گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

دوره پرستاری در کانادا (نوااسکوشیا)

Nova scotia RN Nurse

اطلاعات لازم در مورد رشته پرستاری در استان نوااسکوشیا کانادا

مدارک لازم برای پرستاران و بهیاران تحصیلکرده بین المللی

الف) کسانی که از آموزشگاه های پرستاری یا بهیاری ( کمک پرستاری) خارج از کانادا فارغ التحصیل شده ومتقاضی ثبت نام اولیه در نواسکاشیا هستند. این فارغ التحصیلان برای اولین بار در کانادا مجوز می گیرند.

1- متقاضیان می بایست دوره بهیاری و یا معادل آنرا در یکی از مدارس معتبر بهیاری / پرستاری به اتمام رسانده باشند.

 

2- طول دوره پرستاری / بهیاری باید شامل موارد زیر باشد:

الف) تجربه علمی و عملی یا بالینی در بخش پزشکی، جراحی، پرستاری زایمان، پرستاری اطفال، و پرستاری بخش روانی؛

 ب) حداقل ٥۰۰ ساعت دوره تئوری و ۱۰۰۰ ساعت کار عملی یا بالینی.        

3- متقاضیانی که زبان مادریشان انگلیسی نیست، باید شواهدی در رابطه با تسلط آنها به زبان انگلیسی ارائه بدهند. امتحانات مورد قبول برای ثابت کردن تسلط به زبان انگلیسی به قرار زیر هستند:

امتحان

 

امتحان انگلیسی بعنوان زبان خارجی

Test of English as a Foreign Language (TOEFL) www.toefl.org

 

 

 

امتحان انگلیسی مکالمه ای

Test of Spoken English (TSE)   www.toefl.org

 

سیستم بین المللی امتحان زبان انگلیسی

International English Language

Testing System -IELTS

www.ielts.org

 

زبان انگلیسی دانشگاهی کانادا

Canadian Academic English Language

(www.cael.ca)

 

ارزشیابی زبان انگلیسی برای پرستاران در کانادا

CELBAN (Canadian English Language

 Benchmark Assessment for Nurses)www.celban.org)

 

 

CanTEST

حداقل نمره قبولی

 

 ١۴ از ٣۰      - نوشتن

  ١٨ از ٣۰    - گوش دادن

از٣۰ ۱۹        - خواندن

٢٦ از٣۰      - صحبت کردن

 ٧۴ از ٧٥    -  نمره کلی

 

 

حداقل نمره ٥۰

 

 

 نمره کلی کمتر از٥ /٦ نباشد و نمره  امتحان مکالمه باید ۷ باشد.

 

 

 

نمره کمتر از ٨۴ نباشد

 

 

 CLB ٨  سطح   مکالمه

 

CLB۹ سطح   شنیدن

 CLB  ۸  خواندن   سطح

CLB ۷ نوشتن  سطح

 

  ۴/٥  حداقل نمره

 

متقاضیانی که شرایط لازم در بخش تئوری و بالینی را داشته باشند، از آنها خواسته می شود که آزمون زیر را انجام و نمره قبولی را بدست بیاورند. 

Canadian Practical Nurse Registration Exam-CPNRE

 

ب- فارغ التحصیلانی که  . . . 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

زمینه های کارآفرینی و حمایت دولت از کارآفرینان در کانادا

Entrepreneurship

زمینه های کارآفرینی و حمایت دولت از کارآفرینان در کانادا

 مقدمه

همواره یکی از ابزارهای کارآفرینی حمایت دولت با تاسیس مراکز انکوباتور یا تامین بودجه برای کارآفرینان بوده است. کانادا همیشه در این زمینه مقام اول را داشته . در خبرهای گذشته نیز مطالبی را مانند :

