی میباشد که بنا به درخواست پزشک برای بسیاری از بیماران انجام میشود. این تست یک تست ارزان قیمت و البته غیر اختصاصی میباشد که نتایج آن همراه با نتایج سایر تستها ارزشمند و کمک کننده میباشد. ESR تحت شرایطی مانند بیماری های اتو ایمیون به ویژه روماتیسم مفصلی، در عفونتها، التهابات حاد و مزمن و سرطانها افزایش میابد بنابراین با تنها افزایش میزان رسوب گلبولهای قرمز به تشخیص دقیقی نمیتوان دست یافت.سرعت رسوب گبولهای قرمز خون بر حسب میلیمتر بر ساعت میباشد. در این تست خون گرفته شده همراه با ضد انعقاد سیترات سدیم در لوله های بلند و باریکی کشیده شده و به صورت عمودی روی پایه های سدیمان قرار داده میشود. پیپت های ESR پیپت های بلندی هستند که از قسمت سر به انتها از 0 درجه بندی شده اند. خون داخل پیپت ها تا عدد 0 کشیده شده و بعد از طی 1 ساعت میزان رسوب گلبولها از عدد 0 تا جایی که پلاسما شفاف وجود دارد خوانده میشود. 
موارد درخواست تست:



این تست در موارد مشاهده علائمی مبنی بر التهابات و یا بدخیمی ها و همچنین علائم مربوط به رماتیسم مفصلی مانند درد و ورم مفاصل در خواست میشود. لازم به ذکر است که با توجه به غیر اختصاصی بودن این تست حتما همراه با سایر تستهای ارزشمند و کمک کننده به تشخیص نهایی مانند الکتروفورز پروتئینهای سرم، اندازه گیری فیبرینوژن و … بنا به علائم بیمار درخواست میشود. همچنین بعد از تشخیص بیماری این تست به منظور ارزیابی میزان پاسخ به درمان در فرد بیمار به صورت دوره ای درخواست میشود. کاهش ESR از مقدار قبلی نشانه از بهبودی و افزایش مجدد آن نشانه ای از عود بیماری میباشد.مقدار نرمال ESR در مردان تا 10 و در زنان تا 20 میلیمتر بر ساعت میباشد.

CRP



CRP یکی از پروتئینهای فاز حاد بوده که مانند ESR یک تست ارزشمند در موارد التهابات محسوب میشود و حتی میتوان گفت که این تست از ESR ارزشمندتر میباشد زیرا به محض بروز هر گونه التهابی در بدن افزایش یافته و به مجرد کاهش التهاب و بهبودی میزان آن کاهش میابد بنابر این علی رغم غیر اختصاصی بودن از حساسیت خوبی برخوردار میباشد. بنابراین همراه با تست ESR تست CRP نیز انجام میشود. سایر تستهای همراه با ESRبنا به علائم بیمار شامل تست RF به منظور بررسی رماتیسم مفصلی, تست ANAو سایر تستهای اتوایمیون به منظور بررسی اختلالات اتوایمیون، اندازه گیری سطح فیبرینوژن ، الکتروفورز پروتئین سرم، CBC و سایر تستها میباشد.

موارد افزایش ESR: 



افزایش ESR نشانه ای از افزایش گلبولینها و یا فیبرینوژن پلاسما بوده و نیاز به بررسی های بیشتری دارد.



1- افزایش خفیف در التهابات خفیف و جزئی، حاملگی و آنمی. در آنمی ها به دلیل اینکه میزان گلبولهای قرمز کم میشود دافعه بین این سلولها کمتر از حالت عادی شده و بنابراین میزان رسوب افزایش میابد حال اینکه در پلی سیتمی به دلیل افزایش در تعداد اریتروسیتها دافعه بین سلولی بیشتر شده و این امر باعث کاهش رسوب و کاهش ESR میگردد.



2- افزایش شدید این تست میتواند بیانگر افزایش در پروتئین های خون از جمله گلبولینها باشد. افزایش گلبولینها در مواردی مانند عفونتها، مولتیپل میلوما، ماکروگلبولنمی والدنشتروم ( در این مورد حتی در غیاب التهاب افزایش ESR باز هم دیده میشود.) و رماتیسم مفصلی دیده میشود.



3-در زنان معمولا میل به افزایش در ESR بیشتر بوده و در دوران قاعدگی و بارداری میزان آن افزایش میابد.



4- داروها شامل دکستران، متیل دوپا، تئوفیلین، پنیسیلین پروکاینامید و داروهای پیشگیری از بارداری خوراکی باعث افزایش ESR میگردند.



*کاهش ESR معمولا حالت مهمی نبوده و گاهی در موارد پلی سیتمی، لکوسیتوز و ناهنجاری گلبولهای قرمز مانند سیکل سل دیده میشود. همچنین داروهایی مانند آسپیرین، کورتیزون و کینیون باعث کاهش ESR میگردند.

CBC

CBC حروف اول سه کلمه انگلیسی زیر است. 



کامل=C) COMPLETE)، خونBLOOD B)) ، شمارشCOUNT= C)) 

درنتیجه : CBCبه معنای شمارش کامل گویچه های خون است 

> CBCشامل :

1- شمارش تعداد گویچه های سفید خون در میلی متر مکعب ازخون (WBC)-



2.شمارش تعداد گویچه های قرمز خون در میلی متر مکعب ازخون (RBC )



3- شمارش تعداد پلاکت های خون در میلی مترمکعب ازخون platelet count-



4- شمارش افتراقی گویچه های سفید خو ن( تعیین Diff) -Count white blood cell differential 



5 – اندازه گیری مقدارهماتوکریت خون - (HCT) 



6- تعیین مقدار مقدارهموگلوبین خون (HGB)



7- تعیین اندیکس های (index) گویچه های قرمز خون 

RBC Index

الف: تعیین میانگین حجم یک گویچه قرمز (A- (MCV



ب: تعیین میانگین مقدار هموگلوبین در یک گویچه قرمز و غیره…..(B – (MCH



ج : گزارش مرفولوژی گویچه های قرمزخون C -Red Blood Cell morphology report D -Immature cells report

د: گزارش سلولهای نارس

ه: گزارش انگل خونی از جمله انگل مالاریا در صورت مشاهده E – Malaria Parasit report



آزمایش CBC به طور کامل توسط کارشناس آزمایشگاه انجام می گردد که نتیجه آن بسیار ارزشمنداست
منبع: آسمونی

هیات های پارلمانی کانادا و ایرلند بعد از انگلیس به ایران می آیند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیاتی از پارلمان های کانادا و ایرلند در آینده نزدیک به تهران خبر داد.
به گزارش خانه ملت، «علاءالدین بروجردی» روز سه شنبه، گفت: پس از سفر هیات هایی از پارلمان اروپا، آلمان، ایتالیا این بار قرار است هیات هایی از ایرلند و کانادا به ایران سفر کنند.
هیاتی از پارلمان ایتالیا نیز ابتدای این هفته به تهران آمدند که پس از انجام دیدارهای رسمی به شهرهای اصفهان و شیراز سفر کردند.
بامداد امروز سه شنبه نیز هیات پارلمان انگلیس به ریاست جک استروا رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران وارد تهران شد؛ شامگاه دوشنبه نیز «آندریاس شوکن هوف» نایب رییس فراکسیون حزب دمکرات مسیحی در پارلمان آلمان وارد تهران شد و قرار است در سفر دو روزه خود با برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو داشته باشد.
همچنین قرار است رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایرلند در صدر هیاتی پارلمانی به دعوت علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفته آینده (شنبه 21 دی) به تهران سفر کند.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایرلند در سفر به تهران ضمن دیدار با همتای ایرانی خود با تعدادی از مقامات سیاسی و پارلمانی کشورمان نیز دیدار و گفت و گو کند.

iran_canada

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر هیاتی از پارلمان های کانادا و ایرلند در آینده نزدیک به تهران خبر داد.


 «علاءالدین بروجردی» روز سه شنبه، گفت: پس از سفر هیات هایی از پارلمان اروپا، آلمان، ایتالیا این بار قرار است هیات هایی از ایرلند و کانادا به ایران سفر کنند.


هیاتی از پارلمان ایتالیا نیز ابتدای این هفته به تهران آمدند که پس از انجام دیدارهای رسمی به شهرهای اصفهان و شیراز سفر کردند.


بامداد امروز سه شنبه نیز هیات پارلمان انگلیس به ریاست جک استروا رییس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران وارد تهران شد؛ شامگاه دوشنبه نیز «آندریاس شوکن هوف» نایب رییس فراکسیون حزب دمکرات مسیحی در پارلمان آلمان وارد تهران شد و قرار است در سفر دو روزه خود با برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو داشته باشد.


همچنین قرار است رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایرلند در صدر هیاتی پارلمانی به دعوت علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفته آینده (شنبه 21 دی) به تهران سفر کند.


بر اساس برنامه ریزی های انجام شده رییس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان ایرلند در سفر به تهران ضمن دیدار با همتای ایرانی خود با تعدادی از مقامات سیاسی و پارلمانی کشورمان نیز دیدار و گفت و گو کند.

