گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

نیروی متخصص کبک 2016 مجددا در تابستان 95 بازگشایی می شود

mon-project-quebec-ganji

نیروی متخصص کبک 2016 مجددا در تابستان 95 بازگشایی می شود

بعد از مدت ها وقفه در ارائه خبر توسط اداره مهاجرت کبک مبنی بر جزئیات برنامه نیروی متخصص کبک و مشکلات ثبت نام آنلاین در سال 2016، این اداره از شروع مجدد این برنامه در تابستان 2016 خبر داد.
اداره مهاجرت کبک Ministère de l'Immigration, de la Diversité et de l'Inclusion –MIDI  اعلام کرد افرادی که در mon projet پروفایل خود را ساخته اند، اما موفق نشده اند در تاریخ Feb. 16, 2016   برابر 27 بهمن 94 پرونده خود را در بین 2800 نفر موجود ثبت کنند، می توانند برای تابستان و زمان بازگشایی مجدد این برنامه مجددا اقدام کنند.

این خبر خوبی برای متقاضیان دارای امتیاز بالا و مدرک زبان فرانسه هست که بتوانند مجددا شانس خود را در تابستان 95 امتحان نمایند.

به صورت خلاصه این خبر شامل موارد زیر بود:

-          تا 15 فوریه ساعت 1:30 به وقت مونترال، متقاضیان که دارای پروفایل هستند می توانند پرونده خود را انلاین تکمیل کنند.

-          از 16 فوریه ساعت 8:30 به وقت مونترال، تمام کسانیکه دارای پروفایل هستند و مدارک خود را در وبسایت به زبان فرانسه تکمیل کرده و برای تمامی موارد تاییدیه گرفته اند، می توانند پرونده خود را ثبت نهایی کنند. بعد از ثبت، پیام تایید برای شما در صفحه درج می شود، اولین 2800 پرونده دریافتی مورد قبول قرار خواهد گرفت. این افراد مورد قبول قرار گرفته می بایست هزینه ثبت نام را تا 30 روز پرداخت کنند.

-          کسانیکه نتوانستند 

....

ادامه مطلب (کلیک کنید)

رکورد پذیرش در اکسپرس اینتری 2016 شکسته شد!

Express-entry-3rd-draw-in-2016-Ganji-Canada

رکورد پذیرش در اکسپرس اینتری 2016 شکسته شد!

از ابتدای شروع برنامه نیروی متخصص فدرال (اکسپرس اینتری)، این اولین بار است که تعداد 4449 نامه قبولی ITA صادر شده است، اتفاقی که در ژانویه 2016 افتاد.

همچنین برای اولین بار در این ماه شاهد 3 دوره پذیرش اکسپرس اینتری به شرح زیر بودیم:

1-     6 ژانویه 2016: تعداد 1463 قبولی با امتیاز 461.

2-     13 ژانویه 2016: تعداد 1518 قبولی با امتیاز 453.

3-     28 ژانویه 2016: تعداد 1468 قبولی با امتیاز 457.

نکته جالب اینکه؛ در هیچ کدام از این سه تاریخ فوق متقاضیان دارای جاب آفر - پیشنهاد شغلی یا دعوتنامه استانی نبودند! و تمام این امتیاز ها را با تکیه بر دانش زبان (آیلتس یا تف فرانسه) و مدرک دانشگاهی خود گرفته اند.

به نظر می رسد که روند پذیرش متقاضیان در سال 2016 با امتیاز های کمتر از 450 نیز صورت بگیرد. از مزایای این روش انتخاب توسط دولت فدرال و قبولی در کمتر از یکسال است.

برای اطلاع از امتیاز خود به بخش اکسپرس اینتری مراجعه کنید.


 telegram_Canada_Ganji


روابط متقابل ایران و کانادا بعد از پایان تحریم ها

iran_canada_relation_butterflies_ganji

روابط متقابل ایران و کانادا بعد از پایان تحریم ها

خوشبختانه طی هفته های گذشته خبرهای خوشی در مورد از سرگیری روابط ایران و کانادا به گوش می رسد که این نوید را به هموطنان می دهد که بازگشایی سفارت خانه ها نزدیک است این امر از به هدر رفتن زمان و پول متقاضیان ورود به کانادا در مکاتبه، انگشت نگاری، پیکاپ و ویزا می کاهد. روزنامه کانادایی «گلوب اند میل» به عنوان پرتیراژترین روزنامه ملی و دومین روزنامه از نظر تعداد تیراژ روزانه پس از «تورنتو استار» در مطلبی نوشت: صادرکنندگان کانادایی از تصمیم دولت لیبرال این کشور برای لغو شماری از تحریم های ایران استقبال خواهند کرد، اما به نظر می رسد برای عادی سازی روابط با جمهوری اسلامی به زمان بیشتری نیاز باشد،روابط دیپلماتیک ایران و کانادا از سال ۲۰۱۱ و در پی تصمیم یک‌طرفه دولت استیون هارپر برای بستن سفارت کانادا در تهران، قطع شد. اما چه چیزی باعث این تغییر رویکرد مثبت شده است:

