گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

پاسپورت واکسن کانادا برای سفرهای بین المللی

پاسپورت واکسن کانادا برای سفرهای بین المللی

دولت فدرال کانادا با استانهای خود به دنبال ایجاد مدرک معتبر واکسن است تا مسافرت را برای افرادی که در داخل یا خارج از کانادا هستند، آسانتر کند. دولت کانادا با استانها و سرزمین ها برای ایجاد مدرک واکسیناسیون کانادایی کار می کند، احتمالا دولت فدرال تا اوایل پاییز این اعتبار نامه را ارائه می دهد.

وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو گفت، هدف از ایجاد اعتبار نامه این است که افرادی که در کانادا هستند خیلی آسان مسافرت کنند.

اعتبار نامه که گذرنامه واکسن نامیده می شود شامل سابقه واکسن فرد، نوع واکسن، تاریخ واکسیناسیون و محل واکسیناسیون و اطلاعات دیگر است. با این اعتبار کسانی که در کانادا هستند خیلی راحت می توانند سفر کنند. این اعتبارنامه برای شهروندان کانادا، افرادی که اقامت دائم دارند و دارندگان ویزای موقت است.

ادامه مطلب...

بیشترین فرصت شغلی برای خدمات غذایی و کارکنان درمان در کانادا

بیشترین فرصت شغلی برای خدمات غذایی و کارکنان درمان در کانادا

براساس آمارهای منتشر شده فرصت های شغلی در بخشهای مراقبت بهداشتی و خدمات غذایی در کانادا بسیار زیاد است. با افزایش اقدامات بهداشت عمومی در ماه می، تعداد زیادی از کارفرمایان در بخشهای بهداشتی و خدمات غذایی در جستجوی نیروی کار بودند و بیشترین فرصت های شغلی مربوط به بخشهای بهداشتی بود.

کارفرمایان کانادایی در ماه می برای 671.100 نیروی کار را استخدام کردند. برای هفتمین ماه بیشترین فرصت های شغلی مربوط به بخشهای بهداشتی بود. در ماه می 107.300 فرصت شغلی در بخشهای بهداشتی وجود داشت که تقریبا یک ششم از کل مشاغل خالی مانده است. در بخش های خدمات غذایی و بهداشتی 78.000 فرصت شغلی وجود داشت، و در بخش خرده فروش ها 73.800 فرصت شغلی وجود داشت. 
تعداد فرصت های شغلی خالی براساس موقعیت های شغلی باز تخمین زده می شود. تفاوت در نرخ موقعیت های خالی، به تعداد موقعیت های خالی نسبت به کل موقعیت ها است. 

ادامه مطلب.....

توافق دولت کبک و فدرال برای دارندگان CSQ

اقدامات دولت کبک برای کمک به استخدام و حفظ نیروی کار موقت خارجی

کبک اولین استان کانادایی است که برای کمک به رفع کمبود نیروی کار با اتاوا توافقنامه امضاء کرد.  طی آن دولت کانادا دیروز 15مرداد1400 اعلام کرد که اقداماتی را برای کمک به استخدام نیروی کار موقت در کبک انجام می دهد. 

بعد از ماهها مذاکره، کبک با دولت فدرال کانادا به توافق رسید تا سه اقدام را برای کمک به کافرمایان و مشاغلی که در آنها کمبود نیروی کار وجود دارد انجام دهد. کبک اولین استانی است که برای حل بحران نیروی کار فعلی خود با اتاوا به این توافق رسید. کمبود نیروی کار که قبل از شیوع کرونا در کبک وجود داشت، در ماههای اخیر با بهبود وضعیت اقتصادی بدتر شده است.

سه اقدام دولت کبک که در هفته های آینده اجرا می شود به این صورت است:

ادامه مطلب...

لیست مشاغل انتاریو-تورنتو در زمان کرونا

صدور دعوتنامه مهاجرت استانی انتاریو برای مدیران، کارکنان مراقبت های بهداشتی 

در تاریخ 27 جولای انتاریو  1.031 مهاجر اکسپرس اینتری که سابقه کار در یکی از 18 شغل تعیین شده داشتند را دعوت کرد. همه 1.031 مهاجر دعوت شده پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری داشتند و امتیاز آنها بین 458 و 467 بود. 

برنامه مهاجرت استانی انتاریو این مهاجران را دعوت کرد چون آنها واجد شرایط برنامه اولویت های سرمایه انسانی اکسپرس اینتری هستند. از طریق این برنامه مهاجرت استانی کانادا، نیروی کار خارجی می تواند اقامت پر جمعیت ترین استان کانادا را دریافت کنند. 

برنامه اولویت های سرمایه انسانی انتاریو برای نیروی کار خارجی که در سیستم اکسپرس اینتری هستند و تحصیلات، تجربه کار، تسلط به زبان را دارند، مفید می باشد. مهاجران برای اقدام از طریق برنامه مهاجرت استانی انتاریو باید در سیستم اکسپرس اینتری فدرال باشند و واجد شرایط برنامه نیروی کار ماهر فدرال یا کلاس تجربه کار کانادایی باشند. مهاجران نمی توانند به صورت مستقیم از طریق این برنامه اقدام کنند آنها باید ابتدا از برنامه مهاجرت استانی انتاریو پروفایل امتیازی خود را براساس پروفایل اکسپرس اینتری خود دریافت کنند.

