گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

جزئیات برنامه مهاجرت کانادا از طریق کارآفرینی در سال 2015

Ganji-Canada-Investor-Immigrant-Program-2015


جزئیات برنامه مهاجرت کانادا از طریق کارآفرینی در سال 2015


همانطور که در گذشته اعلام کردیم(بازگشایی برنامه های سرمایه گذاری استانی کانادا) از پنج استان فعال در زمینه کسب اقامت کانادا دو استان نسبت به بازگشایی برنامه های سرمایه گذاری خود اقدام نموده اند. در این میان کسب حداقل هایی جزو الزامات است. لذا افرادی که قصد اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری دارند و یا نتوانسته اند از روش های نیروی متخصص فدرال یا اکسپرس اینتری به دلیل عدم ارائه مدرک زبان انگلیسی عالی اقدام کنند، میتوانند با دریافت وقت مشاوره از دفتر تهران یا مونترال شرایط خود را بررسی دقیق کنند. توجه داشته باشید که داشتن سابقه مدیریت یک مجموعه و دارایی ثابت بیش از 350هزار دلار کانادا و مدرک زبان ابتدایی CLB4 ضروری است.

هر چند که این برنامه های نیز مانند روشهای نیروی متخصص FSW دارای متقاضیان فراوانی است اما اطلاع از شرایط و نحوه اقدام در زمان مقرر نیازمند آگاهی کافی وبرخورداری از خدمات وکیل حرفه ای است تا بتوان در صف انتظار متقاضیان قرار گرفت.

در ادامه نکات مهمی را که توسط آقای گنجی – وکیل رسمی مهاجرت کانادا- بیان شده است را در لینک های زیر خواهید دید. امید داریم که شما نیز جایگاهی در این برنامه ها داشته باشید و بتوانید اقامت دائم کانادا را برای خود و خانواده اخذ کنید:

MPNP 2015 the Manitoba Provincial Nominee Program

SINP 2015 the Saskatchewan Immigrant Nominee Program

پذیرفته شدن اولین گروه برنامه Express Entry 2015

پذیرفته شدن اولین گروه برنامه Express Entry 2015

برنامه express entry از ابتدای ژانویه 2015  شروع به پذیرش نموده است و اولین پذیرفته شدگان در اواخر ژانویه 2015 اعلام خواهند شد. این خبری خوش برای کسانی است که جزو اولین نفرات ثبت نامی در این برنامه بوده اند.

در حال حاضر پیش بینی می شود که اولین گروه از منتخبین بدون نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرماها Job offer  پذیرفته خواهند شد. زیرا هنوز ساز و کار مشخصی برای انتخاب افراد از بانک اطلاعاتی منتخبین توسط دولت کانادا مشخص نشده است. هم اکنون تنها معیار پذیرش ، نمره افراد در سیستم جدید  CRS   میباشد. این نمره بیانگر رتبه شما بین دیگر متقاضیان ثبت نامی است.لذا برای محاسبه آنلاین نمره خود در سیستم جدید express entry 2015 روی لینک زیر کلیک کنید.

 express_entry_point_calculator_ganji

کسانیکه در این مرحله مجاز به ثبت نام نمی شوند، دو راه در پیش خواهند داشت:مدرک زبان خود را تقویت کنند یا برای برنامه های استانی اقدام کنند. در حال حاضر پیش بینی میشود این برنامه تا سال آینده باز باشد و بتوان با تقویت نمره زبان برای آن اقدام نمود. در نظر داشته باشید که شما در حالت کلی و بعد از قبولی در مرحله اول برنامه ورود سریع، باید امتیاز لازم را از برنامه  های زیر کسب کنید:

Federal Skilled Worker Program

Federal Skilled Trades Program

Canadian Experience Class

مهمترین بخش برای ورود به این برنامه ها داشتن مدرک زبان انگلیسی (IELTS) یا فرانسه (TEF) می باشد. داشتن حداقل CLB 7 برای این برنامه الزامی است. سپس با توجه به سن، شما نیاز به سابقه کار و نمره زبان مناسبی هستید.

برای افزایش نمره خود و بالطبع رتبه بهتر در بین دیگر کاندیداها باید نمره زبان خود را تقویت کنید. در بعضی موارد لازم است که مدرک زبان دوم را نیز کسب کنید. جمع آوری مناسب سوابق کاری در تمام زمینه ها، استفاده از نمره زبان همسر نیز کمک شایانی به شما خواهد نمود. سعی ما بر این است در ابتدای کار پرونده دقیقی با نظر وکیل رسمی برای شما تهیه کنیم.

