گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

عکس پاسپورت دومینیکا


از ابتدای جولای 2021 برابر با تیر ماه 1400، دولت دومینیکا طرح جلد و صفحه های داخلی پاسپورت دومینیکا را تغییر داد و در پاسپورت های جدید اطلاعات بایومتریک روی صفحه سرامیک درج شد. دارندگان پاسپورت قبلی که 32 صفحه داشت، می توانند تا آگوست 2022 از آن استفاده نمایند.

پاسپورت جدید دارای اعتبار 10 ساله (قابل تمدید به دفعات و مادام العمر) به رنگ آبی تیره و دارای اطلاعات بیومتریک ذخیره شده می باشد. با این پاسپورت امکان سفر به 145 کشور دارید.

 

پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا مدرک معتبر برای سفر برای تمام سیتی زن ها می باشد که تجربه جهانی بدون مرز را برای شما به ارمغان می آورد. با پاسپورت دومینیکا شما به عنوان سیتی زن و شهروند دومینیکا محسوب خواهید شد و می توانید در این کشور کار، تحصیل، ثبت شرکت، واردات و صادرات با استفاده از انواع معافیت های مالیاتی داشت باشید. هیچ تفاوتی در نوع پاسپورت دریافتی از طریق خرید ملک یا دونیشین نیست و تمام مزایا شامل هر دو روش خواهد بود. شما امکان سفر به کشورهای متعددی با این پاسپورت خواهید بود که لیست کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا شامل 145 کشور مانند انگلستان می باشند.

عکس پاسپورت دومینیکا

پاسپورت بیومتریک دومینیکا – گذرنامه دومینیکا

مشخصات پاسپورت بایومتریک دومینیکا یا گذرنامه دیجیتال دومینیکا به شرح زیر است:
  • پاسپورت جدید دارای 50 صفحه می باشد لذا امکان درج مهر ورود و خروج بیشتری دارد.
  • پاسپورت بایومتریک دارای چیپ الکترونیک حاوی اطلاعات دارنده پاسپورت می باشد که در فرودگاه های تراز اول جهان قابل استفاده است.
  • در پاسپورت بیومتریک جدید، صفحه اطلاعات متقاضی به صورت سرامیک چاپ شده، نوشته ها با حکاکی لیزری و بادوام تر و امنیت بیشتر است.
  • طراحی جدید گذرنامه همچنین از نظر زیبایی شناسی، بهتر و مدرن تر است و نمادهای دومینیکا را نشان می دهد.

 

تصویر پاسپورت دومینیکا

روی پاسپورت دومینیکا عکس متقاضی درج شده شما برای دریافت پاسپورت باید به موسسه گنجی 8قطعه عکس به ابعاد 4.5*3.5 سانتیمتر ارائه دهید.
دولت دومینیکا با هزینه 13 میلیون دلار توانست اطلاعات متقاضی راروی پاسپورت به صورت سرامیکی و با امنیت بالا طراحی کند. در حال حاضر 100کشور پاسپورت الکترونیکی را صادر می کند که سنت کیس و دومینیکا از کشورهای حوزه کارائیب شروع به استفاده از پاسپورت بیومتریک کرده اند.

 

اعتبار پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا به صورت 10 ساله برای افراد بالای 16 سال و برای کودکان 5 ساله صادر می گردد زیرا تصویر کودکان مدام در حال تغییر است. موسسه گنجی خدمات تمدید پاسپورت دومینیکا را رایگان برای موکلین خود انجام می دهد. برای دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق خرید ملک یا دونیشن بلاعوض این مطلب را بخوانید.

پاسپورت بیومتریک دومینیکا

قدرت پاسپورت دومینیکا

پاسپورت دومینیکا دارای اعتبار خوبی در بین دیگر کشورهای جهان می باشد چرا که با این پاسپورت شما مجوز سفر بدون ویزا به 145 کشور را خواهید داشت، به همین دلیل بسیاری از تجار و صاحبان کسب و کار علاقمند به کسب پاسپورت دومینیکا اند.

 

پاسپورت دومینیکا گنجی

موسسه مهاجرتی گنجی خدمات ویزای رایگان کانادا را برای متقاضیان خود دارد که خوشبختانه امکان دریافت ویزای 10 ساله کانادا وجود دارد. آقای گنجی مشاور رسمی مهاجرت کانادا از دفتر مونترال برای این متقاضیان تقاضای ویزای 10 ساله را انجام خواهد داد. مراحل دریافت پاسپورت دومینیکا شامل ترجمه مدارک، سوپیشینه، مدیکال و پرداخت هزینه ها خواهد بود.

 

پاسپورت دومینیکا برای ایرانیان سفارت

ایرانیان برای دریافت پاسپورت دومینیکا نیازمند مدارک خاصی نیستند فقط کارت ملی، شناسنامه، عکس و سند ازدواج(برای افراد متاهل) جهت شروع پرونده دریافت سیتی زن شیپی و گواهی شهروندی دومینیکا کافی است.
کل پروسه طی 3 الی 4 ماه قابل انجام است و متقاضی و همسر و فرزندان تا 30 سال به راحتی می توانند پاسپورت دومینیکا را دریافت نمایند.

آزمون جدید زبان برای مهاجرت به کانادا


اداره مهاجرت کانادا آزمون جدید زبان را برای مهاجران برنامه های مهاجرت نیروی متخصص تعیین کرده است. این اداره پیش بینی می کند تا نیمه دوم سال 2023 این آزمون به اجرا درآید. 

 

آزمون های زبان مورد تایید کانادا

در حال حاضر در اداره مهاجرت کانادا فقط چهار آزمون زبان تایید شده است:
با وجود مشکلاتی که اداره مهاجرت کانادا در زمان شیوع کرونا داشت اما سازمانهایی که آزمونهای زبان را برگزار می کنند همه نیاز های مهاجرتی این اداره را رفع کردند. با این وجود درخواست های جدید زیادی از سازمانهایی که آزمون زبان را برگزار می کنند دریافت شده که به دنبال تایید اداره مهاجرت کانادا هستند. 
در حال حاضر مراحل تایید سازمانهایی که آزمون زبان را برگزار می کنند بسیار طولانی و پیچیده است. 

آزمون های زبان مورد تایید کانادا

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

اداره مهاجرت کانادا در یکسال آینده به دنبال اقدامات جدید و گسترش برنامه های مهاجرتی است. با وجود اقدامات جدید، تعداد بیشتری از سازمانهایی که آزمون زبان را برگزار می کنند به دنبال تایید اداره مهاجرت کانادا هستند. هیچ محدودیتی برای تعداد سازمانهایی که می توانند آزمون زبان را برگزار کنند وجود ندارد. 
نقش ها و مسئولیت های سازمانهایی که آزمون زبان را برگزار می کنند به خوبی مشخص نشده است و این باعث می شود با سازمانهای دیگر تداخل داشته باشند و مشکلاتی به وجود می آید. تیم تعیین کننده آزمون زبان در اداره مهاجرت کانادا در بخش مهاجرت این اداره به دنبال ایجاد تعادل بین بخش های مدیریتی با اقدامات جدید در حال اجرا است. 

 

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

  1. آزمون زبان انگلیسی آیلتس IELTS
  2. آزمون زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی CAEL
  3. آزمون زبان تافل TOEFL
  4. آزمون پیرسون انگلیسی PTE  آکادمیک
  5. آزمون انگلیسی دولینگو Duolingo
  6. آزمون انگلیسی کمبریج
  7. آزمون زبان فرانسه TEF 
  8. آمون زبان فرانسه TCF

بعضی از این آزمون ها برای مهاجرت و بعضی برای تحصیل مناسب هستند.
 

آزمون زبان  CEFR

یک آزمون جدید در حال بررسی هست. در اداره مهاجرت کانادا آزمون زبان CLB معتبر است چون این آزمون در مقایسه با آزمون زبان  CEFR که یک استاندارد بین المللی برای بررسی مهارت زبان افراد است بسیار جزئی تر است. در آزمون CEFR به جای اینکه مهارت زبان افراد از نمره یک تا هفت باشد براساس حروف الفبا می باشد: A1، A2، B1، B2، C1 و C2.

Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)

آزمون CEFR از 1996 در اروپا ایجاد شد و زبان آموز چهار اسکیل اصلی را امتحان خواهد داد:
  1. reception (listening and reading)
  2.  production (spoken and written)
  3.  interaction (spoken and written) 
  4. mediation (translating and interpreting)

 

جدول تبدیل آیلتس به CEFR 

 
CEFRIELTS
C28.5-9
C17-8
B25.5-6.5
B14.5-5
A1-A20-4







 

جدول تبدیل آیلتس به CEFR

مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

از نظر اداره مهاجرت کانادا آزمون زبان فرانسوی هنوز هم مورد نیاز است
هدف این اقدامات جدید هماهنگی با دیگر بخش ها و دستورالعمل اداره مهاجرت کانادا برای حمایت از مهاجران فرانسوی زبان است. 
به علت تقاضای بالا، از سازمانهایی که آزمون زبان را ارائه می دهند خواسته می شود تا ظرفیت آزمون زبان را افزایش دهند و تعداد زیادی از سازمانهایی که آزمون فرانسه را برگزار می کنند به دنبال تایید اداره مهاجرت کانادا هستند. تعداد سازمانهایی که آزمون زبان TEF و TCF را برگزار می کنند و می توانند پاسخگوی این تقاضای بالا باشند زیاد است با وجود این سازمانها، اداره مهاجرت کانادا به راحتی می تواند پاسخگوی همه تقاضاها برای زبان فرانسوی باشد و  این اداره در موقعیت بهتری برای تعیین آزمون های اضافی زبان فرانسوی برای مهاجران قرار می گیرد. 

 

آزمون های زبان مورد تایید اداره مهاجرت کانادا

از سال 2010 اداره مهاجرت کانادا نمره آزمون زبان را فقط از سازمانهای تعیین شده می پذیرفت. در حال حاضر آزمون زبانی که سازمانهای تعیین شده مانند آیلتس و سلپیپ و تف و تی سی اف می گیرند قابل قبول است تا مهاجران مهارت خود را در زبان انگلیسی یا فرانسه نشان دهند. 

وزیر مهاجرت کانادا می تواند سازمانهایی را برای برگزاری آزمون زبان مشخص کند و برای ارزیابی سطح زبان مهاجران آزمون زبان خاصی را تعیین می کند. این نقش مهم به مدیر برنامه های مهاجرت اسکیل ورکر کانادا داده شده است. 
در حالی که براساس قوانین مهاجرت نوع سازمانی که آزمون زبان را برگزار می کند مشخص می شود اما مراحل تعیین این سازمانها طبق عواملی مثل شرایط برنامه ها، اهداف و نیاز های برنامه های مهاجرتی انجام می شود. سازمانهایی که آزمون زبان را برگزار می کنند می توانند با ارسال نامه ای نشان دهند که معیارهای تعیین شده اداره مهاجرت کانادا را رعایت می کنند. 

 

امتحان زبان کانادا

چه کسانی به آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا نیاز دارند؟
برای بیشتر برنامه های مهاجرت نیروی متخصص کانادا مهاجران باید نمره زبان انگلیسی یا فرانسه را داشته باشند. علت اصلی آزمون زبان در برنامه های مهاجرتی این است که مهاجران با مهارت زبان خوب بتوانند وارد بازار کاری کانادا شده و باعث رشد و توسعه اقتصادی این کشور می شوند. 
مهاجران اسپانسرشیپ والدین و همسر نیازی نیست که نمره ای برای آمون زبان داشته باشند چون آنها برای اهداف اجتماعی در کانادا پذیرفته شده اند. 

 

مدرک زبان برای شهروندی کانادا

البته بعد از اقدام برای پاسپورت کانادا، افرادی که بین 18 تا 54 سال سن دارند باید نمره زبان را به زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشند. آنها می توانند نتیجه آزمون زبان خود را ارسال کنند یا مهارت خود را از طریق روشهای تایید شده دیگر مانند تحصیل در دانشگاه انگلیسی یا فرانسه زبان نشان دهند. 
  

مدارک ویزای تحصیلی کانادا

یکی از مدارم مهم ویزای تحصیلی کانادا، دارا بودن مدرک زبان است. نیروی کار موقت خارجی نیازی نیست نمره آزمون زبان داشته باشند اما دانشجویان خارجی برای اینکه بتوانند در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند باید دانش خود را در زبان نشان دهند. هر موسسه آموزشی تعیین شده در کانادا برای نمره زبان قوانین مخصوص به خود را دارد اما دولت کانادا براساس قوانین خود آزمون های زبانی که برای دریافت ویزای تحصیلی انجام آماده شده است را می پذیرد. 
 

امتحان زبان فرانسه برای کانادا

اقدامات اداره مهاجرت کانادا برای تعیین آزمونهای زبان طی ماه های آینده مشخص خواهد شد. اداره مهاجرت کانادا برای رسیدن به اهداف تعیین شده به دنبال تعیین چهارچوب های جدید برای آزمون های زبان است. 
نکته مهم حمایت از اهداف اداره مهاجرت کانادا شامل بررسی مراحل تعیین آزمونها برای افزایش کارایی و کیفیت این آزمونها، بهبود توانایی ها و گسترش ارتباطلات داخلی مهاجران است تا تعدادسازمانهایی که به دنبال برگزاری آزمون زبان فرانسوی هستند افزایش پیدا کند.  

اداره مهاجرت کانادا

با توجه به تقاضای زیادی که برای آزمونهای زبان وجود دارد اداره مهاجرت به دنبال ایجاد یک برنامه برای تعیین نمره زبان با مدیریت مناسب و ظرفیت کافی برای حمایت از آزمون های زبان است. یک برنامه خاص به اداره مهاجرت کانادا کمک می کند تا ضمن حفظ برنامه آزمون زبان به دنبال گسترش اهداف خود در مورد آزمون ها باشد.

فلگ پولینگ Flagpoling برای تمدید ویزا


آیا می دانید چگونه باید برای لندینگ اقدام کرد وقتیکه برگه لندینگ تان را دریافت کرده اید ولی داخل کانادا هستید؟ آیا باید از کانادا خارج شوید و دوباره ورود کنید؟

 

اولین لندینگ کانادا

طبق نظر آقای گنجی، بعضی از افراد در داخل کانادا باید ویزا یا وضعیت اقامتی خود را تمدید کنند. تمدید ویزا از طریق سفر به خارج از کانادا برای افراد پر هزینه است، و شاید شما واجد شرایط این نباشید که بتوانید ویزا را از داخل کانادا تمدید کنید. اگر شما واجد شرایط برای تمدید ویزا باشید باید مدت زمان زیادی منتظر ویزای خود باشید. Flagpoling فلگ پولینگ یک راه حل مناسب برای مشکل شما است. 

تمدید ویزا کانادا

Flagpoling برای تمدید ویزا یا انجام لندینگ در کانادا

این یک راه میانبر است یعنی رفتن به مرز زمینی کانادا با آمریکا و خروج از کانادا و ورود مجدد می باشد. افراد برای دریافت وضعیت اقامتی جدید مثل ویزای تحصیلی یا کاری یا تکمیل مراحل ویزای اقامت دائم کانادا یا کارت PR این کار را انجام می دهند. افرادی که ویزای اقامت موقت دارند می توانند به صورت آنلاین یا کاغذی اقدام کنند که این کار شاید هفته ها یا ماهها طول بکشد که بیشتر افراد وقت این کار را ندارند و اگر به مرز کانادا با آمریکا بروند ویزای آنها سریعتر تمدید می شود. 
 

نقشه مرز کانادا و امریکا

اصطلاح Flagpoling یعنی افراد خارجی که از قبل در کانادا بوده اند به مرز کانادا با آمریکا رفته و در مرزبانی کانادا خود را به یک آفیسر نشان داده و سپس وارد کانادا شوند بدون آنکه به آمریکا وارد شوند. سپس پرونده آنان در مدت کمتر از 30 دقیقه در مرز کانادا تایید می شوند در حالیکه بررسی آنلاین پرونده ها بسیار طولانی تر است. با بررسی نقشه مرز کانادا و امریکا می توانید تعداد زیادی از این مرزبانی ها را ببینید.
 

این افراد می توانند برای Flagpole اقدام کنند:

  • دارندگان برگه لندینگ COPR و اقامت دائم که داخل کانادا با ویزای توریستی و تحصیلی هستند.
  • دارندگان ویزای کار کانادا که قصد تمدید ویزا را دارند
  • دارندگان استادی پرمیت که قصد تمدید برگه استادی پرمیت را دارند
  • دارندگان ورک پرمیت از کشورهای معاف از ویزای ورود به کانادا با شغل معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار
  • افراد دارای پاسپورت آمریکا، سنت پیر و میکلون و گرینلند. 
  •  افرادی که قبلا ویزای تحصیلی یا کاری را دریافت کرده اند. 
توجه کنید که کارگران فصلی کشاورزی واجد شرایط Flagpole نیستند. 

اولین لندینگ کانادا

تمدید ویزای کانادا

چگونه Flagpoling را انجام دهیم؟ ابتدا از وب سایت مرزبانی کانادا در استان محل سکونت خود، وقت رزرو می کنید(لینک پاراگراف بالا) در مرحله بعد، وقتی به مرز آمریکا می رسید باید به مامور گمرک اطلاع دهید که قصد Flagpole را دارید و نمی خواهید وارد آمریکا شوید. آنها عدم ورود به آمریکا شما را صادر می کنند و شما را به اداره خدمات مرزی کانادا بر می گردانند، در آنجا مدارک لازم را براساس نوع ویزایی که می خواهید بگیرید برای شما ارسال می کنند. در بعضی از موارد شاید مانع ورود شما به مرز امریکا و کانادا شوند که شما باید به کشور محل اقامت خود برگردید و نمی توانید فلگ پول را انجام دهید. حتما موارد پس از ورود به کانادا را چک کنید.
 

Flagpoling چیست؟

Flagpoling  به معنای خارج شدن ازمرز کانادا و ورود دوباره برای تمدید ویزا است و شما باید این مراحل را طی کنید:
1- شما باید همه مدارک لازم را داشته باشید مدارکی مثل:
  •  پاسپورت
  •  عکس 4.5*3.5
  •  داشتن نامه ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA برای دریافت ورک پرمیت از اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا
  •  داشتن پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده DLI برای دریافت ویزای تحصیلی
  •  تاییدیه اقامت دائم برای ورود به کانادا COPR
  •  نامه یا ایمیل از اداره مهاجرت کانادا مبنی بر تمدید ویزا یا لندیگ
  •  دیگر مدارک لازم با توجه به نوع درخواست شما

2 اگر وارد مرز زمینی کانادا شوید همه مدارک مهاجرتی شما بررسی می شود. 
3 بعد از ورود به آمریکا باید به افسر کانادایی اطلاع دهید که قصد اقامت در آمریکا را ندارید و فقط برای تمدید ویزا از کانادا خارج شده و دوباره وارد این کشور می شوید. 
4 با توجه به ملیت شما، آنها اجازه ورود به آمریکا را به شما نمی دهند و در نامه ای توضیح می دهند که شما قصد ورود دوباره به کانادا را داشته اید.
5 شما دوباره وارد کانادا می شوید و می خواهید ویزا یا وضعیت اقامتی خود را تمدید کنید. 
افسر کانادایی شما را به اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا می فرستد. 
7 افسر اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا مدارک شما را بررسی می کند و لندینگ شما را امضا یا ویزای تان را تمدید می کند.

مرزبانان کانادا

مرزبانان کانادا

اگر افسر به این نتیجه رسید که شما همه مدارک لازم و شرایط مورد نیاز را دارید ویزای جدید برای شما صادر می شود. در اینجا چند نمونه از flagpoling را برای شما ذکر می کنیم:
  •  اقدام برای دریافت ورک پرمیت کانادا
  •  ورود به کانادا به عنوان مقیم دائم کانادا PR
  •  اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا
  •  تمدید ویزای توریستی کانادا
همانطور که در اینستاگرام گنجی توضیح دادیم، شما باید مطمئن شوید که همه شرایط لازم برای flagpoling را دارید، سپس برای ورود به مرز اقدام نمایید.

 

مرز کانادا و امریکا

کجا می توانیم flagpole را انجام دهیم؟

شما باید از طریق مرز زمینی وارد کانادا شوید و در آنجا مدارک مهاجرتی شما بررسی می شود. 
اداره خدمات مرزی کانادا و اداره مهاجرت کانادا هر دو در زمینه مهاجرت فعالیت می کنند. اداره خدمات مرزی کانادا قانون مهاجرت را اجرا می کند و اداره مهاجرت کانادا مسئول بررسی پرونده های مهاجرتی  و ایجاد دستورالعمل ها و سیاست های مهاجرتی است. اداره خدمات مرزی کانادا نمی تواند ویزا صادر کند و مهاجران نباید پرونده های خود را به این اداره بدهند، شما در زمان خروج از کانادا ورود دوباره برای تمدید ویزا یا تغییر وضعیت اقامتی شاید با این مشکلات روبه رو شوید:
  1.  شاید هیچ افسری برای بررسی درخواست شما نباشد، لذا حتما وقت بگیرید.
  2.  مرز زمینی در روزهای خاصی از هفته یا ساعات خاصی از روز درخواست ها را می پذیرد، لذا در لینک بالا ساعات کاری مرزبانی کانادا را چک کنید.
  3.  افسران تا سقف معینی درخواست ها را می پذیرند، لذا در ساعات شلوغی به مرز آمریکا کانادا نروید.
  4.  شما شرایط لازم یا مدارک مورد نیاز را ندارید، پس حتما با وکیل مهاجرت مشورت کنید.
  5.  آنها شما را در کانادا غیر قابل قبول می دانند، باید قبلا وضعیت اقامت معتبر داشته باشید.

در هر یک از این شرایط متقاضی شاید با این مشکلات روبه رو شود:
  1.  شما باید دوباره از کانادا خارج شده و به ایران برگردید و همه مراحل را طی کنید. 
  2.  افسر از شما می خواهد که بعد از ورود به کانادا به صورت آنلاین یا کاغذی درخواست دهید، تا طی ماه های آینده پرونده شما مجدد بررسی شود.
  3.  افسر کانادایی برای شما حکم لغو صادر می کند، پس درخواست شما ریجکت می شود باید با یک وکیل مهاجرت کانادا مشورت کنید.
  4.  در بعضی از موراد شاید شما بازداشت شوید، مثلا با ویزای توریستی یا تحصیلی یا کار که اکسپایر شده به صورت غیر قانونی در کانادا ماه ها حضور داشتید.

در هنگام ورود به کانادا شرایط خود را از نظر دارا بودن مدارک بررسی کنید.

 

شهرهای مرزی کانادا و امریکا

کانادا و آمریکا حدود 76 شهر مرزی مشترک دارند که دارندگان پاسپورت آمریکا یا پاسپورت کانادا به راحتی می توانند در این بین تردد کنند و معمولا در ایام تعطیل برای خرید لباس این شهرها در بخش آمریکایی شلوغ است.

 

نزدیک ترین شهر امریکا به تورنتو کانادا

شهر تورنتو در فاصله 1905 کیلومتری مرز امریکا واقع شده. شهر Syracuse در نیویورک در فاصله 4 ساعتی با تورنتو قرار دارد. از سوی دیگر شیکاگو آمریکا بسیار شبیه تورنتو کانادا است.

 

نزدیک ترین شهر امریکا به ونکوور

سیاتل آمریکا در فاصله 225 کیلومتری ونکوور قرار دارد.

 

فاصله کانادا تا امریکا

آمریکا و کانادا هیچ فاصله ای با هم ندارند و همسایه دیوار به دیوار هم هستند.
جالب است بدانید مرز بین آمریکا و کانادا طولانی ترین مرز در جهان می باشد که 8891 کیلومتر است.

تحصیل در مونترال


دولت کبک اعلام کرد که برای یکپارچگی برنامه های دانشجویی در استان کبک فارغ التحصیلان موسسات آموزشی خصوصی کبک از سپتامبر 2023 واجد شرایط برنامه مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی نیستند. 

 

کالج های کبک کانادا

دولت گفت، این اقدام برای ایجاد یکپارچگی در برنامه های دانشجویان خارجی در کبک است. براساس تحقیقات اداره آموزش عالی کبک، بعضی از موسسات آموزشی خصوصی شیوه های استخدام مشخص و مناسبی ندارند و نمی توانند مجوز ورک پرمیت ارائه دهند.
در دیگر استان های کانادا بجز کبک، دانشجویانی که در یک موسسه آموزشی خصوصی ثبت نام کرده اند و مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی ندارند از طریق ویزای کاری آزاد تا سه سال اجازه کار در کانادا را دارند. ویزای کاری آزاد یعنی دانشجو بتواندبرای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کند. 
فارغ التحصیلانی که بورسیه تحصیلی در کبک را دارند واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی PGWP هستند. 

 

اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا

وزیر مهاجرت کانادا گفت، دانشجویان خارجی مزایای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زیادی برای کانادا دارند. دولت کبک با ایجاد تغییراتی در مورد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی به دنبال یکپارچگی برنامه های دانشجویان خارجی بوده است و این کار باعث شده  که کبک به عنوان یک مقصد جذاب برای تحصیل دانشجویان خارجی باشد. 
حجم زیاد دانشجو وارد شده به کبک کانادا باعث کم رنگ شدن نحوه کنترل دولت بر این موسسات شد. موسسات آموزشی خصوصی غیر قانونی از سال 2018 تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را پذیرفته اند.  بین سالهای 2016 تا 2018 حدود 4900 دانشجو ویزای تحصیلی دریافت کرده اند. بین سالهای 2019و 2021 حدود 11.500 دانشجو در این موسسات پذیرفته شده اند. 

تحصیل در کبک مونترال

اقامت دائم پس از تحصیل

ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی یک ویزای کاری آزاد است یعنی فارغ التحصیلان با این ویزا می توانند برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنند. مهاجرانی که تجربه کار کانادایی دارند نسبت به مهاجرانی که مستقیما از کشور خود بدون هیچ تجربه ای به کانادا مهاجرت می کنند برای بازار کاری کانادا مناسب تر هستند. 

فارغ التحصیلان موسسات آموزشی خصوصی کبک از اول سپتامبر 2023 واجد شرایط دریافت مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی نیستند.

 

شرایط اخذ ویزای کار پس از تحصیل در کانادا

برای اینکه واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی PGWP باشید باید حداقل هشت ماه در یک موسسه آموزشی تعیین شده تمام وقت تحصیل کرده باشید. در این دوره تحصیلی شما باید مدرک دیپلم یا لیسانس را بگیرید. 
  • مدت زمان تحصیل بیش از 8 ماه باشد
  • سن بیشتر از 18 سال باشد
  • به صورت تمام وقت تحصیل کرده باشد
  • مدارک ریز نمرات را کامل داشته باشد

با این مدارک 180 روز فرصت اقدام برای ورک پرمیت دارید. سپس ویزای کار حداکثر 3 ساله دریافت می کنید(به نسبت طول دوره تحصیل)
در صورتیکه جواب درخواست ورک پرمیت شما نیامد و زمان  استادی پرمیت نیز تمام شد می توانید به کار خود ادامه داده و تجربه کار تان محاسبه خواهدشد چون وضعیت Implied Status دارید.


در زمان شیوع کرونا دانشجویانی که باید از راه دور کار می کردند دولت کانادا زمینه تحصیل آنلاین را برای این دانشجویان فراهم کرد. دانشجویان خارجی که بین مارس 2020 تا 31 آگوست 2022 به صورت آنلاین تحصیل کرده اند واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی هستند. 

آموزش سلپیپ


آماده شدن برای آزمون های زبان استرس آور است، اما سایت  CELPIP منابعی را برای تقویت مهارت زبانی شما ارائه می دهند تا سفر و زندگی خوبی در کانادا داشته باشید، برای آزمون زبان انگلیسی آماده شوید و مهارت خود را در زبان از طریق منابع داده شده تقویت کنید.

CELPIP یکی از دو آزمون زبان انگلیسی است که اداره مهاجرت کانادا برای مهاجران تعیین کرده. اگر بخواهید برای شهروندی کانادا اقدام کنید یا اقامت دائم کانادا را بگیرید یا از طریق برنامه اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی کانادا یا برنامه های نیروی متخصص کانادا دیگر اقدام کنید باید مهارت کافی در زبان را داشته باشید.

 آزمون سلپیپ مخفف عبارت Canadian English Language Proficiency Index Program به معنای برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی است. 

 

آمادگی آزمون celpip

این آزمون مهارت شرکت کننده ها را در چهار سطح شنیداری (LISTENING)، خواندن (READING)، نوشتن (WRITING) و صحبت کردن (SPEAKING) ارزیابی می کند. آزمون CELPIP در اداره مهاجرت و شهروندی کانادا پذیرفته می شود و به غیر از کانادا در کشورهای زیر مراکز امتحان آموزن سلپیپ وجود دارد:
  • هند
  • فیلیپین
  • سنگاپور
  • چین
  • آمریکا
  • امارات متحده عربی 

از طریق منابع داده شده مهارت و اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می کند و با فرمت آزمون CELPIP آشنا می شوید. وبینارها، ویدیوهای YouTube، آزمون های تمرینی و پادکست ها به شما کمک می کند تا برای آزمون آماده شوید. 

