گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

برنامه ریزی استان کبک برای جذب مهاجر بیشتر در 2015

مهاجرت به کانادا از طریق کبک

برنامه ریزی استان کبک برای جذب مهاجر بیشتر در سال 2015

وزیر کبک آقای فلیپ کویلارد، هفته گذشته اعلام کرد که ما در حال برنامه ریزی برای جذب تعداد بیشتری مهاجر در سال جدید هستیم و احتمالا ظرفیت پذیرش نیروی متخصص خود را افزایش خواهیم داد.این سخنرانی در تاریخ June 14, 2015 در مونترال برگزار شده بود.

در حال حاضر استان کبک سالانه 50.000 مهاجر جدید را می پذیرد. اما با نرخ تولد کم و افزایش سالمند روبرو است، لذا نیاز به نیروی کار برای بازار این استان بیشتر از گذشته است.

اما این برای ما مهم است که افراد دارای دانش زبان فرانسه باشند. در حال حاضر برنامه جدید 2015-2016 با جذب 6300 مهاجر تا ماه های آینده به صورت آنلاین در بخش نیروی متخصص آغاز خواهد شد. همچنین برنامه Quebec Experience Class نیز برای دانجشویان خارجی مشغول به تحصیل در این استان روشی خوب خواهد بود. در حال حاضر استان کبک به مرکزیت مونترال توسط مجله اکونومیست دومین شهر خوب برای زندگی در جهان اعلام شده است.

با این اخبار به نظر میرسد که دولت کبک روشهای مفیدتری نسبت به گذشته را برای متقاضیان در آینده نه چندان دور مشخص خواهد کرد که افراد بتوانند به راحتی وارد این استان شوند. در حال حاضر این استان با کمبود متخصص در زمینه های مرتبط با پزشکی و کامپیوتر روبرو است، همچنین دیگر رشته ها نیز اگر دانش زبان فرانسه(تاکید می کنم، دانش زبان فرانسه جزو واجبات است) داشته باشند بازار کار مناسبی پیش روی آنها خواهد بود. در حال حاضر نیز دولت با اعلام بورس های رایگان مانند :کلاسهای زبان فرانسه برای تمامی مهاجرین تا 5 سال اول ورود با پرداخت کمک هزینه 460 دلار ماهانه بدون بازگشت و یا کلاسهای راه اندازی بیزینس 4 ماهه با پرداخت کمک هزینه 900 دلار ماهانه بدون بازگشت را ترتیب داده است، تا مهاجرین سریعتر وارد بازار کار شوند.

در ادامه مطلبی را در مورد کلاس های زبان در مونترال توضیح خواهیم داد،در استان کبک ، شما میتونید به چند طریق به فراگیری دانش زبان فرانسه و انگلیسی بپردازید:

 

1-کلاس های سازمان مهاجرت کبک:

Ministère de l’Immigration et des Communautés culturelles-MICC 

این کلاسها در مدت زمانی 6 ماهه وبصورت 3 ترم (معمولا کلاسهای زبان فرانسه که در دانشگاه ها همانند دانشگاه مونترال برگزار می شود 3 ترمی هستند) و یا 6 ماهه و بصورت 5 ترمی (معمولا کلاسهای که در کالج و یا مدارس فرانسه تشکیل می شود 5 ترمی هستند) برگزار میشود و ماهیانه بشما 460 دلار کمک هزینه بلاعوض  . . .

ادامه مطلب(کلیک کنید)

10 شهر برتر کانادا برای زندگی در سال 2015

best-place-to-live-in-canada-ganji


10 شهر برتر کانادا برای زندگی در سال 2015

مجله MoneySense رتبه بندی سالانه بهترین شهر ها را در سال 2015 اعلام کرد.در این گزارش این مجله 209 شهر در تمام کانادا را براساس موارد زیر رتبه بندی کرد:


-          نرخ بیکاری


-          درآمد


-          مسکن


-          حمل و نقل


-          و . . .