اداره مهاجرت کانادا CIC اعلام کرده است که افراد را از بین کسانیکه بیشترین نمره را کسب کرده اند، به صورت منظم (در حال حاضر ماهانه) از بانک متقاضیان، انتخاب می کند.این اتفاق در انتهای ژانویه خواهد بود. پس به نظر آقای گنجی-وکیل رسمی مهاجرت کانادا- کسانیکه بیشترین نمره را در مرحله اول کسب کنند، شانس بالایی برای دریافت نامه قبولی ITA خواهند داشت. همانطور که هنوز نحوه انتخاب کارفرماها از استخر مجازی متقاضیان مشخص نشده است و دولت کانادا می بایست براساس برنامه پذیرش خود طی یکسال آینده 180 هزار مهاجر جدید جذب کند، لذا افرادی که سریعتر برای این برنامه اقدام می کنند بیشترین سود را خواهند برد.

  

خلاصه امتیاز بندی در سیستم ورود سریع- express entry 2015:


خلاصه امتیاز بندی در سیستم ورود سریع-  CRS:

عنوان

شـــــــــرح

متاهل

مجرد

حداکثر امتیاز قابل کسب

فرد اصلی پرونده

سن

100

110

500

تحصیلات

140

150

دانش زبان

150

160

تجربه کار در کانادا

70

80

 

 

 

 

همسر

تحصیلات

10

-

دانش زبان

20

-

تجربه کار در کانادا

10

-

 

فاکتورهای مهارتی

تحصیلات + دانش زبان

50

50

50

100

 

سابقه کار کانادایی+تحصیلات

50

50

دانش زبان+تجربه کار خارجی

50

50

50

تجربه کار کانادایی+تجربه کار خارجی

50

50

مدارک فنی (برای مشاغل حرفه ای)

50

50

50

 

پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی

600

انتخاب توسط دولت استانی کانادا

600

 

جــــــــمــــــــع کــــــــل

1200

 

express_entry_2015_ganjico_com

 

آغاز برنامه Express Entry 2015

express_entry_2015_ganjico_com.jpg

آغاز برنامه Express Entry 2015

دولت کانادا در ساعت 12 روز 1 ژانویه 2015     برابر    8:30 عصر روز پنج شنبه 11 دیماه 1393 جدیدترین روش برنامه جذب مهاجر را آغاز می نماید. هرچند که هیچ نیازی به عجله در ثبت نام در این برنامه نمی باشد و متقاضیان فرصت کافی برای شروع ثبت نام با مدارک مشخص دارند.

این برنامه اولین باری است که جهت انتخاب مهاجر بین دولت فدرال، دولت استانی و کارفرماها ایجاد شده است.

همچنان که طی ماه های گذشته در خبرهای زیر در مورد برنامه "ورود سریع 2015" اعلام کردیم:

-          برنامه ریزی کانادا برای جذب 285هزار مهاجر در سال 2015   

-          برنامه ورود سریع express entry 2015      

-          هرآنچه که باید در مورد برنامه "ورود سریع 2015" باید بدانیم    

-          امتیاز بندی برنامه ورود سریع 2015 کانادا    

-          اشتباهات رایج در مورد برنامه express entry 2015   

از هم اکنون با دانش کافی می توان برای این برنامه اقدام کرد و با دریافت نامه تاییدیه ITA برای اقامت دائم کانادا درخواست داد. پیش بینی می شود که اولین افراد در اواخر ژانویه 2015    برابر    10 بهمن 1393   این نامه تاییدیه را دریافت کنند.


در مورد این برنامه بیشتر بدانیم:

این برنامه برگرفته و توسعه داده شده از سیستم جذب مهاجر استرالیا و نیوزلند ولی با هزینه دولتی بسیار کمتر می باشد (هزینه دولتی در استرالیا 3060 دلار و در کانادا 550 دلار برای هر نفر است.) در این برنامه متقاضی ابتدا تقاضای خود را به اداره مهاجرت ارسال می کند. سپس براساس "بهترین رتبه" و نه براساس "صف ورود" افراد انتخاب می شوند.

در این روش سعی شده که تمرکز بر سرعت بیشتر در بررسی پرونده ها باشد تا مانند سالهای گذشته متقاضیان در صف 3 یا 4 ساله نباشند. موردی که امسال در مورد برنامه نیروی متخصص فدرال 2014 با بررسی کمتر از 4 ماه با آن روبرو بودیم. این روش برنامه مهاجرتی خاصی نیست ولی اصول انتخاب مهاجر را توسط CIC اداره مهاجرت کانادا، تعیین می کند. در حال حاضر دولت کانادا و کارفرماها می توانند شما را براساس امتیازی که بدست آورده اید انتخاب کنند. البته این انتخاب براساس سه برنامه زیر است:

1-     The Federal Skilled Worker Program

2-     The Federal Skilled Trades Program

3-     The Canadian Experience Class

سپس متقاضیانی که از روش های بالا انتخاب شدند نامه ITA را دریافت می کنند، با توجه به اینکه فقط 60 روز برای اپلای کردن فرصت دارند. بعد از این مرحله شما طی 6 ماه وارد کانادا خواهید شد.

