گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

برنامه اکسپرس اینتری 2017 تغییر کرد

express_entry_2017_Canada_ganji
برنامه اکسپرس اینتری 2017 تغییر کرد

در مورخ 11 فروردین 1396 برابر March 31, 2017  اداره مهاجرت و شهروندی کانادا تغییراتی را در سیستم اکسپرس اینتری قرارداد.
این تغییرات از تاریخ 16 خرداد 1396 برابر June 6, 2017 اجرایی می گردد.

1-     بر طبق این تغییرات به افرادی که دارای دانش زبان فرانسه بالایی باشند امتیاز خاصی تعلق می گیرید. (داشتن دانش زبان CLB7 بسیار مفید خواهد بود)

2-     داشتن فامیل درجه یک در کانادا امتیاز محسوب خواهد شد.

3-     ثبت نام در جاب بانک اختیاری خواهد شد.

جزئیات این برنامه و نحوه امتیازبندی اعلام خواهد شد. توجه داشته باشید که برنامه اکسپرس اینتری برای افرادی که دارای فوق لیسانس+سن زیر29+ایلتس 7.5 +دوسال سابقه کار با بیمه هستند بسیار مفید است و در کمتر از یکسال از طریق فدرال به اقامت دائم منتهی خواهد شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش امتیازبندی اکسپرس اینتری مراجعه فرمایید.

telegram_Canada_Ganji

دولت کانادا اقامت دائم مشروط اسپانسرشیپ همسر را لغو کرد

دولت کانادا اقامت دائم مشروط اسپانسرشیپ همسر را لغو کرد
Government of Canada Eliminates Conditional Permanent Residence

همه ساله بسیاری از افراد از روش Family Sponsor – Spouse وارد کانادا می شوند. دولت کانادا در پی تقلب هایی که در رابطه با ازدواج رخ میدهد تصمیماتی بسیار جدی گرفته و اقدام به پیشگیری از آن کرده است. افسران مهاجرت برای ارزیابی تمام درخواستها آموزش دیده اند. آنها باید قبل از اعطای اقامت دائم از طریق همسر (اسپانسرشیپ همسر) نسبت به قانونی بودن رابطه زوج آگاه ومتقاعد شوند.
25 اکتبر سال 2012 قانونی برای این برنامه تصویب شد که به موجب آن اگرفردی تقاضا داشت که از طریق ازدواج با یک شهروند کانادایی یا کسی که دارای اقامت دائم این کشور است اقامت این کشور را بگیرد می بایست 2 سال با آن زندگی می کرد و در زمان درخواست اقامت نیز دارای فرزندی نمی بودند، از آن زمان بیش از 100000 فرد از طریق این برنامه که اقامت دائم مشروط نام داشت وارد خاک کانادا شدند.
این شرط به منظور جلوگیری از افرادی بود که به منظور مهاجرت به کانادا وارد رابطه غیر قانونی می شدند. به موجب این شرط زوجین می بایست 2 سال با یکدیگر زندگی می کردند مگر اینکه مورد خشونت واقع شوند یا شریک زندگیشان از دنیا برود.
در نتیجه، عدم تعادل بین اسپانسر(حامی) و شخص اسپانسرشده (مورد ضمانت) ایجاد شد زیرا شخص مورد ضمات از ترس اینکه اقامت دائم خود را از دست دهند سعی میکرد آن دوسال را پر کند اما مسئولین نگران این بودند که این به همسران اسپانسر شده آسیب روحی و روانی برساند.
اگرچه افرادی که در این وضعیت قرار می گرفتند می توانستند از رهایی از این وضعیت بهره ببرند اما این امکان وجود داشت که یک قربانی از وجود چنین امکانی مطلع نباشد و برای یک سری از مسائل از قبیل ترس از افشای آن شرایط، یا سخت بودن اثبات خشونت یا بی تفاوتی که در حق او شده در آن رابطه نادرست بماند.
هدف اداره مهاجرت کانادا از قراردادن این شرط بازداری از تقلب در رابطه بود اما نتایج نشان داد که این شرط ریسک روابط آسیب پذیر را کاهش نمی دهد
دولت کانادا در پی تقلب هایی را که در رابطه با ازدواج رخ میدهد تصمیماتی بسیار جدی گرفته و اقدام به پیشگیری از آن کرده است. افسران مهاجرت برای ارزیابی تمام درخواستها آموزش دیده اند. آنها باید قبل از اعطای اقامت دائم از طریق همسر (اسپانسرشیپ همسر) نسبت به قانونی بودن رابطه زوج آگاه ومتقاعد شوند.
در شرایطی که تقلبی ایجاد شود تحقیقاتی انجام میشود و شخص مورد ضمانت واقع شده اقامت دائم خود را ازدست میدهد و از خاک کانادا به دلیل ارائه کردن اطلاعات غلط  اخراج میشود. همچنین 5 سال محروم از اقدام از طریق این برنامه میشود و همچنین فردی که این ضمانت تقلبی را برای او انجام داده است نیز 5 سال محروم از حمایت از فرد جدید است.
علاوه بر این اداره مهاجرت کانادا با کمک سازمان امنیت ملی کانادا و ارگان های وابسته به آن تلاش در کاهش شاخص های خطر و مبارزه با تقلب دارد.
با حذف این برنامه تمامی بررسی هایی که در مورد شرطی بودن اقامت زوج لغو می شود، اما هننوز موارد تقلب و فریب در زمینه ازدواج مورد بررسی قرار میگیرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اسپانسر شیپ همسر کانادا کلیک کنید.