 

منابع آزمون سلپیپ

زمانی که یک اکانت سلپیپ درست می کنید یک سلپیپ استارتر دریافت می کنید که این یک برنامه مطالعه آنلاین رایگان برای کمک جهت شرکت در آزمون است. کسانی که از آزمون جنرال CELPIP استفاده می کنند، حدود 5 ساعت فیلم، آزمونها و سوالات تمرینی دریافت خواهند کرد و کسانی که از آزمون CELPIP-General LS استفاده می کنند، حدود 2.5 ساعت مطالب آموزشی دریافت می کنند. هر ویدئو دارای نکات و استراتژی هایی است که به شما کمک می کند یک روال مطالعه داشته باشید که می توانید هر روز از آن پیروی کنید، حتی اگر چند دقیقه باشد! همه نکات مطالعه توسط کارشناسان CELPIP جمع آوری شده و شامل اطلاعاتی در مورد سایر منابع مطالعه رایگان است که می توانید از آنها استفاده کنید. 
برخی منایع را نیز می توانید در وب سایت خریداری کنید. برای هر مهارت کتابی تالیف شده است که مولف آن یک زبان شناس ماهر کانادایی است و هر یک حدود 20 دلار هزینه دارد. علاوه بر تمام این موارد، وب سایت CELPIP با بیش از 10 ساعت دوره های آنلاین در دسترس، به شما اطلاعات زیادی در مورد هر یک از اجزای آزمون CELPIP می دهد.  هر دوره آنلاین توسط یک کارشناس CELPIP برگزار می شود، بنابراین شما فرصت خواهید داشت تا به سوالات خود پاسخ دهید و نکات و استراتژی های ارزشمند مطالعه را بیاموزید.

 

دانلود رایگان منابع سلپیپ

در وب سایت CELPIP شما می توانید این آزمون های رایگان را پیدا کرده و آن ها را تمرین کنید این ارزیابی ها، قبل از آزمون بسیار اهمیت دارد. در آزمون های تمرینی شرکت کنید، تصمیم بگیرید که در چه زمینه هایی باید پیشرفت کنید و زودتر تمرین را شروع کنید. توسعه ی مهارت های زبانی به زمان نیاز دارد و برای بهبود نمره شما حداکثر سه ماه مطالعه و تمرین منظم باید داشته باشید. آزمونهای تمرینی شامل مجموعه کاملی از پاسخ های افرادی است که آزمون واقعی را داده اند و مهارت آنها در سه سطح نشان می دهد. 

پادکست های آزمون سلپیپ
این پادکست شامل 25 قسمت است که از این طریق می توانید اطلاعات و نکات مهم در مورد آزمون را بدست آورید. این پادکست در همه پلتفرم های اصلی از جمله Spotify و Apple و در وبسایت گنجی وجود دارد. 
برای اینکه فهرست کاملی از همه منابع رایگان آزمون سلپیپ را داشته باشید وارد وبسایت سلپیپ شوید که در آنجا سوالات شرکت کنندگان در آزمون، نکاتی در مورد مطالعه برای آزمون و دیگر موارد وجود دارد.

 

ثبت نام آزمون سلپیپ

برای ثبت نام در آزمون سلپیپ کانادا باید به وب سایت این آزمون وارد شوید و اکانت بسازید و نوع آزمون جنرال یا ال اس خود را انتخاب نمایید. شهر محل امتحان و تاریخ آن را تایید کنید و با پرداخت هزینه می توانید ثبت نام آزمون سلپیپ را انجام دهید.

ثبت نام آزمون سلپیپ

 

نمونه سوالات سلپیپ

وبینارها و کارگاه های آموزشی رایگان پر از نمونه سوالات سلپیپ می باشد. جلسات هفتگی اطلاعات رایگان که یک متخصص برگزار می کند و شرکت‌کنندگان در آزمون به یک دیدگاه کلی از اجزای آزمون دست پیدا می کنند و همچنین یک جلسه پرسش و پاسخ ارائه داده می شود. وبینارها و کارگاه‌های آموزشی ضبط شده نیز در صفحه یوتیوب CELPIP موجود است. 
 

آزمون سلپیپ در ایران

همانطور که قبلا در سایت گنجی در مورد آزمون سلپیپ اعلام کردیم، سلپیپ در ایران همانند آیلتس دارای مراکز امتحان یا دوره های آموزشی نیست. ولی با استفاده از منابع خود سایت سلپیپ می توانید از ایران برای این آزمون آماده شوید. در ادامه نکات ان را در هر چهار مهارت توضیح می دهیم:
 

آزمون CELPIP بخش Speaking

بخش آمادگی برای Speaking بخش زنده ای است که با تعامل و صحبت کردن در این بخش می توانید مهارت خود را برای این آزمون تقویت کنید. در این جلسه به صورت آنلاین، پاسخ های شما ارزیابی می شود و می توانید پاسخ های آزمون های گذشته را هم بررسی کنید. این وبینارها ماهانه در دسترس همه است و جلسات قبلی وبینارها در کانال یوتیوب آرشیو شده. 
بخش Speaking به شما در مورد استانداردهای درست صحبت کردن، نمونه پاسخ ها با ارزیابی مربی و نمونه های زیادی سوال برای صحبت کردن را ارائه می دهد. 
هر جلسه این وبینار را یک مربی برگزار می کند و اطلاعاتی که شما دریافت می کنید بسیار دقیق و آپدیت شده هستند.
این یک وبینار لایو است یعنی می توانید در این وبینار با کارشناسان به صورت مستقیم صحبت کنید و هر سوالی را در مورد آزمون بپرسید. 
این وبینار برای سطح نمره 5 Speaking است که پاسخ های نمونه هم ارائه داده می شود. 

 

آزمون CELPIP بخش listening

بخش آمادگی برای  listening آزمون CELPIP در این جلسه بخش شنیداری شما تقویت می شود روشهایی را برای تقویت مهارت شنیداری شما ارائه می دهد و شما با بهترین روشها برای پاسخگویی به سوالات و مهارت های مفید گوش دادن برای تمرین آشنا می شوید. این جلسه برای شرکت کنندگان در همه سطوح زبان است.  
در این بخش یک مربی نمونه سوالات با تمرین را برای هر یک از شش بخش شنیداری ارائه می دهد، پیشنهادات برای مدیریت زمان، نکات لازم در مورد روز آزمون و راههایی برای ایجاد مهارت های شنیداری شما داده می شود. 
هر جلسه را یک متخصص آزمون CELPIP برگزار می کند و اطلاعاتی که شما دریافت می کنید بسیار دقیق و آپدیت شده هستند. 
این وبینهار به صورت لایو است یعنی می توانید با کارشناسان صحبت کنید و هر سوالی را در مورد آمادگی برای آزمون بپرسید. 
در بخش شنیداری آزمون سلپیپ نمونه سوالات این آزمون برای هر یک از شش بخش Listening به همراه پیشنهاداتی برای مدیریت زمان و آمادگی برای روز آزمون است. 

 

آزمون CELPIP بخش writing

در بخش آمادگی برای writing آزمون سلپیپ دواطلبان برای قسمت نوشتاری آزمون آماده می شوند و این بخش بیشتر بر روی اجزاء نگارشی آزمون CELPIP متمرکز است. 
این جلسه را یک متخصص آزمون سلپیپ برگزار می کند و اطلاعاتی که شما دریافت می کنید بسیار دقیق و آپدیت شده هستند. 
این وبینار زنده است و می توانید با کارشناسان تماس برقرار کنید و سوالاتی را در مورد آزمون بپرسید. 
این وبینار برای مهارت سطح 5و 9 است پس می توانید سطح آزمون مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

 

آزمون CELPIP بخش reading

در بخش آمادگی برای reading بر روی اجزای خواندن آزمون سلپیپ متمرکز است و روشهای پاسخ به سوالات و  مهارت های مفید خواندن برای تمرین را بدست می آورید. این جلسه برای شرکت کنندگان در تمام سطوح زبان است. 
در بخش آمادگی برای  Reading شما با روشهای پاسخگویی به سوالات و مهارت های خواندن آشنا می شوید. در این جلسه نمونه سوالات برای هر یک از چهار بخش خواندن به همراه روشهایی برای مدیریت زمان در آزمون و آمادگی برای روز آزمون داده می شود. 
هر ماه سلپیپ در یوتیوب لایو دارد که از طریق آن می توانید اطلاعاتی در مورد زندگی در کانادا  و نحوه آماده شدن برای آزمون را کسب کنید و با کارشناسان آزمون سلپیپ ارتباط برقرار کنید. 

ویزای دانش آموزی کانادا


آینده فرزند شما خوب خواهد بود اگر برای تحصیل آن از حالا برنامه ریزی کنید. دولت کانادا سالانه برای هر محصل بیش از 27هزار دلار هزینه پرداخت می کند که افراد مقیم کانادا، رایگان تحصیل کنند.  کانادا جزو ده کشور برتر تحصیل کرده هست، 90درصد افراد 25 تا 64 سال کانادایی تحصیل کرده اند لذا والدین برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا تلاش می کنند.


تحصیل در یک کشور سطح بالا در کانادا نیاز مند اخذ ویزا است. برای کسب ویزای دانش آموزی کانادا باید ابتدا از یک مدرسه پذیرش اخذ کرد، شهریه مدرسه را واریز و سپس برای ویزا اقدام کرد. در صورت قبولی برای والدین درخواست ویزا داد.
برای استادی پرمیت نیاز به وجود نام مدرسه در لیست DLI است که خوشبختانه تمام مدارس کانادا جزو این لیست می باشند.

 

مدارس کانادا چگونه است

کانادا بالاترین رتبه در جذب و پرورش نوجوانان تحصیل کرده در دنیا را دارد. این را مدیون سرمایه گذاری دولت کانادا روی سیستم آموزش خود و تحصیلات معلمین دارد، همه معلم ها در کانادا حداقل لیسانس و یک سال تحصیل مرتبط با آموزش دارند که هر 5 سال باید دانش خود را به روز کنند. اگر شما قصد فرستادن فرزندتان برای تحصیل در کانادا را دارید پس بهترین تصمیم را برای آینده وی در دانشگاه گرفته اید. هر استانی در کانادا سیستم آموزشی خود را دارد و با ایران که تمام مدارس زیر نظر دولت مرکزی است متفاوت است.
دبیرستان در کانادا از سال 9 تا 12 است (در کبک از سال 7 تا 11 و سپس دیپلم سژپ است) و بعد از ان برای کالج یا دانشگاه نوجوانان اقدام می کنند.
آیا می دانستید که کانادا سه نوع مدرسه دارد؟

  • مدارس دولتی کانادا
  • مدارس خصوصی کانادا
  • مدارس شبانه روزی کانادا

ویزای دانش آموزی کانادا

مدارس دولتی کانادا

تحصیل در این مدارس رایگان است. مدارس دولتی کانادا دارای بالاترین کیفیت به دلیل سرمایه گذاری دولت کانادا روی معلمین و تجهیزات مدارس دولتی می باشند. هم اکنون تعداد زیادی از مدارس دولتی کانادا، دانش آموزان ایرانی را قبول می کنند. این مدارس توسط هیئت مدیره منتخب استان مدیریت می شوند و معمولا دختر و پسرها در یک کلاس مشخول تحصیل اند. در کانادا 3419 مدرسه دولتی وجود دارد. برای ورود به این مدارس باید کارت اقامت کانادا را داشته باشید. 
فرزند شما میتواند امکان تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسه را انتخاب کند. همچنین امکان تحصیل در مدارس مذهبی یا فارسی زبان وجود دارد. مدارس کانادایی یونیفرم خاصی را ندارند. تحصیل برای تمام مقاطع رایگان می باشد.
خیلی از پدر مادر ها فرزندشان را برای زندگی با خانواده های کانادایی الاصل از ایران می فرستند تا بتواند راحت تر با زبان، فرهنگ و تجربیات آنها آشنا شوند.

 

بهترین مدارس دولتی کانادا عبارتند از:

Old Scona, Edmonton
Rundle College, Calgary
St Michael's Choir (Sr), Toronto
York House, Vancouver
Crofton House , Vancouver
killarney, Vancouver
Columbia International College, Ontario
Albert College, Ontario
Unionville, Unionville

 

مدارس خصوصی کانادا

مدارس خصوصی کانادا

دانش آموز ایرانی برای تحصیل در کانادا باید در مدارس خصوصی کانادا ثبت نام کند و شهریه آن را پرداخت نماید. شرایط و محیط و سرفصل های آموزشی با مدارس دولتی کانادا فرق ندارد. معمولا کلاسهای تحصیل به دلیل کمتر بودن شاگرد کوچکتر است و بعضی مدارس خصوصی کانادا دختر و پسر جداگانه تحصیل می کنند که حق انتخاب با والدین می باشد. در اینستاگرام گنجی لیست بهترین مدارس تورنتو کانادا و مونترال و ونکوور درج شده.

 

بهترین مدارس خصوصی کانادا

Appleby College - Oakville, ON Video
The Bishop Strachan School - Toronto, ON Video
Branksome Hall - Toronto, ON Video
Brentwood College School - Mill Bay, BC Video
Crescent School - Toronto, ON Video
Crestwood Preparatory College - Toronto, ON.
Crofton House School - Vancouver, BC.

1700واحد آموزشی یا مدرسه خصوصی در کانادا وجود دارد. طبق آمار کانادا، محصلین در مدارس خصوصی کانادا دارای رتبه علمی بالاتری نسبت به مدارس دولتی می باشند. 7.6% از دانش اموزان کانادایی در مدارس خصوصی مشغول به تحصیل می باشند که بیشتر آنها در ونکوور می باشد.
برای ورود به مدارس خصوصی کانادا دانش اموز باید در آزمون ورودی قبول شود. از معایب مدارس خصوصی کانادا به هزینه بیشتر و تعداد کمتر آنها می توان اشاره کرد.

 

مدارس شبانه روزی در کانادا

دبیرستان های خصوصی شامل مدارس شبانه روزی (با محل اسکان در محل)، مدارس بزرگسالان، مدارس بین المللی و مدارس ورزشی تخصصی و مدارس برای دانش آموزان با ناتوانی های یادگیری است. دانش اموزان خارجی یا کانادایی در این مدارس شرکت می کنند.
21 مدرسه شبانه روزی خوب در کانادا می باشد که ده هزار دانش آموز را پوشش می دهند. هزینه این مدارس با توجه به سه وعده غذا و اسکان و خواب بیشتر از هزینه های مدارس خصوصی کانادا است که در پایین به آن اشاره می کنیم. معمولا سنین 14 تا 16 سال بیشتر در این مدارس ثبت نام می کنند. والدین کانادا یی که طلاق گرفته اند، شغل شبانه روزی دارند یا فرد مریضی در خانه می باشد بیشتر از این مدارس استقبال می کنند تا دانش آموز تمرکز فکری بهتری روی درس داشته باشد.
از معایب مدارس شبانه روزی کانادا به دلتنگی فرزند و دوری از خانواده و داشتن تفکر سریعتر به بازگشت به خانه را اشاره نمود. داشتن موبایل در این مدارس با کنترل مواجه است.
از مزایای مدارس شبانه روزی در کانادا می توان به کنترل بیشتر روی تکالیف فرزندان، فعالیت های علمی و ورزشی بیشتر و امکان خودساختگی بیشتر فرزند نسبت به مدارس دولتی و خصوصی اشاره کرد.

 

بهترین مدارس شبانه روزی کانادا

Brentwood College School
Queen Margaret’s School
St. George’s School
St Margaret’s School
St Michaels University School
Shawnigan Lake School
Balmoral Hall School

بورسیه تحصیلی زیر 18 سال رایگان در کانادا

بورسیه تحصیلی زیر 18 سال رایگان در کانادا

بورسیه های تحصیلی متعددی برای دانش آموزان مدارس خصوصی در کانادا وجود دارد. البته مدارس متعددی بورس تحصیلی زیر 18سال رایگان در کانادا یا برای دبیرستان را ارائه می‌دهند، و دانش آموزان فهرستی از مدارس خصوصی با بورسیه را ارائه می‌دهند. اینها شامل مدارس شبانه روزی، مونته سوری، تیزهوشان، IB، AP و مدارس مذهبی(مانند مدارس مسیحی و اسلامی) است.

 

قوانین مدارس کانادا

طبق قانون مدارس کانادا، باید 10سال تحصیل کنید. کلیه کودکان بعد از 5 سالگی باید به مهدکودک و در 7سالگی مدرسه و تا 18سالگی به دبیرستان بروند. تحصیل در کانادا اجباری و رایگان است. والدین باید شرایط تحصیل فرزندان را رعایت کنند، کودکان می توانند با سرویس مدرسه یا توسط والدین به مدرسه بروند. پوشیدن لباس فرم مدارس کانادا ، تفکیک جنسیتی و نوع مدرسه خصوصی یا دولتی به انتخاب والدین بستگی دارد.
دولت کانادا هزینه زیادی برای بالا بردن کیفیت سیستم آموزشی می کند که در سطح آمریکا باشد. ساعت کار مدارس از 8 صبح الی 3 بعد از ظهر می باشد. در کریسمس، مارچ 2 هفته و در تابستان 2 ماه تعطیل اند.
ناهار در مدرسه ارائه نمی شود و دانش اموزان همراه خود می آورند.

 

هزینه مدارس کانادا

هزینه مدرسه در کانادا از مهدکودک تا آخر دبیرستان برای افراد مقیم رایگان است. اما مدارس خصوصی و شبانه روزی هزینه ای از 15هزار تا 50هزار دلار دریافت می کنند. البته هزینه تحصیل در کبک به فرانسه با سی اس کیو می تواند در شرایط خاص برای خارجی ها رایگان باشد.

 

هزینه مدرسه ابتدایی در کانادا

هزینه مدرسه در کانادا به عوامل زیادی مانند استان، نوع مدرسه و وضعیت ویزای متقاضی بستگی دارد.

  • هزینه مدرسه کانادا از 10 تا 20 هزار دلار سالانه
  • هزینه دبیرستان کانادا از 20تا 30 هزار دلار سالانه
  • هزینه مدارش شبانه روزی از 30 تا 50 هزار دلار سالانه
  • هزینه کلاس زبان از 4 تا 6 هزار دلار برای  12 هفته

به این هزینه ها سالانه 1.2 % افزایش تورم اضافه خواهد شد و در بعضی مدارس مبلغی برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی و غذا اضافه می گردد که حتما در وب سایت مدرسه این مبالغ را بخوانید.

ویزای دانش آموزی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا برای کودکان

اصولا کودکان برای تحصیل در دبستان کانادا نیاز به استادی پرمیت دارند مگر اینکه یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

  • -    یکی از والدین دارای کارت اقامت یا سیتی زن کانادا باشد
  • -    یکی از والدین دارای ویزای کار یا ویزای تحصیل باشد
  • -    دوره تحصیل کمتر از 6 ماه باشد
  • -    فرزند تنها در کانادا باشد(در این مورد توصیه می شود درخواست استادی پرمیت بدهید)

 

مراحل ویزای دانش آموزی کانادا

آقای گنجی در این چند مرحله به صورت خلاصه روند اخذ ویزای دانش آموزی کانادا را توضیح می دهند، در ابتدا باید سن فرزند را در نظر گرفت که در هر استان متفاوت است:
* استانهای آلبرتا، منیتوبا، انتاریو، پرنس ادوارد، کبک و ساسکاچوان زیر 18 سال
* استانهای بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفانلند، نورث وست، نوااسکوشیا، نانووات، یوکان زیر 19 سال

همانطور که اداره مهاجرت کانادا در وب سایت خود اعلام کرده، اگر فرزند شما زیر این سن است برای ویزای دانش آموزی کانادا می توان اقدام نمود، همچنین برای زیر 17 سال باید کاستودین یا قیم کانادایی (نه یکی از والدین) داشته باشد.

مراحل ویزای دانش آموزی کانادا

1- گاردین کانادا 

فردی که اقامت یا پاسپورت کانادا را دارد و شرایط اسکان و حمایت در زمان تحصیل را برای فرزند شما تامین می کند.
فرم کاستودین 2 صفحه دارد که صفحه اول را کاستودین در حضور وکیل در کانادا امضا و نوتارایز می کند و صفحه دوم را والدین در ایران امضا و در محضر برابر اصل می کنند. (این فرم را از بخش ویزای دانشجویی گنجی درخواست کنید)

 

2- استادی پرمیت

اگر دارای کارت اقامت کانادا یا سیتی زن یا دارای ویزای کار یا دانشجویی هستید نیاز ندارید. اما اگر فرزند با ویزای توریستی همراه شما یا به تنهایی در کانادا حضور دارد باید درخواست دهید.

مزایای استادی پرمیت کانادا
   -    می تواند به تحصیل خود ادامه دهد وقتی سن وی بالاتر از 18 رفت
   -    می تواند در دوره های کوآپ کانادا شرکت کند
   -    می تواند از بعضی مزایای اجتماعی استفاده کند(لیست آن در تلگرام گنجی درج شده)

 

3- اخذ پذیرش کانادا

باید از یک مدرسه یا دبیرستان پذیرش تهیه کنید و شهریه را پرداخت نمایید. (در صورت ریجکت ویزای تحصیلی کانادا این شهریه بازگشت داده می شود مگر اینکه مدرسه در قرارداد خلاف ان را گفته باشد)
نکته
اگر والدین ویزای کار یا دانشجویی داشته باشد برای دریافت استادی پرمیت نیازی به اخذ پذیرش نیست. 
همچنین نیازی نیست که فرم واکسن کرونا را داشته باشند.
برای استادی پرمیت حداقل 90 روز قبل از اتمام اعتبار ان اقدام کنید.

 

4- دفتر انگشت نگاری کانادا

اگر فرزند شما بیش از 14 سال سن دارد باید برای انگشت نگاری که اعتبار ان 10 ساله است اقدام کند و به دفتر انگشت نگاری کانادا در دبی، در آنکارا، در استانبول مراجعه کند. در صورتیکه برای ویزای توریستی اقدام کرده اید نیاز به انگشت نگاری مجدد ندارد. 

 

5- پیکاپ ویزای کانادا از استانبول

برای دریافت ویزای کانادا و درج استیکر ویزا روی پاسپورت جهت پیکاپ ویزای کانادا اقدام کنید.


ویزای همراه دانش آموزی کانادا

ویزای همراه کانادا 

آیا ویزای همراه دانش آموزی کانادا وجود دارد؟ خیر.
اصولا ما ویزا همراه نداریم و این اصطلاح به غلط رایج شده، منظور همان ویزای توریستی کانادا است که به یکی از والدین اعطا می شود برای اطلاع از شرایط دریافت ویزا جهت والد دوم به مقاله ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا مراجعه نمایید.

مدت زمان صدور ویزای دانش آموزی کانادا متغیر است و به کیفیت پرونده ارسال و سوابق ویزای قبلی متقاضی مرتبط است. سعی کنید در مواردی مثل تمکن مالی برای ویزای دانش اموزی در کانادا دقت کنید. برای تمکن نیاز به میزان شهریه مدرسه بعلاوه هزینه یکسال زندگی در کانادا طبق استان مورد تقاضا دقت کنید و حداقل 5 ماه پرینت بانکی داشته باشید تا از ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا رهایی یابید.

 

ویزای همراه دانش آموزی کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه دانش آموزی کانادا عبارتند از:

  • ویزای دانش آموزی فرزند
  • ترجمه رسمی شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات دانش آموز
  • تمکن مالی والدین برای نحوه پرداخت شهریه مدرسه
  • مدارک شغلی والدین (توضیح کامل در بخش اثبات شغل با ویزای سرمایه گذاری کبک ارائه شده)
  • بقیه موارد به نسبت هر فرد متفاوت است

 

اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند

اگر به سلامتی ویزای خود و فرزندتان را برای تحصیل در کانادا کسب کردید و می خواهید اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند را کسب کنید بدانید که راه طولانی و پر هزینه ای را انتخاب کرده اید. 
آقای گنجی-وکیل رسمی مهاجرت کانادا در ادامه سعی می کند مسیر را برای شما شفاف توضیح دهد. بعد از ورود به کانادا و مشغول به تحصیل شدن فرزند شما باید برای ویزای دانشجویی یا کاری کانادا اقدام کنید، اولین مرحله اخذ پذیرش و پرداخت شهریه و درخواست ویزا است اگر با ویزای شما موافقت شود می توانید بعد از تحصیل و سپس یکسال کار فول تایم برای یک برنامه مهاجرتی اقدام کنید. اگر از ابتدا جاب آفر کسب کنید که LMIA داشته باشد نیز با ایلتس شانس ارائه درخواست خواهید داشت اما این مسیر نیازمند اطلاع از 4 نکته را دارد:

  •    سن متقاضی (افراد بالای 40 سال ریسک دارد)
  •    سطح زبان والدین (با آیلتس کمتر از 6 شانسی نیست)
  •   سطح علمی والدین (برای ادامه تحصیل در کانادا)
  •    توانایی مالی والدین (با توجه به نرخ رو به افزایش ارز به منابع مالی توجه شود)

 

مدت زمان صدور ویزای دانش آموزی کانادا

زمان بررسی پرونده های مهاجرت به کانادا متغیر است و ویزای دانش آموزی کانادا نیز به محل ویزا آفیس و تعداد پرونده های موجود در سفارت کانادا بستگی دارد. اما ارائه کامل و با کیفیت پرونده، شما را از تاخیر دور می کند. اما اقدام شش ماه قبل از شروع مدرسه می تواند مناسب باشد.
زیرا زمان کافی برای اخذ پذیرش، درخواست ویزا، پیکاپ و تهیه بلیط و محل اسکان باید داشته باشید.

 

ریجکت شدن ویزای دانش آموزی کانادا

اصولا در 2 حالت کلی اگر پرونده ناقص یا بدون درنظر گرفتن مدرک مورد نیاز سفارت کانادا ارسال کنید دچار ریجکتی خواهید شد و آفیسر به عوامل زیر ایراد خواهد گرفت:

  • کسر تمکن مالی و توانایی پرداخت شهریه مدرسه
  • نداشتن سابقه سفر خوب مثل شینگن طی 2سال قبل
  • نداشتن هدف از سفر، تحصیل در مدرسه دلیل موجه نخواهد بود
  • عدم ارائه مدارک کافی مبنی بر بازگشت به ایران بعد از پایان تحصیل

 

رفع ریجکتی ویزای کانادا

اعتراض به ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد اما باید با دریافت نوت ابتدا مدارک قبلی و نظر آفیسر را روی پرونده ویزای دانش آموزی کانادا توسط وکیل بررسی و دلایل ریجکتی ویزای کانادا را بیابیم. سپس با ارائه ادله مناسب پرونده ریکانسیدریشن را ارسال کنیم. در پایین سایت بخش رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا را مطالعه کنید.

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا


سفر با پاسپورت دومینیکا بسیار راحت و فقط با خرید یک بلیط هواپیما خواهد بود. پاسپورت دومینیکا و اخذ اقامت دومینیکا به شما امکان سفر بدون ویزا به 145 کشور را می دهد، که کل اتحادیه اروپا را شامل می شود.

دومینیکا را روی نقشه در نزدیکی ایالت فلوریدا آمریکا، ونزوئلا، کوبا و دومینیکن در دریای کارائیب می توانید پیدا کنید. وقتی با پاسپورت دومینیکا وارد روسو می شوید، چند نمونه خوب از معماری هند غربی در روسو دومینیکا وجود دارد. آنهایی که بیش از همه برجسته می شوند سبک استعماری فرانسوی و فرم بومی هستند. بخشی از معماری فرانسه را می توان در امتداد خیابان پادشاه جورج پنجم یافت. در اطراف شهر نمونه‌های خوبی از معماری انگلیسی در خانه‌های شهری بزرگ و ساختمان‌های عمومی/دولتی را می توان دید.

سرفصل های مهم:

دومینیکا روی نقشه

دومینیکا در بین پنج کشور کارائیب که برنامه سرمایه گذاری دارند در رتبه اول می باشد. منطقه کارائیب، شامل دریای کارائیب، جزایر اطراف آن و کرانه‌های مجاور این دریا می‌شود. منطقه کارائیب، در جنوب شرقی آمریکای شمالی و در شمال آمریکای جنوبی قرار گرفته‌است.
دومینیکا و سنت کیس رتبه برتر برنامه های تابعیت از طریق سرمایه گذاری با توجه به سرعت و کم هزینه بودن را دارند. شما باید تفاوت های این برنامه ها را بدانید و مقایسه کنید که کدام برنامه با توجه به موقعیت کاری و خانوادگی برای شما مناسب است.
چندین دانشگاه عالی در این کشور وجود دارد دانشگاه هند غربی، دانشکده پزشکی دانشگاه ارس، مرکز تحقیقات و آموزش استوایی Archbold و دانشگاه پزشکی All Saints. دومینیکا عضور سازمان ملل متحد، صندوق بین امللی پول، CARICOM، کشورهای مشترک المنافع و عضو بانک توسعه کارائیب است.

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

موسسه مهاجرتی گنجی با نرخی کمتر از دیگر موسسات امکان اخذ پاسپورت دومینیکا را برای متقاضیان مجرد و متاهل با فرزندان زیر30 سال و والدین متقاضی و همسر وی و حتی برادر و خواهر را در سال 2022 دارد. توجه کنید که پاسپورت دومینیکا مادام العمر می باشد و شما از ابتدا شهروندی دومینیکا را کسب می کند و هر 10 سال یکبار توسط موسسه گنجی به راحتی پاسپورت دومینیکا قابل تمدید  است.