که استان های انتاریو و کبک (اتاوا و کبک سیتی) رتبه بالایی دارند و شهرهای غربی کانادا دچار نزول شده اند. و بعضی شهر ها مانند آلبرتا به دلیل پایین آمدن نرخ نفت نزول کرده اند.


هر دوی این استانها دارای برنامه . . .


ادامه مطلب (کلیک کنید)

دومین برنامه جدید نیروی متخصص انتاریو(تورنتو-اتاوا) در 2015

ontarion_canada_immigration

دومین برنامه جدید نیروی متخصص انتاریو(تورنتو-اتاوا) در 2015

اداره مهاجرت استان انتاریو دو برنامه جدید برای سال 2015 در بخش نیروی متخصص فدرال اعلام کرد:

1-     نیروی متخصص با اولویت Human Capital Priorities stream

2-     نیروی متخصص با دانش فرانسه و انگلیسی French-Speaking Skilled Worker stream

در هر دوی این روشها که زیر مجموعه اکسپرس اینتری EE 2015 می باشند، متقاضیان 600 امتیاز کسب می کنند و می توانند به راحتی بخش اول اکسپرس اینتری را با دریافت نامه PT عبور نمایند، و در یکی از بهترین و پر متقاضی ترین استانهای کانادا و شهر تورنتو ساکن شوند.

برای واجد شرایط شدن از این طریق و اخذ اقامت کانادا، متقاضی باید ابتدا پروفایل اکسپرس اینتری خود را ایجاد کند سپس 400 امتیاز را کسب کند یا مدرک فرانسه و مدرک انگلیسی داشته باشد.

 

1-     نیروی متخصص با اولویت Human Capital Priorities stream

این برنامه طی روزهای گذشته متقاضیان زیادی را جذب کرده است. برای شروع افراد باید در پروفایل خود استان انتاریو یا تمام استانها را انتخاب کرده باشند و واجد شرایط برنامه نیروی متخصص فدرال FSW باشند(کسب حداقل 67 امتیاز) و وارد بانک متقاضیان شوند و شرایط زیر را داشته باشند:

-          کسب حداقل 400 امتیاز از اکسپرس اینتری

-          پروفایل خود را بعد از 11 خرداد 94 ایجاد کرده باشد(یا بیش از 400 امتیاز داشته باشد تا بتواند پروفایل جدید ایجاد کند)

-          دارای یکسال سابقه کار تمام وقت یا معادل آن پاره وقت باشد در مشاغل گروه 0,A,B باشد طی 5 سال گذشته باشد.

-          دارای حداقل لیسانس (یا مدارک بالاتر) که ارزیابی شده باشد(ECA Report)

-          دارای مدرک زبان با نمره . . . 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

قوانین جدید سیتی زن شیپی و تاثیر آن بر افراد دارای کارت 5 ساله پی آر

canada_new_citizenship_law_2015

قوانین جدید سیتی زن شیپی و تاثیر آن بر افراد دارای کارت 5 ساله پی آر

بالاخره بعد از مدت ها اعتراض و صبر و تغییر، قوانین جدید سیتی زن شیپی کانادا بر اساس لایحه C-24 در مورخ 21خرداد 1394   برابر   June 11, 2015  اجرایی شد. این قوانین سال گذشته در پارلمان کانادا تصویب شده بود که جزئیات آن را در خبرهای سال گذشته "تغییرات پیشنهادی در قانون شهروندی کانادا" و "جزئیات قانون شهروندی کانادا" اعلام کردیم.


وزیر مهاجرت کانادا معتقد است که این قوانین باعث بازگشت افراد برای اعلام مالیات سالانه، ارتباط با کانادا و جامعه کانادایی و قدرت بخشیدن به پاسپورت کانادایی خواهد شد.


مهمترین تغییرات که برای افراد دارای کارت اقامت PR مهم است به شرح زیر است:

-          برای اقدام جهت دریافت پاسپورت کانادایی باید در زمان ارسال پرونده شما 1460 روز (4سال) در طی 6 سال گذشته آن در کانادا حضور قانونی داشته باشید، که در هر یک از این 4 سال نباید بیش از 6 ماه خارج از کانادا بوده باشید.

