گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

همه مسافران کانادا باید به صورت کامل واکسینه شوند

 

مسافران کانادا برای ورود باید به صورت کامل واکسینه شوند. مسافرانی که واکسینه نشده اند باید قرنطینه شوند. 

مسافرانی که وارد کانادا می شوند باید کاملا واکسینه شده باشند. بعضی از مسافران معاف می توانند وارد کانادا شوند اما باید آزمایش، قرنطینه و دیگر اقدامات بهداشتی را انجام دهند. 
کانادا قبلا اعلام کرده بود که مسافران غیر ضروری خارجی باید به صورت کامل واکسینه شوند. از تاریخ 24 دی ماه مسافران ضروری برای ورود به کانادا باید به صورت کامل واکسینه شوند این مسافران شامل:

برنامه خود اشتغالی برای مهاجران کانادایی

 

خود اشتغالی به معنی اینکه صاحب کسب و کار باشیم یا به صورت مستقل کار کنیم مورد توجه تعداد زیادی از مهاجران است. مهاجران این برنامه را برای اجتناب از کار در شرکتها و مدیریت حقوق خود انتخاب می کنند. ویزای خاصی برای افراد خود اشتغالی که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند وجود ندارد اما برنامه هایی برای آنها موجود است


اخذ پاسپورت دومینیکا در 4 ماه همراه با ویزای رایگان کانادا


قیمت پاسپورت دومینیکا به نسبت تعداد اعضا خانواده و سن آنها متفاوت است. کل هزینه ها شامل اول کمک به صندوق تنوع اقتصادی و دوم سرمایه گذاری در املاک و مستغلات از قبل تایید شده، و هزینه های اضافی برای بررسی و رسیدگی به پرونده است. بعضی از هزینه ها برای هر دو مرحله است و بعضی از هزینه ها بستگی به این دارد که شما از طریق صندوق تنوع اقتصادی اقدام می کنید یا از طریق خرید املاک. صندوق تنوع اقتصادی از پروژه های دولتی و خصوصی دومینیکا حمایت می کند و برای بخشهایی مثل آموزش، مراقبت های بهداشتی، ورزش و گردشگری است. فرد مجرد باید به صندوق تنوع اقتصادی 100.000 دلار جز هزینه های دولتی بدهد البته اگر اعضای خانواده همراه او باشند هزینه ها افزایش پیدا می کند. برای خریدملک باید آن ملک را حداقل برای سه سال نگه دارید و باید از طرف دولت مجوز داشته باشد. هزینه این کار 200.000 دلار آمریکا بجز هزینه های دولتی است. خرید ملک برای اتباع ایرانی الان امکانپذیر نیست ولی همانطور که توضیح دادیم خوشبختانه سازمان مهاجرتی گنجی امکان استفاده از گزینه فایننس برای هموطنان ایرانی را فراهم نموده است. هزینه دریافت پاسپورت دومینیکا برای یک زن و شوهر با دو فرزند حداقل 175هزار دلار آمریکا خواهد بود.


سرفصل های مهم:

دومینیکا روی نقشه

دومینیکا در بین پنج کشور کارائیب که برنامه سرمایه گذاری دارند در رتبه اول هستند. منطقه کارائیب، شامل دریای کارائیب، جزایر اطراف آن و کرانه‌های مجاور این دریا می‌شود. منطقه کارائیب، در جنوب شرقی آمریکای شمالی و در شمال آمریکای جنوبی قرار گرفته‌است.
دومینیکا و سنت کیس و نویس رتبه برتر برنامه های تابعیت از طریق سرمایه گذاری را دارند چون برنامه های سرمایه گذاری سریع و کم هزینه را دارند. شما باید تفاوت های این برنامه ها را بدانید و مقایسه کنید که کدام برنامه با توجه به موقعیت کاری و خانوادگی برای شما مناسب است.
چندین دانشگاه عالی در این کشور وجود دارد دانشگاه هند غربی، دانشکده پزشکی دانشگاه ارس، مرکز تحقیقات و آموزش استوایی Archbold و دانشگاه پزشکی All Saints. دومینیکا عضور سازمان ملل متحد، صندوق بین امللی پول، CARICOM، کشورهای مشترک المنافع و عضو بانک توسعه کارائیب است.


با رعایت شرایط خاص، همسر، فرزندان تحت تکفل(با شرح زیر)، والدین، پدربزرگ و مادر بزرگ تحت تکفل، والدین همسر و پدربزرگ و مادربزرگ تحت تکفل و خواهر و برادر هم می توانند شهروندی Dominica را دریافت کنند. هزینه ها با توجه به تعداد اعضای خانواده که برای شهروندی اقدام می کنند متفاوت است.

موسسه مهاجرتی گنجی با نرخی کمتر از دیگر موسسات امکان اخذ پاسپورت دومینیکا را برای متقاضیان مجرد و متاهل با فرزندان زیر30 سال و والدین متقاضی و همسر وی و حتی برادر و خواهر را در سال 2022 دارد. توجه کنید که پاسپورت دومینیکا مادام العمر می باشد و شما از ابتدا شهروندی دومینیکا را کسب می کند و هر 10 سال یکبار توسط موسسه گنجی به راحتی پاسپورت دومینیکا قابل تمدید برای مدت 10 سال دیگر است.