اشتغال زایی در کانادا توسط بنگاه های کوچک و زود بازده

کانادا سرآمد کارآفرینی زنان نسبت به دیگر کشورها

انکوباتورها و توسعه کارآفرینی در کانادا و ایران

ارائه نمودیم. کارآفرینی برای پویایی متناوب اقتصاد بازار مدرن ضروری است و تعدد شرکتهای جدید میتواند رقابت و رشد اقتصادی را فزونی بخشد. در این زمینه بررسی جامع فعالیت کارآفرینی، بصورت یک مطالعه گسترده طولی، میتواند عوامل تعیین کننده وابسته به زمان و یا فاکتورهای مستقل در جهت ایجاد بنگاه اقتصادی را مورد شناسایی قرار داده و رابطه چنین مضمونی را با رشد اقتصادی و کاهش فقر بررسی نماید.

علاوه بر این، از نقطه نظر یک مضمون اقتصاد تکاملی و در حال تحول، تحقیق جدید اذعان کننده آن است که ناهمخوانیها و نابرابریهای رشد اقتصادی بین کشورهای پیشرفته و کشورهای کمتر توسعه یافته میتواند دقیقا بواسطه رشد فعالیتهای کارآفرینی محدودترشده باشد. کشور کانادا در زمره کشورهائی قرار دارد که ضمن توسعه و

استقرار یکی از قویترین زیرساختهای کارآفرینی و نوآوری در دنیا، باعث جذب و اشتغال وسیع مغزهای مهاجر گردیده که در این مقاله نگاهی به ریشه های موفقیت کانادا در این زمینه خواهیم داشت.

 

کارآفرینی یعنی :

 کارآفرینی، کلمه ای است جدید که از معنی کلمه اش نمی توان به مفهوم واقعی آن پی برد. این واژه به جای کلمه  Entrepreneurship به کار می رود که در اصل از کلمه فرانسوی Entreprender به معنای متعهد شدن بر گرفته است. بنابر تعریف واژه نامه webster کارآفرین کسی است که متعهد می شود یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و توسعه نماید. بعضی از دانشمندان نظیر شومپیتر، کارآفرین را مهمترین عامل توسعه اقتصادی دانستهاند. وی معتقد است کارآفرین یک مدیر صاحب فکر و ابتکار است که همراه با خالقیت، ریسک پذیری، هوش، اندیشه، و وسعت دید، فرصتهای طالیی می آفریند. او قادر است که با نوآوریها تحول ایجاد کند و یک شرکت زیان ده را به سوددهی برساند.

 

تا دهه 1980 سه موج وسیع ، موضوع کارآفرینی را به جلو رانده است.

موج اول: انفجار عمومی مطالعه و تحقیق در قالب انتشار کتابهای زندگی کارآفرینان و تاریخچه شرکتهای آنها، چگونگی ایجاد کسب و کار شخصی و شیوههای سریع پولدار شدن میباشد. این موج از اواسط دهه 1950 شروع میشود.

موج دوم: این موج که شروع آن ازدهه 1960 بوده شامل ارائه رشته های آموزش کارآفرینی در حوزههای مهندسی و بازرگانی است که در حال حاضر این حوزهها به سایر رشتهها نیز تسری یافته است.

موج سوم: این موج شامل افزایش عالقمندی دولتها به تحقیقات در زمینه کارآفرینی و بنگاههای کوچک، تشویق رشد شرکتهای کوچک و انجام تحقیقات در خصوص نوآوریهای صنعتی میشود که از اواخر دهه 1970 آغاز شده است.

 

 

تجزیه و تحلیل اطلاعات کارآفرینی توسط بانک جهانی

 روال بررسی کارآفرینی گروه بانک جهانی طی سال 2008، مجموعه . . .