-          متقاضیان بین 14 تا 64 سال باید مدرک زبان اولیه انگلیسی یا فرانسه را ارائه دهند.مدارک زبان تاریخ گذشته Expire نیز قابل قبول است.

-          متقاضیان باید نشان دهند که در کانادا حضور دائمی خواهند داشت(امضا فرم "قصد اقامت") و مالیات سالانه خود را فایل کنند.

-          جریمه تغلب در شهروندی کانادا برابر 100 هزار دلار و 5 سال حبس خواهد بود.

-          فقط اعضا شورای وکلای مهاجرت کانادا ICCRC ، وکلای رسمی کانادا توسط اداره مهاجرت برای رسیدگی به پرونده سیتی زن شیپی یا اعلام درخواست سیتی زن شیپی حق فعالیت دارند که آقای گنجی عضویت این سازمان را برعهده دارد.

-          فرم های سیتی زن شیپی از روز 11 ژوئن تغییر کرده و  . . . 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

تغییر قوانین اسپانسرشیپ همسر

sponsorship_law_canada_2015

تغییر قوانین اسپانسرشیپ همسر

از مورخ 20 خرداد 1394    برابر June 10, 2015 در قوانین اسپانسرشیپ همسر (شامل: spousal, common-law, and conjugal partner sponsorship) تغییراتی حاصل خواهد شد.

اولین تغییر در زمینه سن متقاضی است. درقوانین قبلی فردی با سن 16 سال می توانست به عنوان همسر یا شریک قانونی یک فرد مقیم کانادا ، اقامت بگیرد. در حال حاضر این عدد به 18 سال رسیده است. که به نظر کانادایی ها احترام به حقوق زنان است.

در بعضی شرایط با سن 16 سال فقط قاضی کانادایی حق نظر دارد.

دومین تغییر، در مورد ازدواج غیابی است. در این موردیکی از طرفین در مراسم عقد یا عروسی حضور ندارد و از طریق اینترنت یا تلفن حضور خود را اعلام می کند! که نیاز به شرایط خاصی برای قبولی در پرونده اسپانسرشیپ داشت ولی هم اکنون به هیچ وجه این نوع ازدواج مورد قبول نیست. البته اگر فرد مقیم  . . . 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

برنامه اکسپرس اینتری استان انتاریو (تورنتو) برای افراد مسلط به زبان فرانسه شروع شد

toronto_skilled_worker_ferench_speaking_2015

برنامه اکسپرس اینتری استان انتاریو (تورنتو) برای افراد مسلط به زبان فرانسه شروع شد

اداره مهاجرت استان انتاریو برنامه جدید خود را برای نیروی متخصص با دانش زبان فرانسه را به نام OOPNP آغاز کرد.

این برنامه در راستای برنامه اکسپرس اینتری فدرال می باشد که برای افراد فرانسوی زبان با دانش زبان دوم انگلیسی که قصد اقامت در استان انتاریو را دارند، طراحی شده است. استان انتاریو پر جمعیت ترین استان کانادا است که پایتخت کانادا "اتاوا" و بزرگترین شهر کانادا"تورنتو" را درخود جای داده است. این برنامه به افراد واجد شرایط اکسپرس اینتری 2015 که دارای مهارت های زبان فرانسه و انگلیسی و سابقه کار و تحصیلات مرتبط و ... هستندکمک می کند تا اقامت کانادا را از طریق انتاریو بگیرند.