کشور دومینیکا در ایران سفارت خانه ندارد و کلیه کارهای اقامتی برای دریافت پاسپورت دومینیکا و اخذ شهروندی و ویزا دومینیکا توسط نمایندگان و موسسه گنجی انجام می گیرد.

 

پاسپورت دومینیکا 2023

با روش های بالا مانند دونیشن یا خرید ملک در دومینیکا می توانید اقامت Dominica که در جنوب ایالات متحده واقع شده است را در مدت 3 تا 6 ماه بدون مصاحبه و ارائه مدارک تجربه کاری یا ... دریافت کنید و با دریافت پاسپورت این کشور برای خود و فرزندان زیر 30سال ، بدون محدودیت به 145کشور دنیا از جمله: اروپا، انگلیس، اتحادیه اروپا، هنگ کنگ و ... مسافرت کنید.
پاسپورت دومینیکا در سال 2023 می توان دریافت کرد که این پاسپورت مادام العمر بوده و مزایای آن به تمام اعضا خانواده تعلق می گیرد. زبان رسمی آن انگلیسی است و به فرزندان تا 30سال، فرزندان برادر و خواهر زیر 18سال و والدین بالای 55 سال اعطا می شود.
طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت، برنامه پاسپورت دومینیکا از آسان ترین و کم هزینه ترین برنامه های شهروندی است اما مشروط به اینکه سابقه کیفری و مالی نداشته باشید.
وکیل در برنامه پاسپورت دومینیکا به متقاضی کمک می کند تا فرم درخواست را تکمیل کنند و همه مدارک لازم را ترجمه و مهیا کنند و همه مکاتبه ها را با دولت دومینیکا انجام می دهند. شما فقط از طریق وکیل می توانید برای برنامه سرمایه گذاری دومینیکا اقدام کنید. وکلا دارای مجوز هستند که بیشتر آنها در کانادا، آمریکا یا اروپا تحصیل کرده اند. وکیل برای انجام انگشت نگاری، عدم سوءپیشینه و ترجمه مدارک خدمات کاملی را ارائه می دهد.

 

تجربه سفر با پاسپورت دومینیکا

بسیاری از موکلین موسسه مهاجرتی گنجی بعد از اخذ پاسپورت برای خود و همسر و فرزندان تا 30 سال، سوال می پرسند که سفر به دومینیکا چگونه است؟ 
سفر به دومینکا و هزینه ها در کشور دومینیکا ارزان است، زیرا دلار دومینیکا یک سوم دلار آمریکا ارزش دارد. مسافران بین المللی از اروپا و آمریکا از طریق بخشهای حمل و نقل در آنتیگوانا، باربادو،سنت مارتن، پورتوریکو، گوادلوپ و مارتینیک وارد دومینیکا می شوند. فرودگاه اصلی و بزرگ دومینیکا Melville Hall  است که یک ترمینال بزرگ دارد. فرودگاه Canefield فقط خدمات پیک و چارترهای خصوصی را دارد. 

یکی از روشها برای سفر از ایران به دومینیکا به صورت هوایی می باشد که 25 ساعت زمان می برد:

  • تهران-فرانکفورت آلمان (زمان سفر 6 ساعت)
  • فرانکفورت آلمان-باربادوس(زمان سفر 18 ساعت)
  • باربادوس-دومینیکا(زمان سفر 1 ساعت)


*باربادوس کشوری در شمالشرق ونزوئلا می باشد.
 
برای سفر به دومینیکا باید تست منفی پی سی آر طی 72 ساعت گذشته را داشته باشید. دومینیکا مرکز تفریحات آبی و سرگرمی های ورزشی و طبیعت گردی است. سواحل شنی دریای کارائیب(فیلم دزدان دریایی کارائیب اینجا بازی شده) و چشمه های آبگرم و جنگل های انبوه در کنار مردمی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند سفر را برای شما خوش ایند می کنند.
 

کشورهای مجاز با پاسپورت دومینیکا

آیا می دانید که کشورهایی زیادی وجود دارند که بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا می توانید سفر کنید.
اعتبار پاسپورت دومینیکا طی 20 سال گذشته بسیار بالا رفته؛ ژاپن، روسیه، قطر و چین سال گذشته به لیست کشورها اضافه شده اند و سال آینده صحبت برای اضافه شدن کانادا، استرالیا و امارات اضافه خواهند شد و از 45 کشور به 145 کشور بدون ویزا ارتقا داشته است که بعضی موارد را در ادامه ذکر می کنیم، در سال 2022 رتبه این پاسپورت 33 در دنیا بوده:
اروپا:
انگلیس- آلمان -اتریش –بلژیک -بلغارستان -کرواسی -قبرس -جمهوری چک -دانمارک-استونی -فنلاند -فرانسه  -یونان -مجارستان -ایسلند -ایرلند-ایتالیا -لتونی -لیختن اشتاین -لیتوانی -لوکزامبورگ -مالت -موناکو -مونته نگرو -هلند -نروژ -لهستان -پرتغال -رومانی -سان مارینو -اسلواکی-اسلوونی -اسپانیا -سوئد -سوئیس -ترکیه-واتیکان-آندورا-بلاروس-بوسنی و هرزگوین-روسیه-صربستان-اوکراین
آسیا:
چین - کره جنوبی- هند- قطر - مالدیو -ارمنستان -بنگلادش -کامبوج -هنگ کنگ -اندونزی -ایران -اردن -لائوس -مالزی -نپال -فیلیپین -سنگاپور -سری لانکا، ژاپن
آفریقا:
مصر -گامبیا -گینه بیسائو -کنیا-لسوتو -ماداگاسکار -مالاوی -موریتانی -موریس -موزامبیک -سیشل -سومالی -سوازیلند -تانزانیا -اوگاندا -زامبیا –لسوتو –ماداگاسکار -بوتسوانا -کیپ ورد -کومور -جیبوتی –مالاوی –موریتانی –موریس –موزامبیک –سیشل –سومالی –سوازیلند –تانزانیا –اوگاندا –زامبیا
آمریکا:
برزیل –آرژانتین-کلمبیا –مکزیک-کاستاریکا -کوبا -آنتیگوا و باربودا – باهاما -باربادوس -بلیز -بولیوی -اکوادور -گرانادا -گایانا -هائیتی -جامائیکا -نیکاراگوئه -پاناما-پرو -سنت کیتس و نویس -سنت لوسیا -سنت وینسنت و گرنادین -سورینام -ترینیداد و توباگو –ونزوئلا-شیلی

 

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

 

سفر به کانادا با پاسپورت دومینیکا

برنامه شهروندی دومینیکا در سال 1993 ایجاد شد و به صورت قانونی به همه افراد و خانواده ها در کل جهان شهروندی و پاسپورت دوم را در مدت 4 تا 6 ماه بدون اینکه از دومینیکا بازدید کنید می دهد. جزایر کارائیب شهرت بسیار زیادی دارد و با پاسپورت دومینیکا می توانید بدون ویزا به 145 کشور در کل جهان از جمله اتحادیه اروپا، سویس، انگلیس، سنگاپور، روسیه، برزیل و هنگ کنگ و ... سفر کنید. پاسپورت دائم کشور دومینیکا و اخذ شهروندی دائم به صورت قانونی تابعیت دوم را به افراد می دهد یعنی افراد برای داشتن تابعیت این کشور نیازی نیست که تابعیت قبلی خود را لغو کنند.
با پاسپورت دومینیکا نیاز به اخذ ویزای کانادا برای ورود خواهید داشت که آقای گنجی وکیل رسمی مهاجرت کانادا در حال حاضر برای موکلین خود، این خدمات را رایگان و به صورت 10 ساله انجام می دهد، لذا برای استفاده از این تخفیف سریعتر با ما تماس بگیرید تا از مراحل و شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا مطلع شوید.

 

اقامت انگلیس با پاسپورت دومینیکا

کشور دومینیکا با جمعیت 72هزار نفری در جنوب آمریکا و متسعمره قدیم انگلیس بوده. اقتصاد آن بر پایه کشاورزی، توریست و خدمات بندری است. 87درصد جمعیت آن از نژاد آفریقا و 1.3 درصد از فرانسه و انگلیس هستند. 0.5درصد از آسیا، ایران، سوریه، لبنان و ... می باشند.
از نظر امنیت بسیار عالی می باشد. برای زندگی و تحصیل بسیار عالی و جزو رده های لوکس دنیا می باشد. دین اغلب مردم مسیحی است. آب آشامیدنی طبق تحقیق سال 2016 Dowasco جزو با کیفیت ترین آب ها می باشد. دارای ساحل گرم و عالی است. هزینه ساخت ویلا در دومینیکا تقریبا برابر 875دلار برای هرمترمربع است.
اصولا با ویزای شینگن نمی توان وارد انگلیس و ایرلند شد و باید درخواست جدا داد اما شما با پاس دومینیکا بدون ویزا وارد انگلیس می شوید و تا 180 روز می توانید حضور داشته باشید. دیگر افراد که پاس دومینیکا ندارند باید مدارک متعددی مبنی بر سوابق شغلی، اثبات بازگشت به کشور خود، تمکن مالی عالی، سابقه سفر خوب و ... را نشان دهند و در صف ویزا مدت ها منتظر بمانند. مثلا اقامت انگلیس با سرمایه گذاری Tier 1 حدود 2میلیون پوند نیاز دارد. با پاسپورت دومینیکا می توان برای اقامت انگلیس با ویزای کار بعد از ورود به راحتی اقدام کرد، زیرا مجور ورود دارید و به راحتی می توانید برای کار و تحصیل طی 6 ماه جستجو کنید.

 

اقامت آمریکا با پاسپورت دومینیکا

شما حق زندگی، کار و تحصیل در دومینیکا را دارید. افرادی که پاسپورت دومینیکا را دارند بدون ویزا به 145 کشور می توانند سفر کنند که شامل کل اتحادیه اروپا، انگلیس، کره جنوبی و ... اما برای ورود به آمریکا و کانادا باید ویزا بگیرند. البته برای کانادا می توانید از خدمات رایگان سازمان مهاجرتی گنجی برای دریافت ویزای 10 ساله کانادا استفاده نمایید. مثلا با پاسپورت دومینیکا می توان بدون ویزا وارد انگلیس شد و 180 روز اقامت داشت. همچنین میتوانید بدون نیاز به ویزا به کلیه کشورهای اروپایی(حوزه شینگن) سفر کنید.
 دارندگان پاسپورت دومینیکا به راحتی با درخواست ویزای B1/B2 می توانند  ویزای آمریکا را درخواست دهند. در درخواست برای این ویزا، دارنده پاس دومینیکا باید در مورد دلیل سفر که شامل توریستی، تجاری، مشکل پزشکی است توضیح دهد.
مدارک اولیه شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت
  • دوقطعه عکس
  • ایمیل آدرس 
  • تکمیل فرم DS-160


در صورت قبولی متقاضی می تواند ویزای 10 ساله آمریکا را روی پاسپورت دومینیکا کسب کند.
 

سفر به استرالیا با پاسپورت دومینیکا

گذرنامه های دومینیکا تا 10 سال اعتبار دارد. گذرنامه برای کودکان زیر 16 سال، 5 سال اعتبار دارد. زیرا عکس این کودکان مدام در حال تغییر است. در زمان انقضا پاسپورت دومینیکا می توانید برای دفعات متعدد و بصورت مادام العمر جهت تمدید اقدام کنید. این خدمات توسط سازمان مهاجرتی گنجی انجام می گیرد.
برای سفر به استرالیا با پاسپورت دومینیکا نیاز به ویزا دارید که به راحتی و به صورت انلاین با تکمیل فرم E600 می توان اقدام کرد. سفارت استرالیا بین 3 تا 12 ماه به متقاضی ویزا می دهد که مدت زمان بررسی پرونده فقط 37روز خواهد بود.
با پاسپورت دومینیکا جهت سفر به استرالیا باید دلایلی مثل دیدار دوست و فامیل یا گذراندن تعطیلات را عنوان کرد، که ویزای توریستی تفریحی یا تجاری یا کثیر السفر به متقاضی روی پاس دومینیکا اعطا می شود. ضمیمه کردن مدارک تست واکسن کرونا نیز الزامی می باشد.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

سوالات متداول برای سفر با پاسپورت دومینیکا

1- چگونه گذرنامه دومینیکا خود را بعد از انقضاء تمدید کنم؟
پاسپورت های منقضی شده را می توان در اداره گذرنامه و مهاجرت دومینیکا یا از طریق هر کنسولگری دومینیکا  و توسط وکیل تان بدون نیاز به سفر به دومینیکا و با پرداخت هزینه ها، تمدید کرد. 
 
2- چگونه مطمئن باشم که بعد از انقضای گذرنامه دوباره می توانم آن را تمدید کنم؟
براساس قوانین دومینیکا و به عنوان شهروند دومینیکا شما می توانید همیشه گذرنامه داشته باشید. لذا برای تمدید پاسپورت دومینیکا Dominica نگران نباشید و همیشه پاسپورت دومینیکا خود را به صورت 10 ساله خواهید داشت. 
 
3- اگر برای سفر به کانادا، آمریکا و استرالیا بخواهم اقدام کنم، می توان برای همسر و فرزندم هم اقدام کنم؟
بله. با پاسپورت دومینیکا می توانید برای تمام اعضا خانواده درخواست ویزا بدهید که کانادا را ما رایگان برای شما انجام خواهیم داد.


برای دریافت جزئیات بیشتر با دفتر تلفن دفتر تهران و کانادا یا واتس اپ هماهنگ کنید.

مهاجرت به کانادا برای افغانها

شرایط سخت زندگی در افغانستان وایجاد طالبان در این سرزمین، باعث شده خیلی از مردم این کشور برای شرایط زندگی ایده آل و داشتن امنیت بالا به کشورهای 

دیگر از جمله کانادا ،آمریکا و اروپا مهاجرت کنند. مهاجرت به کانادا برای اتباع افغانی میتوان مفید واقع شود زیرا مردم این کشور یبشتر دنبال امنیت،بهداشت بهتر،درآمد مکفی وتحصیل فرزندان خود می باشند.

 

فرم ثبت نام مهاجرت به کانادا برای افغانها

وزیر مهاجرت کانادا،مارکو مندیچینو جدیدا اعلام کرده که:اعطای اقامت و حق و حقوق به مردم افغانستان، نشان دهنده قدرت کانادا است. از انجا که روز به روز بر تعداد این مهاجران افزوده می شود، ما تلاش خودرا برای کمک به حدوده 25هزار مهاجر افغانی دوچندان کرده ایم تا بتوانند در کشور ما به امنیت وزندگی مناسب برسند. برای دریافت فرم ثبت نام مهاجرت به کانادا برای افغان ها باید در ایسنتاگرام یا فیس بوک موسسه گنجی زومه خود را ارسال کنید.

 

مهاجرت به کانادا از افغانستان

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد که برای درخواست ویزای حمایت خانوادگی، شهروندان یا افراد مقیم کانادا که به دنبال آوردن عزیزان خود از افغانستان هستند، در اولویت هستند.
همچنین افغان ها با تخصص می توانند از روش اکسپرس یا نیروی متخصص اقدام کنند که اپلیکیشن گنجی را در اپ استور دانلود کنید.
 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

مهاجرت افغان ها به کانادا چگونه انجام می شود؟

در صورت پذیرش شرایط مهاجران از سوی اداره مهاجرت کشور کانادا، مجوز ورود آن ها به کانادا صادر می شود. از آن جایی که سفارت کانادا در کشور افغانستان خدمات کنسولی به شهروندان ارائه نمی دهد، افغان ها به ناچار از طریق کشورهای همسایه برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند

 

فرم ثبت نام مهاجرت به کانادا

فرم مهاجرت به کانادا برای افغانها در سایت اداره مهاجرت کانادا درج شده . در اکتبر سال ۲۰۲۰،اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد که درطی ۳ سال آینده، ۲/۱ میلیون مهاجر جدید می‌پذیرد. مارکو مندیچینو، وزیر مهاجرت گفت دولت در نظر دارد برای کمک به بهبود اقتصاد آسیب ‌دیده از شیوع کرونا و جبران کمبود نیروی کار، در سه سال آینده، بیشتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر جدید را پذیرا باشد.لذا شرایط اخذ ویزا برای افغان ها می تواند بهتر شود مخصوصا اگر تحصیلات دانشگاهی و دانش بان انگلیسی داشته باشند.

 

چه کسی می تواند برای مهاجرت افغان ها در کانادا درخواست دهد

 سایت مهاجرت به کانادا برای افغانها اینطور اعلام کرده که شما تبعه کشور افغانستان با دارا بودن شرایط زیر، ممکن است واجد شرایط برنامه مهاجرت افغان ها به کانادا باشید.
در صورت داشتن رابطه قانونی با دولت کانادا در موارد زیر می توانید از مسیر مهاجرت کانادا استفاده کنید:
  • افراد با شغل مترجم که با سفارت کانادا قبلا کار نموده اند 
  • دیگر کارکنان محلی که برای دولت کانادا در افغانستان الان یا قبلا کار کرده اند.

شما و اعضای خانواده تان امکان اقدام دارید مگر اینکه  بعد از 22 جولای 2021 (تاریخی که برنامه مهاجرت افغان ها شروع شد) در افغانستان بوده باشید، سپس کل خانواده برای برنامه اقامت افغان ها در کانادا قابل قبول هستید.
به دلیل کمبود نیروی کار در کانادا این کشور در صدد گرفتن مهاجران زیادی در سال برآمده است. بنابراین هر ساله چندین هزار افغان از کشور خود یا کشورهای دیگر مانند ایران و ترکیه از راه های مختلف برای رفتن به کانادا اقدام می نمایند. 

 

شرایط مهاجرت به کانادا برای افغان ها

بیش از از 81 برنامه در چندین عنوان  و زیر مجموعه برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. هر برنامه، دسته و زیرمجموعه، الزامات منحصر به فرد خود را دارد که باید قبل از اینکه به فکر استفاده از آن باشید، آنها را مهیا کنید.
  • 1-مهاجرت افغان ها به کانادا از طریق برنامه نیروی متخصص
  • 2-مهاجرت افغانها از طریق برنامه های استانی
  • 3-مهاجرت از طریق دریافت ویزای تحصیلی

بر اساس آمار اداره مهاجرت، کشور افغانستان جزو ۱۰ کشوری است که شهروندان آن بیشترین تقاضا برای اقامت در کشور کانادا را دارند. سفارت کانادا در کشور افغانستان درحال فعالیت است، اما عدم ارائه خدمات کنسولی در این سفارت، موجب شده که افغان ها برای مهاجرت به کشور کانادا، از طریق سفارت کانادا در کشورهای همسایه مثل ترکیه اقدام کنند

 

راه های مهاجرت افغان های ایران به کانادا  

•    مهاجرت تحصیلی
•    مهاجرت کاری
•    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و راه اندازی یک استارت اپ
•    مهاجرت از طریق پناهندگی
•    مهاجرت از طریق روابط خویشاوندی
•    مهاجرت از طریق برنامه نیروی متخصص استانی وفدرال
•    مهاجرت از طریق برنامه PNP  یا برنامه نامزدهای استانی

ArriveCan را آنلاین تکمیل کنید و در صف منتظر نمایند


مسافرین و تازه واردین به کانادا از این پس می توانند اظهارنامه گمرکی و مهاجرتی خود را قبل از سفر انجام داده و در وقت خود در مرز صرفه جویی کنند

 

فرم ورود به فرودگاه کانادا

برای مدرن کردن و تسریع تجربه سفر، CBSA  اکنون به مسافران این امکان را می دهد که اظهارنامه گمرکی و مهاجرت خود را تا 72 ساعت قبل از ورود به کانادا از طریق ArriveCAN ارسال کنند. ویژگی اختیاری Advance CBSA Declaration در حال حاضر برای مسافران بین‌المللی که به فرودگاه‌های بین‌المللی پیرسون، مونترال-ترودو و ونکوور می‌رسند در دسترس است.

با ارسال اطلاعات گمرکی و مهاجرتی خود از قبل، مسافران زمان کمتری را در کیوسک های بازرسی اولیه (PIK) یا eGates زمانی که به فرودگاه می رسند می گذرانند و در نتیجه صف های کوتاه تری در سالن های ورودی ایجاد می شود.

آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) دائماً در حال بررسی راه‌های نوآورانه برای ارائه تجربه بهتر و سریع‌تر برای مسافران بدون به خطر انداختن ایمنی و امنیت مرزهای کانادا است.

 

راهنمای فرم arrivecan

برای مدرن کردن و تسریع تجربه سفر، CBSA اکنون به مسافران این امکان را می دهد که اظهارنامه گمرکی و مهاجرت خود را تا 72 ساعت قبل از ورود به کانادا از طریق ArriveCAN ارسال کنند. ویژگی اختیاری Advance CBSA Declaration در حال حاضر برای مسافران بین‌المللی که به فرودگاه‌های بین‌المللی پیرسون، مونترال-ترودو و ونکوور می‌رسند در دسترس است.

در ماه‌های آینده، این ویژگی اختیاری برای مسافرانی که به فرودگاه‌های بین‌المللی وینیپگ، هالیفاکس، کلگری، ادمونتون، بیلی بیشاپ تورنتو سیتی، اتاوا و کبک سیتی می‌رسند نیز در دسترس خواهد بود.

با ارسال اطلاعات گمرکی و مهاجرتی خود از قبل، مسافران زمان کمتری را در کیوسک های بازرسی اولیه (PIK) یا eGates زمانی که به فرودگاه می رسند می گذرانند و در نتیجه صف های کوتاه تری در سالن های ورودی ایجاد می شود.

 

دانلود arrivecan

داده‌های اولیه استفاده از فرودگاه‌های تورنتو پیرسون و ونکوور نشان می‌دهد که استفاده از اعلامیه اختیاری CBSA، مدت زمانی را که یک مسافر در یک کیوسک می‌گذراند، تقریباً به یک سوم کاهش می‌دهد. با وجود هزاران مسافری که هر روز به فرودگاه‌های ونکوور، تورنتو و مونترال می‌رسند، استفاده از اعلامیه اختیاری CBSA می‌تواند ساعت‌ها را در زمان انتظار صرفه‌جویی کند. برای دانلود اپلیکیشن به لینک پاراگراف بالا مراجعه کنید.

بیانیه CBSA بخشی از ابتکار نوسازی مسافران است که در سال های آینده ارائه می شود. نوسازی تجربه سفر شامل معرفی فناوری ها و ابزارهای دیجیتال هم برای مسافران و هم برای افسران خدمات مرزی است. این ابزارها پردازش مرزی بدون لمس و سریع‌تر را تشویق می‌کنند، نقاط انتقال احتمالی بیماری را کاهش می‌دهند و به تضمین امنیت طولانی‌مدت، امنیت و یکپارچگی مرزهای کانادا کمک می‌کنند.

مهاجرت کاری به کانادا سال 2022


مهاجرت کاری به کانادا و اطلاع از شرایط سنی اخذ ویزای کار کانادا از سوالات مهم متقاضیان به کانادا می باشد که می تواند متقاضی را به رویای شیرین کار و زندگی و تحصیل در کانادا برساند.

 

مهاجرت کاری به کانادا بدون مدرک زبان

اگر دانش زبان اولیه را داشته باشید با ویزای تحصیلی می توانید در کانادا مشغول به تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی اقامت کانادا را کسب کنید. بدون مدرک زبان شانس پذیرش کمتر است ولی با داشتن ایلتس 6 یا تافل 100 یا دولینگو 125 شانس ویزا بسیار بالا خواهد بود. زمانی که شما می خواهید در کانادا تحصیل کنید باید بدانید برای کدام رشته مشاغل بهتری وجود دارد. ما در اینجا مشاغل مورد تقاضا در کانادا را بیان می کنیم:
  • پرستار
  • فروشنده
  • فیزیوتراپ
  • دارو ساز
  • حسابدار
  • مدیر پروژه
  • مهندس نفت 
  • مدیر منابع انسانی
  • توسعه دهنده وبسایت
  • مدیر توسعه کسب و کار
  • استاد دانشگاه یا معلم مدرسه
 

مهاجرت از طریق کار به کانادا

هر استان برنامه مهاجرت استانی دارد که از طریق آن دانشجویان بین المللی می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP هر ماه قرعه کشی هایی را انجام می دهد که کد ناک های خاصی را اعلام می کنند یعنی مشاغل خاصی را می پذیرند. در تلگرام موسسه گنجی امتیاز قبولی هر استان اعلام می شود.

 

مدارک ویزای تحصیلی کانادا

اگر برای مقطع دبیرستان اقدام می کنید دانش زبان اولیه و تمکن مالی لازم است. برای مقطع لیسانس باید ایلتس اکادمیک 6 و تمکن مالی و معدل خوب داشته باشید.
دارا بودن ترجمه ریز نمرات مقطع قبلی و اصل انها بعلاوه رزومه و انگیزه نامه شانس ویزای تحصیلی کانادا را بالا می برد.

 

مشاغل مورد نیاز استان آلبرتا برای دانشجویان بین المللی

برنامه کارآفرینی دانشجویان بین المللی: فارغ التحصیلان بین المللی موسسات تحصیلات تکمیلی آلبرتا می توانند برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای هر مقطع متفاوت می باشد. اما تا 30 سال شانس خوبی خواهید داشت.

 

استارتاپ آلبرتا

برنامه ویزای استارت آپ کانادا برای فارغ التحصیلان خارجی: فارغ التحصیلان خارجی می توانند از خارج از کانادا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 
  • کد ناک 0621؛ مدیران خرده فروشی و عمده فروشی
  • کد ناک2171؛ تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی
  • کد ناک 6211؛ ناظران خرده فروشی
  • کد ناک 7321؛ تکنسین خدمات خودرو، مکانیک کامیون واتوبوس و تعمیر کار
  • کد ناک7271؛ نجار
  • کد ناک 2174؛ برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه ها
  • کد ناک 3233؛ پرستاران
  • کد ناک 3112؛ پزشکان عمومی و پزشکان خانواده

 

مشاغل مورد نیاز در بریتیش کلمبیا برای دانشجویان بین المللی

برنامه اقامت بریتیش کلمبیا بعد از فارغ التحصیلی: از طریق برنامه مهاجرت براساس مهارت برای فارغ التحصیلان بین المللی بریتیش کلمبیا دانشجویان می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. 
  • کد ناک 3012؛ پرستاران بخش اعصاب و روان
  • کد ناک 4032؛ معلمان دبستان و مهدکودک
  • کد ناک 1111؛ حسابرسان مالی و حسابداران
  • کد ناک 4031؛ معلمان دبیرستان
  • کد ناک 2171؛ تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی
  • کد ناک 2174؛ برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه ها
  • کد ناک 1114؛ مدیران مالی
  • کد ناک 4112؛ وکلا و دفاتر اسناد رسمی 
  • کد ناک 0213؛ مدیر پروژه کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی

 

مشاغل مورد نیاز مانیتوبا برای دانشجویان بین المللی

برنامه خود اشتغالی: این برنامه یک مسیر سریع برای دانشجویان بعد از دوره متوسطه است که فارغ التحصیل می شوند و شغلی رابرای طولانی مدت در منیتوبا پیدا می کنند. 
برنامه کارآموزی فارغ التحصیلان: از طریق این برنامه فارغ التحصیلان بین المللی کارشناسی ارشد و دکترا که دوره کارآموزی را گذرانده اند می توانند بدون پیشنهاد شغلی برای برنامه مهاجرت استانی منیتوبا اقدام کنند.
برنامه آزمایشی کارآفرینی دانشجویان بین المللی: از طریق این برنامه دانشجویان بین المللی که در منیتوبا فارغ التحصیل شده اند می توانند به جای اشتغال، کارآفرین باشند. 
صدها شغل مورد تقاضا در منیتوبا وجود دارد ما اینجا چند نمونه را توضیح می دهیم:
  • کد ناک0111؛ مدیران مالی
  • کد ناک 0112؛ مدیران منابع انسانی
  • کد ناک 0114؛ مدیران بیمه، املاک و کارگزار مالی
  • کد ناک 0122؛ بانکداری، اعتبار و دیگر مدیران سرمایه گذاری
  • کد ناک 0124؛ مدیر تبلیغات، بازار یابی و روابط عمومی
  • کد ناک1111؛ حسابرسان مالی و حسابداران
  • کد ناک 0311؛ مدیران در بخش مراقبت های بهداشتی
  • کد ناک 3131؛ داروسازان
  • کد ناک 4112؛ وکلا و دفاتر اسناد رسمی 
  • کد ناک 4152؛ مددکاران اجتماعی

 

مشاغل مورد نیاز نوا اسکوشیا برای دانشجویان بین المللی

برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان بین المللی: برنامه کارآفرینی فارغ التحصیلان بین المللی برای دانشجویانی است که از دانشگاه یا کالج در نواسکوشیا فارغ التحصیل شده و صاحب کسب و کار در این استان هستند. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

لیست مشاغل مورد نیاز استان انتاریو برای دانشجویان بین المللی

پیشنهاد شغلی کارفرمای انتاریو برای دانشجویان بین المللی: از طریق برنامه مهاجرت استانی انتاریو دانشجویانی که پیشنهاد شغلی در یک شغل ماهر در سطح مهارت O یا A یا B را دارند می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. 
مشاغل ماهر در سطح مهارت 0 یا A یا B برای دانشجویان بین المللی جزء مشاغل مورد تقاضا هستند شامل:
  • کد ناک01111؛ مدیران مالی
  • کد ناک0112؛ مدیران منابع انسانی
  • کد ناک 1243؛ دستیار پزشکی
  • کد ناک 2131؛ مهندس عمران
  • کد ناک 2132؛ مهندس مکانیک
  • کد ناک 2281؛ تکنسین های شبکه های کامپیوتری
  • کد ناک3113؛ دندانپزشکان
  • کد ناک 3122؛ طب مفصلی و ماساژ و درمان
  • کد ناک 3211؛ تکنسین های آزمایشگاه پزشکی
  • کد ناک 5123؛ خبرنگاران

 

مشاغل مورد تقاضا در جزیره پرنس ادوارد برای دانشجویان بین المللی

برنامه فارغ التحصیلان بین المللی جزیره پرنس ادوارد: برنامه فارغ التحصیلان بین المللی کارفرما به کارفرمایان اجازه می دهد که نیروی کار مورد نیاز بازار کار محلی را استخدام کنند. 
  • کد ناک 2146؛ مهندسین هوافضا
  • کد ناک 2211؛ مهندسین شیمی
  • کد ناک 2232؛ بازرسان هوافضا
  • کد ناک 3111؛ پزشک هوا فضا
  • کد ناک 3112؛ پزشک عمومی و خانواده
  • کد ناک 3012؛ پرستاران
  • کد ناک 3141؛ آسیب شناس گفتار و زبان
  • کد ناک 4011؛ اساتید دانشگاه 
  • کد ناک 4152؛ مددکاران اجتماعی
  • کد ناک 7201؛ ماشین سازان
  • کد ناک 7237؛ جوشکار
  • کد ناک 7252؛ تکنسین لوله واتصالات
  • کد ناک 7312؛ مکانیک

 

لیست جدید مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان برای دانشجویان بین المللی

برنامه دانشجویان بین المللی ساسکاچوان: این برنامه برای دانشجویانی است که از یک موسسه آموزشی کانادا فارغ التحصیل شده اند و حداقل 6 ماه تجربه کار در ساسکاچوان را دارند. 
همه مشاغل ماهر در سطح مهارت 0، A یا B جزء مشاغل مورد تقاضا برای دانشجویان هستند چند نمونه از این مشاغل شامل:
  • کد ناک 01111؛ مدیران مالی
  • کد ناک 0112؛ مدیران منابع انسانی
  • کد ناک 1243؛ دستیاران اجرایی پزشکی
  • کد ناک 2131؛ مهندس عمران
  • کد ناک 2132؛ مهندس مکانیک
  • کد ناک 2281؛ تکنسین های شبکه های کامپیوتری
  • کد ناک 3113؛ دندانپزشکان
  • کد ناک 3122؛ طب مفصلی و ماساژ و درمان
  • کد ناک3111؛ تکنسین های آزمایشگاههای پزشکی
  • کد ناک 5123؛ خبرنگاران

هزینه تولد فرزند در کانادا


هزینه زایمان و تولد بچه در کانادا برای شما مادر و پدری که با ویزای توریستی قصد اخذ اقامت از طریق تولد فرزند و کسب پاسپورت کانادا را دارید مهم است.