کشور دومینیکا در ایران سفارت خانه ندارد و کلیه کارهای اقامتی برای دریافت پاسپورت دومینیکا و اخذ شهروندی و ویزا دومینیکا توسط نمایندگان و موسسه گنجی انجام می گیرد.

 

پاسپورت دومینیکا 2023

طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت، برنامه پاسپورت دومینیکا از آسان ترین و کم هزینه ترین برنامه های شهروندی است اما مشروط به اینکه سابقه کیفری و مالی نداشته باشید.
پاسپورت دومینیکا در سال 2023 می توان دریافت کرد که این پاسپورت مادام العمر بوده و مزایای آن به تمام اعضا خانواده تعلق می گیرد. زبان رسمی آن انگلیسی است و به فرزندان تا 30سال، فرزندان برادر و خواهر زیر 18سال و والدین بالای 55 سال اعطا می شود.


با روش های بالا مانند دونیشن یا خرید ملک در دومینیکا می توانید اقامت Dominica که در جنوب ایالات متحده واقع شده است را در مدت 3 تا 6 ماه بدون مصاحبه و ارائه مدارک تجربه کاری یا ... دریافت کنید و با دریافت پاسپورت این کشور برای خود و فرزندان زیر 30سال ، بدون محدودیت به 145کشور دنیا از جمله: اروپا، انگلیس، اتحادیه اروپا، هنگ کنگ و ... مسافرت کنید.

وکیل در برنامه پاسپورت دومینیکا به متقاضی کمک می کند تا فرم درخواست را تکمیل کنند و همه مدارک لازم را ترجمه شده آماده کنند و همه مکاتبه ها را با دولت دومینیکا انجام می دهند. شما فقط از طریق وکیل می توانید برای برنامه سرمایه گذاری دومینیکا اقدام کنید. وکلا دارای مجوز هستند که بیشتر آنها در کانادا، آمریکا یا اروپا تحصیل کرده اند. وکیل برای انجام انگشت نگاری، عدم سوءپیشینه و ترجمه مدارک خدمات کاملی را ارائه می دهد.

 

تجربه سفر با پاسپورت دومینیکا

بسیاری از موکلین موسسه مهاجرتی گنجی بعد از اخذ پاسپورت برای خود و همسر و فرزندان تا 30 سال، سوال می پرسند که سفر به دومینیکا چگونه است؟ 
سفر به دومینکا و هزینه ها در کشور دومینیکا ارزان است، زیرا دلار دومینیکا یک سوم دلار آمریکا ارزش دارد. مسافران بین المللی از اروپا و آمریکا از طریق بخشهای حمل و نقل در آنتیگوانا، باربادو،سنت مارتن، پورتوریکو، گوادلوپ و مارتینیک وارد دومینیکا می شوند. فرودگاه اصلی و بزرگ دومینیکا Melville Hall  است که یک ترمینال بزرگ دارد. فرودگاه Canefield فقط خدمات پیک و چارترهای خصوصی را دارد. 

یکی از روشها برای سفر از ایران به دومینیکا به صورت هوایی می باشد که 25 ساعت زمان می برد:
  • تهران-فرانکفورت آلمان (زمان سفر 6 ساعت)
  • فرانکفورت آلمان-باربادوس(زمان سفر 18 ساعت)
  • باربادوس-دومینیکا(زمان سفر 1 ساعت)

*باربادوس کشوری در شمالشرق ونزوئلا می باشد.
 
برای سفر به دومینیکا باید تست منفی پی سی آر طی 72 ساعت گذشته را داشته باشید. دومینیکا مرکز تفریحات آبی و سرگرمی های ورزشی و طبیعت گردی است. سواحل شنی دریای کارائیب(فیلم دزدان دریایی کارائیب اینجا بازی شده) و چشمه های آبگرم و جنگل های انبوه در کنار مردمی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند سفر را برای شما خوش ایند می کنند.
 