جزئیات برنامه نیروی متخصص انتاریو OOPNP

هنگامیکه فرد برای برنامه آنلاین اکسپرس اینتری اقدام می کند باید تمایل خود را برای یک استان یا تمامی استانهای اعلام کند. همچنین باید امتیاز لازم از گروه Federal Skilled Worker یا Canadian Experience Class را کسب کرده باشد. بعد از ورود این فرد که تمایل خود را به زندگی در انتاریو اعلام کرده است، برنامه نیروی متخصص انتاریو OOPNP افراد دارای دانش زبان فرانسه را براساس شرایط زیر انتخاب می کند:

-          دانش زبان فرانسه در حد CLB7 و دانش زبان انگلیسی در حد CLB6 با ارائه مدرک زبان. (در مورد CLB بیشتر بدانیم)

-          سابقه کار طبق قوانین برنامه Federal Skilled Worker یا Canadian Experience Class داشته باشند. در بخش نیروی متخصص فدرال Federal Skilled Worker افراد باید حداقل یکسال سابقه کار تمام وقت یا معادل آن به صورت نیمه وقت در طی 5 سال گذشته در یکی از گروه های شغلی NOC 0,A,B باشند. در بخش سابقه کار کانادایی Canadian Experience Class افراد باید دارای یکسال سابقه کار تمام وقت یا معادل ان نیمه وقت در یکی از گروه های شغلی NOC 0,A,B در کانادا طی 3 سال گذشته باشند.

-          دارای مدرک معادل سازی شده بالاتر از لیسانس (توسط WES)

-          دارای حداقل . . .

ادامه مطلب (کلیک کنید)


کانادا یا آمریکا، کدامیک بهترین شیوه اقامت از طریق سرمایه گذاری را دارند؟

Canada-US-Signs

کانادا یا آمریکا، کدامیک بهترین شیوه اقامت از طریق سرمایه گذاری را دارند؟

مصاحبه ای با یکی از وکلای کانادایی و همچنین با آفیسر سابق اداره مهاجرت امریکا داشته ایم که بدانیم کدامیک از برنامه های سرمایه گذاری امریکا (EB5) یا کانادا (Quebec Investor) بهتر است.در جدول زیر خلاصه مقایسه انجام شده را ارائه می دهیم:

شـــــرح

آمریکا

کانادا

مقدار سرمایه گذاری

500 هزار دلار آمریکا

800 هزار دلار کانادا

قابلیت تبدیل

خیر

220 هزار دلار کانادا

محل سرمایه گذاری

مراکز منطقه ای استانی

استان کبک

نحوه پرداخت پول

در ابتدا

بعد از قبولی در مصاحبه

ریسک سرمایه گذاری

ریسک دارد

دولت کبک تضمین می کند

مصاحبه برای اطلاع از مقدار دارایی

فقط 500 هزار دلار

تمام دارایی

مدت زمان بررسی

حدود 24 ماه

حدود 20 تا 30 ماه

حداقل زمان برای تمدید اقامت PR

یک روز در 6 ماه+انجام تعهدات

730 روز در 5 سال

حداقل زمان برای سیتی زن شیپی

2.5 سال در 5 سال

3 سال در 5 سال

شرایط 

برقراری کار برای 10 نفر در طی 2 سال

شرطی ندارد

خدمات دولتی

بیمه با هزینه

بیمه رایگان

 

برنامه سرمایه گذاری آمریکا نیاز به پرداخت 500هزار دلار و کانادا 800 هزار دلار دارد. اما در کانادا موسسات بانکی این پول را با دریافت وکالت از وکیل شما به دولت کبک پرداخت می کنند و از شما سود آن برابر 220 هزار دلار کانادا (به نسبت نرخ سود بانکی در آن روز) دریافت می کنند.

در آمریکا شما بعد از دریافت گرین کارت، در هر کجا می توانید اقامت گزینید در حالیکه در کانادا شما باید در ابتدا به کبک ورود داشته باشید و سپس به نقاط دیگر بروید.

در برنامه سرمایه گذاری آمریکا شما باید نحوه بدست آوردن 500 هزار دلار . . . 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

تایید مدارک فارغ‌التحصیلان پزشکی ایرانی در کانادا و آمریکا

stop-discrimination-against-iranian-physicians

تایید مدارک فارغ‌التحصیلان پزشکی ایرانی در کانادا و آمریکا

کمتر از یک هفته پس از آنکه کمیسیون آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در آمریکا (ECFMG)به بهانه تحریم‌های ضدایرانی، بررسی مدارک دانش‌آموختگان پزشکی در دانشگاه‌های ایران را متوقف کرد، این نهاد از تصمیم خود عقب‌نشینی و اعلام کرد که بررسی این مدارک را از سر می‌گیرد.