 

تولد فرزند در کانادا

فرزند شما که دارای پاسپورت ایرانی هستید می تواند علاوه بر دریافت ملیت ایرانی، پاسپورت کانادا را نیز داشته باشد که این از دو راه مهاجرت به کانادا یا تولد در کانادا امکانپذیر خواهد بود.
طبق قانون کانادا که در سال 1977 به تصویب رسید هر فردی که در خاک کانادا متولد شود می تواند شهروند و سیتی زن کانادا باشد و از مزایای پاسپورت کانادا بهره مند گردد.این قانون برای همه بجز افراد  دیپلمات و کارکنان دولت های خارجی قابل اجرا خواهد بود.

پادکست تولد فرزند در کانادا

هزینه تولد فرزند در کانادا

 

حقوق بچه در کانادا

فرزند شما بعد از تولد در کانادا و اخذ گواهی سیتی زن شیپی و پاسپورت کانادا می تواند از مزایای شهروندان  کانادا استفاده کند که شامل:
  • سفر به کانادا و بیش از 160کشور بدون ویزا
  • تحصیل در مدارس و دانشگاه های کانادا
  • عدم نیاز به حضور در خاک کانادا برای حفظ پاسپورت
  • اعطای تابعیت در آینده به همسر و فرزندان خود بعد از ازدواج

 

تجربه زایمان در کانادا

دوران بارداری و زایمان از معدود تجربیات شیرین و پردرد است که آرزوی بسیاری از خانواده هاست. مادر با کمک همسر و والدینش سعی دارد در بهترین شکل این مسیر را طی کند و آینده خوب را برای فرزند رقم بزند.
اگر کمی آینده نگر باشد می تواند این مسیر را برای فرزندان خود در کانادا داشته باشد. اما تجربه زایمان در کانادا با توجه به عدم آشنایی کمی مشکل خواهد بود. مثلا نداشتن همراه مثل مادر در کانادا، عدم توانایی به صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسه، هزینه زایمان، ندانستن قوانین زایمان در کانادا و نوع ویزا و... 
پیشنهاد ما این است برای داشتن بهترین تجربه زایمان در کانادا موارد زیر را انجام دهید:
  • بیمه بین المللی برای زایمان در کانادا بگیرید
  • زایمان در کانادا با ویزای توریستی و کار را از وکیل مهاجرت جویا شوید
  • هزینه زایمان در کانادا و هزینه اجاره آپارتمان در کانادا را بررسی کنید
  • قانون مرخصی زایمان در کانادا را اگر ویزای معتبر دارید بخوانید
 
هزینه زایمان در کانادا

هزینه زایمان در کانادا

هزینه زایمان در کانادا تماما با دلار کانادا خواهد بود که نرخ ان را از صرافی معتبر جویا شوید. به صورت کلی شما چند نوع هزینه خواهید داشت، که بستگی به نوع ویزای شما دارد:
هزینه زایمان در کانادا برای افراد مقیم یا سیتی زن یا ویزای کار
اگر مقیم کانادا باشید دارای کارت بیمه درمان Health / Santé هستید و هزینه شما رایگان خواهد بود برای بررسی اینکه واجد شرایط مهاجرت به کانادا هستید کلیک کنید.

 

هزینه زایمان در کانادا برای افراد ویزای توریستی

هزینه ها شامل چندین مورد می شود که برای هر فرد متفاوت است زیرا بعضی مادران نیاز به شرایط ویژه ای دارند. به صورت کلی برای هزینه سونوگرافی هر مرحله 500دلار ، هزینه ویزیت پزشک هر بار 250 دلار، هزینه آزمایش خون حدود 2هزار دلار ، هزینه غربالگری و ژنتیک 1500دلار،هزینه زایمان طبیعی 15هزار دلار، هزینه زایمان سزارین 20هزار دلار، هزینه اتاق خصوصی یا نیمه خصوصی هر شب 750دلار، هزینه نگهداری نوزاد در انکوباتور هر روز هزار دلار، هزینه شیرخشک، پوشک و دارو میانگین هزاردلار، هزینه ویزیت نوزاد هر دفعه 300دلار ، هزینه کریر ماشین 2هزار دلار، هزینه پاسپورت و شناسنامه 700دلار، هزینه پاسپورت ایرانی برای ورود به کشور 200دلارو ...
به اینها هزینه های اجاره خانه، غذا، حمل و نقل و لباس و ... را باید اضافه کنید که در واتس اپ زیر سایت گنجی پیام دهید تا به نسبت هر شهر در کانادا برای شما اعلام شود و بتوانید دقیق تصمیم بگیرید و راه های کاهش هزینه را اعلام کنیم.

 

به دنیا اوردن نوزاد در کانادا

به دنبال شهری در کانادا باشید که فامیل یا دوست نزدیک در کانادا دارید تا هزینه های شما کاهش یابد. توجه کنید که در چه هفته ای می توانید سوار هواپیما شوید و اجازه ورود به کانادا خواهید داشت. توضیه ما این است که قبل از هفته 28 این کار را انجام دهید و حتما نامه از پزشک خود برای سوار شدن به هواپیما داشته باشید. با قوانین ایرلاین قبل از تهیه بلیط آشنایی داشته باشید زیرا بعضی از خطوط هوایی فقط تا هفته خاصی مادر باردار را سوار می کنند.
حتما برای همسر و مادر نیز ویزای کانادا تهیه کنید تا به دنیا اوردن نوزاد در کانادا برای شما تسهیل شود.


به دنیا اوردن نوزاد در کانادا

زایمان در کانادا با ویزای توریستی

برای زایمان در کانادا با ویزای توریستی باید از چند ماه قبل اقدام کنید زیرا اعطا ویزای توریستی یا مولتی کانادا زمانبر است. حداقل شرایط لازم را برای ویزای توریستی کانادا مطالعه کنید

دارا بودن دعوتنامه و ویزای شینگن و تمکن مالی مناسب به شما در کسب ویزای توریستی کانادا برای زایمان در کانادا مهم است. معمولا زایمان در کانادا با ویزای توریستی و هزینه های آن به شهر محل سکونت در کانادا و پروسه زمانی حضور تا ترک کانادا بستگی دارد. آقای گنجی وکیل رسمی مهاجرت و مدیر موسسه مهاجرتی گنجی همیشه توصیه دارد که در مورد هزینه های متوسط برای زایمان در کانادا با ویزای توریستی یا ویزای دانشجویی یا ویزای تحصیلی قبل از اقدام مشورت کنید.

 

اقامت از طریق تولد فرزند در کانادا

تعداد کمی کشور در دنیا می باشد که از طریق تولد فرزند اقامت می دهند. کسب اقامت کانادا با تولد فرزند طبق قانون " jus soli یا حق خاک " می باشد. والدین فرزند متولد شده مزیت خاصی را دریافت نخواهند کرد و برای حضور نزد فرزند خود در کانادا باید ویزای معتبر داشته باشند یا ویزای توریستی را تمدید کنند که شرایط خاصی دارد و در اینستاگرام گنجی در مورد آن توضیح دادیم.


پاسپورت ایرانی برای نوزاد متولد کانادا

پاسپورت ایرانی برای نوزاد متولد کانادا

بهتر است بعد از ورود به کانادا و به دنیا آمدن فرزند در کانادا برای دریافت پاسپورت اقدام کنید. مراحل دریافت پاسپورت کانادا بدین صورت است:
  • دریافت برگه تولد از بیمارستان در کانادا
  • اقدام برای دریافت شناسنامه کانادایی
  • دریافت گواهی شهروندی کانادا
  • اقدام برای کسب پاسپورت کانادا
  • ارائه مدارک برای کسب شناسنامه ایرانی
  • دریافت پاسپورت ایرانی

بسیاری از موارد مربوط به دریافت مدارک شناسنامه و پاسپورت ایرانی از طریق سامانه میخک وزات خارجه انجام می شود.
 

شرایط به دنیا اوردن بچه در خارج از ایران

قانون تولد فرزند در اروپا و امریکا و کانادا به نسبت هر کشور متفاوت می باشد و وابسته شرایط و قوانین ان می باشد. قوانین تولد فرزند در آمریکا و کانادا متفاوت است و کسانیکه قصد اخذ اقامت از طریق تولد فرزند را دارند باید به ان توجه کنند

 

پاسپورت کانادا با تولد فرزند

بعد از به دنیا آمدن فرزند در کانادا می توانید با مدارک بیمارستان برای شناسنامه و سپس پاسپورت کانادا اقدام کنید. اگر هم پرونده مهاجرتی دارید و شما به عنوان والدین بزودی کارت پی آر کانادا را دریافت می کنید باید در مورد هزینه های بزرگ کردن فرزند نیز بدانید. طبق آمار هزینه بزرگ کردن بچه برای کانادایی ها سالانه 253946دلار در سال 2015 می بوده که با احتساب تورم امروز شما باید 282هزار دلار تا رسیدن به سن 18 سالگی برای فرزندتان هزینه کنید و این رقم برابر 1300دلار در ماه خواهد بود.

 

لیست کشورهایی که با تولد فرزند اقامت میدهند:

آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، باربادوس،بلیز، بولیوی، برزیل، کانادا، چاد، شیلی، کاستاریکا، دومینیکا، اکوادور، السالوادور، فیجی، گرانادا، گواتمالا، گویان، هندوراس، جامائیکا، لسوتو، مکزیک، نیکاراگوئه، پاکستان، پاناما، پاراگوئه، پرو، سنت لوسیا، سنت کیتس و نویس، سنت وینسنت و گرانادا، تانزانیا، ترینیداد و توباگو، تووالو، آمریکا، اروگوئه، ونزوئلا   
 

برای بررسی شرایط خود جهت مهاجرت به کانادا و تولد و تحصیل فرزند در کانادا فرم زیر را پر کنید:

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

بیمه بین المللی زایمان

آیا شرکت های بیمه هزینه های تولد فرزند را در کانادا می دهد؟
برای پاسخ به این پرسش باید توجه کنید که دو نوع بیمه داریم، یکی شرکت های بیمه ایران و شرکت های بیمه بین اللملی من جمله کانادا:

 

بهترین بیمه مسافرتی

1- شرکت های بیمه ایرانی، این شرکت ها که معتبرترین آنها پوشش بیمه مسافرتی سامان و بیمه مسافرتی ملت با پوشش کرونا می باشند دارای طرح های مختلفی با سقف پوشش خاصی می باشند که حدود 1 تا 10 میلیون تومان به نسبت مدت زمان سفر و نوع پوشش(مثلا بیماری کرونا و قرنطینه و دانشجویی و توریستی) هزینه دارند و خسارت را به یورو پرداخت می کنند. به صورت کلی این شرکت ها بیمه زایمان ندارند و هزینه به دنیا آوردن فرزند در کانادا را پرداخت نمی کنند.

2- شرکت های بیمه بین المللی، شما از هر کشوری می توانید این بیمه را خریداری نمایید و در کانادا از آن بهره مند شوید، معمولا خرید از شرکت های بیمه کانادایی بهتر است زیرا هزینه های درمان و بیمارستان را سریعتر پرداخت می کنند، هزینه های آنها از 3 دلار در رزو به بالا به نسبت نوع بیمه خواهد بود. طبق قانون این شرکت ها اگر در هنگام بیمه شدن باردار باشید را پرداخت نمی کنند و باید قبل از آن نسبت به بیمه شدن اقدام کنید.
   

بارداری در کانادا

به عنوان والدین یا سرپرست فرزندانتان، شما می خواهید که بتوانید به بهترین شکل ممکن از فرزندان خود مراقبت نمائید. این بخش از این راهنما اطلاعاتی را در اختیار شما می گذارد تا در کار مراقبت از فرزندانتان به شما کمک نموده و نیازهای اساسی را برای کودکان پیش دبستانی و مدرسه ای شما تامین نماید:

نکات قبل از زایمان در کانادا
مراقبت از کودک
مدرسه
واکسن
ایمنی کودکان
کمک به خانواده
زایمان و تولد کودک در کانادا
حق و حقوق من در دوران بارداری


محاسبه امتیاز تحصیل آنلاین در کانادا و آموزش مجازی در کانادا


واجد شرایط بودن تحصیلات آنلاین در برنامه اکسپرس اینتری برای مدت زمان محدود تصویب شد

اداره مهاجرت کانادا از مهاجران برنامه اکسپرس اینتری می خواهد تا پروفایل های اکسپرس اینتری خود را تا تاریخ 11/5/1401 آپدیت کنند تا با توجه به اقدامات جدید به صورت آنلاین اقدام کرده و تحصیلات آنلاین آنها هم در برنامه اکسپرس اینتری واجد شرایط بوده و امتیاز گیرند. 

 

تحصیل آنلاین در کانادا

محدودیت های کرونایی در 2 سال گذشته باعث شده تا کلاس های بیشتر دانشجویان به صورت مجازی برگزار شود  و تحصیل آنلاین در کانادا زیاد شود. در حال حاضر کانادا برای مهاجران اکسپرس اینتری که به صورت آنلاین تحصیل کرده اند اقدامات مناسبی را در نظر گرفته است. 
اگر 50 درصد از دوره های تحصیلی آنلاین تمام شود آموزش آنلاین جزء امتیازات در سیستم جامع امتیاز بندی قرار نمی گیرد. اما اداره مهاجرت کانادا آپدیتی را انجام داده است و طبق آن همه مهاجران برنامه اکسپرس اینتری که از مارس 2020 تا آگوست 2022  به صورت آنلاین تحصیل کرده اند از طریق سیستم جامع امتیاز بندی امتیاز می گیرند. 

 

تحصیلات آنلاین در دانشگاه‌های کانادا

در وبسایت اداره مهاجرت کانادا مشخص شده است افرادی که مدرک دیپلم یا گواهینامه کانادایی را به صورت آنلاین دریافت کرده اند از طریق سیستم جامع امتیاز بندی امتیاز می گیرند و واجد شرایط هستند. تحصیلات آنلاین این مهاجران واجد شرایط است اگر:
  •  همه دوره تحصیلی آنها به صورت آنلاین بوده باشد. 
  •  در خارج از کانادا تحصیل کرده باشند. 
  •  به صورت پاره وقت تحصیل کرده باشند. 

اداره مهاجرت کانادا می گوید همه مهاجران برنامه اکسپرس اینتری باید پروفایل خود را آپدیت کنند. و طبق آن اداره مهاجرت کانادا برای بعضی از مهاجران نامه ای برای آپدیت پروفایل مشخصات را ارسال کرده است. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

تحصیل در کانادا به صورت آنلاین

در نامه اداره مهاجرت کانادا به مهاجران مشخص شده که مهاجرانی که به دنبال اثبات دوره تحصیلی خود هستند باید در بخش اطلاعات تحصیلی به 3 سوال پاسخ دهند. این سوالات در مورد اینکه چه مقدار از تحصیل شما به صورت حضوری بوده و اینکه آیا تحصیل در کانادا بوده است تمام وقت یا پاره وقت بودن تحصیل است. دوره های کوتاه مدت کانادا را استفاده کرده اید خیر؟ اگر مهاجر در هر کدام از این موارد نقصی داشته باشد امتیاز او کاهش پیدا می کند. لذا شرایط تحصیل آنلاین در کانادا مهم است.
طبق نظر آقای گنجی، اداره مهاجرت کانادا در مورد نحوه ارزیابی تحصیلات شما برای محاسبه امتیازات تغییراتی را ایجاد کرده است که بر روی پروفایل مشخصات اکسپرس اینتری شما تاثیر می گذارد. 

 

تحصیل آنلاین در مدارس کانادا

اگر شما براساس اصول آموزشی کانادا تحصیل کرده اید باید در بخش تاریخچه تحصیلات به سوالاتی در مورد نوع آموزش خود یعنی آنلاین یا حضوری بودن آن، تحصیل در کانادا و تمام وقت یا پاره وقت بودن آن پاسخ دهید. اگر پاسخ مشخصی برای این سوالات نداشته باشید امتیازات شما کم می شود و نمی توانید دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. 

 

نحوه امتیاز دهی اکسپرس اینتری کانادا

شما باید پروفایل مشخصات اکسپرس اینتری خود را تا تاریخ 11/5/1401 آپدیت کنید تا شانس شما برای دریافت دعوتنامه قبولی اقامت دائم کانادا  در قرعه کشی های بعدی اکسپرس اینتری بیشتر شود. 
اداره مهاجرت کانادا از مهاجران می خواهد تا پروفایل اکسپرس اینتری خود را تا تاریخ 11/5/1401 آپدیت کنند تا شانس آنها برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری بیشتر شود. اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی اکسپرس اینتری را هر دو هفته یکبار انجام می دهد. قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری در تاریخ 12/5/1401 برگزار می شود. 
اداره مهاجرت کانادا از تاریخ 15/4/1401 یعنی زمانی که از طریق قرعه کشی اکسپرس اینتری 1.500 دعوتنامه برای مهاجران اکسپرس اینتری صادر کرد قرعه کشی همه برنامه ها را آغاز کرده است. 

کار در آمریکا با پاسپورت کانادا



در این مقاله سعی داریم که در مورد امکان ویزای توریستی و کار آمریکا با پاسپورت کانادا صحبت کنیم. اگر بعد از مهاجرت به کانادا و اخذ کارت پی آر کانادا و سپس با 3 سال حضور در 5 سال توانستید پاسپورت کانادا را بدست آورید می توانید به راحتی تا 180 روز بدون ویزا به راحتی در ایالات متحده حضور داشته باشید.

 

آیا سفر به آمریکا با پاسپورت کانادا امکان پذیر است؟

کار در امریکا با پاسپورت کانادا شرایط خاصی دارد. به صورت کلی هر فرد خارجی که قصد ورود جهت کار در آمریکا را دارد می بایست ویزا داشته باشد، حتی اگر یک مهاجر با مدارک معتبر باشد. اما طبق قرارداد NAFTA یکسری تسهیلات بین کانادا، آمریکا و مکزیک برقرار شده است که طبق آن سیتی زن های کانادا ، مکزیک می توانند طبق قرارداد نفتا برای یک کار مشخص در بیزینس امریکا یا خارجی و با تاییدیه کارفرما مجوز کار دریافت کنند. که به آن TN NAFTA Professionals  می گویند. در این مورد مطلب کاملی در تلگرام گنجی قرار دادیم.

 

قوانین کار در امریکا

قوانین کار در امریکا با پاسپورت کانادا دارای موارد بیشماری است که در اینجا شرایط کار در آمریکا با پاسپورت کانادا را بیان می کنیم.
دارندگان پاسپورت کانادا و پاسپورت مکزیک در شرایط زیر می توانند طبق ویزا TN-1 Visa در آمریکا با قرارداد نفتا کار کنند:
  • سیتی زن کانادا باشند
  • رشته شان در لیست نفتا باشد
  • رشته کاری آنها مورد تایید دولت در قرارداد نفتا باشد
  • برای یک کارفرمای امریکایی کار کنند. خوداشتغال موردتایید نیست
  • متقاضی حداقل تحصیلات و تخصص مورد نظر کارفرما را داشته باشد

اگر متقاضی طبق نظر کارفرما نیاز به لیسانس داشته باشد شرط حداقل سابقه کار حذف می شود. اگر کارفرما نظر متفاوتی داشته باشد علاوه بر لیسانس حداقل سابقه کار هم مورد نیاز است که باید بخش 16 قرارداد نفتا را مطالعه کنید.
نکته:
اصولا برای سیتی زن های کانادایی نیازی به دارا بودن ویزای کار آمریکا در قرارداد نفتا نیست مگر اینکه :
  • متقاضی خود درخواست ویزا داشته باشد
  • متقاضی ساکن کشور دیگر بجز کانادا باشد ولی دارای پاس کانادا و می خواهد با خانواده به آمریکا سفر کند

 

سفر به آمریکا با پاسپورت کانادا

سفر به آمریکا با پاسپورت کانادا سوال بسیاری از افراد مقیم کانادا می باشد. تمامی دارندگان پاسپورت کانادایی می توانند به مدت 180 روز در آمریکا با هدف توریستی حضور داشته باشند. پاسپورت کانادایی باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد البته می دانید که پاسپورت افراد زیر 16 سال 5 ساله و افراد بالای 16 سال 10 ساله صادر می شود.
برای زیر15 سال می توانید بجز سفرهای هوایی با برگه سیتی زن شیپی یا شناسنامه کانادایی نیز وارد ایالات متحده شوید.

 

نکات موثر در رابطه با سفر به آمریکا با پاسپورت کانادا

اگر برای اولین بار به امریکا با پاسپورت کانادا سفر می کنید هیچ مشکلی در بدو ورد نخواهید داشت و آفیسر در مرز شما را براساس مدرک پاسپورت بررسی می کند و ممکن است چند سوال در مورد نحوه گذراندن زمان در امریکا مانند محل اقامت را از شما جویا شود. کلا شرایط سفر به آمریکا با پاسپورت کانادایی راحت می باشد.

اگر قصد کار در امریکا را با پاسپورت کانادایی دارید بهتر است ویزای کار را بگیرید که شرایط ان بسیار راحت تر است اگر پاس کانادایی دارید. 

ویزای کار کانادا

ویزای کار آمریکا

کانادایی های دارای پاسپورت کانادا می توانند به راحتی برای هر یک از ویزاهای زیر اقدام کنند:

 

TN-1 Visa

با درخواست این ویزا که زیر نظر قرارداد نفتا قرار دارد به راحتی می توانید طی 3 سال ورک پرمیت در آمریکا بگیرید. برای تمدید مدت زمان این ویزای کار شرایط راحت و باید I-129 را تکمیل کنید یا با خروج از آمریکا مجدد تقاضا تمدید کنند که روش بهتری می باشد.
همراهان متقاضی اصلی این ویزا را دریافت می کنند ولی نمی توانند با این ویزا برای پیدا کردن کار اقدام کنند اما خوشبختانه امکان تحصیل در هر موسسه آموزشی را دارند. به این افراد TC Visa می گویند.

 

L-1 Visa

این ویزا برای افرادی است که قصد انتقال از شعبه یک شرکت در کانادا به شعبه دیگری در آمریکا بروند. حتما باید شغل شما در سطح مدیریتی باشد.
شرایط ویزای کار آمریکا 
  • حتما یکسال برای شرکت کانادایی کار کرده باشید
  • شغل شما مدیریتی بوده باشد یا شغل خاص با دانش بالا باشد
  • بلافاصله بعد از پایان ویزا بتواند امریکا را ترک کند

 

O-1 Visa

این ویزا برای افراد خاص فعال و متبحر و معروف در گروه های زیر خوب است:
  • هنر
  • ورزش
  • آموزش
  • بیزینس و تجارت
  • علوم طبعی و پزشکی

متقاضی باید با ویزای کار آمریکا فقط در همین شغل فعال باشد. دارا بودن مدال جهانی بسیار مورد توجه است. دارندگان پاسپورت کانادا به راحتی با تکمیل انلاین فرم I-129 می توانند تقاضا به سفارت امریکا بدهند و ویزای کار 3 ساله را دریافت کنند.

 

H-1B Visa

مشهورترین ویزای کار امریکا می باشد که متقاضیان زیادی دارد.  دارندگان مدرک لیسانس زیر واجد شرایط این برنامه هستند:
  • معماری
  • مالی
  • علوم
  • کامپیوتر
  • ریاضی
  • مهندسی

ظرفیت پذیرش این برنامه 65000 نفر در سال است که هر گروه فقط 20000 پرونده ظرفیت دارد.

شرایط ویزای کار آمریکا 
  • دارا بودن جاب آفر از کارفرمای امریکایی
  • قصد کار در همان شغل مورد نظر کارفرما
  • دارا بودن مدرک لیسانس

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

ویزای آمریکا برای ایرانیان دارای پاسپورت کانادا

اداره مهاجرت امریکا سالانه هزاران درخواست ویزای H-1B را از کانادا دریافت می کند لذا سیستم قرعه کشی را در ابتدای آوریل هر سال ترتیب داده. لذا اگر در این سیستم اسم شما قبول شود بقیه مراحل بسیار راحت است.
زمان این ویزا 6 سال است که در ابتدا 3 سال و بعد تمدید می شود. همچنین متقاضیان می توانند برای ویزای های دیگر که منجر به اقامت امریکا است رادرخواست دهند. همسر و فرزندان کانادایی وی می توانند با ویزای L-2 H4 درخواست دهند و تحصیل کنند.

البته مهم است که برای کدام روش با توجه به شرایط کار و تحصیلات خود اقدام می کنید کارشناسان موسسه گنجی در این بخش مطالب خوبی را در اینستاگرام قرار داده اند.
 

مدارک لازم برای سفر به آمریکا با پاسپورت کانادا

تمام مسافران ورودی به آمریکا با پاسپورت کانادایی باید مدارک دو دوز واکسن کرونا را در هنگام سوار شدن به هواپیما یا ... ارائه دهند.
حتما پاسپورت متقاضی و همراهان باید دارای اعتبار باشد. با پاسپورت اکسپایر شده نمی توان از مرز امریکا کانادا عبور کرد. البته دارندگان کارت NEXUS شرایط معافیت دارند. همچنین دارندگان پاسپورت دومینیکا شرایط خوبی برای تحصیل و سفر به آمریکا دارند.

 

مهاجرت از امریکا به کانادا

کانادا شرایط خوبی مانند بیمه رایگان، تحصیل رایگان دارد و میزان جرم و جنایت بسیار پایین تر از آمریکاست. لذا خیلی از افراد به دنبال تحصیل در دوران نوجوانی در کانادا و یا گذراندن بازنشستگی در کانادا به جای آمریکا هستند.
هزینه های تحصیل در کانادا ارزانتر است و شرایط عمومی اجتماعی و برخورد با مهاجرین بهتر می باشد. البته بازار کار آمریکا و قیمت پوشاک و مواد غذایی هنوز در امریکا بهتر است و می تواند گزینه خوبی برای کانادایی های جوان باشد. امروزه دولت آمریکا قوانین سختگیرانه ای برای مهاجرت قرار داده است لذا شرایط را با کارشناسان موسسه مهاجرتی گنجی بررسی کنید.
 