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

آیا می دانید که کشورهایی زیادی وجود دارند که بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا می توانید سفر کنید.
اعتبار پاسپورت دومینیکا طی 20 سال گذشته بسیار بالا رفته؛ ژاپن، روسیه، قطر و چین سال گذشته به لیست کشورها اضافه شده اند و سال آینده صحبت برای اضافه شدن کانادا، استرالیا و امارات اضافه خواهند شد و از 45 کشور به 145 کشور بدون ویزا ارتقا داشته است که بعضی موارد را در ادامه ذکر می کنیم، در سال 2022 رتبه این پاسپورت 33 در دنیا بوده:
اروپا:
انگلیس- آلمان -اتریش –بلژیک -بلغارستان -کرواسی -قبرس -جمهوری چک -دانمارک-استونی -فنلاند -فرانسه  -یونان -مجارستان -ایسلند -ایرلند-ایتالیا -لتونی -لیختن اشتاین -لیتوانی -لوکزامبورگ -مالت -موناکو -مونته نگرو -هلند -نروژ -لهستان -پرتغال -رومانی -سان مارینو -اسلواکی-اسلوونی -اسپانیا -سوئد -سوئیس -ترکیه-واتیکان-آندورا-بلاروس-بوسنی و هرزگوین-روسیه-صربستان-اوکراین
آسیا:
چین - کره جنوبی- هند- قطر - مالدیو -ارمنستان -بنگلادش -کامبوج -هنگ کنگ -اندونزی -ایران -اردن -لائوس -مالزی -نپال -فیلیپین -سنگاپور -سری لانکا، ژاپن
آفریقا:
مصر -گامبیا -گینه بیسائو -کنیا-لسوتو -ماداگاسکار -مالاوی -موریتانی -موریس -موزامبیک -سیشل -سومالی -سوازیلند -تانزانیا -اوگاندا -زامبیا –لسوتو –ماداگاسکار -بوتسوانا -کیپ ورد -کومور -جیبوتی –مالاوی –موریتانی –موریس –موزامبیک –سیشل –سومالی –سوازیلند –تانزانیا –اوگاندا –زامبیا
آمریکا:
برزیل –آرژانتین-کلمبیا –مکزیک-کاستاریکا -کوبا -آنتیگوا و باربودا – باهاما -باربادوس -بلیز -بولیوی -اکوادور -گرانادا -گایانا -هائیتی -جامائیکا -نیکاراگوئه -پاناما-پرو -سنت کیتس و نویس -سنت لوسیا -سنت وینسنت و گرنادین -سورینام -ترینیداد و توباگو –ونزوئلا-شیلی

 

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

 

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

زمانی که شهروندی دومینیکا را دریافت می کنید علوه بر اینکه این شهروندی مادام العمر می باشید، شما مثل هر شهروند دیگری حق زندگی، کار و تحصیل در دومینیکا را دارید. با پاسپورت دومینیکا می توانید بدون ویزا و به راحتی به 145 کشور دنیا سفر کنید.

برنامه پاسپورت دومینیکا در سال 1993 ایجاد شد و به صورت قانونی به همه افراد و خانواده ها در کل جهان شهروندی و پاسپورت دوم را در مدت 4 تا 6 ماه بدون اینکه از دومینیکا بازدید کنید می دهد. جزایر کارائیب شهرت بسیار زیادی دارد و با پاسپورت دومینیکا می توانید بدون ویزا به 145 کشور در کل جهان از جمله اتحادیه اروپا، سویس، انگلیس، سنگاپور، روسیه، برزیل و هنگ کنگ و ... سفر کنید. پاسپورت دائم کشور دومینیکا و اخذ شهروندی دائم به صورت قانونی تابعیت دوم را به افراد می دهد یعنی افراد برای داشتن تابعیت این کشور نیازی نیست که تابعیت قبلی خود را لغو کنند.

با پاسپورت دومینیکا نیاز به اخذ ویزای کانادا برای ورود خواهید داشت که آقای گنجی وکیل رسمی مهاجرت کانادا در حال حاضر برای موکلین خود، این خدمات را رایگان و به صورت 10 ساله انجام می دهد، لذا برای استفاده از این تخفیف سریعتر با ما تماس بگیرید تا از مراحل و شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا مطلع شوید.

 

اقامت انگلیس با پاسپورت دومینیکا

کشور دومینیکا با جمعیت 72هزار نفری در جنوب آمریکا و متسعمره قدیم انگلیس بوده. اقتصاد آن بر پایه کشاورزی، توریست و خدمات بندری است. 87درصد جمعیت آن از نژاد آفریقا و 1.3 درصد از فرانسه و انگلیس هستند. 0.5درصد از آسیا، ایران، سوریه، لبنان و ... می باشند.
از نظر امنیت بسیار عالی می باشد. برای زندگی و تحصیل بسیار عالی و جزو رده های لوکس دنیا می باشد. دین اغلب مردم مسیحی است. آب آشامیدنی طبق تحقیق سال 2016 Dowasco جزو با کیفیت ترین آب ها می باشد. دارای ساحل گرم و عالی است. هزینه ساخت هر مترمربع ویلا در دومینیکا تقریبا برابر 875دلار برای هرمترمربع است.
اصولا با ویزای شینگن نمی توان وارد انگلیس شد و باید درخواست جدا داد اما شما با پاس دومینیکا بدون ویزا وارد انگلیس می شوید و تا 180 روز می توانید حضور داشته باشید. دیگر افراد که پاس دومینیکا ندارند باید مدارک متعددی مبنی بر سوابق شغلی، اثبات بازگشت به کشور خود، تمکن مالی عالی، سابقه سفر خوب و ... را نشان دهند و در صف ویزا مدت ها انتظار کشند. مثلا اقامت انگلیس با سرمایه گذاری Tier 1 حدود 2میلیون پوند نیاز دارد. با پاسپورت دومینیکا می توان برای اقامت انگلیس با ویزای کار بعد از ورود به راحتی اقدام کرد، زیرا مجور ورود دارید و به راحتی می توانید برای کار و تحصیل طی 6 ماه جستجو کنید.