 

اقدام هفته گذشته این نهاد که مسئولیت تائید مدارک دانش‌آموختگان در خارج از آمریکا را بر عهده دارد، واکنش‌های گسترده‌ای به همراه داشت، به خصوص آنکه این حرکت در آستانه ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای و در حالی که گفت‌وگوها در جریان است، صورت گرفت. کانادا Medical Council of Canada نیز به تبعیت از واشنگتن هفته گذشته تصمیم مشابهی اتخاذ و تائید مدارک پزشکان ایرانی را متوقف کرد.

البته این موارد شامل پرستاران نمی شود.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه هفته گذشته 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

چگونه با مدرک مهندسی در کانادا کار پیدا کنیم؟

چگونه با مدرک مهندسی در کانادا کار پیدا کنیم؟

در ادامه مطالب کاریابی در کانادا، این قسمت سعی داریم در مورد کاریابی در زمینه مشاغل مهندسی توضیحاتی را ارائه دهیم.

چه مواردی برای یک مهندس در کانادا، قبل ازکاریابی مهم است؟

-          عموما کارها بستگی به استان محل اقامت شما متفاوت است، مثلا با رشته مهندسی نفت در آلبرتا و با رشته کامپیوتر در کبک بهتر کار پیدا خواهید کرد.

-          مدارک مهندسی یا مرتبط با آن(مثلا MCSE و MCSD) نیاز به ارزیابی توسط سازمان های مخصوصی دارد.

-          دانش زبان خود را به بالاترین حد ممکن برسانید.

-          از شبکه های اجتماعی و کاری(مانند لینکدین) برای افزایش ارتباط کاری با هم رشته های خود در کانادا استفاده کنید.

-          از سایتهای کاریابی آنلاین استفاده کنید.

-          بعضی از آژانس های کاریابی در کانادا به شما در پیدا کردن کار کمک خواهند کرد. این آژانس ها درصدی از حقوق

شما را به عنوان حق الزحمه کاریابی دریافت می کنند.

 

کارمورد نظر در مورد رشته خودم را در کدام استان کانادا جستجو کنید:

همیشه توجه داشته باشید که برای رشته های مهندسی در کانادا کار هست، اما این تقاضای کار بستگی به محل زندگی شما در کانادا دارد. مثلا:

-          مهندسی هوافضا، برق، مکانیک بیشتر در استان های کبک، انتاریو، بریتیش کلمبیا یافت می شود.

-          مهندسی نفت، شیمی، مهندسی تولید در آلبرتا و ساسکاچوان یافت می شود.

-          مهندسی کامپیوتر(نرم افزار-سخت افزار) بیشتر در کبک، انتاریو، بریتیش کلمبیا و نوااسکوشیا یافت می شود.

-          مهندسی کشتی در بریتیش کلمبیا و نوااسکوشیا که نزدیکی به اقیانوس دارند، یافت می شود.

-          مهندسی کشاورزی (تمام شاخه ها علی الخصوص: زراعت و اصلاح نباتات و باغبانی و گیاه پزشکی) در آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا یافت می شود.

 

هم اکنون که استان محل کار خود را یافتید بهتر است بدانید که با روشهای زیر می توانید شغل خود را بیابید:

-          در مورد اطلاعات مربوط به شغل خود جستجو کنید، مثلا اگر مهندسی کشاورزی خوانده اید جستجو کنید که کدام استان های کانادا بیشتر تولید گندم یا عدس یا ... را دارند.

-          به گروه های مربوط به شغل خود در اینترنت بپیوندید. این گروه ها شما را سریعتر به شغل می رسانند.

-          در کنفرانس ها، همایش ها و نمایشگاه های کاریابی شرکت کنید.