سفر به امریکا با ویزای دانشجویی کانادا

سیتی زن های کانادا برای تحصیل یا شرکت در موسسه اموزشی نیازی به ویزا در آمریکا ندارند. اما کانادایی دانش آموز باید فرم I-20   یا DS-2019 را از دانشگاه یا مدرسه خود داشته باشند. بعد از دریافت این فرم سفارت امریکا SEVIS و کد پیگیری را اعلام می کند و شما ملزم به پرداخت هزینه خواهید شد. در اینستاگرام موسسه گنجی در این مورد مطلب کامل را درج کردیم یا درواتس اپ پیام دهید.

 

 

سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا

دومینیکا را روی نقشه در نزدیکی ایالت فلوریدا آمریکا، ونزوئلا، کوبا و دومینیکن در دریای کارائیب می توانید پیدا کنید.
دومینیکا که به نام جزیره طبیعت شناخته می شود یکی از زیباترین مکان ها با جنگل های بارانی دست نخورده و سواحل زیبا و چشمه های آب گرم معدنی است. مناظر و طبیعت این منطقه دست نخورده باقی مانده است. مساحت این کشور 750 کیلو متر مربع با 40.000 هکتار پارک ملی و ذخایر جنگلی، 365 رودخانه و حیوانات خاص و منحصر به فرد مثل طوطی کمیاب سیسرو در این منطقه وجود دارند. پرچم این کشور بسیار زیبا است پارک ملی مورن ترویس پیتونز در فهرست یونسکو ثبت شده است.
برای سفر به آمریکا با پاسپورت دومینیکا نیاز به اخذ ویزا دارید ولی شرایط دریافت ویزا بسیار ساده تر از پاسپورت ایرانی خواهد بود.متقاضی با تکمیل فرم DS160 برای ویزای توریستی امریکا اقدام می کند و خوشبختانه تا ده سال می تواند این ویزا را داشته باشد و تا هر بار تا 6ماه در خاک ایالات متحده حضور داشته باشد. در این مدت برای تحصیل در آمریکا یا کار در امریکا زمان مناسب خواهد داشت تا شرایط را بسنجد.

سازمان مهاجرتی گنجی با نرخی کمتر از دیگر موسسات امکان اخذ پاسپورت دومینیکا را برای متقاضیان مجرد و متاهل با فرزندان زیر30 سال و والدین متقاضی و همسر وی و حتی برادر و خواهر را در سال 2022 دارد. توجه کنید که پاسپورت دومینیکا مادام العمر می باشد و شما از ابتدا شهروندی دومینیکا را کسب می کند و هر 10 سال یکبار توسط موسسه گنجی به راحتی و با پرداخت 1200 دلار پاسپورت قابل تمدید برای مدت ده سال دیگر است.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدام است

سه شهر کانادا جز 10 شهر برتر جهان برای زندگی و کار کردن


کانادا کشوری است که سه شهر آن جزء ده شهر برتر جهان از نظر کیفیت زندگی و کار هستند. 
امسال کلگری آلبرتا و زوریخ در مقام سوم قرار گرفتند. زوریخ از نظر آموزش در سطح بالایی بود اما از نظر فرهنگ و قابلیت سکونت و زندگی جایگاه مناسبی نداشت. وین مقام اول را داشت و کپنهاگ در مقام دوم بود. 
ونکوور رتبه پنجم را داشت و تورنتو، بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر کانادا رتبه هشتم را کسب کرد. رتبه شهر ها نسبت به سال 2021 که به علت شیوع کرونا رتبه شهر ها سقوط کرد افزایش داشته است. در سال 2021 تورنتو رتبه بیستم را داشت. کشورهای سوریه، طرابلس و لاگوس در سال گذشته به علت ناامنی و تهدید گروه تروریسم پایین ترین رتبه ها را گرفتند. 

این مطالعات را سازمان اطلاعات اقتصادی انجام داده است. این سازمان حدود 70 سال است که تاثیرات توسعه جهانی بر جمعیت شهر ها را تجزیه تحلیل و بررسی می کند. این سازمان هر ساله گزارشی را منتشر می کند که شهر ها را از نظر کیفیت زندگی براساس عواملی مثل رتبه بندی می کند.:

  • فرهنگ
  • آموزش
  • ثبات امنیتی
  • قابلیت سکونت و زندگی
  • مراقبت های بهداشتی که به معنی در دسترس بودن و کیفیت خدمات درمانی
  • زیر ساخت که به معنی کیفیت جاده ها، حمل و نقل عمومی و در دسترس بودن مسکن است


در گزارش سال 2022، حدود 172 شهر معرفی شدند که 33 شهر نسبت به گزارش سال 2021 اضافه شده بودند. 

شهرهای کانادا برای مهاجرت

شهرهای کانادا برای مهاجرت

سه شهر کانادا از نظر قابلیت سکونت و زندگی در سال 2022 جزء ده شهر برتر جهان قرار گرفتند. امسال امتیاز همه شهر ها بالاتر بود چون کیفیت زندگی در بعضی از شهر های جهان بالاتر رفته بود. از آنجایی که مردم جهان در برابر بیماری کرونا واکسینه می شوند سطح فرهنگ و محیط زیست نسبت به سال 2021 بالاتر رفته است و به سطح قبل از کرونا رسیده است. با کمتر شدن کرونا و کاهش فشار این بیماری بر روی سیستم های پزشکی جهان، کیفیت مراقبت های بهداشتی بالاتر رفته است. اما امتیازات ثابت کاهش پیدا کرده است. 

 

بهترین شهر کانادا برای کار

کانادا کشوری امن و با ثبات می باشد. کانادا تنها کشوری است که سه شهر آن از نظر کیفیت زندگی جز ده شهر برتر جهان هستند و استاندارد زندگی در کانادا بسیار بالا است. کانادا کشوری مطلوب و محبوب برای مهاجران است. 
کانادا یکی از امن ترین و بهترین کشورهای جهان است. براساس مطالعات سازمان آموزش بین المللی کانادا، این کشور در بین دانشجویان بین المللی رتبه اول را از نظر امنیت و ثبات سیاسی دارد. 
جالب است بدانید که کانادا تا سال 2024 حدود 450.000 مهاجر برای اقامت دائم را می پذیرد. همانطور که در تلگرام کانادا درج کردیم این کشور بیشتر از 81 برنامه مهاجرتی مختلف برای مهاجران دارد. 

 

درخواست اقامت کانادا

اگر می خواهید درخواست اقامت کانادا را بررسی کنید و به فکر دریافت اقامت دائم کانادا می باشید چند روش را آقای گنجی در ادامه معرفی کرده است:

 

برنامه اکسپرس اینتری

بهترین برنامه مهاجرتی برای دریافت اقامت دائم کانادا برنامه اکسپرس اینتری است. 
اکسپرس اینتری سیستمی برای مدیریت سه برنامه نیروی کار ماهر فدرال، کلاس تجربه کار کانادایی و برنامه نیروی متخصص فنی فدرال است که مهاجران واجد شرایط براساس سیستم جامع امتیاز بندی رتبه بندی می شوند. 
اولین قدم این است که تعیین کنید که آیا واجد شرایط یکی از این برنامه ها هستید یا نه. مهاجران واجد شرایط بعد از دریافت امتیاز خود باید پروفایل مشخصات خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. 
به مهاجران براساس تجربه کاری، مهارت های زبانی و تحصیلات و دیگر عوامل انسانی امتیاز می دهند. هر چه امتیاز شما بالاتر باشد شانس شما برای دریافت دعوتنامه قبولی از اداره مهاجرت کانادا بیشتر می شود. 

 

مهاجرت استانی به کانادا

نیروی کار ماهر می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. همه استانهای کانادا به جز کبک و نوناووت برنامه مهاجرت استانی که براساس قوانین اداره مهاجرت کانادا است را دارند. دولت های استانی از طریق این برنامه ها مهاجرانی که مناسب استان هستند را انتخاب می کنند. شرایط مهاجرت استانی به کانادا در هر استان متفاوت است مثلا شرایط مهاجرت به استان ساسکاچوان کانادا نیازمند کسب امتیازی بین 68 تا 80 امتیاز می باشد. مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا نیازمند تحصیل در ونکوور یا دارا بودن یک فامیل درجه یک یا جاب آفر است.

 

اقامت کبک کانادا

کبک مهاجران را براساس معیارهای خاص خود انتخاب می کند. اگر این استان شما را انتخاب کرد شما و خانواده گواهی انتخاب کبک CSQ را دریافت می کنید. افرادی که گواهی انتخاب کبک را دریافت می کنند می توانند پرونده خود را برای اقامت دائم کانادا به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. سرمایه گذاری کبک و اسکیل ورکر کبک دو برنامه محبوب در کانادا می باشند. شرایط مهاجرت به استان کبک کانادا با زبان فرانسه برای افراد تا 35 سال خوب است.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

استارتاپ ویزا کانادا

اگر ایده جذاب دارید یا تحصیلات مهندسی و پزشکی دارید و تمایل به قرار گرفتن در یک طرح جذاب برای کسب اقامت دائم کانادا را دارید مسیر استارتاپ ویزا کانادا عالی است. خوشبختانه برخلاف برنامه های ثبت شرکت، جاب آفر و ویزای کار، برنامه استارتاپ ویزا کانادا از ابتدای ورود به کانادا به کل افراد خانواده کارت پی آر یا همان اقامت دائم را اعطا می کند.

 

اقامت سرمایه گذاری کانادا

برنامه های سرمایه گذاری کبک، کارآفرینی ونکوور، کارآفرینی انتاریو و ... جزو روشهای نیازمند تمکن مالی خوب است که متقاضی نیازی به مدرک زبان عالی و تحصیلات خوب و ... ندارد. هر کدام یک امتیازبندی خاص دارد.
 

اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل و کار

علاوه بر این برنامه ها کانادا برنامه نیروی کار موقت خارجی، ویزای دانشجویی و ویزای اقامت موقت برای افرادی که می خواهند قبل از اقدام برای اقامت دائم کانادا به این کشور سفر کنند را دارد. ویزای کار برای افراد جوان (جهت کسب اقامت دائم کانادا با سن بالای 40 نیاز به بالاترین نمرات در ایلتس و فرانسه خواهید بود که کار سختی است) و جاب آفر برای مشاغل رده پایین خوب است به شرط انکه در برنامه های اکسپرس اینتری شانس خود را امتحان نکرده باشید.
 

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

با خرید ملک در کانادا یا خرید خانه در کانادا شانسی برای درخواست اقامت کانادا ندارید. مگر اینکه ملک شما یک بیزینس معتبر و در برنامه کارآفرینی باشد که ابتدا ویزای کار و بعد از سودده کردن بیزینس می توانید درخواست اقامت کانادا را بدهید.

اگر نتوانستید در برنامه های کانادا راهی برای خود کسب کنید با مشاوره با کارشناسان موسسه مهاجرتی گنجی می توانید پاسپورت دومینیکا و پاسپورت پرتغال را بررسی کنید که طی مدت کوتاهی به پاسپورت برای تمام اعضا خانواده حتی فرزندان تا 30 سال می رسید و امکان سفر به 145 کشور بدون ویزا را دارید.

بازار کار در کانادا برای مهاجرین جدید

 

کمبود نیروی کاری در کانادا و افزایش سطوح مهاجرت برای رفع این کمبود از اولویت های دولت کانادا می باشد.


به علت جمعیت پیر کانادا شغل های خالی زیادی وجود دارد. از هر پنج کانادایی که در سن کار هستند یک نفر یا بیشتر به سن بازنشستگی می رسند. نرخ زاد و ولد در کانادا فقط 1.4 به ازای هر زن است. این نرخ زاد و ولد به اندازه ای نیست که جایگزین افراد بازنشسته شوند. لذا بعد از شیوع کرونا کانادا برای پر کردن شکاف های بازار کار کانادا و رفع کمبود نیروی کار به مهاجرت نیاز دارد. 

 

کار در کانادا 2023

طبق نظر آقای گنجی، نرخ بیکاری در کانادا به پایین ترین میزان یعنی حدود 5.1 درصد رسیده است که باعث کمبود نیروی کاری شده است. از سوی دیگر نرخ مشاغل خالی 80 درصد بیشتر از قبل کرونا است. این نشاندهنده نیاز بازار کار کانادا به نیروی کار در سال 2023 می باشد. کار در کانادا برای ایرانیان و اخذ ویزا طی ماه های آینده بهتر خواهد شد زیرا حجم پرونده های باقی مانده در انبار اداره مهاجرت کمتر می شود.

 

شغل خوب در کانادا

افزایش مهاجرت برای کانادا بسیار مهم است، براساس مطالعات در سال 2021 مهاجران جدید یعنی کسانی که به مدت 10 سال یا کمتر در کانادا بوده اند حدود 8 درصد از کل نیروی کار شاغل کانادا را تشکیل می دهند؛این افراد در مشاغل زیر فعال اند:

  • 13 درصد از نیروی کاری در بخش خدمات غذایی و هتلداری هستند
  • 11 درصد در بخش خدمات حرفه ای مهندسی و پزشکی هستند
  •  10 درصد در بخش های تولیدی و حمل و نقل هستند


همانطور که هفته گذشته یک پست در مورد بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا درج کردیم در حال حاضر اسکیل ورکر کانادا با اکسپرس اینتری روش خوبی است.


فرصت های شغلی زیادی در بخشهای تولیدی و خرده فروشی وجود دارد. در سه ماهه گذشته حدود 87.400 شغل خالی در بخش تولیدی و حدود 114.600 شغل خالی در بخش خرده فروشی وجود داشته است. بهترین شغل برای زنان در کانادا نیز جزو همین مشاغل بوده. مشاغل خانگی در کانادا مانند معلم خصوصی یا معلم مهد و مشاغل هنری در کانادا مانند معلم موسیقی سنتی نیز امکان درآمد برای زنان را دارد. دولت کانادا معتقد است که حضور زنان در بازار کار کانادا زندگی در کانادا را برای کل خانواده مهاجرین لذت بخش تر می کند. لذا کار در کانادا برای ایرانیان علاوه بر مشاغل مهندسی و پزشکی در زمینه های مشاغل خانگی نیز رو به رشد است. اما همیشه تحصیل در کانادا به صورت گذراندن یه دوره یکساله در کالج می تواند شانس زنان در بازار کار کانادا را افزایش دهد.

در بخش کاریابی رایگان موسسه مهاجرتی گنجی می توانید برای این مشاغل درخواست دهید.

بازار کار در کانادا

بازار کار در کانادا برای مهاجران جدید

اگر مطالب قبلی ما را بخوانید میدانید که شرایط بازار کار کانادا در شهرهای مختلف کانادا مختلف است. مثلا شغل مهندسی کامپیوتر در ونکوور و مونترال بازار بهتری نسبت به منیتوبا و ساسکاتون دارد از سوی دیگر میانگین درآمد مشاغل مختلف در کانادا و شرایط استخدام مشاغل مختلف در کانادا متفاوت است. در زمان شیوع کرونا نرخ اشتغال مهاجران در کانادا بالا بود. در سال 2021 حدود 77 درصد از مهاجران شاغل بودند و نرخ اشتغال مهاجرانی که بیشتر از 10 سال در کانادا بودند حدود 84 درصد بود. 
بین سالهای 2010 و 2018 در آمد اولیه مهاجران گروه نیروی متخصص افزایش پیدا کرد. درآمد مهاجران در سال اول 39 درصد افزایش پیدا کرد. درآمد مهاجران گروه خانواده 27 درصد افزایش و درآمد سرمایه گذاری و استارتاپ 12 درصد افزایش پیدا کرد که متوسط دستمزد مهاجران جدید 35 درصد افزایش پیدا کرد. بازار کار کانادا و لیست مشاغل مورد نیاز کانادا هر سال تغییر می کند به همین دلیل ناک های شغلی به TEER تغییر کرد. زیرا دولت کانادا مهاجران را در مشاغلی که بیشتر نیاز دارد انتخاب می کند تا برای ورود به بازار کار در کشور کانادا مشکلی نداشته باشند.

 

ورک پرمیت کانادا

بیشتر دارندگان ورک پرمیت اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند.
در دهه گذشته تعداد افرادی که ورک پرمیت را دریافت کردند از  111.000 نفر به 770.000 نفر رسید. این افراد در بخش های کم مهارت مثل کشاورزی، خدمات اقامتی و غذایی، بخش های اداری و پشتیبانی شاغل هستند.
در سال 2020 حدود 67 درصد مهاجران جدید گروه نیروی متخصص از افرادی بودند که ورک پرمیت داشتند یا دانشجوی بین المللی بودند. تعداد دانشجویانی که در مدت 10 سال بعد از ورود به کانادا اقامت دائم را دریافت کردند افزایش پیدا کرده است. این دانشجویان بعد از پایان تحصیلات خود ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی را دریافت کرده اند. بعضی ها هم تمدید ورک پرمیت کانادا را برای ویزای همراه کانادا انجام داده اند. از سوی دیگر اجازه کار همسر دانشجو در کانادا نیز شانس اخذ اقامت سریع کانادا را افزایش می دهد.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

بازار کار در کانادا شرایط و موانع

براساس مطالعات دارندگان ورک پرمیت به علت عدم دریافت اعتبار کافی برای تحصیلات و تجربه کاری در کانادا، نمی توانند از همه مهارت های خود برای کار در کانادا استفاده کنند. تعداد مهاجران تحصیل کرده دانشگاهی که در شغل هایی کار می کنند که به مدرک دانشگاهی نیاز دارند از 46 درصد به 38 درصد  در سالهای 2001 تا 2016 رسیده است. این موضوع باعث کمبود نیروی کار در بخش های شغلی با مهارت بالا می شود. 

 

مشاغل مورد نیاز کانادا 

کانادا باید نیروی کار ماهر زیادی را جذب کند تا تاثیر جمعیت سالخورده بر بازار کاری کانادا کم شود. دولت کانادا بیشتر از 100 برنامه مهاجرتی ارائه می دهد و مهاجران برای رشد اقتصادی کانادا بسیار مهم و حیاتی هستند. لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2023 را بزودی در تلرگام اعلام خواهیم کرد تا بتوانید بهترین مشاغل برای مهاجرت را زودتر از دیگران بدانید و با مدرک زبان زودتر اقدام کنید.
برنامه اکسپرس اینتری مسیر اصلی برای اقامت دائم کانادا است. قرعه کشی های اکسپرس اینتری در ماههای گذشته متوقف شده است، اما وزیر مهاجرت کانادا گفت، قرعه کشی های اکسپرس اینتری به صورت آزمایشی از ماه جولای انجام می شود. 

امتیازبندی بهترین برنامه استانی کانادا


قرعه کشی برنامه های مهاجرت استانی ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا، منیتوبا و انتاریو 


هفته گذشته 4 استان ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا، منیتوبا و انتاریو نتیجه قرعه کشی برنامه های مهاجرت استانی خود را منتشر کردند. این استان های غربی کانادا برنامه های خوبی برای اسکیل ورکر کانادا دارند. 

 

راحت ترین برنامه استانی کانادا

بعد از ایجاد برنامه مهاجرت استانی در سال 1998، فقط 400 مهاجر از طریق این برنامه دعوتنامه دریافت کردند اما در حال حاضر از طریق این برنامه بیشتر از 80.000 نفر سالانه پذیرفته می شوند. افزایش تعداد مهاجرانی که از طریق برنامه مهاجرت استانی پذیرفته می شوند به این علت است که دولت های فدرال و استانی کانادا به دنبال رشد و توسعه اقتصادی در استانهای خود هستند. لذا شرایط مناسب تری نسبت به اکسپرس اینتری دارند.

 

مقایسه برنامه های استانی کانادا

بیشتر استانهای کانادا به جز استان کبک و نوناووت، برنامه های مهاجرت استانی مخصوص به خود را دارند. از طریق برنامه مهاجرت استانی برای مهاجران علاقه مند دعوتنامه صادر می شود. اگر چه داشتن دعوتنامه مهاجرت استانی به معنی دریافت اقامت دائم کانادا نیست اما شانس مهاجران را برای دریافت اقامت دائمی کانادا بیشتر می کند. مثلا به مهاجران برنامه اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت می کنند به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی داده می شود. این مهاجرانی که امتیاز اضافی را دریافت می کنند می توانند در قرعه کشی های خاص برنامه مهاجرت استانی شرکت کنند.

 

دعوتنامه استانی کانادا

قرعه کشی برنامه اکسپرس اینتری هر دو هفته یکبار برگزار می شود. بعد از توقف طولانی مدت قرعه کشی برنامه ها، اداره مهاجرت کانادا به صورت منظم و مساوی قرعه کشی همه برنامه ها را انجام می دهد. اولین قرعه کشی برای همه برنامه ها در جولای 2022 انجام شد و حدود 1.500 مهاجر برنامه اکسپرس اینتری با حداقل امتیاز تعیین شده حدود 557 امتیاز، دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا را دریافت کردند. جدیدترین قرعه کشی اکسپرس اینتری در تاریخ 29/4/1401 انجام شد که حدود 1.750 دعوتنامه صادر شد. 

 

مهاجرت از طریق برنامه های استانی کانادا

نتایج قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی از تاریخ 21 جولای 2022 به شرح زیر می باشد:

 

برنامه استانی ساسکاچوان

برنامه مهاجرت استانی ساسکاچوان نتیجه قرعه کشی های تاریخ 21 و 28 جولای 2022 را منتشر کرد. 
قرعه کشی 28/4/1401 بزرگترین قرعه کشی در سال 2022 بود که 802 مهاجر دعوتنامه دریافت کردند تا بتوانند از طریق برنامه مهاجرت استانی برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. این استان 797 دعوتنامه برای مهاجران برنامه اکسپرس اینتری صادر کرد و پنج دعوتنامه هم برای مهاجران اوکراینی صادر شد. 
در قرعه کشی 28 جولای حدود 748 مهاجر دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت کردند. از این 748 دعوتنامه حدود 469 دعوتنامه برای مهاجران برنامه مشاغل مورد تقاضا و 279 دعوتنامه برای مهاجران برنامه اکسپرس اینتری صادر شد. جاب آفر ساسکاچوان نیازمند تایید یک کارفرما می باشد.
مهاجرت به ساسکاچوان به روش نیروی کار متخصص
ساسکاچوان از ماه جولای قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی را به صورت هفتگی برگزار می کند. همانطور که می دانید قبلا قرعه کشی برنامه مهاجرتی این استان یکبار در ماه برگزار می شد. برای محاسبه آنلاین امتیاز ساسکاچوان و اطلاع از آخرین امتیاز ساسکاچوان فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

آخرین امتیاز ساسکاچوان

در همه برنامه ها و قرعه کشی ها مهاجران حداقل 68 امتیاز نیاز داشتند. لیست مشاغل ایالت ساسکاچوان در تلگرام و وب سایت گنجی ارائه شده است.

 

مهاجرت به ساسکاچوان 2022

ساسکاچوان کجاست؟ استانی در قسمت مرکز و غرب کانادا می باشد که مزارع کشاورزی وسیع دارد. آب و هوای ساسکاچوان کمی سرد ولی دارای اقتصاد پویا و رو به رشد است. اگر زندگی در ساسکاچوان را انتخاب کرده اید با بررسی تصاویر شهر ساسکاچوان و صحبت در گروه های تلگرامی ایرانیان ساسکاچوان می توانید اطلاعات خوبی را کسب کنید. برنامه کشاورزی ساسکاچوان نیز جزو موارد محبوب اقامتی در کانادا می باشد.

شرایط لازم برای مهاجرت به ساسکاچوان
دارا بودن حداقل 60امتیاز (توجه کنید با این امتیاز قبول نمی شوید امتیاز قبولی بالاتر است)
دارا بودن ایلتس معتبر بالای شش و نیم
دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس به بالا
دارا بودن 3 سال سابقه کار به بالا
دارا بودن تمکن مالی

برنامه استانی ساسکاچوان

برنامه استانی بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا معمولا قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی را به صورت هفتگی برگزار می کند. 
جدیدترین قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا در تاریخ 26 جولای برگزار شد. بیشتر از 183 دعوتنامه مهاجرت استانی در این قرعه کشی صادر شد. 
147 نفر از این مهاجران از طریق قرعه کشی عمومی که بیشتر برای مشاغل کامپیوتر بود دعوت شدند. این مهاجران باید واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری بریتیش کلمبیا یا مهاجرت به بریتیش کلمبیا بدون نیاز به پیشنهاد شغلی باشند که این برنامه ها از طریق سیستم مهاجرت براساس مهارت مدیریت و اداره می شوند. مهاجران دعوت شده باید حداقل 78 امتیاز داشته باشند. 

برنامه استانی بریتیش کلمبیا برای مهاجرانی که در مشاغل زیر کار می کنند دعوتنامه صادر می کند:
  •  22 دعوتنامه برای مربیان و دستیاران مراقبت از کودکان با حداقل 60 امتیاز.
  •  9 دعوتنامه برای کارکنان بهداشت و درمان با حداقل 60 امتیاز. 
بریتیش کلمبیا در تاریخ 14 جولای اعلام کرد که قرعه کشی برنامه کارآفرینی که برای مدت یکسال متوقف شده بود دوباره شروع و برگزار می شود. کارآفرینان با تجربه می توانند وارد سیستم مهاجرتی این استان شوند تا از طریق یکی از قرعه کشی های این استان دعوتنامه قبولی کانادا را دریافت کنند. 

 

برنامه استانی منیتوبا

استان منیتوبا در تاریخ 28 جولای معادل 6/5/1401 قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی را برگزار کرد و 355 دعوتنامه صادر کرد. 
دعوتنامه های برنامه استانی بریتیش کلمبیا برای این سه گروه از برنامه های مهاجرتی صادر شد:
  •  نیروی کار ماهر در منیتوبا 299 دعوتنامه با حداقل 693 امتیاز
  •  نیروی کار ماهر در خارج از کشور 15 دعوتنامه با حداقل 726 امتیاز
  •  برنامه آموزش بین المللی 41 دعوتنامه بدون نیاز به امتیاز
از بین افرادی که دعوت شده بودند 56 نفر در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل داشتند. همچنین برنامه سرمایه گذاری استان منیتوبا با دارایی ثابت برای مشاغل صنعتی و پزشکی مناسب است.

 

برنامه استانی انتاریو

در تاریخ 27 جولای معادل 5/5/1401 برنامه مهاجرت استانی انتاریو برای دو مهاجر برنامه تحرک اقتصادی دعوتنامه صادر کرد. هدف این برنامه کمک به مهاجرت افراد ماهر به کانادا از طریق برنامه های مهاجرت نیروی متخصص موجود است. 

بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا


اگر قصد اخذ ویزای تحصیلی کانادا را دارید، کانادا یک کشور مناسب برای دانشجویان بین المللی است. تعداد دانشجویان بین المللی که کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند در دهه گذشته شش برابر شده است. تقریبا 650.000 دانشجو از کل جهان در دانشگاههای کانادا تحصیل می کنند که دانشگاههای کانادا هم مثل دانشگاههای کشورهای آمریکا، بریتانیا و استرالیا جزء بهترین دانشگاهها برای تحصیل دانشجویان است. اگر می خواهید بدانید که دانشجویان کدام رشته های تحصیلی را بیشتر انتخاب می کنند آقای گنجی در اینجا به شما توضیح می دهند. سعی داریم در مورد شرایط تحصیل و هزینه ویزای تحصیلی کانادا هم مطلب جداگانه قرار دهیم.

بهترین رشته های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان

صدها رشته تحصیلی وجود دارد که دانشجویان بین المللی در کانادا انتخاب می کنند اما بعضی از رشته ها بیشتر مورد توجه هستند. بهترین رشته های کالج کانادا در تورنتو و مونترال وجود دارد، که بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت به کانادا در ونکوور و اتاوا هستنند. برای تحصیل رایگان در کانادا نیز شرایط بعضی استان ها مناسب است.

 

مدیریت بازرگانی

مدیریت بازرگانی که به عنوان مطالعات بازرگانی در مقطع لیسانس است یکی از رشته های تحصیلی مورد علاقه در کانادا می باشد. مدیریت بازرگانی یک رشته عالی است که در مورد حل مسئله و تصمیم گیری در سازمان های بزرگ مانند بانک آر بی سی است. این رشته با مدیریت، اقتصاد، تجارت، مهندسی، مشاوره مدیریت و دیگر زمینه ها ارتباط دارد. این رشته بیشتر با ریاضی و آمار ارتباط دارد تا با کسب و کار، و دانشجویان در مورد تئوری ها و مدل های آماری و برنامه نویسی بیشتر آموزش می بینند. براساس گزارشات آماری کانادا در سال 2016، زنانی که مدرک مدیریت بازرگانی را داشتند درآمد آنها بسیار بالاتر از 70هزار دلار در سال بوده. 
رزومه خود را برای موسسه گنجی واتس اپ کنید تا شرایط شما برای تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی سنجیده شود.