مجردها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟

مجردها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟
تشکیل خانواده و زندگی مشترک، زمانی بدیهی‌ترین چشم‌انداز انسان‌ها بود. در دنیای مدرن اما دو نیاز بنیادین روان بشری یعنی پیوند عاطفی و فردیت در تضاد با هم قرار می‌گیرند. معنا و مفهوم تجرد و تاهل نیز تغییرات زیادی کرده‌اند.
زناشویی تلاشی مشترک است برای به دست آوردن نیمی از خوشبختی زمان مجردی!
"اسکار وایلد"
آنها که رابطه‌ای دائمی دارند، راضی‌ترند و عمرشان بیشتر از مجردهاست. این نظریه‌ای قدیمی است اما آیا منطبق با واقعیت است؟ پژوهشگران به درستی این دیدگاه تردید دارند و مبنای تردیدشان نیز تحقیقات جدیدی است که جنبه مثبت زندگی مجردی بر احساس رضایت را تایید می‌کنند.
در سال ۱۹۷۰ از مجموع خانوارهای آلمان، حدود ۲۵ درصد تک نفره بودند، این میزان در سال ۲۰۰۹ به ۴۰ درصد یعنی به ۱۶ میلیون نفر رسید. این روند رو به تزاید که ‌پیش‌تر در کشورهای غربی مشاهده می‌شد، در کشورهای رو به توسعه یا سنتی‌تر نیز جای خود را گشوده است. مبنای این جابجایی نیز، چیزی جز تحول در مناسبات اجتماعی و انسانی نیست.
از منظر بیولوژیک، هم‌زیستی یا همکاری امری بسیار انرژی‌بر است. مغز ما در جمع یا در برابر دیگری، مدام در حال محاسبه و تنظیم رفتار، گفتار، حرکات بدن و زبان اشاره است تا مانع هر واکنش یا داوری ناخواسته شود.
روشن است که بعضی‌ها راحت‌تر با زندگی بدون همسر کنار می‌آیند. زندگی تک‌نفره به نظر بسیاری از مجردها، آزادی کامل است. تصمیم‌گیری با رای شخصی انجام می‌گیرد و فرد می‌تواند بدون ملاحظه و رعایت دیگری، در پی امیال و علاقمندی‌های خود باشد. لزومی به توافق‌های اعصاب خردکن به عنوان سدی در برابر انجام کارهای ناگهانی نیست.
آرتور شوپنهاور، فیلسوف آلمانی که به بدبینی شهرت دارد می‌گوید: «ازدواج یعنی آن که همه کار ممکن را برای بیزاری از یکدیگر انجام دهی. حقوق فردی‌ات را نصف کنی و وظایفت را دوبرابر...»
تجرد و سلامتی
جامعه‌شناسان دانشگاه تگزاس آستین معتقدند که مجردها از سلامت جسمی بهتری برخوردارند و احساس رضایت‌مندی بیشتری دارند. این مدعا بر نتایجی استوار شده که از طرح "پرسشنامه سلامتی ملی" این دانشگاه با شرکت یک میلیون و دویست هزار نفر به دست آمد. این طرح در فاصله سال‌های ۱۹۷۲ تا ۲۰۰۳ انجام شد و نتایج آن در سال ۲۰۰۸ انتشار یافت.
این پرسشنامه روشن کرد که تفاوت میزان سلامتی مجردها و متاهل‌ها از دهه هشتاد میلادی به بعد به شدت کاهش یافته و به ویژه نزد مردان به صفر رسیده است. آمارهای پیشین حاکی از آن بودند که میزان بیماری نزد مجردها به مراتب بیشتر از متاهل‌هاست. بر همین مبنا، ازدواج و تشکیل خانواده، یک نسخه بهداشتی برای مجردها نیز محسوب می‌شد.
پروفسور اشتفان هاردل (استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ماینس) معتقد است که زندگی مجردی مزایای بسیاری دارد: مجردها حلقه‌ گسترده‌ای از دوستان دارند، در فعالیت‌های اجتماعی فعال‌ترند و از امکانات مالی و شغلی بهتری برخوردارند؛ اما در شرایط سخت مانند بیماری و یا مشکلات مالی، وضعیت مجردها از متاهل‌ها نامناسب‌تر است.
پژوهش‌های دیگر نشان می‌دهند که اکثر مجردها در سنین بالا به دنبال یافتن شریک مناسبی برای دوران سالخوردگی هستند؛ دورانی که هر فرد نیاز بیشتری به تیمار و پرستاری و پرکردن تنهایی دارد. جالب آن که در میانسالی، مردان مجرد به مراتب بیشتر از زنان مجرد در جستجوی همدم هستند.
این تحقیقات می‌توانند پاسخی به آرتور شوپنهاور، فیلسوف "ضد زن" آلمانی باشند که می‌گفت: تنها مردی که نمی‌تواند بدون زنان زندگی کند، دکتر زنان است!
تاهل و استرس
محققان دانشگاه روتردام هلند هم که در زمینه "خوشبختی" تحقیق می‌کنند، به نتایجی مشابه جامعه‌شناسان دانشگاه آستین رسیده و می‌گویند مجردها نه تنها در مقایسه با متاهل‌ها سالم‌ترند، بلکه خوشبخت‌تر هم هستند.
زمانی مجرد ماندن افراد، به معنای آن بود که متقاضی یا خواستگار ندارند و این خود به خود عیب تلقی می‌شد. یافته‌های جدید جامعه‌شناسان نشان می‌دهد که زندگی مجردی معنای دیگری یافته و مجردها با وضعیت خود بهتر کنار می‌آیند. ازدواج نکردن، دیگر ننگ و عار یا ناکامی شخصی محسوب نمی‌شود.
مشکل مجردها در رابطه با داشتن یک همدم یا سنگ صبور در دوران جدید، به دوستان و روانشناسان محول شده است! دوست‌یابی و آشنایی و برقراری حاشیه امن اجتماعی، در عصر شبکه‌های اینترنتی، به مراتب آسان‌تر ار پیش شده و تنهایی، موجب تشکیل خانواده نیست.
پژوهشگران هلندی تاکید می‌کنند که فشار اجتماعی بر متاهل‌ها بیشتر است؛ مجردها به دلیل دور ماندن از این فشارها، استرس کمتری دارند و این تاثیر مثبتی بر تندرستی جسمانی آنها دارد.
تنها چیزی که می‌توان روی آن انگشت گذاشت، ارتباط جنسی پایدار و منظم است که در میان مجردها و متاهل‌ها متغیر است. سکس نقش مهمی در سلامتی جسمی و روانی دارد. زوج هایی که ارتباط جنسی ندارند، بیشتر مشاجره می کنند و به روش‌های دیگری برای رفع تنش نیاز دارند. کسی که زندگی جنسی فعالی دارد، بهتر و بیشتر عمر می‌کند.
با وجود این، تنهایی می‌تواند تبدیل به معضل شود. روانشناسان معتقدند که "تنها بودن" موقعیتی واقعی و "انزوا" موقعیتی حسی است. یعنی مجردها می‌توانند علی‌رغم ارتباط اجتماعی دچار "انزاوی درونی" شوند که وضعیت نادری نیست.
و باید گفت که انزوا برای جسم هم زیان‌بار است؛ چیزی که در تحقیقات متعدد ثابت شده است. از عوارض انزوا می‌توان به بی‌خوابی، اختلال در دستگاه گردش خون، تضعیف سیستم دفاعی بدن یا افسردگی اشاره کرد. تحقیقات علمی روشن می‌کنند که افراد دارای ارتباط‌های اجتماعی فعال، به طور میانگین بیشتر از افراد منزوی عمر می‌کنند.
نتیجه این‌که زندگی مشترک مهم است و تاثیر مثبت بر سلامتی دارد اما مجردها هم تا وقتی که به انزوا دچار نشده باشند، چیزی از رضایت و سلامت کم ندارند.
یکی از دست اندر کاران این تحقیق هشدار می‌دهد که "فیس‌بوک" و شبکه های اجتماعی مشابه آن جایگزینی برای شبکه‌های واقعی اجتماعی نیستند: «رابطه‌های انسانی برای آدم‌ها امری بدیهی است. ما مانند ماهی‌ها هستیم که وجود آب را حس نمی‌کنند اما به آن نیاز دارند.»
زندگی مشترک، آری یا نه
تشکیل خانواده و زندگی مشترک، زمانی بدیهی‌ترین چشم‌انداز انسان‌ها بود. اما در دنیای مدرن، دو نیاز بنیادین روان بشری، یعنی پیوند عاطفی، عشق ورزیدن و فردیت و استقلال، در تضاد با یکدیگر قرار می‌گیرند.
بنیان نظریه تکامل، بر خلاف تصور عمومی بهبود نیست؛ بلکه سازگاری با شرایط جدید است. پژوهشگران مناسبات انسانی می‌گویند، زیست مشترک در سازگاری با زندگی اجتماعی نوین دستخوش تغییرات جدی و البته گام به گام خواهد شد. فردیت در جوامع پیشرفته صنعتی با مفهوم از خودگذشتگی در رابطه طولانی و پایدار تضاد دارد.
به اعتقاد محققان علوم رفتاری، چیزی به نام نیاز به خانواده در بین نیازهای بنیادین بشر وجود ندارد و این مفهوم که قبلا توسط مذهب، دولت، مناسبات اقتصادی و اجتماعی، تعیین‌کنندگی داشت، به مرور به حاشیه خواهد رفت و قطعیت و اهمیت خود را از دست خواهد داد.
اما چرا زندگی مشترک هنوز واجد امتیازات است و اکثریت جامعه هم‌چنان تشکیل خانواده می‌دهند؟ شاید بتوان یکی از دلایل را ساختار ذهنی انسان‌ها دانست که در کودکی شکل می‌گیرد. اکثریت قریب‌ به اتفاق جوامع بشری نزد مادر و پدر و خواهر و برادر و بستگان بزرگ شده‌اند و خوشبختی یعنی خانواده و به سر بردن نزد افراد نزدیک. "کانون گرم خانواده" یعنی محبت لایزال و احساس امنیتی سرشار از آرامش.
اینک در آلمان یک‌چهارم بچه‌ها در خانواده‌های تک‌والد و بدون ارتباط تنگاتنگ خویشاوندی متولد می‌شوند. تصور این نسل در بیست‌سال دیگر می‌تواند از سعادت و آرامش و امنیت چیز دیگری باشد. در نتیجه پیش‌شرط بحث در این زمینه و نتیجه‌گیری در مورد آن باید منوط به این باشد که در باره چه کسانی و رشد یافته در چه جوامعی صحبت می‌کنیم.
و پرسش آخر این‌که آیا زندگی مشترک ایده‌‌آل امری میسر است؟ در پاسخ باید گفت که ایده‌آل هر فرد، محصول تربیت خانوادگی، اجتماعی و تجربیات شخصی اوست و تاکید کرد که چنین چیزی به شکل مرسوم آن، یعنی کلیشه داستان‌ها و فیلم‌های رمانتیک دیگر عملی نیست.
کسانی که در سنین میانه زندگی مشترک را شروع می‌کنند، معمولا درک منطقی‌تری از "ایده‌آل" دارند و به خاطر متعادل شدن فعالیت هورمون‌ها، تجربه و امنیت مادی، سازگاری بیشتری نیز با همدم خود نشان می‌دهند.
پیوند عمیق عاطفی و یگانگی روحی، تنها در رابطه‌ای طولانی و پایدار به وجود می‌آید. ارضای نسبی دو نیاز بنیادین روان بشری، یعنی عشق‌ورزیدن و استقلال، تنها در صورت بازتعریف هم‌زیستی و عدم چشم‌پوشی از نیازهای فردی امکان‌پذیر است. در غیر این صورت حتی زندگی مشترک پایدار، نوعی "شرکت سهامی" است که سرمایه‌های آن می‌توانند فرزندان یا اهداف و منافع مشترک باشند.