ادامه مطلب...

اقامت دائم کانادا برای نیروی کار کم مهارت

اقامت دائم کانادا برای نیروی کار کم مهارت

دانشگاه رایسون برای نیروی کاری کم مهارت یک برنامه مهاجرتی با ظرفیت بالا را پیشنهاد می دهد. براساس دستورالعمل های دانشگاه رایسون، کانادا باید اقدامات زیادی برای حفظ افرادی که اقامت موقت با مهارت پایین را دارند را انجام دهد. این مطالعات را بخش تحقیقاتی کانادا CERC در زمینه مهاجرت منتشر کرده است.

CERC برنامه ای است که به محققان معروف در جهان 10 میلیون دلار برای ایجاد پروژه های تحقیقاتی می دهد و از دانشگاه های کانادا حمایت می کند.  این برنامه در زمینه مهاجرت و انطباق پذیری اولین برنامه ای است که به دانشگاه رایسون داده می شود.

کانادا هر سال 350.000 مهاجر را برای اقامت دائم می پذیرد، که تقریبا دو سوم آنها از قبل به صورت موقت در کانادا زندگی می کردند. با وجود کرونا کانادا به دنبال پذیرش تعداد زیادی از مهاجران است.

ادامه مطلب...

اقامت دائم برای افراد داخل کانادا

ورک پرمیت جدید برای افرادی که ویزای موقت دارند و می خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

کانادا مراحلی را که باید نیروی کار ضروری و دانشجویان بین المللی برای دریافت ورک پرمیت طی کنند را منتشر کرده است، افرادی که ویزای موقت دارند و برای اقامت دائم اقدام کرده اند می توانند از طریق ویزای ورک پرمیت جدید، اقامت خود در کانادا را تمدید کنند.

دستورالعمل های جدید  اداره مهاجرت کانادا برای کسانی است که ویزای موقت دارند و می خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. 

شش برنامه جدید مهاجرتی برای تبدیل ویزای موقت به اقامت دائم در اردیبهشت ماه آغاز شد و مسیرهای مهاجرتی را به دانشجویان خارجی فارغ التحصیل شده، و نیروی کار ضروری و فرانسوی زبانها در کانادا ارائه می دهد.

ادامه مطلب...

لیست مشاغل مورد نیاز آلبرتا در زمان کرونا

لیست مشاغل مورد نیاز آلبرتا در زمان کرونا 

آلبرتا در تاریخ 5 ژوئن قرعه کشی جدیدی انجام داد و 191 مهاجر برنامه اکسپرس اینتری را دعوت کرد تا از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند، استان آلبرتا تا به حال 2100 مهاجر را دعوت کرده است تا در سال 2021 از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند.

برنامه مهاجرت استانی آلبرتا جزئیات آخرین قرعه کشی خود ر

ا در تاریخ 8 ژوئن منتشر کرد. مهاجران دعوت شده واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا هستند.

مهاجران برای دعوت شدن باید در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل 300 امتیازی داشته باشند. قرعه کشی قبلی که در تاریخ 18 می برگزار شد، امتیازات از 301 بالاتر بود.
آلبرتا بعد از شروع دوباره قرعه کشی در ژانویه 2021، تا به حال 2100 مهاجر را دعوت کرد تا از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند.
در سال 2021 آلبرتا می تواند 6.250 دعوتنامه صادر کند. البته درنظر داشته باشید که هر کسی که برای اقدام به مهاجرت دعوت شود دعوتنامه دریافت نمی کند، و هرکسی که دعوتنامه دریافت کند، اقامت دائم را دریافت نخواهد کرد.

ادامه مطلب...

برنامه های مهاجرتی محدود برای کارکنان بهداشتی

برنامه های مهاجرتی محدود برای کارکنان بهداشتی

در این متن برنامه های مهاجرتی کانادا برای پرستاران و برنامه های مهاجرتی جدید برای کارکنان مراقبت های بهداشتی در کانادا را بررسی می کنیم.

با شیوع کرونا نیاز به پرستار و کارکنان مراقبت های بهداشتی در کانادا بیشتر شده است. حتی قبل از کرونا کانادا با کمبود پرستار روبه رو بود، به همین علت برنامه های مهاجرتی را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی ایجاد کرده اند.
پرستاران طبق طبقه بندی مشاغل ملی ناک به دو دسته تقسیم می شوند. پرستاران ثبت شده و پرستاران روانپزشکی ثبت شده کد ناک 3012 و با سطح مهارت A و پرستاران عملی با مجوز کاری با کد ناک 3233 و سطح مهارت B هستند. این سطح مهارت ها بسیار مهم است چون به پرستاران کمک می کند تا برنامه مهاجرتی مناسب را انتخاب کنند.
به علت شیوع کرونا کانادا در سال 2020 مهاجران کمتری از آن چیزی که پیش بینی کرده بود را پذیرفت. اما کانادا هنوز به مهاجران نیاز دارد. کانادا هدف های مهاجرتی خود را گسترش داده است و به دنبال پذیرش 1.2 میلیون مهاجر تا سال 2023 است. یکی از راههای رسیدن به این اهداف دادن اقامت دائم به افرادی است که اقامت موقت دارند.