-          در گروه های تخصصی شغل خود عضو شوید مثلا در زمینه مهندسی عمران باید عضو سازمان نظام مهندسی شوید که نیازمند گذراندن چند دوره، کار حدود دو سال زیر نظر یک مهندسی عمران با سابقه است.

-          با دوستان و هم رشته ای های خود که سابقه کار در این زمینه را دارند صحبت کنید ، بیشتر این صحبت ها در کافی شاپ یا گروه های فیس بوک اتفاق می افتد.

-          با دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته خود ارتباط برقرار کنید.

-          سعی کنید سابقه کار کانادایی پیدا کنید. البته کمی مشکل است ولی برای شروع از کارهای پارت تایم، مشترک با دیگر افراد ، کارآموزی یا کارهای عمومی در تابستان اقدام کنید.

 

کار برای رشته های مهندسی وجود دارد ولی معمولا همه افراد به سختی آن را پیدا می کنند، حال چرا این اتفاق می افتد؟

در ابتدا توجه داشته باشید که کارفرماها برای تخصص های خاصی نیاز به نیرو دارند. که در مهارت و رزومه مهندسین تازه وارد نیست! از سوی دیگر مهندسین تازه وارد به کانادا سعی دارند سریعا پله های پیشرفت را طی نمایند زیرا در کشور خود رتبه بالایی را داشته اند اما توجه نمی کنند که در کانادا باید از یک پله پایین تر شروع کرد زیرا شما در قیاس با یک مهندسی هم رشته خود که در کانادا به دنیا امده و تحصیل کرده از نظر استانداردهای فنی و زبان انگلیسی و سابقه کار کانادایی تفاوت هایی را دارید، برای اینکه هم تراز انها شوید حداقل یک سال باید سختی را تحمل کنید.

 

کارفرما ها چه مهارت هایی را از شما می خواهند تا سریعتر به تقاضای شما پاسخ دهند:

-          2 تا 5 سال سابقه کار

-          مهارت فردی مانند: کار تیمی، مدیریت، . . .

ادامه مطلب (کلیک کنید)

بهبود روابط ایران و کانادا

John Weston  علا الدین بروجردی

بهبود روابط ایران و کانادا

نماینده پارلمان کانادا(نماینده وست ونکوور)، آقای John Weston در نامه ای از آقای علائ الدین بروجردی برای بازگشایی دفتر حافظ منافع ایرانیان درخواست کرد. ایشان مشکلات متعدد ایرانیان مقیم کانادا برای دریافت خدمات کنسولی را مد نظر قرارداده است.

در حال حاضر سفارتخانه عمان و پاکستان در واشنگتن آمریکا خدمات لازم را به ایرانیان کانادا ارائه می دهند.

لینک اطلاعات سفارت ایران (نمایندگی کانادا) در واشنگتن

در حال حاضر روابط سیاسی دو کشور ایران و کانادا خوب نیست و متاسفانه ایرانیان مقیم یا خانواده هایشان بیشترین ضرر را متحمل می شوند. امید داریم با بستر خوب پیش آمده توسط دولت آقای روحانی، شاهد روزهای بهتری باشیم.



در ادامه بخشی از اطلاعات مورد نیاز هموطنان در مورد امور کنسولی ارائه می گردد:


دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران - واشنگتن

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

EMBASSY OF PAKISTAN
INTERESTS SECTION OF THE ISLAMIC REPUBLIC OF IRAN
2209 WISCONSIN AVENUE N.W. WASHINGTON, DC 20007, TEL:(202)965-4990 -4 , FAX: (202)965-1073
WWW.DAFTAR.ORG     Email Address:    Info@DAFTAR.ORG

اطلاعات مهم کنسولی وسجلی

هموطن گرامی

با سلام، به منظور آگاهی نسبت به امور کنسولی خواهشمند است متن پرسش و پاسخ ذیل را به دقت مطالعه نموده و جهت تسریع در امور کنسولی مورد توجه قرار دهید