کشتی «آکادمیک شوکالسکی» در قطب جنوب

محققان و گردشگرانی که از ۹ روز پیش در کشتی «آکادمیک شوکالسکی» در قطب جنوب و در محاصره یخها گرفتار شده بودند، امروز پنج شنبه نجات یافتند.
A look at the ship Akademik Shokalskiy's trip to Antarctica, where it remains while the crew waits for the ice surrounding it to break up.(Qmi agency)
.
.
.
undefined
.

عملیات نجات و انتقال ۵۲ نفر از میان یخ و برف به عرشه کشتی یخ شکن چینی بنام «اژدهای برفی» را هلی کوپتر این کشتی بر عهده داشت.

اما ۲۲ خدمه کشتی آکادمیک شوکالسکی آن را ترک نمی کنند تا سرانجام کشتی اشان از میان یخ ها رها شود.

تلاشهای پیشین کشتی های یخ شکن در رسیدن به گرفتار شدگان و نجات آنان ناکام مانده بود.

کشتی «آکادمیک شوکالسکی» در یکصدمین سالگرد سفر دوگلاس موسون استرالیایی به قطب جنوب، در ۲۸ نوامبر آبهای نیوزیلند را به مقصد قطب جنوب ترک کرده بود.

ایرانی های مطرح در دنیا:

ایرانی های مطرح در دنیا:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

1.پروفسور مجید سمیعی جراح برجسته و متخصص بیماری های مغز و اعصاب مقیم آلمان و رئیس افتخاری اتحادیه جهانی جراحان مغز و اعصاب

2.امید کردستانی مدیر بازرگانی، سهامدار و معاون ارشد "گوگل" (Google)...

3.حسین اسلامبولچی رئیس بزرگ ترین شرکت مخابرات در امریکا "AT&T"

4.انوشه انصاری موسس و مدیر کمپانی بزرگ "TelecomTechnologies" امریکا و اولین زن فضانورد ایرانی

5.فریار شیرزاد معاون وزارت بازرگانی امریکا، مشاور رئیس جمهور و عضو شورای ملی امنیت ایالات متحده(دوره گذشته)

6.جمشید دلشاد شهردار شهر بورلی هیلز آمریکا - گنجی کانادا

7.امیر مجیدی مهر معاون بخش رسانه های دیجیتال شرکت "Microsoft" (فرد سمت چپ تصویر)

8.پروفسور Caro Lucas پدر رباتیک ایران

9.پروفسور توفیق موسیوند مخترع نخستین قلب مصنوعی داخل بدن انسان 

10.ماریا خرسند رئیس کمپانی بزرگ سونی اریکسون سوئد، رئیس پروژه بلوتوث

11.پروفسور لطفی علی‌ عسکرزاده استاد بازنشسته دانشگاه برکلی، واضع منطق و نظریه فازی، کامپیوتر هوشمند و بنیانگذار نسل سوم کامپیوتر در جهان!

12.پروفسور بیژن داوری مدیر ارشد کمپانی "آی بی ام" (IBM) بزرگ ترین کمپانی سخت افزار در جهان

13.فرزاد ناظمی مدیر فنی "یاهو" (Yahoo)

14.سینا تمدن مدیر ارشد شرکت "اپل" (Apple)

15.پیر امیدیار پدر تجارت الکترونیکی در جهان و صاحب کمپانی عظیم
"ای‌ بی" (e-bay)

16.پروفسور علی جوان دارنده جایزه جهانی آلبرت انیشتن و مخترع لیزر گازی

17.آزاده تبازاده دانشمند سازمان فضایی ناسا 

18.دکتر فیروز نادری مدیر پروژه سفر به مریخ در سازمان فضایی ناسا

19.ولی نصر مشاور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا 

20.پروفسور محمد جمشیدی مدیر برنامه های داخلی سازمان فضایی ناسا 

21.قاسم اسرار عضو هیئت مدیره سازمان فضایی ناسا
-----------------------------------------------------------------------
زنده باد ایران و ایرانی

زنده کردن باتری های مرده لپ تاپ

کارهای مفید در سرمای کانادا:

شماره 1: زنده کردن باتری های مرده لپ تاپ . . . !

باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری ها معمولأ پس از 1 تا 2 سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت تنها میتوانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

 

 

برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید 

فعلا که سرمای کافی در کانادا داریم و بهتره خوب ازش استفاده کنیم

کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید!

تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!

سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.

اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.

 

شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.

اما جالب است بدانید (ترفندستان) که این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.

 

این موضوع توسط وب سایت ترفندستان عملأ بر روی باتری یک لپ تاپ HP تست شد ، باتری که پس 1سال و نیم کارکرد ، تنها به مدت 10 دقیقه شارژ را نگه میداشت ، پس از اجرای این ترفند ، پس از اولین شارژ توانست 45 دقیقه و در دفعات بعدی تا 1.5 تا 2 ساعت شارژ را نگاه دارد.

 

از این موضوع و به نوعی نوآوری میتوان حتی در مورد هارد دیسک هم استفاده کرد ، هاردی که کار نمیکند را در صورتی که 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس وصل نمایید را نیز میتوان با این روش بازیابی کرد.

 

همچنین برای تثبیت این موضوع ، ویدئویی نیز در سایت Metacafe منتشر شده است که کلیه عملیات به شکل تصویری قابل مشاهده است. این ویدئوی آنلاین در سیستم به اشتراک گذاری ویدئوی Metacafe به نشانی http://www.metacafe.com/watch/781300/reviv..._laptop_battery در دسترس است.

 

لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این تنها بر روی باتری لپ تاپ تست شده است ، طبعأ امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد ، مگر دستگاه هایی که ساختاری همانند باتری های لپ تاپ داشته باشند.

اطلاعات شما در فیس بوک ذخیره می شود

همین حالا پیشینه جستجوهای فیس‌بوک‌تان را پاک کنید

پیشینه جستجوهای فیس‌بوکی شما٬ یعنی هرآنچه در جعبه جستجوی فیس‌بوک وارد کرده‌اید٬ به سادگی و تنها با چند کلیک در دسترس است. اگر دغدغه حریم خصوصی دارید بهتر است همین حالا با چند کلیک پاکش کنید.

بسیاری از کاربران فیس‌بوک برای مراجعه به صفحات فیس‌بوکی دوستان‌شان٬ یا صفحات عمومی و یافتن دوستان قدیمی و البته جستجو درباره کسانی که نمی‌شناسند و می‌خواهند درباره‌شان بیشتر بدانند٬ از سرچ فیس‌بوک استفاده می‌کنند٬ اما بخش بزرگی از این کاربران نمی‌دانند که فیس‌بوک هرآنچه در جعبه جستجو وارد می‌شود را ذخیره می‌کند و جایی در پروفایل شما در دسترس قرار می‌دهد.


اگرچه پیشینه جستجوهای ذخیره‌شده در فیس‌بوک هر کاربر به‌صورت پیش‌فرض تنها برای خود او قابل مشاهده است٬ اما در هر صورت همیشه این امکان وجود دارد که کسی به سیستم شخصی شما نفوذ کند یا در نتیجه بی‌احتیاطی شما از راه‌های مختلف کنترل اکانت فیس‌بوک‌تان را در اختیار بگیرد٬ و به سادگی با مراجعه به همین بخش٬ اطلاعات بسیار خصوصی زندگی‌تان را به دست آورد.


اگر تا به حال به این‌فکر نکرده‌اید که به دست آوردن تاریخچه جستجوهای شما در فیس‌بوک چه ابعادی از زندگی‌تان را برملا می‌کند٬ همین حالا چند لحظه تامل کنید و سپس برای از بین بردنش دست به کار شوید.


آنچه در فیس‌بوک جستجو می‌کنید٬ از گنجی تا کانادا ، چیزهای بسیاری درباره شما می‌گوید: این‌که دنبال کسب اطلاعات درباره چه چیزهایی هستید٬ درباره چه کسانی می‌خواهید بیشتر بدانید٬ چه کسانی کنجکاوی‌تان را برمی‌انگیزند٬ به چه کسانی توجه ویژه دارید و این‌که مثلا هنوز دست از سر دوست‌دختر/ پسر سابق‌تان برنداشته‌اید و سایه به سایه در دنیای آنلاین به دنبالش هستید.