ادامه مطلب...

ثبت نام جدید برای برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا - ونکوور متوقف شد

ثبت نام جدید برای برنامه کارآفرینی موقتا متوقف شد

دولت استان بریتیش کلمبیا کانادا در تاریخ 19 جولای 2021  اعلام کرد که ثبت نام جدید برنامه های کارآفرینی متوقف شد. این توقف موقت فقط برای ثبت نام گروه پایه است. برنامه های آزمایشی، پروژه های استراتژیک و همه برنامه های مهاجرت براساس مهارت هنوز باز هستند. 

بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کانادا است که سومین شهر بزرگ ونکوور در این استان است. اقتصاد بریتیش کلمبیا براساس جنگلداری و استخراج معادن، و منابع طبیعی است. محیط طبیعی آن جنگلهای گسترده و آب و هوای بی نظیر ساحلی دارد.

بریتیش کلمبیا با داشتن موقعیت استراتژیک، نیروی کار چند فرهنگی که تحصیلات و مهارت بالایی دارند و یکی از بهترین مکانهای کانادا برای تجارت است. برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا  یکی از برنامه های مهاجرت استانی است که یک سیستم ثبت نام منحصر به فرد دارد. مهاجران واجد شرایطی که ثبت نام کرده اند، باید قبل از ارسال پرونده خود، برای درخواست خود دعوتنامه دریافت کنند. مهاجران موفق که مجوز کاری دارند اگر شرایط این برنامه را داشته باشند می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. تجار با تجربه ای که شرکتی را در بریتیش کلمبیا تاسیس می کنند با سرمایه گذاری و فعالیت در یک تجارت مناسب باعث بهبود وضعیت اقتصادی استان می شوند. 

ادامه مطلب...

تغییرات برنامه تجربه کار کبک PEQ

تغییرات برنامه تجربه کار کبک PEQ

تغییرات برنامه تجربه کار کبک PEQ که قبلا اعلام شده بود، بر روی دانشجویان بین المللی و نیروی کار موقت خارجی تاثیر می گذارد.

معیارهای جدید برنامه تجربه کبک که استان کبک در تاریخ 18 تیر 1400 اعلام کرد، در تاریخ 31 تیر 1400 اجرا می شود.
برنامه تجربه کبک در سال 2010 ایجاد شد، یک برنامه مهاجرتی سریع برای اقامت دائم نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی که در کبک اقامت دارند، است.
برنامه تجربه کبک برای افرادی است که در کبک کار یا تحصیل کرده اند. مهاجرانی که از طریق این برنامه اقدام می کنند گواهی انتخاب کبک را دریافت می کنند. مهاجرانی که معیارهای لازم برای برنامه تجربه کبک را ندارند اما تجربه کاری یا تحصیل در کبک را دارند می توانند از طریق برنامه نیروی کار ماهر گواهی انتخاب کبک CSQ را دریافت کنند.

در تاریخ 18 تیر وزارت مهاجرت کبک گفت، در هفته های آینده مهاجران قبل از اینکه از طریق برنامه تجربه کبک اقدام کنند، میزان تجربه کاری مورد نیاز آنها برای این برنامه افزایش پیدا می کند. 

ادامه مطلب...

تغییر قوانین مرتبط با کارفرماها در برنامه ویزای کارIMP

تغییر قوانین مرتبط با کارفرماها در برنامه ویزای کارIMP  

طبق اخرین خبر چاپ شده در روزنامه کانادا، دولت کانادا تغییرات اساسی در قوانین مربوط به نیروی کار موقت خارجی ایجاد خواهد کرد که طی آن قوانین سختگیرانه ای برای کارفرمایان و حمایت از نیروی کار ایجاد می شود.
به صورت کلی نیروی کار موقت خارجی از طریق یکی از این دو برنامه به کانادا می آیند:
1- اولین مسیر برنامه نیروی کار موقت خارجی است. این برنامه برای شرکت هایی است که می خواهند افراد غیر کانادایی را در مشاغلی که شهروندان کانادایی یا افراد مقیم دائم تمایلی به انجام آن ندارند یا تخصص ان را ندارند، استخدام کنند. 

2- مسیر دیگر برنامه ویزای کار IMP است، از طریق این برنامه نیروی کار خارجی می تواند در مشاغلی که حتی برای انجام آن نیروی کار کانادایی وجود دارد هم کار کند. 

ادامه مطلب...

زمان پذیرش برنامه اسپانسرشیپ والدین کانادا اعلام شد

پذیرش پرونده های اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ در سال 2021

برنامه اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ و مادر بزرگ یک برنامه مهاجرت فدرالی برای کانادایی است که بی نظیر در جهان است. این برنامه فرصت این که خانواده ها در کنار هم باشند را به آنها می دهد. کانادا معتقد است حضور اعضای خانواده در کانادا نقش مهمی در جذب و حفظ مهاجران به کانادا دارد.