عامل اول  به تغییرات قدرت در کانادا بر می‌گردد. دولت لیبرال جاستین‌ترودو که اخیرا قدرت را به دست گرفته برخلاف دولت قبلی محافظه‌کاران که دیدگاه تک‌بعدی به دنیا داشتند و متاثر از محافل محافظه‌کار آمریکایی بودند و نه تنها روابط با ایران، بلکه فضاهای اقتصادی را که می‌توانست به بهبود وضعیت اقتصادی کانادا منجر شود، بسته بودند. با پیروزی لیبرال‌ها تصمیم گرفته شد تا کانادا مجددا مناسبات اقتصادی خود را با دنیا گسترش دهد. در مبارزات انتخاباتی به این موضوع اشاره شده بود. نکته دیگر اینکه حضور چند ایرانی در پارلمان کانادا و به‌طور کلی گرایش چند فرهنگی دولت جدید لیبرال‌ها باعث شد تا اتاوا میل به ارتقای روابط با ایران را در دستور کار خود قرار دهد.

عامل دوم که اهمیت بیشتری دارد به تاثیرپذیری کانادا از سیاست‌های عمومی آمریکا و بریتانیا در نظام بین‌الملل برمی‌گردد. در واقع با توجه به لغو تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا و عملیاتی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در فاز اجرایی از یک طرف و ارتقای روابط ایران با اتحادیه اروپا و سفر وزیر امور خارجه ایران به لندن و سخنرانی در پارلمان انگلیس که به گشایش در بخش کنسولی در هفته‌های آینده منجر خواهد شد، می‌توان گفت که اتاوا نیز متاثر از چنین فضایی دست به این اقدام برای برقراری تماس‌ها با ایران زده است.
عامل سوم هم به مسائل اقتصادی بر‌می‌گردد. در زمان محافظه‌کارها، کانادا با بیکاری و بحران اقتصادی روبه‌رو شد که دلیل آن نیز تصمیمات تک بعدی دولت هارپر بود. تصمیم برای عقب نماندن از رقبای بین‌المللی در دولت جدید لیبرال‌ها باعث شده تا تقویت اقتصادی در دستور کار دولت قرار بگیرد. بنابراین این سه عامل باعث شده تا دولت کانادا تحریم هایش علیه ایران را لغو کند و زمینه برای ارتقای سطح مناسبات و تبادل سفیر هم فراهم شود.

 

استفان دیون، وزیر امورخارجه کانادا، پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های هسته‌ای آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، روز جمعه خبر لغو تحریم‌های کشورش علیه تهران را اعلام کرد. طبق بیانیه دولت کانادا، ممنوعیت خدمات مالی، واردات و صادرات علیه ایران برداشته خواهند شد تا امکان همکاری‌های اقتصادی مجدد کنترل شده با این کشور فراهم شود. این خبر خوبی برای شرکت‌های کانادایی مانند شرکت هواپیماسازی بمباردیه است که از صادرات هواپیما یا قطعات به ایران سود خواهد برد. به گفته مایرز، بخش‌های زیرساخت، نفت، کشاورزی، پزشکی و غذایی هم از برداشته شدن تحریم‌ها نفع خواهند برد. وزیر امورخارجه کانادا هفته گذشته گفته بود اگر ایرباس می‌تواند به ایران هواپیما بفروشد باید شرکت بمباردیه هم اجازه صادرات به این کشور را داشته باشد. وی عنوان کرده بود: مخالفت محافظه‌کاران کانادا با برداشته شدن تحریم‌ها به ایرباس کمک کرده است نه به بمباردیه. برخی از فعالان اقتصادی معتقدند بهتر است ایران در زمینه داروسازی با کانادا به تفاهم برسد؛ چراکه این کشور درخصوص داروسازی پیشرفت‌های زیادی داشته است. به اعتقاد آنها پس از قطع روابط دو کشور، تجارت ایران با کانادا از سطح یک میلیارد و 500 میلیون دلار ناگهان به 300 میلیون دلار کاهش پیدا کرد. از سوی دیگر، برخی از کارشناسان تجارت می‌گویند کانادا ماشین‌آلات صنعتی با تکنولوژی بالا دارد و از مواد اولیه و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای هم برخوردار است. آنچه از شنیده‌ها بر می‌آید حاکی از اعزام یک هیات ایرانی به کانادا در اواخر اردیبهشت‌ماه سال 95 همزمان با برگزاری یک نمایشگاه دراین کشور است. در این سفر بازرگانان ایرانی در تلاش هستند تا هیاتی هم از کانادا به ایران دعوت کنند تا از نزدیک مسائل و مشکلات موجود بررسی شود. به گفته بازرگانان ایرانی، مبادلات‌ ایران و کانادا عمدتا مواد اولیه صنعتی و تکنولوژی است. با توجه به اینکه ماشین‌آلات صنایع ایران نیز فرسوده هستند، می‌توان این را فرصتی برای نوسازی ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی‌ کشور قلمداد کرد. جنرال‌موتورز یکی از شرکت‌هایی است که ماشین‌آلات سنگین صنعتی دارد؛ از این‌رو می‌توان نیاز به واردات ماشین‌آلات سنگین با تکنولوژی بالا را از این شرکت تامین کرد.