اما نگران نباشید. حالا که با مساله آشنا شدید٬ حل کردن آن بسیار ساده است. برای پاک کردن پیشینه جستجوهای فیس‌بوکی٬ اول باید به صفحه اصلی پروفایل‌تان بروید و در سمت راست کاور فتو٬ روی Activity Log کلیک کنید.


بیشتر بخوانید: چند تنظیم ساده برای محافظت از اطلاعات شخصی در فیسبوک


در قسمت Activity Log مجموعه‌ای از گزارش‌ها درباره فعالیت‌های فیس‌بوکی شما ذخیره شده است. لایک‌ها٬ کامنت‌ها٬ پست‌ها و هرآنچه که روزانه در فیس‌بوک انجام داده‌اید.


در سمت چپ٬ زیر قسمتی که مربوط به عکس‌ها٬ لایک‌ها و کامنت‌هاست٬ گزینه More را می‌بینید. روی آن کلیک کنید تا آیتم‌های بیشتری را ببینید. پیشینه سرچ شما هم در همین قسمت قرار دارد.


بعد از کلیک روی More در پایین‌ترین قسمت روی گزینه Search کلیک کنید. حالا می‌توانید جستجوهای خود را ببینید که به ترتیب ماه مرتب شده‌اند. احتمالا اولین مواجهه با پیشینه جستجوها٬ غافل‌گیرتان خواهد کرد. اما بعد از چند بار اسکرول کردن٬ وقت را بیش از این تلف نکنید و با کلیک روی Clear Searches که در قسمت راست بالای صفحه قرار گرفته٬ خطر دسترسی به این اطلاعات خصوصی توسط دیگران را از بین ببرید.


البته این فقط بخشی از نگرانی‌های گسترده درباره حریم خصوصی فیس‌بوک را رفع می‌کند. همواره تغییرات زیادی در زمینه تنظیمات Privacy فیس‌بوک ایجاد می‌شود و برای آگاهی از آنها٬ باید پی‌گیر خبرها باشید و تنظیمات خود را متناسب با تغییرات به‌روز کنید.

دیوارهای زنده فرودگاه‌ بین‌المللی ادمونتون - کانادا

کارشناسان، باغ‌های عمودی را در فرودگاه بین‌المللی ادمونتون به اجرا گذاشته‌اند. این دیوار سبز و روبه‌رشد نه‌تنها مصرف انرژی مورد نیاز برای تصفیه هوا و آلودگی صوتی ناشی از آن را کاهش می‌دهد، بلکه به مراتب مؤثرتر است.

از اردیبهشت‌ماه امسال دیوارهای سرسبز و زنده فرودگاه بین‌المللی ادمونتون جلوه دیگری به فضای آن داده است. در این طراحی از بیش از 8000 گیاه از 32 گونه متفاوت استفاده شده تا مساحت دیواره‌ای معادل 132 مترمربع با فضای سبز پوشیده شود. این دیوارهای زنده یا باغ‌های عمودی توسط شرکت Green over Grey واقع در ونکوور طراحی شده و علاوه بر زیباتر کردن فضاهای عمودی در شهرها در پاکیزگی بیشتر هوا نیز نقش خواهد داشت.  

به گزارش گیزمگ، ساخت این باغ‌های عمودی از دهه 1980/1360 و اولین‌بار توسط پاتریک بلنک آغاز شده و در سال‌های بعد توسعه پیدا کرده است. برای آبیاری این باغ‌های عمودی که توسط Green over Grey طراحی شده‌اند از سیستم هیدروپونیکی استفاده می‌شود که مشابه طبیعی آن را در گیاهانی که بر روی ساقه درختان دیگر یا کنار آبشارها رشد می‌کنند، می‌توان مشاهده کرد. آبیاری این گیاهان به شکل خودکار و چند دقیقه در روز انجام می‌شود. برای این کار یک سیستم آبیاری قطره‌ای در لایه‌های زیرین مواد بازیافتی که دیواره‌ها را تشکیل داده‌اند، تعبیه شده که آب مورد نیاز گیاهان را با نفوذ در لایه‌های میانی به آنها می‌رساند. در ساخت بخش‌های ضدآب این دیواره از بسته‌بندی‌های فودگرید (سازگار با مواد غذایی) مانند بسته‌بندی شیر، کیسه‌های پلاستیکی و بطری‌ها استفاده شده و ریشه گیاه درون لایه‌ای طراحی شده از الیاف بازیافتی از صنعت نساجی پوشیده شده است.


این باغ‌های عمودی نه‌تنها ظاهر زیبایی به شهر می‌دهند بلکه 9 نمونه از گیاهانی که در طراحی آنها به کار گرفته شده از گیاهانی است که اثر قابل‌توجه آنها در بهبود کیفیت هوا توسط ناسا اثبات شده است. بررسی‌های انجام شده توسط متخصصان ناسا در فضا نشان می‌دهد 10 گونه گیاهی روی زمین بهتر از فیلترهای مکانیکی می‌توانند در تصفیه هوا از آلاینده‌های خطرناکی مانند دی‌اکسیدکربن است، بنزن و ترکیبات آلی فرار نقش داشته باشند. علاوه بر این نقش این گیاهان را مانند هر گیاه دیگری در افزایش سطح اکسیژن و رطوبت محیط نمی‌توان نادیده گرفت.


باغ عمودی فرودگاه ادمونتون بزرگترین باغ عمودی در آمریکای شمالی است که از یک پانل مرکزی بزرگ به مساحت 104 مترمربع و دو پانل چپ و راست که به ترتیب مساحتی برابر 14.9 و 13 مترمربع دارند، تشکیل شده است. این باغ در سال‌های آتی با رشد گیاهان تشکیل‌دهنده آن مخصوصا نمونه‌هایی که می‌توانند تا 3 متر از بالاترین نقطه آن بیشتر رشد کنند، شکل سه‌بعدی‌تری پیدا خواهد کرد. وجود گونه‌های کوتاه‌تر در حفظ شکل اولیه مورد نظر طراحان مؤثر است.


این دیوارهای سبز نه‌تنها می‌توانند در کنار کاهش مصرف برق مورد نیاز برای تصفیه هوای فضایی مانند فرودگاه بین‌المللی ادمونتون تا حدود 20درصد، هوای پاک‌تری را تولید کنند بلکه آلودگی صوتی محیط را نیز کاهش خواهند داد.


زیبایی و کارایی تحسین‌برانگیز این دیوارهای سبز به علاوه فناوری‌های تازه‌ای که خلق می‌شود، می‌تواند در سال‌های آینده آنها را به بخشی از طراحی‌های خانگی اضافه کند. سیستم‌های هیدروپونیک و آبیاری در مقیاس کوچکتر تولید خواهند شد و این طراحی دوستدار محیط‌زیست را از ساختمان‌های بزرگ به خانه‌ها و آپارتمان‌ها خواهند آورد.

امکانات جدید مترو و اتوبوس مونترال STM در سال 2014 با بودجه 200میلیون دلاری

Metro_montreal


امکانات جدید مترو و اتوبوس مونترال STM در سال 2014 با بودجه 200میلیون دلاری 

سال 2014 تحولی بزرگ برای متروی مونترال خواهد بود. از سال 1970 مترو ها تاکنون تغییر خاصی نکرده اند. از نکات برجسته این تغییرات می توان به استفاده از تلفن همراه در مترو، تغییرات عمده در کابین و ایمنی قطارها را برشمرد

برنامه ریزی برای ورود 468 واگن در سال 2014 انجام شده است.بیشتر این قطارها در خط نارنجی با فضای بیشتری در نظر گرفته شده اند.. ظرفیت حمل مسافر آنها 8درصد بیشتر شده است.که به خاطر طراحی جدید و امکان عبور مسافرها در سرتاسر قطار است.همچنین درها و پنجره ها بزرگتر شده اند.صندلی های دارای نشمین بهتر و داخل قطار دارای روشنایی مناسب تری خواهد بود.قطارها دارای سیستم برودتی نمی باشند ولی با طراحی بهتر سیستم تهویه امکان برقراری دمای آسایش برای تابستان فراهم خواهد شد.
از خبر های دیگر مترو مونترال می توان به تعمیرات اساسی خط زرد اشاره کرد طی 25 تعطیلی آخر هفته بسته خواهند بود.
با بودجه دویست میلیون دلاری اتوبوس های پیشرفته تر وجود خواهند داشت.نصب جی پی اس و مونیتورهای بزرگ و سیستم صوتی حرفه ای در 1700دستگاه اتوبوس انجام خواد شد. با وجود جی پی اس مسافرها قادر خواهند بود که اتوبوس مورد نظر خود را با موبایل شان ردیابی کنند. ایستگاه های اتوبوس به صفحات دیجیتالی با اعلام ورود دقیق هر اتوبوس مجهز خواهد شد.
برای ایستگاه های مترو چمب دو مارس-جین تالو-بری بوکم-کارتیر-کوت ورتو-دولا کونکورد-هنری بروسا-لیونل گرو-مونتمورسی آسانسور و پله برقی نصب خواهد شد.
در پایان 2014 تمام ایستگاه های مترو مجهز به نمایشگرهای ورود و خروج قطار خواهند شد.

سال 2014 تحولی بزرگ برای متروی مونترال خواهد بود. از سال 1970 مترو ها تاکنون تغییر خاصی نکرده اند. از نکات برجسته این تغییرات می توان به استفاده از تلفن همراه در مترو، تغییرات عمده در کابین و ایمنی قطارها را برشمرد

برنامه ریزی برای ورود 468 واگن در سال 2014 انجام شده است.بیشتر این قطارها در خط نارنجی با فضای بیشتری در نظر گرفته شده اند. ظرفیت حمل مسافر آنها 8درصد بیشتر شده است.که به خاطر طراحی جدید و امکان عبور مسافرها در سرتاسر قطار است.همچنین درها و پنجره ها بزرگتر شده اند.صندلی های دارای نشمین بهتر و داخل قطار دارای روشنایی مناسب تری خواهد بود.قطارها دارای سیستم برودتی نمی باشند ولی با طراحی بهتر سیستم تهویه امکان برقراری دمای آسایش برای تابستان فراهم خواهد شد.