با توجه به موفقیت برنامه های مهاجرت استانی در سالهای اخیر، وزیر مهاجرت مارکو مندیچینو گفت، اداره مهاجرت کانادا تعدادزیادی از پرونده های اسپانسرشیپ را درسال 2021 می پذیرد. اداره مهاجرت کانادا حداکثر 30.000 پرونده اضافی را می پذیرد و به کانادایی ها و ساکنان دائم این فرصت را می دهد تا اعضای خانواده خود را به کانادا بیاورند. این خبر در تاریخ 20 جولای 2021 برابر 29 تیرماه 1400 توسط دولت کانادا منتشر شد.

ادامه مطلب...

سیستم جدید امتیازدهی برای مهاجرت کبک

سیستم جدید امتیازدهی برای مهاجرت کبک 

کبک یک سیستم امتیازبندی جدید را برای رتبه بندی مهاجران در سیستم Arrima ایجاد کرد , که طبق آن مهاجران کبک که می خواهند در خارج از مونترال اقامت کنند، باید امتیازات بیشتری را براساس سیستم جدید امتیازدهی کسب می کنند. 

حداکثر 1320 امتیاز مورد نیاز است که 580 امتیاز مربوط به عوامل انسانی و 740 امتیاز مربوط به نیازهای بازار کاری کبک است.
عوامل انسانی شامل مهارت در زبان فرانسه، مهارت در دو زبان، سن، سابقه کار و تحصیلات است.
عوامل بازار کار شامل تجربه کار در زمینه ای که کمبود آن وجود دارد، تحصیل در کبک، تجربه کاری در بقیه نقاط کانادا و فرصت های شغلی در داخل و خارج از مونترال است. آخرین معیار اهمیت زیادی دارد چون پیشنهادات شغلی خارج از مونترال 380 امتیاز دارد، در حالی که پیشنهاد شغلی در مونترال 180 امتیاز دارد.
متقاضی اصلی می تواند از همسر خود امتیاز کسب کند.

اداره مهاجرت کبک به دنبال انجام اولین دوره دعوت از مهاجران از طریق Arrima  براساس سیستم جدید امتیاز دهی است.

ادامه مطلب...

سه روز قرنطینه هتل در کانادا برداشته شد

کانادا تابستان امسال مرزها را برای توریست هایی که کاملا واکسینه شده اند، باز می کند. در ماه آگوست مرزهای کانادا برای توریست های آمریکایی و در ماه سپتامبر برای توریست های دیگر کشورها باز می شود.

 

دستورالعمل های جدید برای ورود به کانادا در تابستان 2021:


_ توریست های کاملا واکسینه شده آمریکایی از 9 آگوست برابر18/5/1400 می توانند وارد کانادا شوند.
_ قرنطینه 3روز در هتل های کانادا تا 9 آگوست برابر18/5/1400 برداشته می شود.
_ قانون قرنطینه کودکان کانادایی کاملا واکسینه شده و مسافران معاف از محدودیت ها از 9 آگوست برداشته می شود.
_ توریست های واکسینه شده از همه کشورها از 7 سپتامبر برابر16/6/1400 می توانند وارد کانادا شوند.

_ ممنوعیت پرواز از هند تا 21 آگوست تمدید شد.

ادامه مطلب...

آخرین امتیاز قبولی ساسکاچوان

قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان

قرعه کشی جدید ساسکاچوان مهاجران برنامه اکسپرس اینتری و برنامه مشاغل مورد تقاضا را که تجربه کاری در یکی از 62 شغل مورد تقاضا داشتند را دعوت کرد.

ساسکاچوان قرعه کشی جدیدی را در تاریخ 8 جولای برگزار کرد و 295 مهاجر را دعوت کرد تا از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند.
این دعوتنامه ها به مهاجرانی که واجد شرایط برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان و از گروه نیروی کار ماهر بین المللی باشند داده می شود. مهاجرانی که دعوت شدند، 99 نفر واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان و 196 نفر واجد شرایط برنامه مشاغل مورد تقاضای ساسکاچوان بودند.

برنامه نیروی کار ماهر بین المللی ساسکاچوان برای افرادی است که در سیستم اکسپرس اینتری هستند و تحصیلات، تجربه کاری، مهارت در زبان و معیارهای دیگر را دارند و می توانند در بازار کاری ساسکاچوان وارد شوند. در برنامه مشاغل مورد تقاضا مهاجران در یکی از مشاغل مورد تقاضای ساسکاچوان تجربه کاری دارند و نیروی کار ماهر نیازی نیست پیشنهاد شغلی از استان را داشته باشند. 

ادامه مطلب...

قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی منیتوبا

قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی منیتوبا

منیتوبا 277 مهاجر را دعوت کرد تا در تاریخ 9 جولای 2021 از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند، لذا استان منیتوبا کانادا از ابتدای سال 2021 تا به حال 4.999 دعوتنامه برای مهاجران برنامه مهاجرت استانی صادر کرده.