 

برای این برنامه چه کار باید کرد؟

اولین قدم بررسی شرایط  شما است. فقط تعداد معدودی که واجد شرایط برنامه های بالا باشند می توانند برای این برنامه اقدام کنند. سپس باید پروفایلی داشته باشند تا در بانک متقاضیان Express Entry Pool قرار گیرند. متقاضیان می توانند با توسعه و بروزرسانی مهارت هایشان رتبه بهتری کسب کنند.

اگر واجد شرایط برنامه های بالا نباشد ولی حداقل امتیاز زبان را داشته باشد می تواند با افزایش رتبه خود از طریق یکی از روشهای:

-          دانش زبان انگلیسی یا فرانسه

-          سابقه کار

-          تحصیلات آکادمیک

-          پیشنهاد کار و ...

رتبه مناسبی را کسب کرده و وارد بانک متقاضیان گردد تا توسط کارفرماها یا دولت انتخاب شود.

 

نتیجه گیری:

به نظر آقای گنجی –وکیل رسمی مهاجرت کانادا- امسال سال خوبی برای بسیاری از متقاضیان جوان که دارای دانش زبان بالایی هستند خواهد بود(آیلتس 6 یا تف B2)، تا بتوانند در سرعت کمتری پرونده خود را به مرحله اخذ اقامت کانادا برسانند. زیرا کانادا در حال بروزرسانی سیستم مهاجرتی خود برای کسانی است که دانش زبان بالا، تحصیلات آکادمیک خوب، سابقه کار و سن زیر 30 سال هستند، می باشد. تا بتوانند به هنگام ورود سریعتر وارد بازار کار کانادا شوند. زیرا اولین نگرانی هر فرد مهاجر، کار و درآمد کافی است و سعی بر این است تا این مشکل با جذب افراد مناسب بازار کار کانادا حل شود. همچنین افراد بالاتر از 30 سال نیز می توانند کمبود امتیاز سن را با افزایش سابقه کار، بالابردن نمره زبان و ... جبران نموده و اقامت کانادا را برای خود و خانواده فراهم نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار کار رشته شغلی خود در کانادا کلیک کنید.

برنامه مهاجرت استانی کانادا از طریق استان ساسکاچوان در سال 2015

saskatchewan_map_ganjico_farsi

برنامه مهاجرت استانی کانادا از طریق استان ساسکاچوان در سال 2015

برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان کانادا بعد از یک وقفه طولانی با افزایش طرفیت پذیرش در دو روش نیروی متخصص و کارآفرینی شروع شد. در این برنامه که دارای جزئیات خاصی است افراد با کسب امتیاز می توانند اقامت قانونی کانادا را از طریق این استان کسب کنند. در ادامه در مورد این استان بیشتر بخوانید.

 

ساسکاچوان کانادا Saskatchewan

ساسکاچوان یکی از استانهای کانادا با مساحت  km2 651.900 می باشد و پوشیده از دریاچه و جنگل و مزرعه و رود با طبیعتی زیبا است. در غرب آن آلبرتا و شرق آن منیتوبا و در جنوب با آمریکا هم مرز است. جمعیت آن طبق سرشماری July2012 برابر 1.079.958نفر بوده است(ششمین استان). که معمولا در قسمت جنوبی تراکم بیشتری از جمعیت وجود دارد. شهر های بزرگ آن: ساسکاتون Saskatoon ، رجینا Regina ، پرینس آلبرت Prince Albert ، موس جا Moose Jaw ، یورکتون Yorkton ، سوئیفت کارنت Swift Current ، نورث بتلفورد North Battleford می باشد.

پایتخت آن شهر رجینا و بزرگترین شهر آن ساسکاتون است.

اولین بار توسط اروپائیان در سال 1960 بازدید شد، البته ساکنان اولیه آن چندین سال پیش آنجا بودند.در سال 1905 به عنوان یکی از استانهای کانادا انتخاب شد. نام آن هم از رودخانه Saskatchewan River برگرفته شده است.

اقتصاد آن برگرفته شده از کشاورزی، معدن و انرژی است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط امتیاز بندی و اخذ اقامت ساسکاچوان کلیک کنید.