ادامه مطلب (کلیک کنید)

سوال و جواب های مهاجرت

How-to-migrate-to-Canada-ganji

سوال و جواب های مهاجرت

همه روزه تعداد زیادی ایمیل و دیدگاه از طرف شما برای ما ارسال می شود که از مشکلات مهاجرتی خود سوال پرسیده اند. با توجه به حجم زیاد آنها مجبوریم طی یک بازه یک تا دو هفته ای جواب آنها را بدهیم. سعی نمودیم در اینجا بخشی از سوالاتی که ممکن است شما نیز به آنها برخورد کنید را پاسخ دهیم تا از گروه بیشتری از شما رفع ابهام شود.

از سوی دیگر توجه داشته باشید که مانند تصویر زیر، شما می توانید در پایان تمام اخبار منتشره در سایت ما دیدگاه و سوال خود را مطرح کنید تا جواب آنرا از آقای گنجی دریافت کنید.

 question_answer_canada_immigration

 

حال در اینجا بخشی ازسوال و  پاسخ ها بخوانید:

1- من متخصص کامپیوتر با سه سال سابقه کار هستم، بهترین روش برای مهاجرت من کدام مورد است؟

جواب: خوشبختانه رشته شما مورد پذیرش دولت کانادا است و درآمد خوبی نیز در کانادا دارد. در حال حاضر شما واجد شرایط نیروی متخصص فدرال Federal Skilled Worker هستید. شما باید طی . . . 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

همه می گویند پناهندگی بهتر است!

refugee_australia_camp_die.jpg

همه می گویند پناهندگی بهتر است!

روزانه تلفن ها و ایمیل ها فراوانی داریم که تقاضای پناهندگی در کانادا و آمریکا را دارند. بسیاری از این افراد از منابع ناشناس شنیده اند که روش پناهندگی سریعتر و بهتر از روشهای دیگر مانند نیروی متخصص یا خوداشتغالی و  ... است! این گروه از افراد شناختی از مسیر رفت تا کانادا و آینده ای که در مقصد برای خود یا زن و فرزندشان است ندارند! فقط با کمی جستجو در اینترنت از منابع ناآگاه و شنیدن از دوستان خود به این نتیجه پی می برند که راهی بجز پناهندگی ندارند. 99درصد این افراد دارای شرایط مهاجرت قانونی اند اما به دلایلی مانند  سخت بودن دریافت مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا طولانی بودن پروسه مهاجرت تا یکسال  و هزاران دلیل دیگر تن به پناهندگی می دهند. انها انتخاب درستی ندارند و به مشاورین و افراد ناشناس با آدرس و تلفن جعلی پول می دهند و زندگی خود را به خطر می اندازند. 1 درصد باقیمانده نیز فقط در صورتیکه بتوانند با مدرک کافی ثابت کنند که در صورت بازگشت به کشورشان ممکن است جان آنها به خطر بیافتد می توانند درخواست پناهندگی که در حال حاضر 30 ماه به طول می انجامد را بدهند. در حالیکه ما در ایران چنین وضعی را نداریم و این مورد شامل کشورهای مانند میانمار، سومالی، عراق، سوریه و ... است که هر روز خبر کشته شدن تعدادی بی گناه را در آنجا می شنوید.

چندی پیش نیز مطلبی را در مورد مرگ یک ایرانی در کمپی در استرالیا فقط به دلیل عفونت پا و نبود امکانات پزشکی نوشتیم .طبق آمار یک سوم پناهجویان استرالیا تابعیت ایرانی دارند.

 

 از سوی دیگر سال گذشته . . .

ادامه مطلب (کلیک کنید)

یک ایرانی دیگر در اردوگاه پناهندگی استرالیا جان خود را از دست داد

refugee

یک ایرانی دیگر در اردوگاه پناهندگی استرالیا جان خود را از دست داد

این فرد که حمید خزائی نام دارد، در ابتدا به عفونت ساده‌ی پا دچار شد. ولی عفونت به همه بدن او سرایت کرد و باعث از دست دادن جانش شد. فعالان حقوق پناهجویان می‌گویند به خزائی در زمان لازم خدمات پزشکی ارائه نشد. دولت استرالیا این اتهام را رد می‌کند.