مهاجران دعوت شده می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی منیتوبا دعوتنامه دریافت کنند. اگر آنها این دعوتنامه را دریافت کنند، این دعوتنامه تضمینی برای دریافت اقامت دایم کانادا است.
در اینجا نتایج آخرین قرعه کشی را ذکر می کنیم:
_ نیروی کار ماهر در منیتوبا، 201 دعوتنامه با حداقل 445 امتیاز
_ نیروی کار ماهر در خارج از کشور، 53 دعوتنامه با حداقل 703 امتیاز
_ برنامه آموزش بین المللی، 23 دعوتنامه بدون نیاز به پروفایل امتیازی

برنامه نیروی کار ماهر در منیتوبا، نیروی کار خارجی موقت و فارغ التحصیلان بین المللی که در حال حاضر در منیتوبا کار می کنند و پیشنهاد کار دائمی با کارفرمای منیتوبا را دارند را می پذیرد. برنامه های نیروی کار ماهر براساس سیستم امتیازی هستند و مهاجران به صورت آنلاین سوالات را پاسخ داده و براساس پاسخ ها امتیاز می گیرند. 

ادامه مطلب...

نامه تمکن مالی برای کانادا باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

تمکن مالی برای برنامه های مهاجرتی کانادا باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

آپدیت مدارک مالی برنامه  اکسپرس اینتری در سال 2021

کانادا هزینه هایی که مهاجران برنامه اکسپرس اینتری برای مهاجرت باید بپردازند را آپدیت کرده است، لذا مهاجران برنامه نیروی کار ماهر فدرال و نیروی متخصص استانی تا امروز برابر  15 جولای 2021 فرصت دارند تا مدارک مالی خود را به روز کنند.

این تغییرات برای مهاجران اکسپرس اینتری در برنامه نیروی کار ماهر فدرال و برنامه نیروی متخصص فنی فدرال است. این تغییرات برای مهاجرانی که پیشنهاد شغلی معتبر در کانادا دارند اعمال نمی شود. 

کانادا در سال 1967 برنامه نیروی کار ماهر فدرال را برای انتخاب مهاجران از سراسر جهان ایجاد کرد. قبل از این برنامه کانادا مهاجران ماهر را به صورت گزینشی انتخاب می کرد، یعنی افسران مهاجرت براساس اینکه این مهاجر مناسب بازار کار کانادا بود او را انتخاب می کردند. اما کانادا الان از معیارهای عینی طبق مدارک مستند برای ارزیابی مهاجران استفاده می کند.

ادامه مطلب...

آیا با ویزای دانشجویی به اقامت دائم کانادا می رسیم؟

آیا با ویزای دانشجویی به اقامت دائم کانادا می رسیم؟

تجربه کار در کانادا، همراه با دریافت دستمزد خوب برای دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی امکان اقامت دائم را فراهم می کند. 

دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل می کنند، دولت کانادا آنها را به عنوان نیروی کار مناسب بازار کار می داند.
براساس اطلاعات اداره مهاجرت کانادا، تعداد دارندگان مجوز تحصیل در کانادا از 122.700 در سال 2000 به 642.500 در سال 2019 رسیده است.

از هر 10 دانشجوی بین المللی که بعد از سال 2000 وارد کانادا شدند، سه نفر اقامت دائم کانادا را بدست آورند. براساس گزارشات آماری کانادا آنها در مدت 10 سال از زمان دریافت اولین مجوز تحصیل، اقامت دائم را دریافت کرده اند. نیمی از دانشجویان کارشناسی ارشد و شش نفر از هر 10 دانشجوی دکترا اقامت دائم کانادا یا همان کارت پی آر را دریافت کردند.

ادامه مطلب...

650دلار در هفته برای تحصیل در استان کبک

650 دلار در هفته برای تحصیل در استان کبک

استارت آپ، کارآفرینی، مهندس کامپیوتر و ... این لغات را طی سه سال گذشته بارها دولت کانادا اعلام کرده و نشان دهنده سعی کانادا برای توسعه صنایع مرتبط با فناوری و های-تک است. مهمترین بخش نیز تربیت نیروی متخصص در این زمینه است لذا شانس با مهندسین کامپیوتر است.

استان کبک پا را فراتر گذاشته و طی برنامه PRATIC با تاکید بر جذب متخصصین کامپیوتر سعی در پیشی گرفتن از بقیه استان ها دارد و طبق اطلاعیه اعلام کرده که به 2500 فردی که در یکی از 142 رشته مورد نیاز استان کبک در زمینه های زیر تحصیل کنند هفته ای 650 دلار(ماهانه 2600دلار کانادا) کمک هزینه تحصیلی پرداخت می کند:

ادامه مطلب.....

چگونه برای ویزای استارت آپ کانادا از امارات اقدام کنیم

چگونه برای ویزای استارت آپ کانادا از امارات اقدام کنیم


مارکو مندیچینو-وزیر مهاجرت کانادا- ماه گذشته سوم جون 2021 در تویتر خود اعلام کرد: حال که به پایان پاندمی کرونا نزدیک می شویم، پیام ما برای برنامه استارت آپ ویزا واضح و روشن است: درهای کانادا برای شروع بیزینس های مبتنی بر تکنولوژی باز است.