 

اقامت آمریکا با پاسپورت دومینیکا

شما حق زندگی، کار و تحصیل در دومینیکا را دارید. افرادی که پاسپورت دومینیکا را دارند بدون ویزا به 145 کشور می توانند سفر کنند که شامل کل اتحادیه اروپا، انگلیس، کره جنوبی و ... اما برای ورود به آمریکا و کانادا باید ویزا بگیرند. البته برای کانادا می توانید از خدمات رایگان سازمان مهاجرتی گنجی برای دریافت ویزای 10 ساله کانادا استفاده نمایید. مثلا با پاسپورت دومینیکا می توان بدون ویزا وارد انگلیس شد و 180 روز اقامت داشت. همچنین میتوانید بدون نیاز به ویزا به کلیه کشورهای اروپایی(حوزه شینگن) سفر کنید.
 دارندگان پاسپورت دومینیکا به راحتی با درخواست ویزای B1/B2 می توانند  ویزای آمریکا را درخواست دهند. در درخواست برای این ویزا، دارنده پاس دومینیکا باید در مورد دلیل سفر که شامل توریستی، تجاری، مشکل پزشکی است توضیح دهد.
مدارک اولیه شامل موارد زیر است:
  • پاسپورت
  • دوقطعه عکس
  • ایمیل آدرس 
  • تکمیل فرم DS-160

در صورت قبولی متقاضی می تواند ویزای 10 ساله آمریکا را روی پاسپورت دومینیکا کسب کند.
 

سفر به استرالیا با پاسپورت دومینیکا

گذرنامه های دومینیکا تا 10 سال اعتبار دارد. گذرنامه برای کودکان زیر 16 سال، 5 سال اعتبار دارد. زیرا عکس این کودکان مدام در حال تغییر است. در زمان انقضا پاسپورت دومینیکا می توانید برای دفعات متعدد و بصورت مادام العمر جهت تمدید اقدام کنید. این خدمات توسط سازمان مهاجرتی گنجی انجام می گیرد.
برای سفر به استرالیا با پاسپورت دومینیکا نیاز به ویزا دارید که به راحتی و به صورت انلاین با تکمیل فرم E600 می توان اقدام کرد. سفارت استرالیا بین 3 تا 12 ماه به متقاضی ویزا می دهد که مدت زمان بررسی پرونده فقط 37روز خواهد بود.
با پاسپورت دومینیکا جهت سفر به استرالیا باید دلایلی مثل دیدار دوست و فامیل یا گذراندن تعطیلات را عنوان کرد، که ویزای توریستی تفریحی یا تجاری یا کثیر السفر به متقاضی روی پاس دومینیکا اعطا می شود. ضمیمه کردن مدارک تست واکسن کرونا نیز الزامی می باشد.


سوالات متداول برای سفر با پاسپورت دومینیکا

1- چگونه گذرنامه دومینیکا خود را بعد از انقضاء تمدید کنم؟
پاسپورت های منقضی شده را می توان در اداره گذرنامه و مهاجرت دومینیکا یا از طریق هر کنسولگری دومینیکا  و توسط وکیل تان بدون نیاز به سفر به دومینیکا و با پرداخت هزینه ها، تمدید کرد. 
 
2- چگونه مطمئن باشم که بعد از انقضای گذرنامه دوباره می توانم آن را تمدید کنم؟
براساس قوانین دومینیکا و به عنوان شهروند دومینیکا شما می توانید همیشه گذرنامه داشته باشید. لذا برای تمدید پاسپورت دومینیکا Dominica نگران نباشید و همیشه پاسپورت دومینیکا خود را به صورت 10 ساله خواهید داشت. 
 
3- اگر برای سفر به کانادا، آمریکا و استرالیا بخواهم اقدام کنم، می توان برای همسر و فرزندم هم اقدام کنم؟
بله. با پاسپورت دومینیکا می توانید برای تمام اعضا خانواده درخواست ویزا بدهید که کانادا را ما رایگان برای شما انجام خواهیم داد.


برای دریافت جزئیات بیشتر با دفتر تلفن دفتر تهران و کانادا یا واتس اپ هماهنگ کنید.
canada_ganji_instagram

اولین قرعه کشی اکسپرس اینتری کانادا در سال 2022

 

اداره مهاجرت کانادا در اولین قرعه کشی اکسپرس اینتری 2022 فقط مهاجران برنامه مهاجرت استانی را دعوت کرد تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. کانادا امسال را با صدور392 دعوتنامه برای مهاجران برنامه اکسپرس اینتری آغاز کرد. اما در پایان این متن در مورد اینکه چرا کانادا از متقاضیان خارج کشور دعوتنامه صادر نمی کند.


مهاجرت به کبک بدون نیاز به پیشنهاد شغلی

 

شرکت های کبک می توانند حدود 20 درصد از کارمندان خود را از گروه نیروی کار خارجی انتخاب کنند. براساس اعلامیه ای دولت کبک از تاریخ 10 ژانویه 2022 کلیه کارفرمایان استان کبک کانادا می توانند تعداد زیادی از گروه نیروی کار موقت خارجی را استخدام کنند. 