او، پناهجوی ۲۴ ساله‌در زندان استرالیا در پی شدت عفونت خونی و مرگ مغزی جان خود را از دست داد. وی در اردوگاه پناهجویان در گینه‌نو بود که پایش دچار عفونت شد. عفونت اما به همه‌ی بدن او سرایت کرد و باعث مرگش شد.

وزیر مهاجرت استرالیا-اسکات موریسون-  در بیانیه‌ای که روز جمعه(۵ سپتامبر2014) منتشر کرد گفت که خانواده‌ی این پناهجوی جوان ایرانی موافقت کردند با توجه به مرگ مغزی وی، دستگاه‌های تنفسی را از او جدا کنند و به حیات او خاتمه دهند.

موریسون در بیانیه‌ی خود تاکید کرده که به وقت مرگ بنا به سنت اسلام یک امام مسجد بالای سر خزائی حاضر بود و به مقامات دولت ایران نیز درباره‌ی مرگ او اطلاع‌رسانی شد.

فعالان حقوق پناهندگان دولت استرالیا و مقامات اقامت‌گاه پناهجویان را متهم می‌‌کنند که از ارائه‌ی خدمات پزشکی لازم و به‌موقع به این پناهجو خودداری کردند. اسکات موریسون این اتهام را رد می‌کند و از خدمات پزشکی ارائه‌شده به خزائی دفاع کرد.

وزیر مهاجرت استرالیا می‌گوید دستور داده تا پرونده‌ی پزشکی خزائی بار دیگر بررسی شود و اگر تخلفی از سوی مسئولان اقامتگاه صورت گرفته باشد، با خاطی برخورد شود.

برخی از پناهجویان و فعالان حقوق پناهجویان می‌گویند این اقامتگاه . . .


ادامه مطلب (کلیک کنید)

تجربه بستن پرونده نیروی متخصص فدرال سال 2008 تکرار نخواهد شد

appeal court canada

تجربه بستن پرونده نیروی متخصص فدرال سال 2008 تکرار نخواهد شد

طبق تصمیمی که دولت کانادا در بودجه سال 2012 خود گرفت، مبنا را بر آن قرار داد که کلیه کسانیکه پرونده نیروی متخصص فدرال داشته اند و پیش از  Feb.27, 2008    برابر    8اسفند1386 پرونده آنان به اداره مهاجرت رسیده است را بدون دلیل باز پس دهد. در بودجه 2012 مقرر شد هزینه این عمل برابر 130 میلیون دلار کانادا است (هزینه بررسی پرونده) و باید به متقاضیان عودت داده شود.

در سال 1390 نیز تعدادی از وکلای کانادایی و ایرانی با دریافت مبلغی بر علیه این تصمیم دولت کانادا اقامه دعوی نمودند(همچنان مخالف این حرکت بودیم و هستیم) با اینکه قاضی به نفع متقاضیان اعلام حکم کرد ولی در چند روز گذشته  دولت فدرال کانادا رای را بر علیه آنان داد و تمام پرونده ها را بسته اعلام کرد. (لینک خبر رای دادگاه فدرال کانادا)

 

طی ماه های گذشته نیز مراجعات زیادی به دفتر تهران و یا ایمیل داشته ایم که درخواست اعتراض Appeal روی پرونده خود داشته اند و از ما کمک خواسته اند. بارها اعلام کرده ایم که این کار نتیجه نخواهد داشت مگر مدارک مستند خاصی داشته باشید و به جای هزینه های اضافی بهتر است از روشهای فعلی که به صورت یقین اقامت کانادا را به شما می دهد (مانند نیروی متخصص فدرال) اقدام کنید. این نکته . . . 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