سئوالات مربوط به شناسنامه

سؤال : روند صدور شناسنامه فرزند زیر 18 سال چه مدت طول می کشد؟

جواب : دروند صدور شناسنامه فرزند زیر 18 سال متولد خارج از کشور از زمان دریافت توسط نمایندگی حداقل یکماه  بطول می انجامد لطفاً فرم 420 را ملاحظه بفرمایید

سؤال : آیا درج نام فرزند یا همسر در گذرنامه والدین به عنوان همراه امکان پذیر است؟

جواب : خیر بایستی جهت . . . 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

نهمین دوره انتخاب متقاضیان اکسپرس اینتری انجام شد

canada_express entry

نهمین دوره انتخاب متقاضیان اکسپرس اینتری انجام شد

در روز May 23, 2015  برابر 2خرداد 1394 اداره مهاجرت کانادا نهمین انتخاب خود را در بخش اکسپرس اینتری انجام داد. در این دوره دعوتنامه برای افراد دارای امتیاز 755 صادر شد. این گروه شامل 1361 نفر بودند. انتظار می رود که دهمین دوره انتخاب به زودی انجام شود و نمره انتخاب کمتر شود زیرا نیاز دولت کانادا به مهاجر رو به افزایش است و همه افراد دارای پیشنهاد شغلی یا آیلتس 8 نیستند!  البته در این دوره  بیشترین امتیاز را منتخبین از پیشنهاد شغلی و نمره زبان (CLB 8 or 9) بدست آورده اند.

از ابتدای شروع برنامه Express Entry تا کنون 8927 دعوتنامه توسط دولت کانادا صادر شده است. و حدود 775 نفر از این افراد ویزای کانادا را دریافت کرده اند و در حال حاضر در خاک کانادا می باشند. بیشتر این افراد دارای ملیت های زیر بوده اند:

-          هند                    228     نفر

-          فیلیپین                122    نفر

-          پاکستان      46     نفر

-          ایرلند                    35     نفر

-          سایر کشورها*      344    نفر

*سایر کشورها شامل: امارات متحده - نیجریه – چین – ایران – انگلیس – مصر – کره جنوبی – آمریکا و ... بوده اند.

 

در برنامه اکسپرس اینتری شما از تحصیلات، سن، نمره زبان، پیشنهاد کاری و مدارک کاری ، همچنین مدارک همسر امتیازی از 1200 نمره کسب می کنید. سپس باید در مرحله دوم واجد شرایط یکی از برنامه های زیر باشید:

-          Federal Skilled Worker

-          Federal Skill Trade

-          Canadian Experience Class

متقاضیان در بانک اطلاعاتی اکسپرس اینتری پروفایل آنلاین (قابل آپدیت) باز می کنند.(در صورت قرارداد نیروی متخصص کبک 2015 تا پایان شهریور94، بخش اکسپرس اینتری به رایگان توسط موسسه مهاجرتی گنجی انجام خواهد شد.) سپس دولت کانادا بالاترین افراد را براساس امتیاز انتخاب می نمایند. سپس دعوتنامه ITA دریافت می نمایند و 60 روز فرصت خواهند داشت تا مدارک خود را ارسال کنند. دولت کانادا در کمتر از 6 ماه پرونده این افراد را برای صدور ویزا آماده خواهد نمود. که در حال حاضر این زمان کمتر نیز هست.

نتیجه:

به نظر آقای گنجی – وکیل رسمی مهاجرت کانادا- افرادی که تا کنون امتیازی بین 320 تا 400 کسب کرده اند می توانند با افزایش نمره زبان برای خود (و همسر) یا دریافت مدرک تحصیلی بالاتر به امتیاز 450 برسند و امید داشته باشند که قبول می شوند. در حال حاضر فرد مجرد 29 ساله با مدرک دکتری 484 امتیاز کسب می کند.