 

مهندسی نفت یا شیمی

لیسانس مهندسی شیمی در کانادا وجود دارد و فارغ التحصیلان این رشته را برای مشاغل در بخش نفت و گاز آلبرتا یا داروسازی شرکا AA Pharma انتاریو آماده می کند. دانشجویان علاوه بر شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضیات و سینتیک را از طریق آموزش در کلاس، آزمایشگاه و تکالیف عملی یاد می گیرند. این رشته یکی از با ارزش ترین رشته های کانادا است چون دانشجویان مکانیک سیالات، انتقال حرارت و جرم و مدل سازی را یاد می گیرند تا مواد خام را به محصولات مشخص برای صنایعی مثل نفت و گاز، پزشکی تبدیل کنند. بیشترین استارتاپ های موفق از این گروه هستند  

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

 

مدیریت مالی 

دانشجویان این رشته درک کاملی از بانکداری، تجارت و اقتصاد بدست می آورند. مطالعه، مالکیت و مدیریت پول و سرمایه گذاری در رشته امور مالی هستند. بانکداری، اعتبار، بدهی و بازار سرمایه براساس مفاهیم اقتصادی و مالی هستند. مدرک لیسانس در رشته امور مالی یکی از بهترین رشته ها در کانادا است و فارغ التحصیلان واجد شرایط در موقعیت های مالی مثل تحلیل گر امنیت، تحلیل گر تحقیقات بازار، مدیر بانک، کارگزار وام مسکن یا مدیران سهام قرار می گیرند. 
دانشگاه های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا، یورک، کوئین و مک مستر رشته ارشد مدیریت مالی را دریس می کنند که ایرانیان زیادی مشغول به تحصیل اند. این رشته جزو بهترین رشته های ریاضی برای مهاجرت به کانادا می باشد.

 

دارو سازی

این یک رشته علمی است که دانش و مهارت دانشجویان را در ارزیابی، توزیع دارو نشان می دهد. داور شناسی یک رشته علمی است که به مطالعه داروهای شیمیایی و چگونگی تاثیر آنها بر انسان و حیوانات می پردازد. دولت کانادا پیش بینی می کند حداقل تا سال 2024 کمبود دارو ساز وجود داشته باشد پس فرصت های شغلی بسیار زیادی وجود دارد. 
بخشی از این کمبود داروساز ازطریق مهاجرت به کانادا تامین خواهد شد.

 

زمین شناسی

دانشجویان زمین شناسی در مورد ترکیب، ساختار و دیگر ویژگی های فیزیکی زمین تحقیق می کنند. این دانشجویان از فناوری های پیشرفته برای ارزیابی ترکیب خاک، سنگ و آب استفاده می کنند و به بررسی تاریخچه زمین شناسی و زمین می پردازند. مدرک لیسانس زمین شناسی یکی از بهترین مدراک بین المللی در کانادا است و فارغ التحصیلان این رشته در معدن، اکتشاف نفت، مشاوره محیط زیست و برنامه ریزی شهری شاغل هستند. این مهارت ها در صنعت معدن کانادا بسیار با ارزش است که در تلاش برای کاهش قیمت کالاها هستند. 
درآمد مهندسین زمین شناسی در کانادا خیلی بیشتر از انگلستان، اروپا می باشد. لذا جزو رشته های پولساز در کانادا می باشد.

اگر در مورد مدارک ویزای تحصیلی کانادا با دقت عمل نکنید ممکن است شانس شما کم شود بهترین کار بعد از ریجکت ، بررسی مدارک سابمیت شده ویزای تحصیلی کانادا می باشد تادوباره ریجکت نشوید دریافت نوت، کورت و یا اقدام مجدد نیازمند بررسی مدارک قبلی است که بهتر است با دقت در مورد آن اقدام کنید.

پس فردا در مورد لیست جدید مشاغل مورد نیاز هر استان در کانادا مطلب کاملی را قرار خواهیم داد.

مزایای سوپر ویزا کانادا


اگر در برنامه اسپانسرشیپ والدین شانس قبولی نداشتید، یا ویزای توریستی کانادا محدودیت 6 ماه حضور را برای والدین تان دارد، بهترین راه اقدام برای سوپر ویزا 


کانادا می باشد. سوپر ویزای کانادا یک ویزای موقت است که به وسیله آن شهروندان کانادایی می توانند والدین، پدربزرگ و مادربزرگ خود را به کانادا بیاورند.


از جمله مزایای سوپر ویزا کانادا، اینکه والدین، پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان کانادایی می توانند برای مدت 5 سال با سوپر ویزا کانادا در کانادا بمانند که قبلا فقط 2 سال بود.
 

سوپر ویزای کانادا چیست

بر خلاف برنامه اسپانسرشیب والدین، پدربزرگ و مادربزرگ که برای اقامت دائم کانادا است، اما سوپر ویزا یک ویزای توریستی موقت است که تا مدت ده سال اعتبار دارد. (با پاسپورت ایرانی 5 سال) افرادی که سوپر ویزا را دارند می توانند در کانادا بمانند، بدون آنکه مجبور شوند خاک کانادا را بعد از شش ماه ترک کنند. 
 

شرایط دریافت سوپر ویزای کانادا

تعداد زیادی از شهروندان کانادایی می خواهند از طریق برنامه اسپانسرشیب والدین، پدربزرگ و مادربزرگ اقدام کنند. در سالهای 2020 و 2021 اداره مهاجرت کانادا حدود 200.000 پرونده اسپانسرشیب والدین، پدربزرگ و مادربزرگ را دریافت کرد. این پرونده ها فقط برای برنامه اسپانسرشیب نیستند بلکه نشان دهنده خانواده هایی هستند که می خواهند از طریق این برنامه والدین، پدربزرگ و مادربزرگ خود را به کانادا بیاورند. در حال حاضر حدود 35.000 پرونده اسپانسرشیب والدین در اداره مهاجرت کانادا وجود دارد که این تعداد جدای از کسانی است که می خواهند از طریق این برنامه اقدام کنند. 
در سالهای گذشته اداره مهاجرت کانادا برای انتخاب مهاجران برنامه اسپانسرشیب قرعه کشی برگزار کرده است. اما منتقدان می گویند این قرعه کشی ناعادلانه است چون به جای اینکه افرادی را که سالها منتظر هستند را انتخاب کند افراد تازه وارد را انتخاب می کند. وزیر مهاجرت کانادا گفت، سیستم قرعه کشی برای همه افراد به صورت برابر عمل می کند حتی اگر به نفع همه نباشد. در سال 2019 یازده دقیقه بعد از باز شدن سیستم آنلاین برنامه اسپانسرشیب والدین کانادا، ظرفیت این برنامه تکمیل و پر شد. 

مدارک مورد نیاز برای سوپر ویزای کانادا

  • دعوت نامه از فرزند یا نوه که مشخص کند دعوت کننده کارت پی ار دارد یا پاسپورت و درامد مالی وی در کانادا مکفی است.
  • اخذ بیمه درمانی برای والدین از شرکت کانادایی یا بعضی شرکت های بین المللی مورد تایید دولت
  • انجام آزمایش پزشکی مدیکال
  • دارا بودن مدرک عدم سوپیشینه
  • مدارک شغلی و تمکن مالی والدین در ایران که نشاندهنده بازگشت به ایران می باشد
  • پاسپورت معتبر و جدید
  • مدارک ارتباط والدین با فرزند یا نوه که ترجمه رسمی شده باشد

البته هر پرونده نیاز به بررسی دقیق دارد تا مدارک خاص آن تهیه شود این بررسی توسط موسسه گنجی انجام می گیرد که کامل ترین پرونده برای والدین شما جهت اخذ سوپر ویزا به سفارت کانادا ارائه گردد.

 

شرایط اخذ سوپر ویزای کانادا

برای سوپر ویزا هیچ قرعه کشی انجام نمی شود و خانواده ها اعتماد بیشتری به این ویزا دارند. از طریق سوپر ویزا؛ والدین، پدربزرگ و مادربزرگ می توانند مدت زمان بیشتری را نسبت به ویزای توریستی در کانادا بمانند. 
سوپر ویزا مثل ویزای توریستی کانادا به دو صورت سینگل و مالتیپل برای دارندگان آن صادر می شود.  با ویزای توریستی سینگل شما می توانید فقط یکبار وارد کانادا شوید و فقط برای شش ماه در کانادا بمانید و اگر بخواهید مدت بیشتری در کانادا باشید باید دوباره درخواست بدهید. با ویزای توریستی مالتیپل می توانید چند بار وارد کانادا شوید و برای هر بار ورود نیاز به تمدید ویزای خود ندارید و تا مدت ده سال اعتبار دارد و شما با آن می توانید حداکثر شش ماه در کانادا بمانید.

با سوپر ویزا می توانید چند بار وارد کانادا شوید. این ویزا 10 سال اعتبار دارد و شما می توانید بدون اینکه آن را تمدید کنید حداکثر تا 5 سال در کانادا بمانید. 
برای تایید سوپر ویزا نسبت به تایید پرونده اسپانسرشیب زمان کمتری مورد نیاز است. تایید سوپر ویزا چند ماه طول می کشد اما تایید پرونده اسپانسرشیب شاید چند سال هم طول بکشد. اداره مهاجرت کانادا پرونده های معوق زیادی دارد. وبسایت دولت کانادا می گوید که بررسی پرونده های اسپانسرشیب والدین حدود 32 ماه طول می کشد. تایید سوپر ویزا با توجه به اینکه متقاضی از کجا درخواست می دهد طول می کشد اما براساس گزارشات تایید سوپر ویزا حدود 100 روز طول می کشد. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

حداقل درآمد برای سوپر ویزا کانادا

به نسبت تعداد افراد خانواده این بخش متغیر است.
تعداد نفرات خانوادهحداقل میزان درآمد سالانه به دلار کانادا
125921
232270
339672
448167
554630


اگر برای سوپر ویزا اقدام کنید در زمانی که شما منتظر تایید پرونده اسپانسرشیب خود هستید می توانید در کانادا بمانید. وکیل مهاجرتی مناسب و با تجربه می تواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر به هر دلیلی می خواهید برای سوپر ویزا یا برنامه اسپانسرشیب والدین اقدام کنید امکان اخذ این نوع ویزا در کمترین زمان ممکن توسط ما براساس شرایط متفاوت شما وجود دارد و تمامی مراحل پرونده مهاجرتی شما توسط آقای گنجی فارغ التحصیل رشته حقوق و مهاجرت در کانادا و با کارشناسان با تجربه سازمان مهاجرتی گنجی انجام می شود. 

برنامه جدید مهاجرتی کانادا در سال 2022


اگر شما با ویزای موقت در کانادا هستید و با مشکلات زیادی در نداشتن کارت اقامت دائم کانادا مواجه هستید، این مقاله برای شما مفید است. آقای گنجی وکیل رسمی مهاجرت کانادا در موردنحوه کسب اقامت دائم کانادا برای دارندگان ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای کار توضیحاتی را ارائه می دهند. 

هفته گذشته وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که به دنبال ایجاد برنامه اقامت دائم کانادا برای دانشجویان خارجی و دارندگان ویزای کار است. وزیر مهاجرت کانادا 120 روز فرصت دارد تا طبق مصوبه مجلس کانادا یک برنامه و استراتژی مناسب برای اجرای برنامه تعیین کند. 

وزیر می گوید من به دنبال ایجاد برنامه مهاجرتی اقامت دائم برای دانشجویان بین المللی و نیروی کار موقت خارجی هستم. 


جزئیات برنامه جدید تا 17/6/1401 یعنی تا مهلت  120 روزه تعیین شده، منتشر می شود. که در کانال تلگرام و وب سایت موسسه مهاجرتی گنجی در مورد آن مفصل توضیح ارائه خواهیم کرد لذا با عضویت در تلگرام(لینک بالا سمت چپ) از این خبر بلافاصله مطلع خواهید شد.
کانادا برای افرادی که اقامت موقت دارند به دنبال ایجاد برنامه مهاجرتی جدیدی است و در برنامه اکسپرس اینتری تغییراتی ایجاد کرده است. این دو گروه شامل:
  • نیروی کار موقت خارجی 
  • دانشجویان بین المللی

وزیر مهاجرت کانادا گفت، ما به دنبال ایجاد برنامه اقامتی دائم برای افراد دارای ویزای موقت کانادا هستیم. برنامه مهاجرتی جدید یک برنامه اقامت دائم برای دارندگان ویزای موقت کانادا است. این برنامه مثل برنامه اقامت موقت به اقامت دائم است که سال گذشته 90.000 نیروی کار ضروری و دانشجویان فارغ التحصیل خارجی را پذیرفت. 

 

تغییرات جدید برنامه اکسپرس اینتری کانادا

کانادا از مهاجران برنامه نیروی کار ماهر فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی می خواهد تا در ماه جولای از طریق این برنامه ها برای اقامت دائم اقدام کنند. 
اصلاحاتی براساس لایحه C-19 در مجلس سنا تصویب می شود و به یک قانون تبدیل خواهد شد،  اداره مهاجرت کانادا برای رسیدن به اهداف اقتصادی کانادا مهاجران برنامه اکسپرس اینتری را براساس عواملی مثل شغل، مهارت در زبان فرانسه و مدرک تحصیلی انتخاب می کند. 

اداره مهاجرت کانادا باید نظر سنجی عمومی را در مورد این تغییرات انجام دهد و این اداره با تمرکز بر روی تخصص های مورد نیاز بازار کاری کانادا تعیین می کند که کدام گروه از مهاجران باید در قرعه کشی ها انتخاب شوند چون در سیستم قبلی متقاضیانی که امتیاز پایینی داشتند اما تخصص مورد نیاز بازار کار کانادا را داشتند انتخاب نمی شدند. لذا اداره مهاجرت کانادا باید سالانه گزارشاتی را در مورد اهداف اقتصادی برنامه های مهاجرتی به پارلمان کانادا بدهد و می خواهد این گزارشات با بازار کار کانادا مطابق باشد تا بتوان رشد اقتصادی خوبی بعد از کرونا داشت.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

 

چگونه دارندگان ویزای موقت کانادا برای اقامت دائم اقدام کنند؟

طبق آمار، مهاجران که در سالهای اولیه ورود به کانادا تجربه کار کانادایی دارند شغل های مناسب تر با دستمزد بالاتر پیدا می کنند.  
داشتن تجربه کار کانادایی و تحصیل در کانادا می تواند به مهاجران برای دریافت اقامت دائم کانادا کمک کند. شما بای کسب اقامت دائم می توانید در کانادا ابتدا تحصیل یا کار کنید.
تحصیل در کانادا
برای تحصیل در کانادا باید در یک موسسه آموزشی تعیین شده پذیرفته شوید و ویزای تحصیلی بگیرید. اگر یک دوره تحصیلی هشت ماهه را به پایان رسانده باشید واجد شرایط ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی هستید و مهاجران زیادی برای کسب تجربه کاری کانادایی این ورک پرمیت را دریافت می کنند. 
کار در کانادا
برای کار در کانادا باید ویزای کاری داشته باشیم. بیشتر از 100 برنامه ورک پرمیت برای مهاجران وجود دارد که به دودسته کلی تقسیم می شوند: ورک پرمیت برنامه نیروی کار موقت خارجی و ورک پرمیت برنامه تحرک بین المللی. تفاوت این دوبرنامه در این است که برای ورک پرمیت نیروی کار موقت خارجی کارفرمایان باید ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند اما ورک پرمیت برنامه تحرک بین المللی برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کانادا است و معاف از انجام ارزیابی تاثیر بازار کار است چون افرادی که این نوع ورک پرمیت را دارند مزایای زیادی برای بازار کاری کانادا دارند. 

 

نحوه مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری برنامه اصلی مهاجرتی کانادا است که سه برنامه نیروی کار ماهر فدرال، کلاس تجربه کار کانادایی  و برنامه نیروی متخصص فنی را مدیریت می کند. برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری باید واجد شرایط یکی از این برنامه ها باشید. 
زمانی که وارد سیستم اکسپرس اینتری شدید براساس سیستم جامع امتیاز بندی به شما امتیاز می دهند. به مهاجران براساس عواملی مثل تجربه کاری، تحصیلات، مهارت در زبان، سن و دیگر عوامل دیگر امتیاز می دهند. هر چقدر امتیاز بالاتر باشد شانس دریافت دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا بیشتر می شود. 
مهاجران برنامه اکسپرس اینتری که دعوتنامه مهاجرت استانی را دریافت می کنند 600 امتیاز اضافی به صورت خودکار دریافت می کنند. این امتیاز اضافی تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری است. 
با دعوتنامه قبولی می توانید از طریق برنامه اکسپرس اینتری برای مهاجرت و اقامت دائم کانادا اقدام کنید. اداره مهاجرت کانادا در مدت شش ماه پرونده مهاجرتی شما را بررسی می کند. شیوع کرونا باعث طولانی شدن زمان بررسی پرونده های مهاجرتی شده است. برای اطلاع از زمان مورد نیاز برای بررسی پرونده های مهاجرتی به وبسایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید یا در واتس اپ پایین سایت گنجی پیام دهید تا برای شما ارسال گردد. 

راهنمای خرید خودرو در کانادا


کانادا کشوری بزرگ و زیبا با مناظر و طبیعت بکر است اما حمل و نقل عمومی به خصوص در خارج از شهر های بزرگ محدود و کم است. پس افراد تازه واردی که می خواهند در کانادا زندگی کنند باید ماشین خریداری کنند. جالب است بدانید که استانهای کانادا شرایط خاص خود را برای نحوه خرید ماشین در کانادا دارند. آقای گنجی در این متن طی 7 دقیقه شرایط خرید ماشین در کانادا برای مهاجرین جدید را توضیح می دهند، با ما همراه باشد.

 

شرایط خرید ماشین در کانادا

با توجه به جذاب بودن ماشین در کانادا و تنوع خرید انواع مختلف ماشین در کانادا، مهاجران بسیار مشتاق خرید اند از پرفروش ترین ماشین در کانادا تا اطلاع از قیمت مرسدس بنز در کانادا و ... همگی سوالات مهم مهاجران است. در اینجا توضیحات کاملی در مورد شرایط خرید خودرو در کانادا را بیان می کنیم.

مرحله اول:

قیمت خرید خودرو در کانادا و خرید بیمه ماشین در کانادا


برای خرید خودرو در کانادا باید بودجه لازم را داشته باشید که به 2 صورت تعیین می شود:

  •  خرید نقد: مبلغ پولی که می خواهید برای خرید ماشین به صورت یکجا بپردازید. اگر شما به صورت نقدی و یکجا مبلغ ماشین را بپردازید هزینه های شما کمتر می شود. 
  •  خرید قسطی با لیز یا فاینانس: تعیین مبلغی که برای پرداخت اقساط در ماه باید بپردازید به اضافه مبلغ اولیه سود. 
بیمه: قبل از اینکه در کانادا با ماشین خود رانندگی کنید ماشین شما باید بیمه داشته باشد. برای اینکه بتوانید ماشین خود را بیمه کنید باید سابقه رانندگی در کانادا و گواهینامه بین المللی رانندگی یا گواهینامه کانادا را داشته باشید. 

 

مرحله دوم: خرید خودرو کانادایی را شروع کنید

از دو طریق می توانید برای خرید ماشین اقدام کنید:
  •  فروشنده خصوصی: شما از شخص ماشین را می خرید.
  •  نمایندگی: شما از یک نمایندگی ماشین را خریداری می کنید. 
ماشین دنده اتوماتیک یا دستی: بیشتر ماشین های کانادا دنده اتوماتیک هستند. ماشین های دنده دستی با قیمت کمتری فروخته می شوند. 

جستجوی برای ماشین به صورت آنلاین: بهترین راه برای پیدا کردن ماشین مناسب در کانادا جستجو به صورت آنلاین است. وبسایت ها اطلاعات کاملی از قیمت، اینکه ماشین چند کیلومتر کار کرده و موقعیت مکانی ماشین را ارائه می دهند. سایت خرید و فروش خودرو در تورنتو، مونترال، ونکوور و اپلیکیشن های کاربردی در کانادا زیاد هستند.

سایت خرید خودرو در کانادا برای فروش ماشین های نو عبارتند از:

  • autotrader.ca
  • auto123.ca 
  • carpages.ca 

 

سایت خرید خودرو در کانادا برای خرید ماشین دست دوم از اشخاص خصوصی عبارتند از:

 

  • Craigslist 
  • Kijiji


برای اینکار تحقیق زیاد کنید مثلا به جای خرید از نمایندگی تویوتا در تورنتو، در گوگل پرفروش ترین ماشین در کانادا را بیابید و به دنبال دست دوم فروشی در تورنتو باشید. حتما از کتاب های راهنمای قیمت ماشین در کانادا استفاده کنید. لیست کتابهای سیاه کانادا Canadian Black Book یک دستورالعمل مشخص برای تعیین میانگین قیمت ماشین های نو و دست دوم کانادا را ارائه می دهد. این یک منبع ارزشمند برای خرید ماشین در کانادا است.

مرحله سوم: تست رانندگی در کانادا با ماشین و بررسی گارانتی آن

قبل از خرید ماشین در کانادا برای اطلاع از وضعیت فعلی ماشین باید تست رانندگی با ماشین را انجام دهید. تست ماشین را نمایندگی های معتبر انجام می دهند و یک کپی از گواهینامه رانندگی شما را قبل از انجام تست می گیرند. 
برای تست ماشین می توانید یک دوست یا یکی از اعضای خانواده را با خود بیاورید مخصوصا اگر آن فرد از نظر فنی تجربه زیادی داشته باشد. 
قبل از تست رانندگی شما باید بدنه بیرونی ماشین را بررسی کنید. نقاطی مثل بدنه ماشین، خوردگی بدنه، چراغ ها یا لاستیک را بررسی کنید. درست قبل و در حین رانندگی باید وضعیت داخلی، فرمان ماشین، عملکرد موتور، کارکرد داشبورد، راندمان ترمز را به خصوص در ماشین های دست دوم بررسی کنید. 
گارانتی: اگر تست ماشین مشکلی نداشت باید گارانتی را بررسی کنید. بیشتر ماشین های جدید در کانادا حداقل 3 سال گارانتی دارند که هر قطعه ماشین به جز مواردی مثل ساییدگی یا پارگی نقاطی مثل برف پاک کن ها یا لاستیک ها تعمیر یا جایگزین می شود. برای ماشین های دست دوم می توانید گارانتی اضافی را خریداری کنید. 
  

مرحله چهارم: بازرسی فنی و تست ایمنی استانی برای ماشین دست دوم در کانادا

اگر از تست ماشین و گارانتی راضی هستید یک مکانیک معتبر باید تست ایمنی استانی مثل منیتوبا و انتاریو که برای فروش اولیه یا فروش مجدد لازم است را انجام دهد. نمایندگی ها معمولا در زمان فروش ماشین این کار را انجام می دهند. 
بعد از یک تست رانندگی باید ماشین از نظر مکانیکی بررسی شود. خریداران می توانند یکی از موارد زیر را انتخاب کنند:
  •  بازرسی در گاراژ
  •  بازرسی توسط مکانیک سیار
بیشتر نمایندگی ها ماشین های دست دوم را برای چند ساعت به گاراژ منتقل می کنند. شما باید از یک مکانیک دیگر هم برای بررسی ماشین استفاده کنید. مکانیکی هایی که باید گزارش دقیقی از وضعیت ماشین ارائه دهند معمولا از یک مکانیک دیگر هم استفاده می کنند. 
مکانیکی سیار برای بررسی ماشین ها یک انتخاب مناسب در کانادا است. با مکانیک سیار نیازی نیست که خریدار تست ماشین را انجام بدهد و منتظر بررسی ماشین توسط مکانیک شود. گزارش ماشین از طریق تلفن یا ایمیل به خریدار ارائه می شود. 
بعضی از استان های کانادا مثل انتاریو در زمان فروش ماشین دست دوم، از فروشنده می خواهند که  UVIP که پکیج اطلاعات ماشین است را ارائه دهند. این پکیج نشان دهنده این است که آیا ماشین بعد از تصادف تعمیر شده، بازیافت شده یا بدهی شخص ثالث دارد. خریداران باید از این موارد اطلاع داشته باشند. گزارشات در مورد ماشین از طریق  Carfax و Carproof ارائه می شود. 
  

مرحله پنجم: مراحل نهایی قیمت ماشین در کانادا

زمانی که خریدار از وضعیت فعلی ماشین رضایت داشته باشد و ماشین تست ایمنی مناسبی داشته باشد باید خرید را انجام دهد. 
برای فروش خصوصی باید قرارداد اساسی انجام و امضاء شود. سابقه فروش یعنی جزئیات ماشین و هر گونه بیعانه باید مشخص شود. شما می توانید پول ماشین را از طریق حواله الکترونیکی یا چک پرداخت کنید که شناسنامه ماشین هم تعویض می شود. فروشنده پلاک ماشین را برمی دارد و مالک جدید باید پلاک خود را بر روی ماشین بگذارد. مقامات استانی اسناد و مدارک لازم و امضاء شده توسط خریدار و فروشنده را ارائه می دهند. 
نمایندگی های ماشین و خرده فروش ها مراحل ثبت نام را برای خریداران انجام می دهند. یعنی خریداران می توانند با پلاک قبلی بدون چسباندن پلاک جدید با ماشین رانندگی کنند. 
برای پرداخت یکجای پول به نمایندگی ماشین می توانید با استفاده از اینتراک این کار را انجام دهید. سرویس انتقال آنلاین پول در کانادا اینتراک Interac e-Transfer  شبکه بین بانکی کانادا نامیده می شود. گیرنده می تواند از طریق تلفن یا ایمیل پیامی را به شما بدهد تا پول را انتقال دهد در صورت پذیرش پول برای گیرنده ارسال می شود و بعد از تایید و پذیرش نمی توان آن را لغو کرد. بانک شما باید سقف تراکنش شما را افزایش دهد تا بتوانید پول را پرداخت کنید. می توانید در کانادا پول را از طریق چک پرداخت کنید اما برای بررسی آن زمان زیادی طول می کشد. 

اگر می خواهید خرید ماشین دست دوم در آمریکا را انجام دهید و آن را به کانادا بیاورید باید به چند نکته توجه کنید:

  • باید ماشین کانادایی شما استانداردهای ایمنی و زیست محیطی آمریکا را داشته باشد. 
  • شرایط ایمنی را برای ایالتی که می خواهید اقامت داشته باشید و در آنجا رانندگی کنید بررسی کنید. 
  • داشتن همه مدارک مربوط به بیمه، قبض فروش و ثبت نام 
  •  زمانی که شما به گمرک رسیدید 2.5 درصد عوارض برای ماشین خود باید بپردازید. 

برای نمایندگی هایی که طرح لیزینگ یا پرداخت اقساطی دارند خریداران باید همه جزئیات و نرخ های متغیر قبل از امضاء را بررسی کنند. طرح های سپرده مستقیم برای خرید به همین صورت است. 
در نهایت باید خریدار با بیمه گر خود تماس بگیرد تا مطمئن شود که قبل از سوار شدن ماشین، بیمه ماشین معتبر است. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

هزینه های خودروی شخصی در کانادا

نحوه مراقبت از خودرو در کانادا 

برای نگه داری ماشین در کانادا راههای زیادی وجود دارد. آب و هوای کانادا بسیار متفاوت است زمستان های سرد و تابستانهای گرم عوارض زیادی بر روی ماشین می گذارد. نگهداری صحیح از ماشین استرس و هزینه های مربوط به آن را کاهش می دهد. 

مشکلات فصلی مربوط به ماشین در کانادا
رانندگی در فصل زمستان در کانادا یکی از مشکلات رانندگان است. 
سطح جاده در فصل زمستان بسیار لغزنده است. در بزرگراهها ماشین های بزرگ ترکیب یخ و نمک را در سطح جاده می ریزند که این باعث می شود شیشه جلوی رانندگان کثیف و تار شود. 
استفاده از مایع شوینده برای شستن شیشه ها مشکل رانندگان را حل می کند. در بسیاری از فروشگاههای کانادا مثل هوم دپو و کاستکو این مایع شوینده فروخته می شود. زمانی که در تابستان گرد و غبار و حشرات با ماشین برخورد می کنند باید از این مایع استفاده کنیم. 

رانندگان با تجربه در کانادا باید سیستم تهویه مناسب داشته باشند. در زمستان فضای داخل ماشین با استفاده از سیستم  AC گرم می شود و در تابستان بدون استفاده از  AC داخل ماشین خنک می شود. 
رانندگان باید توجه داشته باشند که در تابستان و پاییز خرده برگها همه جا وجود دارند. برگ های خشک و کرک های چوب پنبه در همه شهر های کانادا وجود دارند. راه حل این مشکل شستن و تمیز کردن منظم ماشین است که مانع ایجاد لکه یا گرفتگی ورودی های ماشین می شود. اگر شما پارکینگی برای ماشین خود داشته باشید می تواند مانع ورود این خرده ریزها به ماشین شما شود. میتوانید پارکینگ چادری سفید رنگ پارچه ای را نیز برای فصل زمستان اجاره کنید و ماشین خود را بیرون خانه زیر ان چادر پارک کنید.