telegram_Canada_Ganji

طبق قانون جدید، فرزندان تا 22 سال در پرونده مهاجرتی والدین قرار می گیرند

طبق قانون جدید، فرزندان تا 22 سال در پرونده مهاجرتی والدین قرار می گیرند
Canada Raises Age of Dependent Children to Under 22 Years of Age

دولت جدید کانادا به ریاست آقای "جاستین ترودو" یکی دیگر از وعده های انتخاباتی خود را عملی کرد، که می تواند نوید بخش روزهای بهتری برای متقاضیان مهاجرت به کانادا باشد.
دیروز 13 اردیبهشت 1396 برابر May 3, 2017 قانون سن برای فرزندان همراه پدر و مادر از 18 سال به 22 سال افزایش یافت، که به خانواده های بیشتری این امکان را میدهد که در کنار یگدیگر مهاجرت کنند این تغییر نشان دهنده تمایل این دولت به مستحکم بودن روابط در خانواده هاست این قانون با کنار هم  نگه داشتن خانواده ها تاثیر بسیار زیادی در بهبود شرایط اجتماعی فرهنگی دارد همچنین دولت کانادا با در نظر گرفتن اینکه وقتی خانواده ها در کنار هم هستند راحت تر میتوانند خود را با محیط جدید زندگی و کار وفق دهند این تغییر را ایجادکرد.
قانون سن از 28 ژوئن 2002 تا 31 جولای 2014 تا 22 سال بود پس از آن از 1 آگوست 2014 تا 23 اکتبر 2017 به زیر 19 سال کاهش یافت و تا 5 ماه آینده دوباره به زیر 22 سال افزایش خواهد یافت.
قانون جدید سن از پاییز امسال 2 آبان 1396 برابر 24 اکتبر 2017،  اجرا خواهد شد که به موجب آن هر خانواده ای که فرزندی مجرد و زیر 22 سال دارند میتوانند با هم اقدام کنند، این تغییر بر روی پرونده های جدیدی که بعد از 24 اکتبر امسال فرستاده شوند  اجرا خواهد شد. لازم به ذکر است فرزندانی که بیش از 22 سال دارند و از مشکلات روحی یا جسمی رنج میبرند همواره در پرونده والدین قرار خواهند گرفت.
دولت کانادا معتقد است که بهبود شرایط مهاجرت برای خانواده ها (نه افراد به تنهایی) بسیار مهم است ، لذا در طی ماه های گذشته چندین تغییر را ایجاد نمود، به عنوان مثال : 
1-    حذف شرط دوسال زندگی اجباری فرد اسپانسر شده در برنامه اسپانسر شیپ همسر 
2-     افزایش ظرفیت پذیرش اسپانسرشیپ والدین از 5هزار نفر به 10 هزار نفر 
3-    کوتاه تر نمودن زمان بررسی پرونده های اسپانسر شیپ همسر به کمتر از 12 ماه
همچنین بر طبق آمار سرشماری سال 2011 کانادا، مشخص شد که بیش از 50درصد نوجوانان بین 20 تا 24 سال با والدین خود زندگی می کنند، که میانگین سن فارغ التحصیلی این افراد 24.8 سال است. که نشان می دهد فرزندان تا سن بالاتر از 19 هنوز با والدین خود هستند و این قانون برای آنها بسیار سودمند بوده .