- سن 29 سال:                   110 امتیاز

- دکتری                        150 امتیاز

- مدرک زبان آیلتس8:           124 امتیاز

- امتیاز تطابق:               100 امتیاز


در مورد مدرک زبان برای مهاجرت از طریق نیروی متخصص کانادا بیشتر بدانید

Ielts_to_Clb_convertor

در مورد مدرک زبان برای مهاجرت از طریق نیروی متخصص کانادا بیشتر بدانید

تمام پرونده هایی که در گروه نیروی متخصص از یکی از 61 روش مهاجرت به کانادا اقدام می شود نیاز به مدرک زبان (انگلیسی یا فرانسه یا هر دو) دارند. و بدون مدرک زبان امکان گرفتن اقامت از روش های نیروی متخصص نیست.(بجز job offer)

تاکید اداره مهاجرت کانادا CIC در مورد ارائه مدرک زبان بر این است که افراد در کانادا راحت تر کار پیدا کنند و بتوانند با جامعه کانادایی ارتباط برقرار کنند.

مبنای پذیرش دولت کانادا در مورد مدرک زبان:

تمام مدارک ارائه شده به اداره مهاجرت کانادا در بخش انگلیسی یا فرانسه براساس CLB است که مخفف Canadian Language Benchmarks است. این معیار به چهار مهارت speaking-reading-writing-listening امتیاز می دهد. این امتیاز از 1 الی 12 براساس شرح زیر است:

-          1 الی 4 : سطح ابتدایی

-          5 الی 8 : سطح متوسط

-          9 الی 12 : سطح پیشرفته

معمولا دو سازمان در مورد سطح دانش زبان انگلیسی/فرانسه به شما مدرک می دهند:

-          آیلتس: International English Language Testing System- IELTS

-          سلپیپ: Canadian English Language Proficiency Index Program – CELPIP

-          تف: Test d’Evaluation de Français - TEF

مدرک سلپیپ فقط در کانادا ارائه می شود ، در حالیکه آیلتس در تمام کشورها انجام می گیرد.

موسسه مهاجرتی گنجی نرم افزار جدیدی رابرای شما طراحی نموده است که به راحتی مقدار نمره آیلتس یا تف خود را براساس CLB بسنجید این امکان دید بهتری . . . 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

کارفرماهای کانادایی برای چه مشاغلی پیشنهاد کاری ارائه می دهند؟

jobs for Canadian employers

کارفرماهای کانادایی برای چه مشاغلی پیشنهاد کاری ارائه می دهند؟

در نظرسنجی از کارفرماهای کانادایی در مورد مشاغلی که آنها به سختی کارمد برای آن پیدا می کنند مشخص شده که یک سوم (32%) این کارفرماها دچار کمبود کارمند برای مشاغل خاصی هستند.این گزارش برگرفته از سایت ManpowerGroup Inc. با عنوان 2015 –Talent Shortage Survey می باشد.

در این گزارش ارزیابی جهانی، شرکت manpower از 41700 مدیر استخدام در 42 کشور در سه ماهه ابتدای 2015 سوالاتی را طرح کرد. نتیجه از این قرار بود که بخش اعظم مدیران دارای مشکلات فراوانی برای استخدام فرد با استعداد در جایگاه شغلی مورد نظر خود هستند و این امار نسبت به سال 2007 دو برابر شده است!

در این گزارش مشخص شد که این آمار در کانادا کمتر شده است. یعنی سال 2014 36% مدیران دارای مشکلات زیادی برای پیداکردن کار بوده اند و امروز چند درصد کاهش یافته است.

سایت های کاریابی در کانادا نیز در گزارشی اعلام کرده اند که حدود 32% کارفرماها یا بخش منابع انسانی شرکت های اعظم کانادایی به راحتی نمی توانند فرد مورد نظر برای شغل خود را پیدا کنند. انها کمبود افراد با استعداد را بازار کار دلیل اصلی مشکل خود دانسته اند.

10 شغلی که کارفرماها به سختی می توانند فرد مورد نظر را بیابند:

1-     افراد فنی (درآمد 52 هزار دلار در سال)

2-     تکنسین (درآمد 49 هزار دلار در سال)

3-     فروشنده (درآمد 47 هزار دلار در سال)

4-     منشی، . . . 

ادامه مطلب (کلیک کنید)