 ادامه مطلب (کلیک کنید)

گمرک کانادا، کمترین قوانین با بیشترین نظارت

canada_custom_ganji_gomrok

گمرک کانادا، کمترین قوانین با بیشترین نظارت

بعد از دریافت ویزای کانادا، عازم این کشور خواهید شد و باید نسبت به قوانین گمرک این کشور اطلاع داشته باشید. مقدار ارز مجاز برای هر نفر بدون اعلام به گمرک کمتر از 10 هزار دلار کانادا است و بیش از آن باید اعلام شود.

همراه بردن محصولات کشاورزی و غلات به دلیل جابجایی بیمارهای گیاهی بین قاره ها ممنوع است. در ادامه کلیاتی را جع به این قوانین بدانید.

اداره گمرک کانادا به چند دلیل بسیار معروف است و بسیاری از کشورهای همسایه ایران مانند ارمنستان از این اداره الگوبرداری کرده‌اند.

 

اداره گمرک کانادا به تسهیل‌سازی امور تجاری پرداخته و کمترین تعداد قوانین گمرکی را وضع کرده است. این اداره همچنین پلیس گمرکی دارد که به عنوان نیروی واسطه میان گمرک و پلیس فعالیت کرده و به هر دو حوزه اشراف کامل دارد. اداره گمرک کانادا سیستم نظارتی بسیار قوی داشته و از سیستم «گاما ری» استفاده می‌کند. کارشناسان معتقدند کانادا کمترین قاچاق کالا و واردات محصولات ممنوع و مضر را دارد.

 

قوانین وارداتی

پیش از واردات محصولات تجاری به کانادا به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی؛ نیاز دارید که کد کسب وکار (BN) داشته باشید که با استفاده از آن از سوی آژانس عملکرد کانادا (CRA) حسابی برای صادرات و واردات به‌وسیله شما ساخته می‌شود. این حساب تجاری هیچ هزینه‌ای ندارد و ظرف مدت یک دقیقه برای شما باز می‌شود.

همچنین به منظور شناسایی محصولاتی که قرار است وارد کانادا شوند؛ باید تمام اطلاعات مورد نیاز گردآوری شود. در صورت امکان بهتر است نمونه محصول نیز به اداره گمرک کانادا تحویل داده شود. همچنین معنی لغوی اسم محصول مورد نظر و کارکرد محصول نیز باید به این اداره ارائه شود. این اطلاعات در زمان تعیین تعرفه گمرکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کد تعرفه‌ای هنگامی استفاده می‌شود که نرخ عوارض گمرکی برای محصول مورد نظر وضع شود.

از دیگر مواردی که باید رعایت شود تعیین این است که از کدام سرویس مجوز گمرکی استفاده می‌کنید؛ ممکن است شما به راحتی خود را آماده کنید تا حساب گمرکی و سوابق مالی خود را وارد کرده و به تجارت محصولات خود بپردازید یا اینکه نیازمند مجوز گمرکی باشید.

از دیگر مواردی که باید در واردات محصولات در نظر گرفته شود، تعیین کشور مبدا که شما محصولات خود را از آن وارد کرده‌اید، است. مطمئن شوید محصولاتی که قصد وارد کردن آنها را دارید در کشور کانادا مجاز هستند.

 

 باید مشخص کنید محصولاتی که شما قصد دارید وارد کانادا کنید نیاز به . . .

ادامه مطلب(کلیک کنید)