telegram_Canada_Ganji

​شرایط اخذ شهروندی کانادا تغییر کرد

شرایط اخذ شهروندی کانادا تغییر کرد
لایحه ای برای تغییر قانون شهروندی کانادا در نهایت توسط مجلس سنا با اصلاحاتی به تصویب رسید. به موجب این لایحه مهاجران زودتر و راحت تر از قبل می توانند برای شهروندی و دریافت پاسپورت کانادا اقدام کنند.
لایحه C-6  حدود ساعت 4 عصرروز 13اردیبهشت 1396 برابر 3 می 2017 با 45 رای موافق 29 رای مخالف و صفر رای ممتنع به تصویب رسید. این لایحه که ژوئن سال گذشته در مجلس عوام مورد قبول واقع شده بود ،در مجلس سنا نیز با تغییراتی قبول شد سپس مجلس سنا از همکاران خود در مجلس عوام خواستند که بار دیگر لایحه را با تغییرات جدید بررسی کنند و در مرحله آخر با تایید سلطنتی لایحه تبدیل به قانون خواهد شد.
لایحه C-6 مدت زمانی را که افرادی با اقامت دائم باید در کانادا میگذرانند تا بتوانند شهروندی خود را دریافت کنند را از 4 سال در 6 سال به 3 سال در 5 سال کاهش داد. علاوه بر این ، متقاضیانی که از طریق ویزای موقت مانند: ویزای کار یا تحصیلی زمانی را در کانادا گذرانده اند هنگام ارائه درخواست شهروندی کانادا، آن مدت موقت حضور در کانادا نیز با 3 سال زمان لازم برای دریافت شهروندی حساب میگردد.
یکی از مفاد این لایحه که سال گذشته توسط مجلس عوام ارائه شد گذراندن آزمون زبان برای افراد 18 تا 54 سال بود که پس از تغییراتی که در مجلس سنا بر روی آن انجام شد افراد از 18 سال تا 60 سال موظف به گذراندن آزمون زبان برای دریافت شهروندی خود هستند.
یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده بر روی این لایحه دادن امکان درخواست تجدید نظر در دادگاه فدرال برای افرادیست که شهروندی آنها به دلیل ارائه اطلاعات غلط یا تقلب لغو شده بوده است.
همچنین دادن امکان به افراد کم سن خانواده برای درخواست شهروندی خودشان به صورت مجزا از پدرو مادر است . قانون فعلی به این صورت است که اگر پدر و مادر در دریافت شهروندی خود رد شوند فرزندان آنها نمی توانند شهروندی خود را دریافت کنند و باید تا 18 سالگی صبر کنند تا پرونده جدید باز کنند اما با تغییرات حاصل شده این شرط نیز برداشته شد.
هم اکنون یک مرحله دیگر تا تصویب نهایی این قانون باقی مانده است تا متقاضیان بتوانند با سپری نمودن 3 سال (به صورت ممتد یا منقطع) حضور فیزیکی در یک دوره 5 ساله در کانادا، پاسپورت کانادا را کسب کنند.
 
telegram_Canada_Ganji