وی کارآفرینان، مخترعین، مدیران ارشد و دانشجویانی که می توانند با طرح استارت آپ خود شغل ایجاد کنند را تشویق به حضور در کانادا کرد. وی با اشاره به این افراد انها را صاحبان بیزینس در آینده کانادا دانست و رشد اقتصادی و اشتغال کانادا را مدیون انها دانست.
مشاغل های-تک در امارات متحده عربی جزو بیزینس های تراز اول جهانی اند که می توانند با توسعه و استفاده از زیرساخت های کانادا در برنامه استارت اپ ویزا به اقامت رسیده و از سوی دیگر ایجاد اشتغال پایدار را در کانادا داشته باشند.

طبق گزارشی از شرکت گوگل، بودجه ای که به شرکت های فناوری امارات متحده عربی اختصاص داده شده فقط در مدت دوسال 10 برابر رشد کرده و به 1 میلیارد دلار در سال 2016 رسید که در سال های بعدی نیز رکورد زد.

ادامه مطلب...

اطلاعات لازم که قبل از سفر به کانادا در زمان کرونا باید بدانید.

قوانین سفر به کانادا

اطلاعات لازم که قبل از سفر به کانادا در زمان کرونا باید بدانید.

اولین مرحله کاهش محدودیت های سفر به کانادا از تاریخ 5 جولای 14/4/1400 آغازشد.

از ساعت 12:01 صبح ،مسافران واکسینه شده ای که از محدودیت ها معاف هستند، می توانند قرنطینه هم نداشته باشند، و لازم نیست که آزمایش روز را هم بدهند. افرادی که از طریق هوایی وارد کانادا می شوند، نیازی نیست تا در هتل مورد تایید دولت منتظر نتیجه آزمایش خود باشند.
کودکان و بزرگسالانی که واکسینه نشده اند و حتی اگر با مسافران واکسینه شده وارد کانادا شوند. باید قرنطینه 14 روزه را انجام دهند. آنها نیازی نیست در هتل قرنطینه شوند.
مسافران کاملا واکسینه شده که قبل از این تاریخ وارد کانادا شده باشند نمی توانند از این قوانین جدید استفاده کنند. قرار بود این معافیت ها در تاریخ 5 جولای ساعت 11:59 آغاز شود.

این اقدامات جدید برای مسافرانی که با وجود محدودیت های مرزی شرایط لازم برای ورود به کانادا را دارند یا دوز کامل یکی از واکسن های مورد تایید کانادا را دریافت کرده اند، اجرا می شود.  

ادامه مطلب...

جزیره پرنس ادوارد دعوتنامه برای گروه کارآفرینی و متخصصین فرستاد

صدور 155 دعوتنامه در قرعه کشی جدید جزیره پرنس ادوارد 

جزیره پرنس ادوارد از مهاجران برنامه اکسپرس اینتری، نیروی کار ماهر و کارآفرینی دعوت کرد تا از طریق برنامه مهاجرت استانی جزیره پرنس ادوارد برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. این استان از طریق برنامه مهاجرت استانی 155 مهاجر را دعوت کرد.

بیشترین دعوتنامه ها که حدود 138 دعوتنامه بود، که برای مهاجران برنامه اکسپرس اینتری جزیره پرنس ادوراد و نیروی کار ماهر صادر شده است. 17 دعوتنامه برای مهاجران برنامه کارآفرینی جزیره پرنس ادوارد که حداقل 80 امتیاز داشتند، صادر شد.
از طریق برنامه های مهاجرت استانی همه استانهای کانادا می توانند نیروی کاری که مناسب بازار کار هستند را انتخاب کنند. این موضوع در مورد جزیره پرنس ادوارد  که برنامه های استانی خود را براساس دستورالعمل های تاییده شده دولت فدرال مدیریت می کند، وجود دارد. 

مهاجرت به جزیره پرنس ادوراد در سال گذشته به علت محدودیت های سفر کاهش یافته است. دولت فدرال می خواهد این کمبود مهاجر را جبران کند و به هدفهای بزرگ مهاجرتی خود در سال 2021برسد. کانادا به دنبال پذیرش 80.800 مهاجر جدید در سال 2021 است.

ادامه مطلب...

برنامه جدید مهاجرتی استان انتاریو کانادا برای بعضی مشاغل

برنامه جدید مهاجرتی استان انتاریو کانادا برای بعضی مشاغل

سیستم جدید امتیازدهی استان انتاریو کانادا برای مهاجران با مشاغل خاص اما پرتقاضا ایجاد شده است. این برنامه برای افرادی که پرونده مهاجرتی آنها از طریق پروفایل امتیازبندی اکسپرس اینتری استانی ثبت شده، باز است. البته این برنامه برای مشاغل مورد تقاضا طبق پیشنهاد کاری کارفرما باز شده.