آیا فرزند شما بدلیل تولد در کانادا، مقیم خواهد شد؟

canadian-baby

آیا فرزند شما بدلیل تولد در کانادا، مقیم خواهد شد؟

طی روزهای گذشته وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا گزارشی را منتشر کرد که وزیر مهاجرت در پی آن است که به افرادی که از پدر و مادر غیر مقیم در کانادا به دنیا می آیند، اقامت ندهد.(لینک خبر قبلی)

در این گزارش مشخص شده است که حدود 0.14% (برابر 500نوزاد)از کل تولد های اتفاق افتاده در سال 2013 در کانادا مربوط به پدر و مادر های غیر مقیم در کانادا (با ویزای توریستی) بوده است.

 

خلاصه

از سال 1947 تا حال حاضر، تمام کسانیکه در کانادا به دنیا می آیند بدون توجه به ویزای پدر و مادرشان اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند.(بجز دیپلمات ها و خانواده شان) هم اکنون وزارت مهاجرت کانادا مشغول بررسی تغییر قانون است ، به دلیل اینکه بسیاری از خانواده ها با ویزای توریستی وارد کانادا شده و فرزند خود را به دنیا می آورند تا بعد از 18 سالگی بتوانند از طریق این فرزند سیتی زن، برای خود اقامت بگیرند.

محدود کردن قانون خاک (تولد نوزاد در کانادا و کسب اقامت) برای افراد مقیم باعث جلوگیری از کسب مزایای شهروندی کانادا جهت افراد توریست و در نتیجه حفظ ارزش های شهروندی کانادا خواهد بود.

البته اگر این قانون نهایی شود، با نوزادانی که بدون هویت اقامتی هستند . . .

ادامه مطلب (کلیک کنید)

ازدواج با مقیم یا سیتی زند کانادایی

Spousal-Sponsorship-in-Canada

هر آنچه که در مورد اسپانسرشیپ همسر باید بدانید

کانادا دارای یکی از بهترین قوانین مهاجرتی در زمینه اسپانسرشیپ همسر است. در برنامه اسپانسرشیپ همسر Spousal Sponsorship Program که زیر مجموعه Family Class Immigration می باشد، به افراد مقیم کانادا یا سیتی زن اجازه می دهد که همسر غیر مقیم خود را جهت دریافت اقامت کانادا به همراه خود ببرد. هردو نفر اسپانسر کننده و اسپانسرشونده باید از اداره مهاجرت کانادا CIC موافقت نامه کتبی دریافت کنند تا مراحل اسپانسرشیپ تکمیل شود. اداره مهاجرت کانادا تغییراتی در مورد شرایط جدید اسپانسرشیپ همسر ایجاد نمود که در بخش های خبری قبلی خواندید

برای این منظور، زوج هایی که قصد اقامت با هم در کانادا را دارند، می بایست از یکی از دو روش زیر اقدام نمایند.هر دوی این روش ها دارای جوانب مثبت و منفی هستند و هنگام اقدام باید کاملا مورد توجه قرار گیرند:

1- زوج در کانادا است:

زوج هایی که می خواهند پرونده اسپانسرشیپ خود را ارسال نمایند و . . .


ادامه مطلب (کلیک کنید)

هفت قانون طلایی برای زنده ماندن در سوانح هوایی

هفت قانون طلایی برای زنده ماندن در سوانح هوایی

۹۰ ثانیه طلایی
طبق آمار ۶۸درصد افرادی که در سوانح هوایی کشته می‌شوند در مرحله آتش‌سوزی پس از سقوط می‌میرند. بعد از برخورد هواپیما به زمین اگر هنوز به‌هوش هستید، حدود ۹۰ ثانیه وقت دارید که آتش‌سوزی تمام هواپیما را فرا بگیرد. حدود ۹۰درصد مسافران هواپیما در چنین مواقعی هیچ کاری نمی‌کنند و شوک زده در صندلی خود نشسته‌اند. برای نجات خود باید به سرعت به سمت خروجی‌ها بروید. درضمن وسایل خود را هم رها کنید وبه دنبال کسانی باشید که هرچه سریع‌تر می‌توانید آنها را خارج کنید، مانند کودکان.