 

چه مشاغلی در کانادا در سال 2014 بیشترین تقاضا را داشته اند؟

canada-job-bank-express-entry

چه مشاغلی در کانادا در سال 2014 بیشترین تقاضا را داشته اند؟

جدیدترین برنامه اقامت کانادا Express Entry 2015 نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی برای افرادی است که امتیاز کافی را بدست نمی آورند!، لذا در این مقاله سعی داریم در مورد مشاغلی که به صورت آنلاین در سایت های زیر در کانادا در سال 2014 ثبت شده است، توضیحاتی را ارائه دهیم:

-          Job Bank

-          Workopolis

-          Monster

 

10 شغل زیر بیشترین تقاضا را از طرف کارفرماها داشته اند:

-          آشپز

-          مدیر فروش

-          پرستار کودک

-          کارمند فروش

-          راننده کامیون

-          کمک آشپز

-          مدیر تبلیغات و بازاریابی

-          آرایشگر

-          مدیر بخش خرده فروشی

-          متخصص کامپیوتر

 

در حالیکه مشاغل زیر بیشترین تعداد تقاضا را به صورت آنلاین داشته اند، در زیر مشاغلی را می بینید که . . . 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

رضایتمندی از زندگی در کانادا در بین مهاجران

رضایتمندی از زندگی در کانادا در بین مهاجران

 

 

 

بیشتر افراد مهاجر به کانادا از زندگی و شرایط تحصیلی و بیمه رایگان راضی هستند مگر اینکه هنوز کار مناسب خود را پیدا نکرده باشند.

 

 

 

در گزارشی که اداره آمار کانادا در مورد رضایتمندی از زندگی براساس بررسی 43 گروه مهاجر با تفکیک ملیت انجام داد فقط 3 گروه از کشور کانادا نسبت به کشور خود ناراضی بودند.

 

 

 

در این آمار مقایسه ای در مورد رضایت از زندگی در میان مهاجران کانادا و کسانیکه در کانادا به دنیا آمده اند انجام شد، که تفاوتی در بعضی از معیارهای سلامت، اقتصاد، سیاست دیده شد.

 

 

 

از گروه های آماری در مورد رضایتمندی از زندگی براساس امتیاز 1 تا 10 سوال شد.(1=ناراضی و 10=رضایتمند) میانگین جواب ها بیش از 8.5 بود که شامل کشورهایی مانند:آرژانتین، السالوادور، ایتالیا، نیجریه بود. کشورهایی مانند: هند، موروکو، آفریقای جنوبی، بلغارستان، رومانی، اتیوپی، پاکستان، اوکراین، عراق، زیمباوه بیشتز از سطح میانگین رضایت داشتند.

 

 

 

سه گروه کمتر از سطح میانگین رضایت داشتند که از کشورهای نیوزلند، کلمبیا، هلند بودند.

 

 

 

در حال حاضر کانادا در میان کشورهای مهاجرپذیر مانند: آمریکا، استرالیا، انگلستان و ... به دلایل زیر شرایط بهتری را دارا است:

 

 

 

-          هزینه های اقدام برای مهاجرت ارزانتر است

 

 

 

-          بیمه درمان رایگان

 

 

 

-          اقتصاد قوی

 

 

 

-          سیاست آزاد

 

 

 

-          آزادی های فردی

 

 

 

-          جامعه چند فرهنگی

 

 

 

-          فصول مختلف و آب و هوای متغیر

 

 

 

-          تحصیل رایگان یا کم هزنیه تر

 

 

 

-          شرایط مناسب برای زندگی افراد متاهل و دارای فرزند

 

ادامه مطلب (کلیک کنید)

بازگشایی برنامه های استانی کانادا در ابتدای ژانویه 2015

اقامت سریع کانادا

بازگشایی برنامه های استانی کانادا در ابتدای ژانویه 2015

دولت های استانی کانادا در حال بررسی برای بازگشایی برنامه های خود در ابتدای سال 2015 می باشند. استان های کانادا دارای دو برنامه نیروی متخصص و کارآفرینی می باشند که هرکدام دارای شرایط خاص خود می باشد.

در برنامه های نیروی متخصص که هم به صورت روش "ورود سریع" و هم به صورت استانی قابل انجام است، می توان با داشتن مدرک زبان برابر CLB 4 و تحصیلات دانشگاهی و سابقه کار شروع به اقدام نمود. هرچند ظرفیت پذیرش کمتر از 500 پرونده و زمان بررسی بیشتر از فدرال است ولی برای بسیاری از افراد قابل انجام است. شرط زندگی در استان جزو الویت های اصلی این برنامه است.

در برنامه های کارآفرینی متقاضیان باید حداقل یک میلیارد تومان ملک یا دارایی نقدی و سابقه مدیریتی 3ساله داشته باشند و بتوانند ودیعه صد هزار دلاری و اقدام به سرمایه گذاری 150 هزار دلاری داشته باشند. در حال حاضر این گروه از افراد باید سفر بازدیدی را از این استان ها انجام دهند.

به نظر آقای گنجی -کلیه کسانی که برای روش های بالا تمایل به اقدام دارند می توانند برای مشاوره به دفتر تهران مراجعه یا با تکمیل فرم ارزیابی ما از امتیاز مورد نظر برای اقدام باخبر شوند.

 ادامه مطلب (کلیک کنید)