برنامه مشاغل مورد تقاضا طبق پیشنهاد کاری کارفرما به نیروی کار خارجی که پیشنهاد شغلی در مشاغل مشخص شده را دارند، امکان کار و زندگی در استان انتاریو را می دهد.  کارفرمایان از طریق این برنامه مهاجرانی که تجربه کاری مورد نیاز را دارند و مناسب بازار کار هستند را انتخاب می کنند. نیروی کار خارجی اگر پیشنهاد کار دائمی و تمام وقت از کارفرمای انتاریو را داشته باشند و همه شرایط لازم و فرم کارفرمای خود را داشته باشند می توانند از طریق این برنامه اقدام کنند.

برنامه جدید برنامه های نیروی کار خارجی و دانشجویان بین المللی را به سیستم امتیازی متصل می کند. این برنامه ها اولین برنامه هایی بودند که در ماه مارس 2021 وارد سیستم امتیازی شدند. البته انتاریو باید سیستم امتیازی را برای برنامه های تحصیلات تکمیلی و فارغ التحصیلان دکترا را نیز ایجاد کند. وبسایت برنامه مهاجرت استانی انتاریو می گوید، که این برنامه های مهاجرت استانی در آینده جزئی از سیستم امتیازی می شوند.

ادامه مطلب...

خصوصیات ترجمه مدارک برای مهاجرت به کانادا

ترجمه معتبر برای مهاجرت به کانادا

اگر شما متقاضی مهاجرت به کانادا باشید اما مدارک شما به زبان انگلیسی یا فرانسه نباشد، شما باید ترجمه های معتبر را ارائه دهید.

در زمان اقدام برای مهاجرت به کانادا باید ترجمه رسمی مدارک خود را به دو زبان انگلیسی یا فرانسه همراه داشته باشید.
اگر برای مهاجرت به کانادا اقدام می کنید، از شما خواسته می شود مدارک را با پرونده خود به عنوان مثال، شناسنامه، کارت ملی،سند ازدواج، سوپیشینه یا مدارک تحصیلی را ارائه دهید.

این مدارک در مورد برنامه های سرمایه گذاری، کارآفرینی، استارت آپ ویزا، اکسپرس اینتری، ورک پرمیت یا اسپانسرشیپ خانواده و برای بسیاری از برنامه های مهاجرتی مورد نیاز است.

ادامه مطلب...

دستورالعمل های جدید برای افراد با تاییدیه اقامت دائم منقضی شده

دستورالعمل های جدید برای افراد با تاییدیه اقامت دائم منقضی شده

دولت فدرال کانادا جزئیات دستورالعمل جدید برای کسانی که اقامت دائم تایید شده COPR دارند اما مدارک آنها منقضی شده را منتشر کرد. 

کانادا مدارک و اسناد منقضی شده را در مرزهای خود در زمان ورود قبول نمی کند، این قانون قبل از کرونا هم وجود داشته است. به علت محدودیت های سفر مربوط به ویروس کرونا، افرادی که تاییدیه اقامت دائم داشتند منتظر بودند تا دوباره مرزهای کانادا باز شود، که خوشبختانه مرزها برای این افراد باز شد و در اینجا اعلام کردیم. حال اداره مهاجرت کانادا دستورالعمل هایی را برای این افراد صادر کرده است.

تاییدیه اقامت دائم کانادا COPR یا برگه لندینگ سندی است برای مهاجرانی که برای اقامت دائم به کانادا مهاجرت می کنند. مهاجر باید همه شرایط لازم برنامه را داشته باشد و هزینه های خود را پرداخت کرده باشد و تست های بهداشتی، امنیتی را انجام داده باشد. مهاجران بدون تاییدیه اقامت دائم نمی توانند برای اقامت دائم به کانادا مهاجرت کنند.

ادامه مطلب...

چگونه به منیتوبا مهاجرت کنیم

صدور 1002 دعوتنامه مهاجرت استانی در قرعه کشی جدید برنامه مهاجرت استانی

کانادا 1002 مهاجر برنامه مهاجرت استانی را که حداقل 742 امتیاز داشتند را دعوت کرد.

کانادا در آخرین قرعه کشی اکسپرس اینتری 1002 مهاجر را دعوت کرد تا برای اقامت دائم اقدام کنند.
همه مهاجران دعوت شده قبلا از برنامه مهاجرت استانی دعوتنامه دریافت کرده بودند. به همین علت امتیاز قطعی 742 بود که امتیاز بالایی بود، چون مهاجران برنامه اکسپرس اینتری از برنامه مهاجرت استانی به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی دریافت کردند.
براساس قوانین اداری اداره مهاجرت کانادا زمان قطعی قانون تساوی را اعلام کرد، چه تساوی واقعی وجود داشته باشد یا نه. در قرعه کشی جدید مهاجرانی که حداقل امتیاز را داشتند در صورتی دعوت می شوند که پروفایل اکسپرس اینتری خود را قبل از 18 فوریه 2021 برابر30/11/99 در ساعت 4:4:56 UTC ارسال کرده باشند. 
در قرعه کشی قبلی کانادا 940 مهاجر برنامه مهاجرت استانی را دعوت کرد که 711 امتیاز مورد نیاز بود. این بزرگترین قرعه کشی بود.