شرکت های کبک می توانند تا 20 درصد از کارمندان خود را از نیروی کار موقت خارجی استخدام کنند. این اقدام برای جبران کمبود نیروی کار در کبک و نیاز فراوان کارفرماها به نیروی کار در بخش های خاصی که کبک شناسایی کرده اعمال می شود،

برنامه جدید استانی کانادا برای پزشکان

 

دولت استانی کانادا برای بررسی امکان جذب مهاجر در بخش پزشکی، سیستم پذیرش خود را آغاز کرده، هدف این سیستم این است که کارکنان مراقبت های بهداشتی به فرصت های شغلی در ساسکاچوان دست پیدا کنند. نحوه جذب مهاجر براساس یک سیستم امتیازی به نسبت مدرک تحصیلی و سابقه کاری کارکنان مراقبت های بهداشتی است. این سیستم براساس برنامه مهاجرت استانی کانادا خواهد بود


شرایط مهاجرت به کانادا در سال 2022

 

خلاصه ای از برنامه های مهاجرت به کانادا: اکسپرس اینتری فدرال کانادا، برنامه مهاجرت استانی کانادا، استارت آپ ویزا کانادا، اسکیل ورکر و سرمایه گذاری کبک، جاب آفر کانادا، ویزای دانشجویی کانادا و اسپانسرشیب کانادا.

اگر می خواهید در سال 2022 به کانادا مهاجرت کنید در اینجا به معرفی چند گزینه برای اقامت دائم کانادا می پردازیم. 
در این مقاله 7 راه مهاجرت به کانادا را بیان می کنیم: اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی، برنامه مهاجرت کبک ویزای 
تحصیلی، پیشنهاد شغلی و اسپانسرشیب. که مجموعا حدود 81 برنامه مهاجرت به کانادا برای انتخاب مهاجران وجود دارد. 

چگونه با استارت آپ کانادا می توان کسب درآمد داشت


 واژه استارت آپ کانادا یعنی کسب و کاری نوپا که قصد ارزش آفرینی و سوددهی دارد. با این تعریف دولت کانادا امکان کسب اقامت را به واسطه استارت آپ ویزا کانادا فراهم نموده است.

آینده اقتصاد کانادا بر مبنای تکنولوژی است، اگر می خواهید در کانادا موفق باشید، اگر می خواهید برای آینده آماده باشید، راه های قدیمی یادگیری را دنبال نکنید، سعی نکنید بیشتر حفظ کنید، چون کامپیوتر از شما بهتر و بیشتر حفظ می کند، سعی نکنید سریعتر حساب کنید، زیرا کامپیوتر از شما سریعتر محاسبه می کند.  در نتیجه سعی کنید خلاق تر باشید سعی کنید نوآور تر باشید سعی کنید سازنده تر باشید.

چگونه درآمد بالاتری در کانادا داشته باشیم

 

براساس مطالعات آماری کانادا، درآمد مهاجران بدون تجربه کار کانادایی کمتر از افرادی است که در کانادا تحصیل و کار کرده اند. این بدان معناست که اگر مهاجر قبل از اخذ اقامت دائم، سابقه کار یا تحصیل در کانادا داشته باشد درآمد بیشتری از تازه وارد بدون سابقه کار و تحصیل در کانادا کسب می کند. البته در سال دوم ورود این امار تغییر می کند و مهاجران با داشتن انگیزه کافی از خود کانادایی ها نیز بیشتر درامد کسب می کنند.

مهاجرت به کانادا برای مهندسین کامپیوتر


صنعت فناوری کانادا رشد زیادی دارد و به دنبال دعوت از متخصصان فناوری برای استقرار در کانادا است. اگر تجربه کاری مناسب، مهارت و تحصیلات را به عنوان یک نیروی کار متخصص در بخش کامپیوتر داشته باشید چند راه برای دریافت اقامت کانادا برای شما وجود دارد. چون این مشاغل تقاضای زیادی را در کانادا دارند. کانادا مکان مناسبی برای افرادی است که تجربه و تخصص در زمینه  آی تی و کامپیوتردارند چون صنعت فناوری آن در حال رشد است. تورنتو در رتبه سوم استعدادهای فناوری در آمریکای شمالی قرار گرفته است

منیتوبا 438 مهاجر را دعوت کرد

 

منیتوبا با مرکزیت وینیپگ یکی از استانهای مرکزی کانادا با تولیدات وسیع کشاورزی در کانادا می باشد. فاصله وینیپگ تا تورنتو (در شرق کانادا) 2035 کیلومتر و فاصله وینیپگ تا ونکوور(در غرب کانادا) 2337کیلومتر است یعنی تقریبا در مرکز کانادا قرار دارد. این استان به دنبال جذب مهاجر است که در سال 2022 جزئیات آن را در کانال تلگرام گنجی اعلام خواهیم کرد. منیتوبا تا به حال 10.437 دعوتنامه در سال 2021 صادر کرده است.


ویزای موقت کانادا چه تاثیری در اقامت من خواهد داشت.

 

طبق قانون مهاجرت کانادا همه دارندگان ویزای موقت مانند ویزای توریستی کانادا و ویزای کار کانادا شرایطی دارند که باید بعد از مدت اقامت مجاز خود، خاک کانادا را ترک کنند. عناوینی مانند تبدیل ویزای توریستی کانادا به اقامت دائم و یا تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای تحصیلی غیر واقع است و نیازمند بررسی است که در انتهای متن به ان اشاره می کنیم. 