از خبر های دیگر مترو مونترال می توان به تعمیرات اساسی خط زرد اشاره کرد طی 25 تعطیلی آخر هفته بسته خواهند بود.

با بودجه دویست میلیون دلاری اتوبوس های پیشرفته تر وجود خواهند داشت.نصب جی پی اس و مونیتورهای بزرگ و سیستم صوتی حرفه ای در 1700دستگاه اتوبوس انجام خواد شد. با وجود جی پی اس مسافرها قادر خواهند بود که اتوبوس مورد نظر خود را با موبایل شان ردیابی کنند. ایستگاه های اتوبوس به صفحات دیجیتالی با اعلام ورود دقیق هر اتوبوس مجهز خواهد شد.

برای ایستگاه های مترو چمب دو مارس-جین تالو-بری بوکم-کارتیر-کوت ورتو-دولا کونکورد-هنری بروسا-لیونل گرو-مونتمورسی آسانسور و پله برقی نصب خواهد شد.

در پایان 2014 تمام ایستگاه های مترو مجهز به نمایشگرهای ورود و خروج قطار خواهند شد.


نقشه توسعه مترو مونترال در چند سال آینده

stm_montreal_new_map_2014


MONTREAL — 2014 promises to be a big year for transit in Montreal. Shiny new métro cars are on the way, the first since the 1970s. A sixth commuter train line is to open, the first addition to the network in 14 years. Another first: passengers will be able to use their cellphones in downtown subway stations and tunnels. Here’s what to expect on buses, trains and the subway in the new year.


Société de transport de Montréal


New métro cars arrive


Early in 2014, the first of 468 new Bombardier/Alstom métro cars are to arrive in Montreal for testing. By the fall, the STM says the first nine-car train should be in service. The cars will give lucky riders of the Orange Line more elbow room. They will increase capacity by eight per cent, largely because of their open-concept design, which allows passengers to walk from one end to the other. The doors are wider, the windows bigger, the seats more comfortable and the interior brighter. There is no air conditioning, but the STM says better ventilation should improve comfort in the summer. If all goes according to plan, by late 2014 the STM will be receiving one nine-car train set per month. All of the 468 cars are expected by 2018.


Métro Yellow Line closed over 25 weekends


Some métro users will have to look for alternatives in 2014. The Yellow Line — which runs between Longueuil on the South Shore and the Berri-UQAM station in downtown Montreal — will be completely closed on 25 weekends so repairs can be made to the subway tunnel, including the section under the St-Lawrence River. It will be shut on weekends between March 8 and May 25 and between Sept. 13 and Dec. 14. To help stranded passengers, the STM will be putting three bus routes in place.


Cellphone service introduced in métro network


In 2014, commuters will be able to use their cellphones in the métro if they’re in the right station. The required equipment will be installed on two downtown subway stretches: on the Green Line between Atwater and Beaudry, and on the Orange Line, between Mont-Royal and Bonaventure. Bell, Rogers, Telus and Videotron are working on the project.


More city reserved bus lanes open


Several new bus lanes are planned in 2014. One is expected to go on Sherbrooke St. W. in Notre-Dame-de-Grâce to encourage transit use during the two-year closure of St-Jacques St. in the spring for work related to the new Turcot Interchange. Also on the list for 2014 are lanes on Cavendish Blvd. (in St-Laurent, Côte-St-Luc and N.D.G.), Grenet St., Côte-St-Luc Rd. and Viau St. The city of Côte-St-Luc has vowed to block the introduction of bus lanes on its territory.


Commuters start tracking buses


The STM will start work on its $200-million iBus project. Among other things, it involves installing GPS, display screens and audio equipment on all of its 1,700 buses over two years. Thanks to the equipment, passengers at bus stops will be able to track buses via smartphones. At métro stations and busy stops, screens will provide real-time bus data. On board, the next stop will be announced and flashed on the screen. “At the end of 2014, if all the tests planned for the spring go well, the system will start gradually being deployed in certain buses,” an STM spokesperson said. The $200-million price tag includes a radiocommunication system for drivers.


Two more métro stations get elevators


Elevators will be put into service at the Champ-de-Mars and Jean-Talon stations. Seven stations have elevators: Berri-UQAM, Cartier, Côte-Vertu, De la Concorde, Henri-Bourassa, Lionel-Groulx and Montmorency.


All métro stations get display screens


By the end of 2014, all 68 subway stations will have digital screens that display departure times of the next two trains, as well as news and advertising. Typically there are four screens per station, two on each platform. Most stations are already outfitted. Screens are to be installed at the remaining 22 stations in 2014.


Agence métropolitaine de transport


New Mascouche-Montreal commuter train


Known as the Train de l’Est, a new commuter train is scheduled to launch in the fall of 2014, between Mascouche and downtown Montreal. Late and over-budget, the $671-million, 52-kilometre line will feature 13 stations, including three shared with the Deux-Montagnes line. There are to be 16 departures per day, mostly at rush hour. The AMT predicts it will carry about 11,000 passengers daily. It will take about an hour for Mascouche residents to reach downtown Montreal. It’s the first new commuter train since the Mont-St-Hilaire line was revived in 2000.


Overcrowded Deux-Montagnes line gets relief


Two years later than originally planned, Deux-Montagnes — the AMT’s busiest and most-overcrowded line — is expected to finally get double-decker train cars. The new, higher-capacity cars will give riders some breathing room and a better chance at a seat. In 2014, the AMT also expects to finalize the purchase of the Deux-Montagnes line from Canadian National, which will give it more flexibility to add departures.


AMT starts charging for parking


The AMT will launch five parking pilot projects at train stations and bus terminals. The aim is to raise revenue, encourage more people to walk, cycle or take the bus to stations and terminals and relieve packed parking lots. One option being considered is charging for use of reserved spots closest to train platforms or bus stops. Pricing and locations have not been announced yet. In Toronto, GO Transit charges passengers $80 per month for reserved parking in some of its lots.


More highway reserved bus lanes open


Quebec has set aside $84 million for the addition of 208 kilometres of reserved bus lanes over the next few years in the Montreal region. The AMT administers ones that are off-island, on highways or shared by multiple transit authorities. A new dedicated bus lane on eastbound Highway 20 in Lachine will open in 2014. The AMT says more are on the way but locations are not yet available.


New station opens on Candiac train line


The AMT plans to open a ninth station on the Candiac line. To be known as Lachine-Victoria, it will be near Victoria St. and St-Joseph Blvd. in Lachine. The station is being added as part of an effort to encourage drivers to take transit during work on the Turcot Interchange.



AMT personnel start riding the rails


As a pilot project, the AMT plans to have employees on commuter trains answering passenger questions and providing other assistance (telling people which cars have available seats, for example). The project will begin on the Mascouche train and is to gradually be introduced to other lines, the AMT says.


AMT revamps website


The train authority will completely revamp its website to make it easier for commuters to find the information they need. The new site, which will feature a trip planner, is scheduled to be launched in the spring, with a preliminary version  available in February or March

BY ANDY RIGA-THE GAZETTE

معماران 2014

در شروع هر سال، معماران از سرتاسر جهان عکس هایی را جهت تبریک سال نو میلادی از طرق اینترنت ارسال می نمایند و خلاقیت معماری سال خود را به اشتراک می گذارند.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
1-zaha hadid architect 
2-AEDAS
3-COOP HIMMELB(L)AU
4-Dorte Mandrup Arkitekter
5-Rafael de la Hoz
6-ENNEAD
7-JDS
8-LCLA Architecture Research Office
9-plan B
10-CEBRA
11-Farshid Moussavi Architecture
12-LEFT
13-SOM
14-Stefano Boeri Architettii
15-Wallonie Bruxelles Architectures

چرا از بین 10 شهر دانشگاهی برتر جهان در سال 2013 ، کانادا را برای فرزندمان انتخاب کنیم؟