جلوگیری از پارگی یا سایش کمک فنر های ماشین در جاده های کانادا
قسمت های خاصی از ماشین بیشتر در معرض سایش هستند. 
رانندگانی که در جاده های کانادا رانندگی می کنند می دانند که یخ و برف زمستان چاله هایی را در جاده ایجاد می کند. این چاله های باعث خراب شدن تراز چرخ ها می شوند و ابتدا چرخ های جلو به این چاله ها برخورد می کنند و خراب می شوند. بعد از هر رانندگی باید کمک فنر ها را چک کنید و باید حتما لاستیک زاپاس داشته باشید. 
شما باید همه فشارهایی که به علت سفرهای طولانی و جاده های ناهموار به ماشین وارد می شود را در نظر بگیرید. با رفت و آمد های طولانی و جاده های ناهموار، شما باید روغن ترمز، روغن دیفرانسیل و لنت ترمز را بررسی کنید. هر نوع مشکل در این اجزا برای شما مشکل ساز است. شما باید با فشار دادن لنت ترمز و بررسی روغن ها همیشه ماشین خود را به صورت منظم چک کنید. 
یکی از نقاط مهم قسمت گردگیر لاستیکی ماشین است که در زیر ماشین یعنی جایی که گیربکس به چرخ های ماشین وصل می شود قرار گرفته است. این قطعه از لاستیک درست شده است که مانع ورود رطوبت، شن و کثیفی به ماشین می شود. اما وجود یخ در زیر ماشین و وجود شن و ماسه در جاده می تواند وارد این لایه لاستیکی شود. شما باید قسمت گردگیر ماشین را به طور منظم بررسی کنید. 
تازه واردان باید بدانند که همانند ایران و برخلاف کشورهایی مانند مالزی، در ماشین های کانادایی رانندگان در سمت چپ ماشین هستند اما ماشین ها در سمت راست جاده حرکت می کنند. این مدل رانندگی نحوه سایش در روی لاستیک ها را تغییر می دهد به خصوص چرخ های سمت راست که بیشتر چرخش به چپ با این لاستیک های سمت راست است. با توجه به این مسائل رانندگان باید وضعیت لاستیک خود را چک کنند. 

جلوگیری از آسیب بدنه ماشین در کانادا
یکی از مسائل مهم برای رانندگان کانادایی خوردگی بدنه ماشین است. 
ماشین ها در مناطق ساحلی که رطوبت بالا است در معرض زنگ زدگی هستند. اما نمک سطح جاده هم باعث خرابی بدنه ماشین می شود. این نمک با برف و لجن در جاده ها مخلوط می شود و باعث زنگ زدگی بدنه ماشین می شود. 
برای جلوگیری از زنگ زدگی ماشین باید به صورت منظم ماشین شسته شود. شما می توانید واکسی را به بدنه ماشین خود بزنید که به عنوان یک لایه محافظ روی بدنه ماشین است. 
افرادی که پارکینگ سر پوشیده دارند یا ماشین آنها چادر دارد، هر دوی اینها از ماشین آنها در برابر عوامل مختلف محیطی محافظت می کند. داشتن پارکینگ یا چادر از ماشین در برابر رطوبت هم محافظت می کند. اگر بدنه ماشین شما دچار زنگ زدگی شد برای جلوگیری از پخش شدن زنگ زدگی از فروشنده ماشین حرفه ای کمک بخواهید یا قسمت زنگ زده را روتوش کنید. 

تجهیزات لازم برای تمیزی خودرو های کانادایی
در همه ماشین های کانادایی باید برس و بیل وجود  داشته باشد و ابزارهای ارزان قیمت دیگری هم هستند که به راحتی در دسترس رانندگان قرار می گیرند. 
باران یخ زده در کانادا رانندگان را دچار مشکل می کند شما باید یک سشوار بی سیم که روی حرارت کم تنظیم شده باشد را بر روی لبه های در ماشین بگیرید. استفاده از سشوار آسان تر از آب گرم در مناطق لغزنده است چون آب گرم باعث پیچ خوردن لبه های لاستیکی در ماشین می شود. 
برای جلوگیری از ورود حشرات باید نوارهای لاستیکی را به لبه جلویی محفظه موتور ماشین نصب کنید. این نوار لاستیکی حالت موج دار دارد و حشراتی که با سرعت به ماشین شما برخورد می کنند با هوای در حال جریان به سمت بالا رفته و مانع ایجاد مشکل به خصوص در ماههای گرم تابستان می شود. 
برای جلوگیری از گرم شدن فضای داخلی ماشین در تابستان می توانید از آفتاب گیر استفاده کنید. این نوار آفتاب گیر به داخل یا خارج شیشه جلوی ماشین می چسبد. این نوار که به صورت فویل است نور خورشید را منعکس می کند و دمای داخلی ماشین را کاهش می دهد و مانع ترک خوردن و خشک شدن قسمت های چرمی ماشین یا پلاستیک داشبورد می شود. 

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان


کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و درکل 13 استان دارد که هر کدام جذابیت خاصی برای مهاجران برای کار، تحصیل، کشاورزی دارد. در این مطلب اطلاعات در مورد بهترین شهر کانادا برای پزشکان، هنرمندان، حسابداران و ... را ارائه می دهیم.

با توجه به شرایطی که دارید باید توجه کنید که کدام برنامه مهاجرت استانی برای شما مناسب است و سعی کنید بهترین شهرهای کانادا برای کار را انتخاب کنید و نه بهترین شهر کانادا از نظر آب و هوا زیرا شغل مهمترین بخش در کانادا برای مهاجرت است.
 

بهترین شهر کانادا برای مهاجرت

انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب برای شما به سبک زندگی، زمینه کاری و شرایط آب و هوایی هم بستگی دارد. دانستن اینکه کدام استانها یا مناطق برای زندگی مقرون به صرفه هستند به شما کمک می کند هنگام مهاجرت به کانادا ، مقاصد خود را محدودتر و انتخاب بهتری در نهایت داشته باشید و این موارد شما را در تصمیم گیری صحیح راهنمایی کند. 
تورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا، کلگری، ادمونتون، هالیفاکس و ساسکاتون بهترین شهرهای کانادا برای زندگی هستند.

در اینجا چهار استان برتر درکانادا برای زندگی ایرانیان مهاجر جهت مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت را بیان می کنیم:

 

انتاریو

انتاریو با مرکزیت تورنتو یکی از محبوب ترین استانهای کانادا برای مهاجرت است. نیمی از مهاجران جدید در سال 2021 وارد این استان شدند. اما انتاریو کانادا کجاست؟ انتاریو در شرق و مرکز کانادا واقع شده است ، دومین استان بزرگ کشور است و به عنوان مرکز شماره یک فناوری کانادا شناخته می شود.
انتاریو یکی از بزرگ ترین استان های کانادا است. مهاجرانی که انتاریو را برای مهاجرت انتخاب کردند در شهر تورنتو مستقر شدند. جمعیت تورنتو بیش از 230 ملیت را تشکیل می‌دهد که این شهر را از لحاظ قومیتی به متنوع‌ترین شهر کانادا تبدیل کرده است. نیروی کار در شهر تورنتو، دستمزد بسیار بالایی دریافت می کنند و می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود را در این شهر پرداخت کنند. 

شهرهای انتاریو در کانادا شامل:
تورنتو (Toronto)، اتاوا (Ottawa)، همیلتون (Hamilton)، کیچنر (Kitchener)، واترلو (Waterloo)، لندن (London)، وینزور (Windsor) و کینگستون (Kingston) هستند.
شهر اتاوا در کانادا پایتخت کانادا است و دومین شهر بزرگ انتاریو است . اتاوا یکی از امن ترین شهر های کانادا است. در شهر اتاوا کیفیت زندگی بسیار بالا و هزینه های زندگی بسیار پایین است. سفارت ایران در اتاوا قرار داد که از 1391 بسته است و امور مربوط به سفارت ایران در کانادا در تهران خیابان سپه یا توپخانه انجام می گیرد
اوتاوا تابستان های بسیار گرم و زمستان های بسیار سردی را پشت سر می گذارد، دمای هوا در تابستان به بیش از 40 درجه سانتی گراد می رسد و در زمستان نیز دمای هوای کمتر از 15- درجه می شود. 
انتاریو اقتصاد قوی و پیشرفته دارد که 37 درصد از تولید ناخالص داخلی این استان از طریق منابع، تخصص در تولید و صادرات این تولیدات است. حدود 50 درصد مهاجران تازه وارد به عنوان کارکنان فناوری، خدمات مالی و دیگر صنایع در این استان زندگی می کنند. اوتاوا یکی از اصلی‌ترین مراکز مرتبط با فناوری در آمریکای شمالی است. فقط در این زمینه بیش از 70 هزار شغل وجود دارد که خانم های تورنتو را بهترین شهر برای زندگی در کانادا انتخاب می کنند.
طبعیت آن منحصر به فرد است و آبشار نیاگارا با شکل نعل اسبی و ارتفاع 53 متر در اینجا واقع شده، عجایب نیگارا زیاد است وهمه توریست ها برای گرفتن عکس نیاگارا به آن سفر می کنند.

 

بریتیش کلمبیا

ونکوور بریتیش کلمبیا در سواحل غربی کانادا واقع شده است که مناطق بسیار زیبا و طبیعت بکری دارد و دارای مکان های تفریحی استثنایی برای دوستداران طبیعت ( از جمله ، پارک های ملی یوهو و کوتنای) است. بعد از انتاریو، بریتیش کلمبیا یکی از محبوب ترین استانها برای مهاجران جدید است. بریتیش کلمبیا ونکوور آب و هوا ی عالی دارد و بهترین استان برای مهاجرانی است که می خواهند با منظره دریا زندگی کنند. 
بهترین شهر بریتیش کلمبیا شهر ونکوور است. ونکوور در سواحل اقیانوس آرام قرار گرفته است و این شهر نه تنها دارای کوه‌های زیباست بلکه توسط اقیانوس آرام احاطه شده است . ونکوور یکی از مکان های مناسب برای ساخت فیلم های سینمایی است. مهم ترین صنایع موجود در این شهر مربوط به صنایع چوب، جنگلداری و معادن است اما در سال های اخیر، با افزایش فعالیت های تجاری، صنایع فیلم، تلویزیون، انیمشن، کامپیوتر و همچنین ساخت بازی های کامپیوتری در این شهر رونق فراوانی یافته است.
دومین شهر بزرگ بریتیش کلمبیا شهر ویکتوریا است. ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیا است که در قسمت جنوبی جزیره ونکوور قرار دارد. شرایط جغرافیایی منحصر به فرد شهر ویکتوریا باعث جذب مهاجران به این منطقه شده است. 
بریتیش کلمبیا استان مناسبی برای افرادی است که می خواهند در زمستان در آب و هوای معتدلی زندگی کنند. مناطق ساحلی این استان آب و هوای معتدلی در زمستان دارند و دمای هوا به ندرت به زیر صفر می رسد. مناطق داخلی و مرکزی زمستان های سرد و برفی دارند اما تابستانهای این مناطق گرم است. 
بریتیش کلمبیا اقتصاد متنوعی دارد که براساس ارائه خدمات است. صنایع اصلی این استان شامل، کشاورزی، ساخت و ساز، فیلم و تلویزیون، جنگلداری، شیلات، فناوری پیشرفته، تولید، معدن و گردشگری است. دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور نیز بسیار معروف است که هزینه تحصیل سالانه 30هزار دلار دارد. نرخ اجاره خانه در ونکوور بالا و نزدیک ماهانه 3هزار دلار برای دوخواب است و به ندرت هم می توانید خانه خوب بیابید.

 

کبک

سومین استان محبوب کانادا برای مهاجرت استان کبک است. مهاجرانی که به فعالیت های فرهنگی علاقه دارند و به زبان فرانسه آشنایی دارند برای زندگی در شهر کبک کانادا لحظه شماری می کنند. 
کبک به عنوان بزرگترین استان کانادا دارای فرهنگ غنی است که زبان غالب در این استان فرانسوی است. اگرچه مردم این شهر بیشتر به زبان فرانسوی صحبت می کنند اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های این شهر مثل مک گیل و کونکوردیا فراهم شده است. بنابراین بدیهی است که جمعیت قابل توجهی از متقاضیان به سمت این شهر جذب شوند. شما می توانید بدون تسلط به زبان فرانسه در این استان زندگی کنید اما یادگیری زبان فرانسه به شما کمک می کند. استان کبک برای مهاجران تازه وارد دوره های رایگان یادگیری زبان فرانسه را دارد که ماهانه 750 دلار بلاعوض از دولت می گیرید.
 وضعیت اقتصادی بسیار عالی در این استان شرایطی بسیار جذاب برای مهاجران جویای کار بوجود آورده است. برای مثال، شهر مونترال، دومین و بزرگترین شهر کانادا و یکی از قطب‌های اقتصادی و فرهنگی کاناداست که مملو از فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری و کشاورزی مثل درخت سیب است.

مونترال پرجمعیت ترین شهر کبک و سومین شهر محبوب در بین مهاجران است. این شهر به خاطر جشنواره‌ها، نمایش‌های کمدی و فرهنگی غنی، مشهور بوده و فرهنگی ترین شهر کانادا است. در این شهر جشنواره های مختلف موسیقی، کمدی و فیلم برگزار می شود. 
دومین مقصد محبوب برای مهاجران شهر کبک است. این شهر فرانسوی زبان تعادلی بین تاریخ مدرن، فرهنگ و طبیعت ایجاد می کند. در فصل زمستان این شهر مجموعه ای از فعالیت ها و جاذبه های  منحصر به فردی دارد از جمله کارناوال زمستانی اصلی، سواری با توبرگ در وسط شهر یا بازدید از هتل یخی. 
آب و هوای کبک در زمستان و تابستان بسیار متفاوت است. در زمستان دمای هوا تا منفی 20 درجه می رسد و در تابستان دمای هوا بیشتر از 35 درجه سانتی گراد است. خانه در کبک کانادا ارزان تر از تورنتو و ونکوور می باشد و یک خانه 500مترزمین و 300متر زیربنا در دوطبقه را با 500هزار دلار و با وام 29ساله می خرید همین خانه در ونکوور 2میلیون دلار است.
مدارس کبک کانادا عالی و مسیر پیشرفت برای همه دانش آموزان فراهم است مخصوصا کسانیکه با اسکیل ورکر کبک و سرمایه گذاری کبک توانسته اند سی اس کیو CSQ بگیرند، اگر برای زندگی در شهر کبک کانادا اقدام می کنید بدانید که دفتر آقای گنجی در مونترال کاناداست. ساعت کبک کانادا حدود 8 ساعت از ایران عقب تر است. سوالات خود را در زمینه مهاجرت به استان کبک، هزینه های زندگی و تحصیل در کبک کانادا از واتس اپ گنجی در زیر سایت جویا شوید. عکس شهر کبک کانادا را در منوهای بالا ببینید.
کبک اقتصاد متنوعی دارد که بخش های تولیدی و خدماتی فعالی دارد. در کبک صنایعی مثل:
  •  فناوری اطلاعات و ارتباطات
  •  الکترونیک و اپتیک_ فوتونیک
  •  علوم زیستی و فناوری بهداشتی
  •  غذا و تغذیه
  •  بازی های ویدیویی و دیجیتالی
  •  خدمات بیمه و مالی
  •  ساخت ساختمان های سبز و هوشمند
  •  هوش مصنوعی

 

آلبرتا

چهارمین استان محبوب در بین مهاجران در سال 2021 استان آلبرتا بود. آلبرتا کجاست؟ آلبرتا در غرب کانادا قرار دارد و جاذبه های طبیعی و گردشگری زیادی دارد. آلبرتا ذخایر بزرگ نفت و گاز، گاوداری ودارای کوههایی مثل راکی و پارک استانی دایناسورها است. آب و هوای آلبرتا سرد می باشد.
شهرهای استان آلبرتا شامل کلگری و ادمونتون می باشد که در بین مهاجران محبوب هستند. 
اگر به تصاویر شهر آلبرتا کانادا بنگرید، می بینید که کلگری از نظر جمعیت بزرگترین شهر آلبرتا است و به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته می شود. کلگری در دامنه کوه های راکی قرار دارد. کلگری میزبان نمایش سوار کاری معروف Stampede & Exhibition است که یکی از بزرگترین نمایش در فضای باز یعنی نمایش سوارکاری است. 
ادمونتون پایتخت آلبرتا و دومین شهر پرجمعیت استان آلبرتا است. در ادمونتون که سالانه بیشتر از 30 جشنواره برگزار می شود که مرکز فرهنگی، دولتی و آموزشی است و سالانه به دلیل برگزاری جشن ها و فستیوال های زیاد به شهر جشنواره کانادا نیز شهرت دارد. عظیم ترین مرکز خرید آمریکای شمالی یعنی وست ادمونتون مال در شهر ادمونتون است. 

آب و هوای استان آلبرتا کانادا متغیر است. کلگری و ادمونتون جزء پرآفتاب ترین شهر های کانادا هستند که ساعات آفتابی زیادی نسبت به دیگر شهر های کانادا دارند. زمستان‌های کلگری نسبت به بقیه شهر‌های کانادا قابل تحمل‌تر است. بخشهایی از این استان در زمستان تا منفی 27 درجه می رسد. در تابستان دمای هوا بالا می رود و دمای هوا در قسمت هایی از استان تا 35 درجه سانتیگراد بالا می رود. همچنین به دلیل نزدیکی این شهر به کوه‌های راکی، پیست‌های اسکی زیادی در اطراف کلگری قرار دارند.
مانند عسلویه، بزرگترین صنعت آلبرتا نفت و گاز است و بیشتر شرکت های فعال در کلگری در زمینه استخراج، اکتشاف و صادرات گاز طبیعی فعالیت می کنند. با این وجود، خدمات درمانی بیشترین تعداد نیروی کار در این شهر را دارد. فعالیت های اقتصادی در کلگری بسیار متفاوت است و در زمینه های تصفیه منابع معدنی و گاز، خدمات ارتباطی و حمل و نقل فرصت های شغلی فراوانی برای شهروندان این شهر وجود دارد. در آلبرتا میزان مالیات نسبت به سایر نقاط کانادا کمتر است که باعث می شود مهاجران زیادی که به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستند به این استان بیایند. 

اگر علاقه مند هستید که شرایط خودتان را برای مهاجرت به کانادا بررسی کنید با موسسه گنجی تماس بگیرید و یا فرم ارزیابی رایگان مارا تکمیل نمایید.

پرستاری در کانادا


استخدام پرستاران خارجی در استان انتاریو کانادا همچنان پابرجاست. انتاریو اقدام برای رفع کمبود نیروی کار در بخش مراقبت های بهداشتی حدود 6000 کارمند را تمدید کرد

طبق اطلاعیه قبلی انتاریو چند هزار پرستار آموزش دیده بین المللی را تا پایان ماه مارس می پذیرفت.
انتاریو حدود 300 نفر از این پرستاران را به 50 بیمارستان می فرستد. پرستاران زمانی که برای دریافت مجوز خود در انتاریو اقدام می کنند می توانند در بخش مراقبت های بهداشتی از بیماران مراقبت کنند. تا به حال حدود 1200 پرستار تحصیل کرده بین المللی در کالج پرستاران انتاریو درخواست داده اند و ابراز علاقه کرده اند. 

تا پایان ماه مارس انتاریو حدود 6000 پرستار برای بخش مراقبت های بهداشتی می خواهد. کارمندان شامل دانشجویان پرستاری، دانشجویان پزشکی و دیگر دانشجویان رشته بهداشت و درمان هستند. 
انتاریو مثل دیگر استانهای کانادا قبل از شیوع کرونا هم کمبود پرستار داشت. از زمان شیوع کرونا در ماه مارس 2020 انتاریو براساس طرح اورژانسی حدود 6700 متخصص مراقبت بهداشتی برای مراقبت در منزل و در دیگر مکان ها را برای کاهش تعداد بیماران در بیمارستان، پذیرفته است. 

 

 

حقوق پرستاری در کانادا 

پرستاری در کانادا حقوق بالایی برابر 55هزار دلار سالانه دارد. براساس برنامه اقتصادی و مالی انتاریو در سال 2021، این استان حدود 342 میلیون دلار در پنج سال آینده برای استخدام نیروی کار سرمایه گذاری می کند. این سرمایه گذاری چند میلیون دلاری حدود 13000 نیروی کار را وارد سیستم مراقبت بهداشتی انتاریو می کند که این کارمندان شامل 5000 پرستار جدید و 8000 نیروی کار مراقبت شخصی هستند. 
 

وزیر دارایی در رسانه گفت، شیوع کرونا باعث شد که ما نیروی کار بیشتری برای بخش مراقبت های بهداشتی نیاز داشته باشیم. دولت برای حفاظت از مردم و اقتصاد  و برای مبازره با بیماری کرونا بسیار هزینه کرده است و سرمایه گذاری در بخش مراقبت های بهداشتی یکی از برنامه های اصلی ما می باشد. 

در سال 2020 حدود 20.678 پرستار تحصیل کرده بین المللی درخواست دادند که واجد شرایط کار در انتاریو بودند. در سال 2020 حدود 12.2 درصد از پرستاران انتاریو از این گروه بودند اما در سال 2010 حدود 10.3 درصد از پرستاران از گروه نیروی کار خارجی بودند. 
موراد ابتلا به کرونا در انتاریو در مدت 7 روز حدود 11000 مورد در روز بود. بیشتر نوع اومیکرون در استان شیوع دارد و کرونای دلتا حدود 500 مورد در روز است.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

 

شرایط پرستاری در کانادا

شرایط پرستاری در کانادا مراحل معادل سازی و آر ان و هزینه های آن بستگی به استان مختلف دارد و می توانید با ارزیابی صلاحیت پرستاری توسط دولت کانادا به NNAS برسید. تخصص پرستاری در کانادا جزو مشاغل خوب است. 
شرایط پذیرش پرستار در کانادا ساده است و بایدبرای شروع مراحل معادل سازی مدرک پرستاری در کانادا ابتدا در انجمن پرستاری کانادا CCPNR ثبت نام کنید. بهترین شهر کانادا برای پرستاران : کبک، انتاریو و بریتیش کلمبیا است، زیرا آینده شغلی رشته پرستاری در این شهرهای کانادا بهتر است.
کد مشاغل شغل پرستاری در کانادا ناک 3012 می باشد که برای کار در کانادا به عنوان پرستار باید NCLEX  داشته باشید.

NCLEX یک آزمون در آمریکای شمالی جهت صدور مجوز پرستاری در آمریکا و کانادا است.

Registered nurses یا پرستار RN، به پرستارانی گفته می شود که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کانادا فعال هستند. 


اما توجه کنید که مهاجرت پرستاران به کانادا بدون مدرک زبان شانس کمی دارد و نمی توانید حقوق پرستار کامل را دریافت کنید. بهترین روش برای اخذ اقامت از طریق پرستاری در کانادا دارا بودن فرانسه بی2 یا ایلتس 6.5 می باشد.

شروع دوباره اکسپرس اینتری کانادا 2022


وزیر مهاجرت کانادا در مصاحبه ای گفت، کانادا قرعه کشی همه برنامه های اکسپرس اینتری را از تاریخ 6 جولای معادل 1401/04/15 شروع می کند. 

وزیر مهاجرت کانادا در تورنتو در Collision که یکی از بزرگترین کنفرانس های فناوری جهان است سخنرانی کرد  و احتمالا در هفته های آینده وزیر مهاجرت کانادا اطلاعیه هایی در مورد موضوعات زیر منتشر می کند:
  •  اصلاحات برنامه اکسپرس اینتری
  •  تسریع بررسی پرونده های مهاجرتی
  •  هزینه های شهروندی کانادا
  •  برنامه سطوح مهاجرتی 2023_2025
  •  ایجاد برنامه های مهاجرتی برای نیروی کاری و دانشجویان خارجی
  •  قانونی کردن کار کارگران بدون مدرک در کانادا
  •  و تغییرات زندگی وزیر مهاجرت کانادا از زمانی که وزیر شد.  
 

شروع دوباره قرعه کشی های اکسپرس اینتری

وزیر مهاجرت کانادا گفت، ما به دنبال شروع قرعه کشی همه برنامه های اکسپرس اینتری از ماه جولای هستیم. اداره مهاجرت کانادا در ماه آوریل متعهد شد که قرعه کشی برنامه های اکسپرس اینتری را شروع می کند و پرونده های این برنامه ها را در مدت زمان استاندارد بررسی کند. 
اداره مهاجرت کانادا صدور دعوتنامه برای برنامه های نیروی کار ماهر فدرال و نیروی متخصص فنی را از دسامبر 2020 یعنی در زمان شیوع کرونا متوقف کرد. این اداره در سپتامبر 2021 قرعه کشی برنامه کلاس تجربه کار کانادایی را هم متوقف کرد. 

 

اکسپرس اینتری چیست

برنامه اکسپرس اینتری کانادا برای جذب نیروی متخصص به کانادا توسط اداره مهاجرت کانادا است. اکسپرس اینتری همان اسکیل ورکر قبل از سال 2015 است که بعدا به تغییر نام داد.
در برنامه اکسپرس اینتری متقاضیان باتوجه به ناک شغلی NOC رشته کاری خود را تطبیق می دادند که قرار است این ناک شغلی به تیر TEER تغییر نام پیدا کند.

 

اکسپرس اینتری استانی کانادا

هر استانی در کانادا برای خود جداگانه اکسپرس اینتری دارد و طبق آن نیز متقاضی مهاجرت به کانادا را می پذیرد و با ارسال دعوتنامه به متقاضی وی را به دولت فدرال برای چک سوپیشینه  و مدیکال راهنمایی می کند. اکسپرس اینتری استانی کانادا مانند اکسپرس اینتری ساسکاچوان یکی از روشهای خوب مهاجرت به کانادا طی سال های گذشته بوده.

 

اکسپرس اینتری کبک

استان کبک نیز برای خود سیستم جداگانه ای به نام آریما دارد که اکسپرس اینتری کبک نامیده می شود. در این استان امتیازبندی براساس تحصیلات و سن و نمره زبان فرانسه اولویت اساسی را دارد.


فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

شرایط اکسپرس اینتری کانادا و تغییرات آن

قبل از شیوع کرونا همه مهاجران می توانستند در قرعه کشی برنامه اکسپرس اینتری که هر دو هفته یکبار انجام می شد شرکت کنند. یعنی اداره مهاجرت کانادا مهاجرانی که بالاترین امتیاز را داشتند بدون توجه به اینکه واجد شرایط کدام برنامه هستند، دعوت می کرد. 
اداره مهاجرت کانادا در زمان شیوع کرونا رویه خود را تغییر داد. این اداره با توجه به محدودیت های سفر که مانع ورود مهاجران تازه وارد به کانادا می شد قرعه کشی های برنامه نیروی کار ماهر و نیروی متخصص فنی فدرال را متوقف کرد. این اداره سال گذشته بیشتر مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی را که در کانادا بودند را دعوت می کرد تا به هدف خود که پذیرش 401.000 مهاجر برای اقامت دائم در سال 2021 است، برسد. 
به هر حال تغییرات ایجاد شده باعث کاهش تعداد پرونده های معوق شد. اداره مهاجرت کانادا برای کنترل تعداد پرونده های معوق و رسیدن به زمان استاندارد در بررسی پرونده ها، قرعه کشی برنامه کلاس تجربه کار کانادایی را در سپتامبر 2021 متوقف کرد. اما در زمان شیوع کرونا اداره مهاجرت کانادا برای رشد اقتصادی استانها و مناطق کانادایی، برای مهاجران برنامه اکسپرس اینتری دعوتنامه مهاجرت استانی صادر می کرد. 
 

تاثیر قرعه کشی برنامه های دیگر بر روی مهاجران برنامه اکسپرس اینتری کانادا

شروع دوباره قرعه کشی برنامه های مهاجرتی باعث صدور دعوتنامه برای مهاجران نیروی کار ماهر فدرال و نیروی متخصص فنی و کلاس تجربه کار کانادایی هم می شود. 
برنامه نیروی کار ماهر فدرال از زمان اجرا در سال 1967 تا زمان شیوع کرونا برنامه اصلی برای مهاجرت گروه اقتصادی به کانادا بود. قبل از شیوع کرونا حدود 45 درصد از افرادی که از طریق برنامه اکسپرس اینتری دعوت شده بودند از گروه نیروی کار ماهر فدرال بودند. 

 

سایت اکسپرس اینتری کانادا Express Entry

براساس تحقیقات سازمان ارزیابی اعتبار آموزشی کانادا، برنامه نیروی کار ماهر پر تقاضا ترین برنامه اکسپرس اینتری است و کانادا به نیروی کار ماهری زیادی نیاز دارد. لذا کلیه متقاضیان با ثبت نام در سایت اکسپرس اینتری کانادا می توانند شانس مهاجرت کانادا را داشته باشند.

با شروع دوباره قرعه کشی ها مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی که در کانادا هستند می توانند اقامت دائم را دریافت کنند. زمانی که مهاجران برنامه اکسپرس اینتری دعوتنامه قبولی را دریافت می کنند و پرونده کامل خود را ارسال می کنند می توانند تا تایید نهایی پرونده خود ویزای کاری آزاد را بگیرند. با ویزای کار آزاد آنها می توانند برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنند. 
مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی که به علت توقف قرعه کشی ها از ماه سپتامبر 2021، دعوتنامه قبولی صادر برای آنها صادر نشده است نمی توانند ویزای کار آزاد را بگیرند. اداره مهاجرت کانادا در ماه آوریل اعلام کرد که مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی می توانند ویزای کاری خود را تمدید کنند که این قانون از تابستان امسال اجرایی می شود. این افراد کسانی هستند که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی آنها منقضی شده یا زمان کمی از اعتبار آن مانده است. هر چند هنوز اطلاعات کاملی در مورد زمان پذیرش درخواست ویزای کار این افراد مشخص نشده است. 