براساس قانون بخش 181 اداره مهاجرت IRPR، فردی که اقامت موقت دارد می تواند قبل از پایان دوره اقامت مجاز خود در کانادا برای تمدید آن درخواست دهد. افرادی که این کار را انجام می دهند می توانند تا زمانی که اداره مهاجرت کانادا در مورد درخواست آنها تصمیم می گیرد در کانادا بمانند. در این زمان متقاضی وضعیت قانونی به عنوان اقامت موقت در کانادا را دارد. 

برنامه جدید کارآفرینی انتاریو

 

این استان از طریق پروژه کارآفرینی می خواهد 20 میلیون دلار وارد اقتصاد خود کند. به همین جهت، انتاریو در دو سال آینده برای ایجاد یا توسعه یک تجارت در خارج از منطقه بزرگ تورنتو 100 کارآفرین را می پذیرد. 

طبق نظر آقای گنجی، دولت انتاریو روی جذب مهاجر جدید بیشتر تمرکز کرده. طبق آمار کانادا از ابتدای امسال 313.838 مهاجر را بین ماه ژانویه تا ماه اکتبر 2021 پذیرفته است. وزیر کار انتاریو از دولت فدرال خواسته تا در سال 2022 ظرفیت تخصیص داده شده در انتاریو برای پذیرش 8600 مهاجر در سال 2021 را برای سال جدید دو برابر کند.

ویزای کار موقت برای رفع مشکل کمبود نیروی کار در کانادا

 

برنامه نیروی کار موقت خارجی راه حلی برای رفع کمبود نیروی کاری خواهد بود. بیماری کرونا باعث طولانی شدن کمبود نیروی کار در کانادا شده است و راه حل ساده ای برای آن وجود ندارد. لذا، گسترش برنامه نیروی کار موقت خارجی راهی برای رفع کمبود نیروی کار است.

به نظر اقای گنجی، برای کمک به مشاغل و مقابله با مشکلات رشد جمعیت باید برنامه نیروی کار موقت خارجی گسترش پیدا کند تا نیروی کاری با جاب آفر سریع تر وارد کانادا شوند و بین مهاجران و موقعیت هایی که آنها پر می کنند یک تناسب خوب ایجاد شود. یک برنامه نیروی کاری موقت خارجی گسترده برای سطح بزرگی از مهارتها و بخش های زیادی قابل دسترس خواهد بود و راههای رسیدن به اقامت دائم را فراهم می کند.

پذیرش مهاجر جدید به کانادا طی ماه گذشته رکورد زد

 

امسال 361.000 مهاجر وارد کانادا شدند و با این تعداد کانادا احتمالا به هدف خود که پذیرش 401.000 مهاجر در سال 2021 است، خواهد رسید.

کانادا در ماه نوامبر بیشتر از 47.000 مهاجر جدید را پذیرفت. 
این رکود برای دوران فعلی است مشابه این اطلاعات فقط از سال 1980 در دسترس است. این سومین ماهی است که کانادا این رکورد را داشته است. 

رشد نرخ اشتغال در کانادا طی نوامبر 2021

 

کانادا در ماه نوامبر 154.000 شغل ایجاد کرد و بیکاری 6 درصد کاهش پیدا کرد. 

با افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مثل دوران قبل از کرونا، اطلاعات جدید نیروی کار نشان می دهد که کانادا در مسیر رشد اقتصادی است.
در نوامبر گذشته کارفرمایان کانادایی 154.000 شغل را ایجاد کردند. نرخ رشد مشاغل در ماه گذشته از پیش بینی تحلیلگران که 38.000 بود هم بیشتر شد و به نرخ ماه اکتبر نزدیک شد. این نرخ رشد باعث افزایش نرخ اشتغال حتی یک درصد بالاتر از قبل از کرونا شد. و نرخ بیکاری حدود 6 درصد کاهش پیدا کرد که حدود 0.3 درصد نسبت به ماه فوریه 2020 است. 
نظر سنجی از نیروی کار شرایط بازار کار را در هفته 7 تا 13 نوامبر نشان می دهد. اقدامات مربوط به واکسیناسیون و دیگر اقدامات بهداشتی شبیه ماه اکتبر بود. 

راه حلهای کانادا برای جذب نیروی کار ماهر

 

سیستم مهاجرتی کانادا برای رفع کمبود نیروی کار طراحی شده است، اما سیستم فعلی با تقاضا برای نیروی کار ضروری هماهنگی و تطابق ندارد لذا انجمن کارفرماهای کانادا پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت نیروی کار ضروری کانادا ارائه می دهد.

یکی از دلایل این است که کانادا چند برنامه مهاجرتی برای نیروی کار در بخش مشاغل ماهر دارد که همیشه جزء مشاغل مورد تقاضا نیستند. مشاغل تعیین شده مثل پرستاری باعث می شود که نیروی کار واجد شرایط کمتری بتوانند در زمینه هایی که برای آن آموزش دیده اند کار کنند. 


 بعد از انتخابات کانادا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به شعار هایی انتخاباتی خود عمل کرد و طی ان چند نامه را به وزرا ی کابینه خود ارسال کرد. در بخش مهاجرت آقای Sean Fraser مسئول انجام چند توصیه نخست وزیر شد.