10 شهر دانشگاهی برتر جهان در سال 2013
برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند به همان اندازه که دانشگاه مقصد اهمیت دارد، شهر یا کشوری که در آن قصد ادامه تحصیل را دارند نیز مهم است.
به گزارش ایسنا، در این گزارش به نقل از روزنامه تلگراف، 10 شهر دانشگاهی برتر جهان در سال 2013 میلادی با استناد به اطلاعات اخذ شده از موسسه اعتبارسنجی دانشگاه‌های جهانی، «کیو اس» معرفی شده‌اند که به شرح زیر است:
مونیخ (آلمان)
اگرچه شهر برلین موقعیت خود را در میان 10 شهر برتر دانشگاهی جهان از دست داد اما در عوض مونیخ با سه پله رشد از رتبه سیزدهم خود در سال 2012 میلادی به رتبه 10 رسید. مونیخ سومین شهر بزرگ آلمان است و دانشگاه LMU و دانشگاه صنعتی مونیخ بالاترین رتبه را در میان دانشگاه‌های این کشور دارند.
مونترئال (کانادا)
شهر مونترئال به عنوان مرکز فرهنگی کانادا شناخته می‌شود و «دانشگاه مک گیل» این شهر در رتبه 21 صد دانشگاه برتر جهان که از سوی «موسسه کیو اس» معرفی می‌شوند، قرار دارد. بالاترین امتیاز این دانشگاه مربوط به داشتن تنوع دانشجویی و کمترین امتیاز نیز در زمینه میزان کیفیت بازدهی این دانشگاه به آن تعلق گرفته است.
بوستون (آمریکا)
با وجود اینکه دانشگاه‌های «ام آی تی» و «هاروارد» به لحاظ جغرافیایی در شهر کمبریج قرار دارند اما در رده‌بندی برترین شهرهای تحصیلی جهان این دانشگاه‌ها جزو شهر «بوستون» محسوب شده‌اند. این شهر در گذشته به واسطه تجمع دانشگاه‌های تاریخی در آن به «آتن آمریکا» مشهور بوده است. بالا بودن شهریه‌ها سبب پایین آوردن نمره کلی بوستون در میان شهرهای برتر شده است.
هنگ‌ کنگ
هنگ‌کنگ یکی از پرتراکم‌ترین مناطق جهان چه از لحاظ جمعیت و چه از لحاظ داشتن دانشگاه‌های معتبر است. این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه‌های «هنگ‌ کنگ»، «دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ» و «دانشگاه چینی هنگ کنگ» می‌شوند. اگرچه ممکن است هزینه اجاره‌ها در این شهر بالا باشد اما هزینه‌های خوراک و حمل و نقل همچنان پایین هستند.
زوریخ (سوئیس)
دانشگاه «ای تی اچ زوریخ» که در قاره اروپا بالاترین رتبه را دارد در شهر زوریخ واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر در رده‌بندی موسسه «کیو اس» در رتبه 12 جهان قرار دارد. این شهر بزرگترین شهر سوئیس است اما هزینه‌های زندگی در این شهر برای دانشجویان بین‌المللی بسیار بالاست.
ملبورن (استرالیا)
یکی از دو شهر استرالیایی حاضر در رده‌بندی 10 شهر برتر دانشگاهی جهانی ملبورن است. اگرچه این شهر در مقایسه با سیدنی در رده‌بندی دانشگاهی امتیاز بهتری کسب کرد. «دانشگاه ملبورن» نیز بنابر اعلام موسسه «کیو اس» در رتبه 31 جهان قرار دارد اما در مقابل، بالا بودن هزینه‌های زندگی و شهریه‌های دانشگاهی، نمره کل این شهر را در مقایسه با سیدنی پایین آورد.
سیدنی (استرالیا)
شهر سیدنی با کنار زدن ملبورن در رتبه چهارم بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار گرفت. این شهر پنج دانشگاه در جمع دانشگاه‌های برتر جهان داشته و جامعه دانشگاهی متنوعی نیز دارد. «دانشگاه سیدنی» در حال حاضر در رتبه 38 جهان و دانشگاه «نیو‌ساوث‌ولز» نیز در رتبه 52 جهان قرار دارد.
سنگاپور
پایتخت سنگاپور که با همین نام خوانده می‌شود، تنها به خاطر رونق و شکوفایی خود شناخته شده نیست بلکه پایین بودن میزان جرم و جنایت نیز از دلایل مهم شهرت این شهر است. «دانشگاه ملی سنگاپور» (NUS) طبق جداول لیگ در رتبه 24 برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. ضمنا «دانشگاه صنعتی نانیانگ» نیز در رتبه 41 جهان قرار دارد.
لندن (انگلیس)
این شهر با داشتن 21 دانشگاه برتر در رده‌بندی اعلامی «کیو اس» در رتبه‌های بالای فهرست بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال 2013 میلادی قرار دارد. دانشگاه‌های UCL، کالج سلطنتی لندن، LSE ،KCL، «منچستر» و «ادینبورگ» در جمع برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند که دو دانشگاه آخر به ترتیب با قرارگیری در رتبه‌های 29 و 32 جهان در جمع 50 دانشگاه برتر جهان به چشم می‌خورند.
پاریس (فرانسه)
این دومین سال است که پاریس رتبه نخست برترین شهرهای دانشجویی جهان را به خود اختصاص می‌دهد. این شهر 17 دانشگاه در جمع برترین دانشگاه‌های جهان دارد. برخی از این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه ساینس پو، ENS پاریس،‌ دانشگاه پلی تکنیک اکول و دانشگاه سوربن می‌شوند.
وحال چرا کانادا را برای تحصیل کار زندگی انتخاب کنیم، چون
1- استانداردهای بالای تحصیلی در کانادا باعث می شود که شما یا فرزندتان از آموزشی با کیفیت برخوردار باشد. مدرک دانشگاهی یا گواهی کالج کانادایی در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا معتبر است و می توانید از آن برای ادامه تحصیل یا استخدام استفاده کنید.
2-هزینه های تحصیل در کانادا پایین است. برای افراد مقیم آموزش رایگان و با کمک هزینه تحصیلی است و در پایان تحصیل از حقوق فرد کسر خواهد شد یا مورد بخوشدگی قرار گرفت. برای افرادی که با ویزای دانشجویی وارد کانادا می شوند نیز در مقایسه با آمریکا و انگلستان این رقم بسیار پایین است.
3-جامعه کانادا از مهاجر های کشورهای دیگر تشکیل شده و در آنجا شما احساس غریبگی نخواهید نمود.در کانادا شما انواع رستوران، فروشگاه، مراکز خدماتی ایرانی را خواهید دید.
4-کانادا کشوری دموکراتیک است که تمام افراد به خصوص خانم ها از تساوی حقوق و امتیازهای برابر برخوردار می باشند.
5- کانادا کشوری دو زبانه است که در طی زندگی و تحصیل شما با زبان انگلیسی و فرانسه آشنا خواهید شد.
6-محیط دانشگاه های کانادا و مدارس آن بسیار عالی و تحصیل با آخرین تکنولوژی اموزشی است. شما با زندگی در کشور تراز اول دنیا می توانید خیلی سریعتر از کشورهای دیگر پیشرفت کنید و بعد از تحصیلات کار پیدا کنید یا بیزینس خود را شروع کنید.
7-مهمترین بخش در کانادا تحقیق و پژوهش است که باعث پویا و فعال بودن دانشجو و دانشگاه است. دولت همه ساله بودجه های فراوانی را برای پژوهش و تحقیق در زمینه پزشکی، کشاورزی کامپیوتر و علوم زیستی اختصاص می دهد.

study_canada_ganjico_com

چرا از بین 10 شهر دانشگاهی برتر جهان در سال 2013 ، کانادا را برای فرزندمان انتخاب کنیم؟

برای دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند به همان اندازه که دانشگاه مقصد اهمیت دارد، شهر یا کشوری که در آن قصد ادامه تحصیل را دارند نیز مهم است. برای پدر و مادر ها که نگران آینده فرزندشان نیز هستند، کشور مقصد باید خصوصیات فراوانی را داشته باشد تا بتوانند دوری آنها را تحمل کنند. البته بسیاری از افراد با مهاجرت خانوادگی این مشکل را نخواهند داشت.

به نقل از روزنامه تلگراف، 10 شهر دانشگاهی برتر جهان در سال 2013 میلادی با استناد به اطلاعات اخذ شده از موسسه اعتبارسنجی دانشگاه‌های جهانی، «کیو اس» معرفی شده‌اند که به شرح زیر است:


مونیخ (آلمان)


اگرچه شهر برلین موقعیت خود را در میان 10 شهر برتر دانشگاهی جهان از دست داد اما در عوض مونیخ با سه پله رشد از رتبه سیزدهم خود در سال 2012 میلادی به رتبه 10 رسید. مونیخ سومین شهر بزرگ آلمان است و دانشگاه LMU و دانشگاه صنعتی مونیخ بالاترین رتبه را در میان دانشگاه‌های این کشور دارند.


مونترئال (کانادا)


شهر مونترئال به عنوان مرکز فرهنگی کانادا شناخته می‌شود و «دانشگاه مک گیل» این شهر در رتبه 21 صد دانشگاه برتر جهان که از سوی «موسسه کیو اس» معرفی می‌شوند، قرار دارد. بالاترین امتیاز این دانشگاه مربوط به داشتن تنوع دانشجویی و هزینه پایین تحصیل علی الخصوص برای افراد مهاجر است. بالا بودن رنکینگ بین المللی دانشگاه ها و امکان ادامه تحصیل به دو زبان فرانسه یا انگلیسی نیز از خصوصیات این شهر است. در حال حاضر بیشتر دانشجویان رشته های مهندسی این شهر از ایران می باشند.


بوستون (آمریکا)


با وجود اینکه دانشگاه‌های «ام آی تی» و «هاروارد» به لحاظ جغرافیایی در شهر کمبریج قرار دارند اما در رده‌بندی برترین شهرهای تحصیلی جهان این دانشگاه‌ها جزو شهر «بوستون» محسوب شده‌اند. این شهر در گذشته به واسطه تجمع دانشگاه‌های تاریخی در آن به «آتن آمریکا» مشهور بوده است. بالا بودن شهریه‌ها سبب پایین آوردن نمره کلی بوستون در میان شهرهای برتر شده است.


هنگ‌ کنگ


هنگ‌کنگ یکی از پرتراکم‌ترین مناطق جهان چه از لحاظ جمعیت و چه از لحاظ داشتن دانشگاه‌های معتبر است. این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه‌های «هنگ‌ کنگ»، «دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ» و «دانشگاه چینی هنگ کنگ» می‌شوند. اگرچه ممکن است هزینه اجاره‌ها در این شهر بالا باشد اما هزینه‌های خوراک و حمل و نقل همچنان پایین هستند.


زوریخ (سوئیس)


دانشگاه «ای تی اچ زوریخ» که در قاره اروپا بالاترین رتبه را دارد در شهر زوریخ واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر در رده‌بندی موسسه «کیو اس» در رتبه 12 جهان قرار دارد. این شهر بزرگترین شهر سوئیس است اما هزینه‌های زندگی در این شهر برای دانشجویان بین‌المللی بسیار بالاست.