کجای هواپیما بنشینیم؟
بررسی‌های کارشناسان نشان داده است مسافرانی که در قسمت‌های انتهایی هواپیما یعنی از پشت بال تا انتهای راهرو می‌نشینند، درمقایسه با مسافرانی که در ردیف‌های جلویی نشسته‌اند تا ۴۰ درصد شانس بیشتری برای نجات یافتن در یک سانحه هوایی دارند. به همین دلیل است که جعبه سیاه هواپیما را در دم هواپیما نصب می‌کنند (که طبق آمار کمترین آسیب را در سوانح هوایی می‌بیند). با این حال باید دقت کرد که پس از تعلق گرفتن شماره صندلی و نشستن، دیگر حق ندارید جای خود را عوض کنید.

همیشه برای خروج برنامه داشته باشید!
برای زمانی که هواپیما دچار سانحه می‌شود، برنامه داشته باشید. مثلا هنگام نشستن حتما بدانید تا هر خروجی چقدر فاصله دارید. دیگر اینکه در نظر داشته باشید اگر خروجی مد نظر شما دچار ازدحام بیش از حد شد، گزینه دومی نیز داشته باشید.

لباس مناسب بپوشید
قبل از سوار شدن به هواپیما حواستان باشد که از لباس‌های با اشتعال‌پذیری بالا استفاده نکنید که خطر را چند برابر می‌کنند. قبل از حرکت از درستی عملکرد تجهیزات ایمنی خود در صندلی هواپیما مطمئن شوید و باز وبسته کردن کمربند ایمنی را خوب یاد بگیرید. طبق آمار افراد بسیاری هستند که موقع سانحه به همین دلیل جان خود را از دست داده اند.

قانون نجات از سانحه
قانونی وجود دارد به نام مثبت ۳ و منفی ۸. به این معنا که سه دقیقه اول بعد از بلند شدن هواپیما و هم‌چنین هشت دقیقه قبل از فرود هواپیما بیشترین احتمال سانحه وجود دارد (طبق آمار تاریخ سوانح هوایی، ۵۵ درصد سوانح هوایی در این بازه زمانی اتفاق افتاده‌اند). بنابراین در این مدت حواستان کاملا جمع باشد.

ماسک بزنید
درموقع سانحه اگر حالت ایزوله بودن هواپیما به‌هم خورد و شرایطی مثل تغییر فشار پیش آمد که نیازمند استفاده از ماسک اکسیژن است، بلافاصله ماسک بزنید. عده‌ای فکر می‌کنند می‌توانند حتی تا یک ساعت در همان شرایط دوام آورند. حال آنکه بعد از چندین ثانیه عملکرد مغز پایین می‌‌آید و نمی‌تواند برای خارج شدن از هواپیما به درستی فکر کنید. در موقعی که احساس کردید اتفاقی می‌خواهد بیفتد، طبق دستورالعمل شرایط اضطراری، به جلو خم شوید و سر خود را به صندلی روبرو بچسبانید و یا در بین پاهایتان قرار دهید که سرتان کمترین تکان را بخورد.

تمرکز در خروج
زمانی‌ که همه مسافران به سمت خروجی ها هجوم می‌آورند، تمرکز خود را از دست ندهید. این را هم بدانید جوان‌ترها در مقایسه با افراد سالمند یا چاق حدود ۳۰ درصد از لحاظ زمانی زودتر بیرون می‌پرند. بعد از خارج شدن هم به اندازه کافی از لاشه هواپیما دور شوید تا در صورت آتش‌سوزی آسیبی نبینید. البته خیلی هم دور نشوید که نیروهای امداد راحت‌تر وسریع‌تر به کمک شما بیایند.