هر وزیر و بخش مربوط به آن روی این اولویت های مشخص شده تمرکز می کنند. 
نامه دستوری مهم ترین سندی است که براساس آن سیستم مهاجرتی کانادا مدیریت می شود. وزیر جدید مهاجرت شان فریزر و اداره مهاجرت کانادا باید دستور کار ترودو را اجرا کنند، که در ادامه جزئیات ان را اعلام می کنیم. 
دولت فدرال نقش مهمی را برای مدیریت سیستم مهاجرتی کانادا دارد، این بر روی سیاست های مهاجرتی فدرال و سیاست های استانها تاثیر می گذارد. 

مهاجرت به بریتیش کلمبیا بدون نیاز به پیشنهاد شغلی

 

برای اقدام از طریق برنامه دانشجویان بین المللی بریتیش کلمبیا نیازی نیست پیشنهاد شغلی داشته باشید. 

همانطور که آقای گنجی چندی پیش در مطلبی در اینجا اعلام کرد، اگر مدرک تحصیلات تکمیلی در رشته علوم از یک موسسه واجد شرایط در بریتیش کلمبیا را دارید، می توانید بدون پیشنهاد شغلی، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.
فارغ التحصیلان علوم می توانند واجد شرایط درخواست برای برنامه مهاجرت استانی به نام برنامه مهاجرتی مهارتی بعد از فارغ التحصیلی باشند. 

 

برای درخواست آنلاین شهروندی کانادا نباید وکیل بگیرید

 

متقاضیان شهروندی کانادا می توانند به صورت آنلاین درخواست دهند و وکیل آنها نمی تواند از طرف آنها درخواست دهد. 

سیستم درخواست شهروندی آنلاین کانادا برای افرادی که وکیل دارند باز است اما وکیل آنها تا سال آینده نمی تواند از طرف آنها درخواست دهد. 
اداره مهاجرت کانادا سیستم آنلاین خود را توسعه داد تا درخواست های متقاضیانی که وکیل دارند در تاریخ 9/9/1400 مورد بررسی قرار گیرد. 

برنامه اسپانسرشیب والدین کانادا چه زمانی در سال 2022 باز می شود؟

 

اداره مهاجرت کانادا هنوز جزئیات برنامه والدین، پدربزرگ و مادربزرگ را برای سال 2022 منتشر نکرده است. 

براساس برنامه سطوح مهاجرتی 2021_2023 اداره مهاجرت کانادا به دنبال پذیرش 23.500 مهاجر از طریق این برنامه در سال 2022 است. 
قبل از شیوع کرونا، اداره مهاجرت کانادا جزئیات برنامه اسپانسرشیب والدین را در ژانویه هر سال منتشر می کرد. در زمان شیوع کرونا اداره مهاجرت کانادا به روزرسانی را انجام داده است و قرعه کشی های برنامه اسپانسرشیب والدین، پدربزرگ و مادربزرگ را در فصل پاییز برگزار کرده است. 

برنامه های مهاجرتی نواسکوشیا برای کارگران خدمات غذایی

 

شیوع کرونا و هم اکنون امیکرون باعث حضور کمتر مردم در خیابان ها شد و به شدت به رستوران دارها آسیب زد. به همین علت کانادا کمبود نیروی کار در بخش خدمات غذایی را دارد. استان نواسکوشیا در شرق کانادا هم با این مشکل روبه رو است. لذا کارگران خدمات غذایی می توانند از طریق برنامه مهاجرت استان نوااسکوشیا برای مشاغل مورد نیاز این استان درخواست بدهند. 

کدام جاب آفرها در انتاریو پذیرش می شوند

 

بعد از گذشت یک ماه، انتاریو اولین قرعه کشی خود را از گروه پیشنهاد شغلی کارفرما برگزار کرد  و طی آن انتاریو در تاریخ 16/9/1400 حدود 1.186 مهاجر را دعوت کرد در نتیجه برنامه مهاجرت استانی انتاریو برای مهاجرانی که در سیستم مهاجرتی انتاریو پروفایل امتیازی داشتند دعوتنامه صادر کرد. نتایج این قرعه کشی ها به این شرح است:

_ برنامه نیروی کار ماهر فدرال، 470 دعوتنامه با حداقل 37 امتیاز و یک قرعه کشی برای برنامه مهاجرت منطقه ای با 33 دعوتنامه بدون نیاز به پروفایل امتیازی.

کدام جاب آفرها در انتاریو پذیرش می شوند

 

بعد از گذشت یک ماه، انتاریو اولین قرعه کشی خود را از گروه پیشنهاد شغلی کارفرما برگزار کرد  و طی آن انتاریو در تاریخ 16/9/1400 حدود 1.186 مهاجر را دعوت کرد در نتیجه برنامه مهاجرت استانی انتاریو برای مهاجرانی که در سیستم مهاجرتی انتاریو پروفایل امتیازی داشتند دعوتنامه صادر کرد. نتایج این قرعه کشی ها به این شرح است:

_ برنامه نیروی کار ماهر فدرال، 470 دعوتنامه با حداقل 37 امتیاز و یک قرعه کشی برای برنامه مهاجرت منطقه ای با 33 دعوتنامه بدون نیاز به پروفایل امتیازی.