ملبورن (استرالیا)


یکی از دو شهر استرالیایی حاضر در رده‌بندی 10 شهر برتر دانشگاهی جهانی ملبورن است. اگرچه این شهر در مقایسه با سیدنی در رده‌بندی دانشگاهی امتیاز بهتری کسب کرد. «دانشگاه ملبورن» نیز بنابر اعلام موسسه «کیو اس» در رتبه 31 جهان قرار دارد اما در مقابل، بالا بودن هزینه‌های زندگی و شهریه‌های دانشگاهی، نمره کل این شهر را در مقایسه با سیدنی پایین آورد.


سیدنی (استرالیا)


شهر سیدنی با کنار زدن ملبورن در رتبه چهارم بهترین شهرهای دانشجویی جهان قرار گرفت. این شهر پنج دانشگاه در جمع دانشگاه‌های برتر جهان داشته و جامعه دانشگاهی متنوعی نیز دارد. «دانشگاه سیدنی» در حال حاضر در رتبه 38 جهان و دانشگاه «نیو‌ساوث‌ولز» نیز در رتبه 52 جهان قرار دارد. دور بودن از کشورهای تراز اول دنیا مانند امریکا و اروپا از نقاط ضعف این شهر است.


سنگاپور


پایتخت سنگاپور که با همین نام خوانده می‌شود، تنها به خاطر رونق و شکوفایی خود شناخته شده نیست بلکه پایین بودن میزان جرم و جنایت نیز از دلایل مهم شهرت این شهر است. «دانشگاه ملی سنگاپور» (NUS) طبق جداول لیگ در رتبه 24 برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد. ضمنا «دانشگاه صنعتی نانیانگ» نیز در رتبه 41 جهان قرار دارد.


لندن (انگلیس)


این شهر با داشتن 21 دانشگاه برتر در رده‌بندی اعلامی «کیو اس» در رتبه‌های بالای فهرست بهترین شهرهای دانشجویی جهان در سال 2013 میلادی قرار دارد. دانشگاه‌های UCL، کالج سلطنتی لندن، LSE ،KCL، «منچستر» و «ادینبورگ» در جمع برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند که دو دانشگاه آخر به ترتیب با قرارگیری در رتبه‌های 29 و 32 جهان در جمع 50 دانشگاه برتر جهان به چشم می‌خورند. البته پرداخت هزینه ها با پوند بسیار سرسام آور است.


پاریس (فرانسه)


این دومین سال است که پاریس رتبه نخست برترین شهرهای دانشجویی جهان را به خود اختصاص می‌دهد. این شهر 17 دانشگاه در جمع برترین دانشگاه‌های جهان دارد. برخی از این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه ساینس پو، ENS پاریس،‌ دانشگاه پلی تکنیک اکول و دانشگاه سوربن می‌شوند. اما بازار کار بد در اروپا و به خصوص فرانسه باعث پایین آمدن رتبه این شهر شده است.


وحال چرا کانادا را برای تحصیل ، کار ، زندگی انتخاب کنیم، چون؛

1- استانداردهای بالای تحصیلی در کانادا باعث می شود که شما یا فرزندتان از آموزشی با کیفیت برخوردار باشد. مدرک دانشگاهی یا گواهی کالج کانادایی در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا معتبر است و می توانید از آن برای ادامه تحصیل یا استخدام استفاده کنید.

2-هزینه های تحصیل در کانادا پایین است. برای افراد مقیم آموزش رایگان و با کمک هزینه تحصیلی است و در پایان تحصیل از حقوق فرد کسر خواهد شد یا مورد بخشودگی قرار گرفت. برای افرادی که با ویزای دانشجویی وارد کانادا می شوند نیز در مقایسه با آمریکا و انگلستان این رقم بسیار پایین است.

3-جامعه کانادا از مهاجر های کشورهای دیگر تشکیل شده و در آنجا شما احساس غریبگی نخواهید نمود.در کانادا شما انواع رستوران، فروشگاه، مراکز خدماتی ایرانی را خواهید دید.

4-کانادا کشوری دموکراتیک است که تمام افراد به خصوص خانم ها از تساوی حقوق و امتیازهایی برابر برخوردار می باشند.

5- کانادا کشوری دو زبانه است که در طی زندگی و تحصیل شما با زبان انگلیسی و فرانسه آشنا خواهید شد.

6-محیط دانشگاه های کانادا و مدارس آن بسیار عالی و تحصیل با آخرین تکنولوژی آموزشی است. شما با زندگی در کشور تراز اول دنیا می توانید خیلی سریعتر از کشورهای دیگر پیشرفت کنید و بعد از تحصیلات کار پیدا کنید یا بیزینس خود را شروع کنید.

7-مهمترین بخش در کانادا تحقیق و پژوهش است که باعث پویا و فعال بودن دانشجو و دانشگاه است. دولت همه ساله بودجه های فراوانی را برای پژوهش و تحقیق در زمینه پزشکی، کشاورزی کامپیوتر و علوم زیستی اختصاص می دهد.

برای دریافت ویزای دانشجویی اینجا را کلیک کنید. اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و سن شما نیز زیر 35 سال است اینجا را کلیک کنید.


http://www.ganjico.com/Details/268/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D9%86-10-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84

حراج تا 80 درصد قبل از سال نو در کانادا

Boxing Day
حراج تا 80 درصد قبل از سال نو
در کانادا روزهای آخر سال معمولا از 26 دسامبر به بعد می توانید حارج های خوبی را در مغازه ها ببینید. معمولا حراج ها تا یک هفته ادامه داردو فلسفه وجودی (البته تقریبا) آن هم برگرفته از آمریکا است که در روزهای خاصی مثل Black Friday تمام محصولات حراج می شوند و شما شاهد صف ها ی طولانی جلوی فروشگاه ها هستید. البته دقت در خرید و عدم عجله می تواند به نفع شما باشد.

در این روز که از صبح زود (ساعت 7) شروع می شود، بسیاری از اجناس مانند دوربین، لپ تاپ، لباس و لوازم خانگی تا 80درصد حراج می شوند.

معمولا کانادایی ها قبل از این روز با مراجعه به سایتهای فروشگاه های معتبر مانند Sears , Futurshop , tommyhifiger , levies, aldo,best buy,the bay, canadian tier, suzy, roots, کالای خود را به صورت اینترنتی رزرو می کنند و خرید خود را انجام می دهند.

این روز به chrismas box نیز معروف است و در کشورهای کانادا، انگلستان، هنگ کنگ، نیوزلند، آفریقای جنوبی، مالتا و ... برگزار می شود.

این روز معمولا در 26 دسامبر است.


.



عصـری که روبـان ها هم حـرف می زننـد !


عصـری که روبـان ها هم حـرف می زننـد !


شما هم تا به حال آن روبان های رنگی را که می خواهند پیامی به مخاطبان شان منتقل کنند، دیده اید؟ همان روبان های رنگارنگی که خیلی ها آنها را به بازویشان می بندند یا انواع کوچک شده شان را به سینه می چسبانند؟ می دانید هر کدام از این روبان ها نمادی از نکته ای مهم را برای حفظ سلامت بشر است؟ بنابر این بد نیست شما هم با زبان برخی از این روبان ها آشنا شوید.


روبان سفید ؛ آن زن را نزن!


روبان  سپیدشاید در ایران کمتر دیده شده باشد، اما در کشوری مثل کانادا که مکان اصلی ابداع آن است، بیشتر دیده می شود. روبان سپید به وسیله مردانی مورد استفاده قرار می گیرد که مخالف اعمال خشونت علیه زنان هستند. البته این روبان معنای دیگری هم دارد و آن، هشدار درباره بیماری های ریوی و حمایت از مبتلایان به سرطان استخوان است. این روبان اگر طیف نقره ای بگیرد، هشداری درباره بیماری پارکینسون و کودکان کم توان ذهنی است.


روبان نارنجی؛ بپا تصادف نکنی


این روبان هم در کشور ما رایج نیست و درباره مرگ با تصادفات رانندگی، تقاضای امنیت در بزرگراه ها، توجه به تنوع فرهنگ ها، ابراز خطر درباره گرسنگی در جهان و اهمیت دادن به سلامتی کارگران هشدار می دهد.


روبان زرد؛ خودش را نکشد


این روبان چند پیام متفاوت دارد اولی و مهم ترینش درباره خودکشی نوجوان هاست و بعدی ها یادآور سرطان کبد و مثانه.


روبان صورتی؛ عزیزم ! برو دکتر


این روبان نمادی از سرطان سینه است، کسانی که این روبان را به لباسشان می آویزند، می خواهند لزوم انجام معاینه سینه و مراجعه به پزشک زنان را از نخستین سال های بلوغ به خانم ها گوشزد کنند.

همین روبان اگر صورتی و آبی باشد، به معنای هشدار درباره سرطان التهابی سینه و همچنین تلاش برای جلوگیری از مرگ و میر اطفال است. این روبان صورتی اگر طیف ارغوانی بگیرد، به معنای سل جلدی، سرطان لوزالمعده و چند جور بیماری عجیب و غریب دیگر است.


روبان قهوه ای؛ دود نکن می میری


روبان قهوه ای هم می خواهد به مخاطبانش بگوید که باید سیگار را ترک کنند و دارند با آن برای ترک سیگار تلاش می کند. البته این روبان نمادی از سرطان روده و حمایت از مبتلایان به آن هم هست.


روبان آبی؛ قند، جنایت، بچه ها و ...


امسال در ایران این روبان به عنوان نمادی برای پیشگیری از دیابت معرفی شد و احتمالا شما هم در هفته ای که گذشت، گروه های هشدار دهنده خیابانی را که از طرف شهرداری به مردم درباره دیابت اطلاعات ارایه می کردند دیده اید و روبان ها آبی بسته شده به مچ دست شان را هم به یاد می آورید.