ادامه مطلب...

اطلاعات لازم برای مسافران واکسینه شده قبل از ورود به کانادا

اطلاعات لازم برای مسافران واکسینه شده قبل از ورود به کانادا 

کانادا اخیرا شرایط قرنطینه را برای مسافران واکسینه شده ای که از محدودیت های سفر به کانادا معاف هستند را کاهش داده است.

با توجه به اقدامات کانادا برای کاهش محدودیت های مرزی، مسافران واکسینه شده که از محدودیت ها معاف هستند، نیازی به قرنطینه و آزمایش کرونا در روز 8 ندارند و  این قانون از تاریخ 5 جولای 2021 برابر14/4/1400 ساعت 11:59 عصر اجرا می شود. 
مسافران واکسینه شده ای که قبل از آن تاریخ به کانادا می آیند باید قرنطینه شوند.
شهروندان کانادایی، افراد دارای اقامت دائم و اعضای خانواده آنها، نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین المللی که در موسسه آموزشی که برنامه مقابله با کرونا را دارد تحصیل می کنند، از محدودیت های سفر معاف هستند.

افرادی که تاییدیه اقامت دائم را دریافت کرده اند از محدودیت ها معاف بوده و می توانند به کانادا سفر کنند.

ادامه مطلب...

مرزهای کانادا برای دارندگان ویزای اقامتی باز شد

خبر خوش برای افرادی که ویزای اقامتی خود را دریافت کرده و منتظر ورود به کانادا هستند.

هفته گذشته خبری مبنی بر حذف قرنطینه در هتل های کانادا را درج کردیم که خوشبختانه امروز توسط دولت مصوب شد و بسیاری از افراد مجوز ورود بدست آورند.

 

افرادی که دارای ویزا و برگه تایید اقامت (COPR) هستند می توانند از تاریخ 21 جون به کانادا وارد شوند.


طبق آخرین اعلامیه اداره مهاجرت کانادا افرادی که دارای برگه تایید اقامت (COPR) هستند و ویزاهای آنها هنوز منقضی نشده است می توانند با رعایت موارد قرنطینه وارد کانادا شده و لند کنند و  بطور رسمی مقیم دائم کانادا شوند.
اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است بزودی برای افرادی که در این بازه زمانی به دلیل وجود محدودیت ها نتوانسته اند وارد کانادا شوند و ویزاهای آنها منقضی شده است دستورالعمل جدید اعلام و مجددا COPR صادرخواهد کرد. 

ادامه مطلب...

کاهش امتیاز قبولی برنامه مهاجرتی ساسکاچوان

صدور 269 دعوتنامه برای برنامه مشاغل مورد تقاضای ساسکاچوان

مهاجرانی که 65 امتیاز داشتند از طریق برنامه مشاغل مورد تقاضا دعوتنامه دریافت کردند.

ساسکاچوان 269 مهاجر را دعوت کرد تا در تاریخ 25 می برابر 4/3/1400 از طریق برنامه مهاجرت استانی برای اقامت دائم اقدام کنند.
این دعوتنامه ها به مهاجرانی که واجد شرایط برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان به خصوص از گروه نیروی کار ماهر بین المللی باشند، داده می شود. در این دوره از قرعه کشی ساسکاچوان مهاجران برنامه مشاغل مورد تقاضا را دعوت کرد.

برنامه مشاغل مورد تقاضا برای نیروی کار ماهری است که در یکی از مشاغل مورد تقاضای ساسکاچوان تجربه کاری دارند. این گروه از نیروی کار ماهر بین المللی نیازی نیست پیشنهاد کاری داشته باشند. همه مشاغل مورد تقاضا که براساس برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان و برنامه مشاغل مورد تقاضا تعیین شده اند، مهارت سطح A یا B یا مهارت نوع O براساس طبقه بندی مشاغل ملی کانادا کد ناک را دارند.

ادامه مطلب...

تمدید محدودیت های سفر به کانادا تا یک ماه دیگر

تمدید محدودیت های سفر به کانادا تا یک ماه دیگر!

بلر اعلام کرد، دولت محدودیت های سفر را تا یک ماه دیگر برای مسافران بین المللی تا 21 جولای 2021 برابر 30/4/1400 تمدید کرد.

وزیر بهداشت عمومی کانادا بیل بلر در تاریخ 18 جولای این خبر را تایید کرد و گفت: کانادا محدودیت ها را برای سفرهای غیر ضروری تا 21 جولای 2021 برابر 30/4/1400 تمدید کرد.
بلر گفت: دولت برای کانادایی های واکسینه شده و افرادی که از محدودیت های سفر معاف هستند، برای ورود به کانادا برنامه ریزی می کند. جزئیات بیشتر دوشنبه منتشر می شود.

مسافرانی که از محدودیت ها معاف هستند شامل: شهروندان کانادایی و افراد دارای اقامت دائم، اعضای خانواده آنها، دارندگان مجوز کاری، بعضی از دانشجویان بین المللی و افراد دارای اقامت دائم هستند.

ادامه مطلب...