تورنتو کانادا، بهترین شهر برای خانم ها انتخاب شد

 رتبه اول تورنتو برای زنان شاغل توسط بلومبرگ

براساس گزارشات بلومبرگ، تورنتو یک شهر معروف برای زنان شاغل است. بلومبرگ به بررسی نحوه رتبه بندی 15 شهر جهان از نظر کیفیت زندگی برای زنانی که به دنبال شغل خود هستند پرداخته است. تورنتو در رتبه بندی از نظر کیفیت زندگی برای زنانی که شاغل هستند رتبه اول را دارد.

برنامه مهاجرتی جدید ساسکاچوان

 

ساسکاچوان برنامه آزمایشی جدیدی به نام "مشاغل با جذب نیرو سخت" برای حمایت از بازار کاری ساسکاچوان در بخش های کلیدی را معرفی نمود.

از طریق این برنامه آزمایشی مشاغل با جذب نیرو سخت Hard to fill Skills، کارفرمایان ساسکاچوان می توانند استعدادهای بین المللی را برای مشاغل خاص مورد نیاز خود استخدام کنند. مشاغل واجد شرایط شاید به آموزش در حین کار نیاز داشته باشند. بخش هایی که تقاضای زیادی برای نیروی کاری را دارند شامل: بهداشت، تولید، کشاورزی، تکنولوژی کشاورزی، ساخت و ساز، گردشگری و خرده فروشی هستند. 

نحوه نوشتن رزومه کانادایی

 

باید ها و نباید ها در مورد نوشتن رزومه کانادایی. این مقاله ای است که به شما یاد می دهد چگونه رزومه خود را بنویسید.  اقای گنجی در اینجا نکات لازم برای پیدا کردن شغل مناسب شما در کانادا با نوشتن یک رزومه به سبک کانادایی را بیان می کند.

رزومه یا همان CV مخفف Curriculum Vitae یک مرحله برای پیدا کردن شغل در کانادا است اما اولین مرحله برای پیدا کردن شغل نیست. قبل از اینکه سوابق حرفه ای خود را تایپ کنید در مورد بازار کار کانادا تحقیق کنید و شرکت هایی که می خواهید برای آنها درخواست دهید را شناسایی کنید. بخش کاریابی سایت ما به شما برای پیدا کردن شغل کمک می کند. 

برای ورود به کانادا باید واکسن زده باشید

 

دانشجویان بین المللی، نیروی کار موقت خارجی و دیگر مسافران معاف برای آمدن به کانادا باید به صورت کامل واکسینه شوند. 

کانادا چند اقدام جدید را در مرز اعلام کرد که از پایان این ماه اجرا می شود. 
کانادا لیست واکسن های مورد تایید را برای مسافران را اعلام کرد و واکسن های Sinopharm، Sinovac و COVAXIN به لیست واکسن هایی که قبلا تایید شده بودند مثل Moderna، Pfizer، Astra Zeneca و Johnson and Johnson اضافه شد. 

بدون واکسن نمی توانید سوار هواپیما در کانادا شوید

 

هر کسی که از سیستم حمل و نقل تحت نظارت دولت کانادا استفاده می کند باید ثابت کند که به صورت کامل واکسینه شده است. لذا از تاریخ 9/9/1400 همه مسافران 12 سال و بالاتر در کانادا باید به صورت کامل واکسینه شوند. 

قوانین جدید برای بخش حمل و نقل عمومی که تحت نظارت دولت فدرال است اجرا می شود. این قانون برای همه فرودگاههای کانادا و کشتی های مسافربری در سفرهای 24 ساعته یا بیشتر مثل کشتی های کروز و همه قطارهای VIA Rail and Rocky Mountaineer اجرا می شود. این قانون برای حمل و نقل جاده ای مثل اتوبوس نیست. 
کانادا این قانون را ماه گذشته اعلام کرد و در تاریخ 8/8/1400 آن را معرفی کرد. در آن زمان مسافران به جای اثبات واکسیناسیون می توانستند آزمایش منفی کرونا را ارائه دهند، اما الان امکان این کار وجود ندارد. 

مهاجرت به نوااسکوشیا بدون پیشنهاد شغلی

 

نوااسکوشیا به دنبال افزایش جمعیت و رشد اقتصادی از طریق جذب مهاجرتازه وارد است. نظر سنجی ها نشان می دهد که کانادایی های ساکن آتلانتیک کانادا از جمله استان نواسکوشیا به دنبال استقبال از مهاجران هستند.

دلایل زیادی برای اینکه مهاجران نواسکوشیا را برای مهاجرت انتخاب کنند وجود دارد. نواسکوشیا یکی از استانهای نزدیک ساحل دریا در کانادا است و در سواحل شرقی کانادا قرار گرفته است. این استان مناظر طبیعی، دریایی و طبیعت زیبایی دارد. 
اقتصاد نوااسکوشیا از گذشته بر اساس منابع طبیعی و صنعت ماهیگیری است. اما اقتصاد آن تنوع بیشتری طی سالهای گذشته پیدا کرده است. در حال حاضر تجارت، فناوری های جدید کامپیوتری و استارت آپ و گردشگری(با حضور بازدیکنندگانی که با کشتی های تفریحی از بندر هالیفاکس عبور می کنند) در این استان گسترش پیدا کرده است.