با این حال در کشورهای دیگر این روبان ها معنای دیگری هم دارد برای مثال اگر رنگش آبی تیره باشد، به معنای هشدار درباره آرتروز، حمایت از قربانیان جنایت، مخالفت با سوء استفاده از کودکان و آگاهی رسانی درباره اهمیت کیفیت آب آشامیدنی است، اما اگر رنگش روشن باشد، یعنی هشدار در مورد سرطان مردان، سقط جنین، سرطان پروستات، اختلالات خوردن، هشدار درخصوص سقط جنین و تیروئید است. اگر این روبان آبی فیروزه ای باشد، شما را از سرطان تخمدان آگاه می کند.


روبان خاکستری؛ چقدر پرحرف


این روبان، هزار جور معنا دارد و این به عهده خودتان است که حدس بزنید کسی که آن را به لباسش آویخته است قصد دارد به شما در مورد بیماری افازی (ناتوانی در تکلم) گوشزد کند یا آسم یا مشکلات مغزی و تومور ها یا دیابت یا آلرژی در کودکان یا... .


روبان سبز؛ مراقب محیط زیست باش


اگر با کسی مواجه شدید که روبان سبز به سینه اش زده بود می توانید حدس بزنید که او هم حامل یک هشداردهنده درباره سرطان خون است یا یک حافظ محیط زیست یا کسی که نگران افسردگی بچه هاست. با این حال روبان سبز می تواند هشداری درباره بیماری های زانو، آب سیاه چشم، کم هوشی، از دست دادن فرزندان و رانندگی بی خطر و ادای احترام به اهداکنندگان مغز استخوان باشد.


روبان قرمز؛ ایدز و ایدز و ایدز


این روبان آخری را همه می شناسید و حتاخبرنگارها هم گاهی در روز جهانی ایدز آن را به لباس های مان می آویزند تا از مبتلایان به این بیماری حمایت کنیم. این روبان به معنای تلاش برای توانمندسازی این گروه از بیماران و انگ زدایی از آنهاست. این روبان به همه کسانی که چشم شان به آن می افتد می گوید من متعلق به جامعه ای هستم که آدم هایش مبتلایان به ایدز را محکوم یا محروم یا مطرود نمی کنند و مثل دوستانی صمیمی کنارشان باقی می مانند.


این رنگ اگر زرشکی باشد هشداری درباره سزارین است تا به شما بفهماند وقتی پزشک به شما اطمینان داده می توانید زایمانی طبیعی داشته باشید، نباید به جراحی سزارین تن بدهید.

http://www.ganjico.com/Details/114/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%AC-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%B4%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84.....

ایرانی‌ها چقدر تفریح می‌کنند؟

ایرانی‌ها معادل دو درصد ارزش کار خود(تولید ناخالص) برای تفریح خود هزینه می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین،21 میلیون خانوار ایرانی سالانه 13.8 هزار میلیارد تومان معادل ارزش پنج روز کاری خود در سال، برای تفریحات خود هزینه می‌کنند. ایرانیان در حالی در سال گذشته بیش از 13.8 هزار میلیارد تومان صرف تفریح خود کرده‌اند که با احتساب تولید ناخالص داخلی 679 هزار میلیارد تومان و 235 روز کاری در سال 91  می‌توان گفت ایرانیان سال گذشته روزانه 2.8 هزار میلیارد تومان تولید داشته‌اند. در واقع هزینه خانوار ایرانی در سال گذشته معادل دو درصد تولید ناخالص داخلی کشور بوده است.

آن طور که آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در سال گذشته هر خانوار ایرانی به صورت میانگین 661 هزار تومان برای تفریح خود صرف کرده است. این در حالی است که هزینه تفریح خانوار در سال گذشته نسبت به سال 90 بیش از 41 درصد افزایش یافته بود. تورم 41 درصدی برای تفریح خانوار در سال گذشته بیشترین میزان تورم این بخش طی دهه 1380 بوده است.

کاهش سهم هزینه تفریح

از سوی دیگر در شرایطی که طی 11 سال اخیر هزینه تفریح خانوار ایرانیان به صورت میانگین بیش از 17 درصد رشد داشته، خانوار ایرانی درصد هزینه تفریح خود را کاهش داده‌اند. در واقع در این سال‌ها به دلیل تورم، خانوار مجبور شده‌اند از سهم هزینه تفریح خود کاسته و این پول‌ها را در بخش‌های دیگر هزینه کنند. این در حالی است که طی سال‌های 84 تا سال گذشته نسبت هزینه تفریح خانوار دهک دهم نسبت به این میزان در دهک اول افزایش قابل توجهی یافته است. بر این اساس در سال گذشته پولدارترین خانوار ایرانی 35 برابر بیشتر از ضعیف‌ترین خانوار ایرانی صرف تفریحات خود هزینه کرده‌اند.

با وجود این، به دلیل افزایش بیش از نیم میلیون تومانی متوسط هزینه تفریح خانوار طی ابتدای دهه 80 تا سال گذشته، سهم هزینه تفریح از کل هزینه خانوار طی این دهه حدود یک درصد کاهش یافته است.

در سال 1390 سهم هزینه تفریح از کل هزینه خانوار در حالی به 2.7 درصد رسید که این میزان در سال 1381 معادل 3.6 درصد بود.

موضوع قابل توجه این است که طی این سال‌ها تنها در سال 83 هزینه تفریح خانوار افزایش نداشته و کمتر از یک درصد نیز کاهش یافت. اما در بقیه سال‌ها همیشه نرخ هزینه تفریح خانوار ایرانی روند صعودی داشته است. 

جدول هزینه تفریح خانوار ایرانی - بانک مرکزی 

سال

متوسط هزینه تفریح خانوار (تومان)

تورم هزینه تفریح خانوار(درصد)

سهم هزینه تفریح از کل هزینه خانوار(درصد)

1381

152096

26.8

3.6

1382

162155

6.6

3.3

1383

203961

25.8

3.4

1384

203419

3/0-

3

1385

216701

6.5

2.8

1386

254606

17.5

2.6

1387

282398

10.9

2.4

1388

345994

22.5

2.7

1389

395166

14.2

2.8

1390

469143

18.7

2.7

1391

661491

41

هنوز اعلام نشده است


نمودار متوسط هزینه تفریح خانوار
 
ایرانی‌ها چقدر تفریح می‌کنند؟

نمودار تورم و سهم هزینه تفریح از کل هزینه خانوار
ایرانی‌ها چقدر تفریح می‌کنند؟

هزینه 35 برابری تفریح پولدارها نسبت به فقرا


اما در این سال‌ها که خانوار ایرانی به دلیل افزایش هزینه‌ها مجبور به کاهش سهم هزینه‌های تفریح خود شده‌اند نسبت هزینه تفریح دهک دهم نسبت به دهک اول افزایش قابل توجهی یافته است. طی سال 1390 پولدارترین خانوار ایرانی 35 برابر ضعیف‌ترین خانوار ایرانی برای تفریح خود هزینه کرده است. این میزان در شروع فعالیت دولت نهم در سال 1384 معادل 28 برابر بود. اما در سال‌های 1385 تا 1389 این میزان 11 درصد رشد کرد و به 39 درصد رسید.

در سال 1389 هزینه سالانه تفریح دهک اول خانوار 34 هزار تومان و هزینه تفریح دهک دهم خانوار یک میلیون و 340 هزار تومان بود. با وجود این، در سال 1390 وضعیت کمی بهبود یافت و نسبت هزینه تفریح دهک دهم به هزینه تفریح دهک اول به 35 درصد رسید. در سال 1390 در حالی دهک دهم برای تفریح خود در مجموع بیش از یک میلیون و 507 هزار تومان صرف کرد که دهک اول خانوار بیش از 42 هزار تومان نتوانست برای تفریح خود هزینه کند. 

جدول مقایسه هزینه تفریح دهک‌های دهم و اول - بانک مرکزی 

 سال

هزینه تفریح دهک اول(تومان)

هزینه تفریح دهک  دهم(تومان)

نسبت هزینه تفریح دهک دهم به دهک اول

1384

22874

642786

28.1

1385

24101

689742

28.6

1386

26253

869884

33.1

1387

28658

950664

33.1

1388

34973

1119124

31.9

1389

34299

1340037

39

1390

42538

1507461

35.4



 نمودار مقایسه هزینه تفریح دهک‌های دهم و اول

ایرانی‌ها چقدر تفریح می‌کنند؟
http://www.ganjico.com/Details/264/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B4%D8%AF

کشف بزرگترین محموله هروئین در دریا توسط کانادا

کشف بزرگترین محموله هروئین در دریا توسط کانادا

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

بزرگترین محموله قاچاق هروئین از طریق دریا، در دریای عمان و به وسیله نیروی دریایی کانادا کشف شد.


به گزارش فارس و به نقل از سی‌بی‌سی نیوز، نیروی دریایی ارتش کانادا، بزرگترین محموله مواد مخدر از نوع هروئین را که تاکنون در یک عملیات مشترک دریایی کشف شده است، در دریای عمان کشف و ضبط کرد.

وزن این محموله 538 کیلوگرم و ارزش آن بین 150 تا 250 میلیون دلار برآورد شده است.


به گفته دیوید پتچل فرمانده این کشتی جنگی کانادایی، این محموله 538 کیلوگرمی که در 506 بسته تقسیم شده بود روز جمعه به وسیله خدمه کشتی «اچ.ام.سی.اس تورنتو» از یک فروند کشتی که در دریای عمان در حال حرکت بود، کشف و ضبط شد.


نیروی دریایی کانادا جهت مقابله با دزدان دریایی در دریای عمان و اقیانوس هند حضور یافته است.