 

اکسپرس اینتری چگونه کار می کند؟

اکسپرس اینتری در سال 2015 ایجاد شد و یک سیستمی برای مدیریت برنامه های کلاس تجربه کار کانادایی، نیروی کار ماهر فدرال و نیروی متخصص فنی و حتی قسمتی از برنامه مهاجرت استانی است. شما با کسب امتیاز لازم برای اکسپرس اینتری کانادا واجد شرایط خواهید شد.
اداره مهاجرت کانادا به دنبال ایجاد تغییرات زیادی در برنامه اکسپرس اینتری است تا برای نیروی کاری که باعث رشد اقتصادی کانادا می شوند دعوتنامه قبولی صادر شود.

امتیازات اکسپرس اینتری کانادا

مهاجران واجد شرایط پروفایل مشخصات خود را در وبسایت اداره مهاجرت کانادا ارسال می کنند. براساس عواملی مثل سن، تحصیلات، مهارت در زبان و تجربه کاری به آنها امتیاز می دهند. در زمان شروع قرعه کشی ها مهاجرانی که امتیاز بالایی دارند دعوت می شوند تا برای اقامت دائم اقدام کنند. همیشه به جدول امتیاز اکسپرس اینتری کانادا توجه کنید. برای محاسبه امتیاز خود به اپلیکیشن اکسپرس اینتری گنجی در اپ استور مراجعه کنید.

وزیر مهاجرت گفت، اگر بتوانیم برای مهارت هایی که در 20 یا 30 سال آینده نیاز داریم برنامه ریزی کنیم می توانیم افرادی که برای رشد اقتصادی کانادا مناسب هستند را جذب کنیم. 
وزیر گفت این پیشنهادات در مجلس و سنای کانادا در حال بررسی است و در موقعیتی نیست که زمان دقیق اجرای آن مشخص شود. 
موسسه مهاجرتی گنجی خدمات خوبی در زمینه پرونده های اکسپرس اینتری کانادا ارائه می دهد برای بررسی فرم ارزیابی را تکمیل کنید.

اخذ شهروندی کانادا از آمریکا


طبق قانون؛ آمریکایی هایی که از نسل اول شهروندان کانادایی متولد شده اند واجد شرایط شهروندی کانادا هستند. لذا شهروندان آمریکایی که یکی از والدینشان کانادایی هستند می توانند با ارائه مدارک شهروندی به اداره مهاجرت کانادا، شهروندی کانادا را دریافت کنند. 

قوانین شهروندی کانادا

برای اینکه واجد شرایط شهروندی کانادا باشید باید برای اثبات شهروندی اقدام کنید. شما می توانید در هر سنی برای شهروندی اقدام کنید و اگر والدین شما فوت کرده باشند باز هم شما واجد شرایط  شهروندی هستید. اقدام برای شهروندی حدود 75 دلار هزینه دارد. اگر شما خارج از کانادا از والدین کانادایی متولد شده باشید واجد شرایط شهروندی کانادا هستید. 
متقاضیان شهروندی باید مدارکی را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند که نشان دهد والدین بیولوژیکی یا قانونی شما در زمان تولدتان با شهروندی کانادا بوده اند. شما می توانید مدارکی مثل گواهی تولد والدین خود، کارت شهروندی کانادا یا گواهی سیت زن شیپی را ارائه دهید.  

 

چگونه شهروند کانادا شویم؟

اگر والدین شما کانادایی باشند، می توانید برای اثبات شهروندی کانادا اقدام کنید:
  •  والدین شما شهروندی کانادا را در تاریخ 28/1/1388 یا بعد از آن تاریخ دریافت کرده باشند. 
  •  والدین شما متولد 26/11/1355 یا بعد از آن در کانادا باشند. 
در غیر این صورت باید پرونده خود را به کاغذی خود را ارسال کنید. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

زمانی که مدارک شهروندی را ارسال کردید و هرینه های دولتی را پرداخت کردید اداره مهاجرت کانادا به بررسی پرونده شما می پردازد. بعد از آن شما تاییدیه را دریافت می کنید. اگر پرونده شما پیچیده باشد اداره مهاجرت کانادا برای اطلاعات بیشتر یا مدارک اضافی با شما تماس می گیرد. بررسی پرونده های پیچیده شهروندی در اداره مهاجرت کانادا مدت زمان بیشتری طول می کشد. 
زمانی که اداره مهاجرت کانادا درخواست شما را تایید کرد گواهی شهروندی کانادا برای شما ارسال می شود و میتوانید از مزایای شهروندی کانادا بهره مند شوید.

شهروند کانادا آمریکا

با مدرک شهروندی کانادا شما می توانید کانادا را به مثل کشور خود بدانید. شما می توانید پاسپورت کانادایی بگیرید در انتخابات رای دهید و از امتیازاتی مثل کانادایی بودن برخوردار شوید. شهروندان کانادا ، حق داشتن تابعیت دوگانه یا چندگانه را دارند و نیازی نیست که تابعیت آمریکایی خود را از دست بدهید، مانند دارا بودن پاسپورت دومینیکا برای شهروندان ایرانی.

 

زندگی در امریکا با پاسپورت کانادا

تا 180 روز اول نیازی به هیچ گونه مدرکی بجز ارائه پاسپورت کانادایی خود در آمریکا نخواهید داشت.

یک وکیل با تجربه کانادایی می تواند به شما کمک کند تا پرونده کاملی را ارسال کنید و بدون تاخیر شهروندی کانادا را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه مهاجرتی گنجی تماس بگیرید. 

کانادا ورک پرمیت ها را تمدید کرد


دولت کانادا تمامی ورک پرمیتهای بعد از فارغ التحصیلی که بعد از تاریخ 20 سپتامبر 2021 منقضی شده اند، را تمدید کرد.

وزیر مهاجرت کانادا گفت، ورک پرمیت های بعد از فارغ التحصیلی که بعد از تاریخ 20 سپتامبر 2021 معادل  29/6/1400 منقضی شده اند می توانند دوباره تمدید شوند. به اعتقاد آقای گنجی وکیل مهاجرت کانادا کلیه افرادی که ورک پرمیت PGWP آنها بین تاریخ 29/6/1400 تا 10/10/1401 منقضی می شود می توانند دوباره تمدید شوند. 
 

ویزای ورک پرمیت پس از فارغ التحصیلی در کانادا

ویزای ورک پرمیت پس از فارغ التحصیلی در کانادا Post-Graduation Work Permit Program :PGWPP
این خبر خوب برای افرادی که ورک بعد از فارغ التحصیلی دارند مفید می باشد. این تغییرات برای مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی است که از تاریخ 29/6/1400 امکان اقدام از طریق برنامه اکسپرس اینتری را نداشتند. اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی را برای مهاجران برنامه تجربه کار کانادایی که بیشتر آنها ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی دارند به صورت موقت متوقف کرده است و این اداره در تلاش برای بررسی پرونده ها معوق است. همانطور که در خبری قبلا در سایت گنجی اعلام کردیم، قرعه کشی برنامه تجربه کار کانادایی بزودی از ماه جولای شروع می شود. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

PGWP یا ویزای اجازه کار بعد از فراغت تحصیلی چیست؟

ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی معمولا قابل تمدید نیست. دانشجویان فارغ التحصیل از مراکز آموزشی کانادا که در دوره های تحصیلی تمام وقت تحصیل می کنند می توانند ویزای کاری آزاد را برای 3 سال دریافت کنند. /اپن ورک پرمیت کانادا یا ویزای کاری آزاد یعنی برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا می توانند کار کنند.  با تغییرات جدید افرادی که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی دارند می توانند برای ویزای کاری آزاد که حداکثر 18 ماه اعتبار دارد اقدام کنند. مهاجرانی برای ویزای کاری آزاد اقدام می کنند در حالی که منتظر نتیجه پرونده اقامت دائم خود هستند می توانند ویزای کاری را دریافت کرده که این ویزا تا سال 2024 اعتبار دارد. 
این تغییرات در ماه آوریل اعلام شد اما جزئیات نحوه اقدام برای این تمدید هنوز مشخص نشده است. 
بعد از کرونا مشکلات زیادی برای دانشجویان با ویزای تحصیلی کانادا ایجاد شده و افرادی که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی دارند و ورک پرمیت آنها در حال انقضاء است در شرایط سختی قرار می گیرند. آنها باید ویزای کاری جدید بگیرند یا شغل خود را ترک کنند یا از کانادا خارج شوند. 

مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)

سالانه ده ها هزار نفر از افرادی که ورک پرمیت بعد از فارع التحصیلی دارند اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند. آنها به علت تحصیل و تجربه کاری در کانادا به راحتی وارد بازار کاری کانادا می شوند. در سال 2021 حدود 88.000 نفر از کسانی که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی داشتند اقامت دائم کانادا را دریافت کردند. 
دولت کانادا اعلام کرده است که  ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی حدود 95.000 نفر در سال 2022 منقضی می شود و بیشتر از 50.000 نفر از کسانی که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی دارند می توانند با توجه به تغییرات جدید ورک پرمیت را تمدید کنند. اخبار تکمیلی در مورد /تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم را در اینستاگرام گنجی اعلام خواهیم کرد.

زمان جوابدهی سفارت کانادا


بازگشت به زمان استاندارد بررسی پرونده های مهاجرتی کانادا تا پایان امسال

اگر برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده اید وزمان زیادی در صف انتظار برای بررسی پرونده بوده اید این متن را تا انتها بخوانید. آقای گنجی توضیحات مفصلی را در مورد راه حل های کانادا برای جبران این عقب ماندگی ارائه داده اند.

هفته گذشته، وزیر مهاجرت کانادا در مصاحبه ای در مورد مشکلات مربوط به بررسی پرونده های مهاجرتی و نگرانی متقاضیان مهاجرت به کانادا اشاره کرد.
وزیر مهاجرت کانادا گفت، شیوع کرونا زمان بررسی پرونده های مهاجرت به کانادا را طولانی کرده و باعث عقب ماندگی بزرگ در رسیدگی به پرونده های مهاجرتی و انتظار طولانی برای افرادی که به دنبال وضعیت اقامتی مشخص در کانادا هستند، شده است، ما به دنبال این هستیم که تا پایان سال 2022، پرونده های مهاجرت به کانادا مثل دوران قبل از کرونا در زمان استاندارد خود بررسی شوند. 
وزیر مهاجرت کانادا گفت برای رسیدن به این زمان استاندارد اقدامات زیادی انجام شده است. 

زمان بررسی پرونده کانادا

وزیر مهاجرت گفت، شیوع کرونا در سال 2019 و 2020باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم مهاجرتی ما شده است و بیشتر ادارات مهاجرتی ما در کل جهان تعطیل شد. 
وزیر گفت اداره مهاجرت کانادا با توجه به محدودیت های سفر که مانع ورود افراد توریست و دانشجو به کانادا می شد درحال حاضر بیشتر به دنیال بررسی پرونده های اقامت دائم افراد با ویزای دانشجویی و ویزای کار کانادا است. اما با توجه به استقبال جهانی از مهاجرت به کانادا همچنان شاهد پرونده های جدید وارده به اداره مهاجرت هستیم که این باعث افزایش تعداد پرونده ها می شود. از ماه آگوست 2022 با توجه به جنگ طالبان در افغانستان، کانادا به دنبال پذیرش 40.000 افغانی به عنوان پناه نده در کانادا بود و از فوریه 2022 کانادا اوکراینی ها را به علت جنگ با روسیه می پذیرفت. این دو مورد باعث تاخیر زیاد در بررسی پرونده های قبلی شد. سیاست کانادا حمایت از افراد است اماهمچنان به دنبال راه حل فوری برای پرونده های مهاجرتی که هزینه نیز پرداخته اند می باشد و تمام تلاش خود را انجام می دهد.
 

مدت زمان جواب سفارت کانادا برای انواع ویزا

ما در حال تلاس برای رسیدن به زمان استاندارد بررسی پرونده های مهاجرتی در هر نوع از سرمایه گذاری تا اسپانسرشیپ همسر که تا پایان سال 2022 شاهد کاهش حجم انها باشیم.
وزیر مهاجرت کانادا گفت، با توجه به افزایش پرونده های مهاجرتی، پرونده های شهروندی کانادا در زمان استاندارد خود بررسی نخواهد شد. از طرفی وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرده است که در فهرست زمان بررسی پرونده های مهاجرت به کانادا، برنامه های “اسپانسرشیپ” وجود ندارد، زیرا این دسته از برنامه ها قبلاً به هدف استاندارد یک ساله برای بررسی پرونده رسیده اند. 
  

سه راه حل پیشنهادی برای پیگیری جواب ویزای کانادا

وزیر مهاجرت گفت، سه راه حل برای بهبود سیستم مهاجرتی عبارتند از: 
  • افزایش منابع انسانی
  • تغییرسیاست
  • به کار گیری فناوری نوین
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

از نظر منابع انسانی ما 500 کارمند اضافه کردیم و 85 میلیون دلار بودجه اضافی و 385 میلیون دلار برای رسیدن به زمان استاندارد بررسی پرونده های مهاجرتی اختصاص داده ایم. 
وزیر مهاجرت گفت، برای پاسخگویی به تقاضای مهاجران برای دریافت اقامت دائم کانادا ما باید سطوح بالاتر مهاجرتی را داشته باشیم. 
سیاست شماره یک ما برنامه سطوح مهاجرتی است. اگر ظرفیت پذیرش را افزایش ندهیم پرونده های موجود را هم حذف نمی کنیم. 
در ماه فوریه وزیر مهاجرت اعلام کرد که کانادا امسال 430.000 مهاجر را می پذیرد که بالاترین میزان پذیرش در تاریخ کانادا است. تا اول نوامبر برنامه مهاجرتی 2023_ 2025 اعلام می شود که این هم باعث افزایش پذیرش مهاجران می شود. 
راه حل سوم فناوری است یعنی مدرن سازی سیستم دیجیتال که باعث ایجاد اعتماد به سیستم مهاجرتی شده و سرعت آن را هم افزایش می دهد. 
این اقدامات جدید در حال انجام است و  چند هفته پیش حدود 200.000 مقیم دائم وارد کانادا شدند که رکورد بی سابقه در یک ماه و نیم پیش است. 
همچنین آقای گنجی اعلام کردند که تعداد ورک پرمیت های صادر شده نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد افزایش پیدا کرده است. 
 

دلایل تاخیر در صدور ویزای کانادا و زمان جوابدهی سفارت کانادا

تعداد پرونده های معوق در زمان شیوع کرونا حدود 2.4 میلیون شده است و اداره مهاجرت کانادا برای رسیدن به زمان استاندارد بررسی پرونده های مهاجرتی اقدامات زیادی انجام داده. اداره مهاجرت کانادا از ابتدای امسال تغییرات زیادی اعمال کرده چون به دنبال کاهش زمان بررسی پرونده های مهاجرت به کانادا و دادن اطمینان بیشتر به متقاضیان مهاجرت به کانادا است. در اواخر ماه ژانویه وزیر یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که در این کنفرانس اهداف اداره مهاجرت کانادا در مورد افزایش ظرفیت کارکنان و نوسازی مراحل و استفاده از فناوری را مشخص کرد. 
یکی از مزایای این تغییرات و اقدامات، کاهش پرونده های معوق اکسپرس اینتری بود. وزیر گفت، قرعه کشی برنامه اکسپرس اینتری به صورت آزمایشی از تاریخ 15/4/1401 انجام می شود. به علاوه اداره مهاجرت کانادا می خواهد از همین تاریخ به مدت شش ماه پرونده های اکسپرس اینتری را در زمان مشابه قبل از کرونا بررسی و تایید کند.  

خبر خوب در مورد بررسی پرونده های مهاجرت به کانادا

مزیت دیگر این اقدامات این است که اداره مهاجرت کانادا سیستم هایی را ایجاد کرده تا متقاضیان به راحتی بتوانند از وضعیت پرونده خود مطلع شوند. وزیر مهاجرت گفت، تا پایان تابستان امسال 17 نوع از مشاغل و کسب و کارها می توانند به راحتی و به صورت دیجیتالی پیگیر وضعیت پرونده خود باشند لذا می توانید وضعیت پرونده خود را آنلاین پیگیری کنید.
وزیر مهاجرت کانادا گفت، تا پایان سال 2022 پرونده های جدیدی که وارد اداره مهاجرت کانادا می شوند دارای ساز و کار مشخص تری برای بررسی خواهند بود و ما به دنبال رسیدن به زمان استاندارد بررسی پرونده های مهاجرتی هستیم و مهاجران باید 60 روز یا 6 ماه یا یکسال منتظر نتیجه پرونده خود باشند. 

مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022


در سه ماهه اول سال 2022 کاهش کرونا و افزایش تولید باعث نیاز بیشتر به نیروی کار شده، دولت کانادا به دنبال جذب نیروی متخصص بوده و کانادا لیست مشاغل مورد نیاز را اعلام کرده. 

جالب است بدانید که در سه ماهه اول امسال حدود 957.500 شغل خالی در کانادا وجود داشت که براساس آمار کانادا بالاترین نرخ است. 
کمتر اتفاق می افتد که شاهد چنین وضعی باشیم اما نرخ مشاغل خالی در کانادا امسال نسبت به سه ماهه اول سال 2020 بیشتر از 72 درصد معادل 401.900 افزایش پیدا کرده. رکورد جدید از رکورد سه ماهه آخر سال 2021 حدود 3 درصد معادل 24.900 شغل خالی بیشتر بود.

مهاجرت به کانادا گنجی

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

بازار کار رشته پزشکی در کانادا 

در بخش مراقبت های بهداشتی و مددکاری اجتماعی حدود 136.800 شغل خالی وجود داشت. در این مشاغل قبل از کرونا کمبود نیروی کار وجود داشت که بعد از کرونا این کمبود بیشتر شد. در مقایسه با سه ماهه اول سال 2020 نرخ مشاغل خالی در بخش پزشکی و درمان و مراقبت های بهداشتی و مددکاری اجتماعی 91 درصد افزایش پیدا کرده است.

بازار کار رشته عمران در کانادا

در بخش ساخت و ساز نرخ مشاغل خالی بسیار بالا است. در سه ماهه اول کارفرمایان در بخش ساخت و ساز حدود 81.500 موقعیت شغلی خالی داشتند که نسبت به سه ماه چهارم سال 2021 نرخ مشاغل خالی حدود 7 درصد معادل 5.400 افزایش داشته است. 

بازار کار مدیریت در کانادا

در بخش های مدیریتی با زیرشاخه تولیدی و خرده فروشی فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. در بخش تولید در سه ماه اخیر حدود 87.400 شغل خالی و در بخش خرده فروشی حدود 114.400 شغل خالی وجود داشت. 

بازار کار مهندسی در کانادا

در بخش خدمات تخصصی، علمی و فنی تغییری وجود نداشت. کارفرمایان در این بخش به دنبال 68.800 نفر نیروی کاری بودند که بالاترین رکورد در سه ماهه گذشته بوده است. رشته های شیمی، صنایع، برق، مکانیک و کامپیوتر و آی تی بیشترین نیاز در کانادا احساس می شود که هنوز پر نشده اند، دولت ویزای کار موقت برای رفع مشکل کمبود نیروی کار را فراهم کرده.

بازار کار رشته توریسم در کانادا

در بخش خدمات غذایی و اقامتی در سه ماهه اول حدود 133.800 موقعیت شغلی وجود داشت. که حدود 12 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش پیدا کرده بود. کرونا تاثیر زیادی روی این رشته ها دارد.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

مشاغل مورد نیاز استانی کانادا

در سه ماهه اول سال 2022 نسبت نرخ بیکاری به مشاغل خالی حدود 1.3 درصد بود که از 2.2 درصد در سه ماهه سال 2020 کمتر بود. افزایش تعداد مشاغل خالی باعث کاهش تعداد کارگران بیکار شد. 
نسبت شغل خالی به نرخ بیکاری در استانهای کانادا متفاوت است. در استانهای کبک و بریتیش کلمبیا برای هر شغل کمتر از یک فرد بیکار وجود داشت اما در نیوفاندلند و لابرادور برای هر شغلی چهار نفر بیکار وجود داشت. نرخ کمتر نشان دهنده بازار کاری فشرده و کمبود نیروی کار است. 

کارفرمایان کانادایی برای استخدام مشکلات زیادی دارند. در سه ماهه اول امسال برای هر 100 موقعیت شغلی حدود 34 کارمند استخدام شدند. در مقایسه با سه ماهه اول سال 2016 که در هر 100 شغل حدود 82 کارمند برای استخدام وجود داشت در سه ماهه اول سال گذشته برای هر 100 شغل حدود 48 کارمند برای استخدام وجود داشت. 
کارفرمایان در بخش مسکن و خدمات غذایی برای هر 100 شغل حدود 23 کارمند را استخدام کردند. کارفرمایان خدمات تخصصی، علمی و فنی برای هر 100 شغل حدود 50 نفر را استخدام کردند. 
براساس نظر سنجی در مورد شرایط کسب و کار بازارهای کانادا از 4 ژانویه تا 7 فوریه، دو پنجم مشاغل کانادا با مشکل کمبود نیروی کار ماهر روبه رو هستند.  
 

 

مشاغل ضروری کانادا

مهندسین شامل کامپیوتر، شیمی، مکانیک و برق و پزشکی جزو مشاغل ضروری برای کانادا می باشند که نیاز هر استان به شغل فوری دارای ضرورت متفاوت می باشد.
 

مشاغل مورد نیاز کانادا برای زنان

دولت کانادا مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022 را اعلام کرد که در آن مشاغل ضروری کانادا برای خانم ها بسیار زیاد بود. طبق آمار اداره کار کانادا 83% از خانم های کانادایی در سن 25 الی 54 سال طی سال قبل بازار اشتغال خوبی داشتند.
شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال بیشترین نرخ اشتغال را برای خانم ها داشتند.
 

مشاغل پردرآمد در کانادا

اگر به دنبال شغل و کار پردرآمد در کانادا هستید باید ابتدا ویزای اقامتی معتبر داشته باشید. اگر کارت پی آر داشته باشید می توانید مشاغل بدون تحصیل دانشگاهی مانند رانندگی را انتخاب کنید. برای افراد دارای مدارک دانشگاهی رشته های کامپیوتر، پرستاری، دندانپزشکی، پزشکی، نفت و گاز خوب است.
 

مشاغل خانگی پردرآمد در کانادا

اگر به دنبال مشاغل خانگی پردرآمد در کانادا هستید باید به این نکته توجه کنید نسبت به روحیات و علایق شخصی و توانایی و انگیزه تان باید انتخاب کنید. واصلا نیازی به ورک پرمیت نخواهید داشت. 
مهدکودک خانگی، شیرینی پزی، آموزش زبان و ... مثال های خوبی برای مشاغل خانگی پردرآمد در کانادا خواهند بود. مشاغل پردرآمد دانشجویی در کانادا بیشتر در حوزه اموزش خواهند بود.

 

کاریابی در کانادا

برای کاریابی در کانادا از ایران، ما در موسسه مهاجرتی گنجی یک موتور جستجوی هوشمند در سایت قرار دادیم که هر روز آپدیت می شود و اطلاعات موسسه های کاریابی در کانادا را اعلام می کند. اگر قصد کار در کانادا را دارید تا یکسال باقیمانده قبل از سفر به کانادا، شغل خود را در بخش کاریابی کانادا جستجو کنید تا از بین مشاغل مورد نیاز کانادا، شغل مورد نظر را بیابید و با مکاتبه با کارفرما شرایط استخدام زودتر خود را فراهم کنید.

اسکیل ورکر کبک 2022


اداره مهاجرت استان کبک کانادا، لیست مشاغل جدید معاف از مراحل LMIA کبک در سال 2022 را اعلام کرد.


اگر قصد کار در کانادا دارید برنامه نیروی متخصص کانادا بهترین روش برای شما خواهد بود. برای اینکار باید دو روش کلی را در نظر داشته باشید:

  • اکسپرس اینتری کانادا

  • اسکیل ورکر کبک

 

اکسپرس اینتری کانادا

در اکسپرس اینتری کانادا باید ناک شغلی NOC  خودتان را بدانید. ناک عنوان طبقه بندی ملی مشاغل کانادا است که از ماه آینده به TEER تغییر پیدا می کند.
طبق خبر قبلی که در مورد TEER اعلام کردیم، اکسپرس اینتری کانادا 2022 تغییر می کند که تاثیر زیادی در امتیازبندی مهاجرت به کانادا در روش اسکیل ورکر خواهد داشت. به دلیل عدم تطابق در مشاغل مورد نیاز کانادا با بازار کار، دولت نحوه امتیازبندی اکسپرس اینتری در سال 2022 را طبق سیستم TEER براساس کد ناک 0تا 5 تغییر داد.
 

مهاجرت اسکیل ورکر کبک

اداره مهاجرت کبک برنامه مجزایی برای پذیرش مهاجر به کانادا دارد که امسال تغییرات عمده ای در بخش سرمایه گذاری کبک و اسکیل ورکر کبک بعد از اکتبر خواهیم داشت و سعی می کنیم با توضیح کامل در سایت اعلام کنیم برای اطلاع کامل فرم ارزیابی را پر فرمایید.
طبق خبر آقای گنجی، کبک امسال مشاغل جدیدی که معاف از انجام مراحل ارزیابی تاثیر بازار کار هستند را به لیست مشاغل قبلی که در خبر" لیست مشاغل کبک 2022 بدون نیاز به LMIA منتشر شد" اعلام کردیم، اضافه می کند. 

براساس لیست مشاغل جدیدی که کبک منتشر کرده کارفرمایان می توانند نیروی کار خارجی به آسانی استخدام کنند. 
لیست مشاغل جدید اسکیل ورکر کبک علاوه بر لینک بالا موارد زیر می باشد:

  •  کلیه مشاغل گروه C
  • اپراتورهای ماشین آلات سنگین
  • کارمند ادارات
  • مدیر بخش اداری
  • مدیر فروش شرکت
  • کارمند رستوران
  • فعالان بخش گردشگری
  • رانندگان


توجه کنید دارا بودن تحصیلات آکادمیک و دانش زبان فرانسه برای اقدام مهم است.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

شرایط اسکیل ورکر کبک

روشی که کارفرمایان کبک براساس آن نیروی کار خارجی را استخدام می کنند با روش کارفرمایان در دیگر استانهای کانادا متفاوت است. 
کارفرمایان کبک که نیروی کار خارجی را برای مشاغل تعیین شده استخدام می کنند نیازی نیست که مراحل مربوط به ارزیابی تاثیر بازار کار مثل تبلیغات استخدامی را انجام دهند. معمولا کارفرمایانی که می خواهند نیروی کار موقت خارجی را استخدام کنند باید ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند، این سندی است که نشان می دهد هیچ نیروی کار کانادایی برای انجام این کار وجود ندارد. 
معمولا در 24 فوریه هر سال اداره مهاجرت کبک لیست مشاغل واجد شرایط که نیازی به انجام مراحل سخت ارزیابی تاثیر بازار کار ندارند را منتشر می کند. امسال کبک دوبار این لیست اسکیل ورکر کبک را به آپدیت کرده است. 
در آخرین آپدیت در تاریخ 27 می کبک، 60 شغل جدید را برای سال 2022_2023 معرفی کرد. مشاغل جدید در سطح C شامل اپراتور ماشین آلات، کارکنان اداری، کارکنان اجرایی، نمایندگان فروش، کارگران رستوران، بخش گردشگری و تفریح و رانندگان هستند. 
مقامات فدرال و استانی باید این مراحل ارزیابی تاثیر بازار کار را تایید کنند. کارفرمایانی که می خواهند نیروی کار خارجی را استخدام کنند باید فرم درخواست و مدارک را به اداره اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا ارسال کنند. 
 

لیست مشاغل کبک 2022

کبک در چند سال اخیر تعداد کمی از مهاجران را پذیرفته است. نرخ بیکاری کبک و نرخ بیکاری مهاجران بسیار پایین است. نرخ باروری پایین است و بیشتر جمعیت این استان سالخورده و پیر هستند. این تغییرات جمعیتی باعث شده است که کارفرمایان به آسانی نتوانند نیروی کاری مناسب را استخدام کنند. 

برای رفع این مشکل دولت کبک با آسان تر کردن مراحل استخدام و کاهش زمان بررسی پرونده های مهاجرتی به کارفرمایان کمک می کند تا به سادگی نیروی کار خارجی را استخدام کنند. 
اخیرا توافق نامه ای بین دولت کبک و دولت فدرال کانادا ایجاد شده که از طریق آن کارفرمایان کبک می توانند 20 درصد از نیروی کار خارجی موقت را در هر محل کاری استخدام کنند. قبل از این اقدام کارفرمایان می توانستند 10 درصد نیروی کار خارجی استخدام کنند. 
همچنین نیروی کار خارجی که هنوز اقامت دائم دریافت نکرده اند و برای بازار کاری کبک مناسب هستند می توانند از طریق برنامه تحرک بین المللی سریعتر اقامت دائم را دریافت کرده و وارد کبک شوند. 
 

امتیاز بندی اسکیل ورکر کبک

هر سال بیشتر از 7000 نفر نیروی کار ماهر در کبک واجد شرایط ویزای کاری آزاد هستند یعنی در حالی که منتظر نتیجه پرونده مهاجرتی خود هستند می توانند در کبک کار کنند. 
برای بخش نیروی متخصص کبک دولت یک سیستم امتیازبندی شبیه اکسپرس اینتری به نام "آریما" را ایجاد کرده.
در این سیستم متقاضی از موارد زیر امتیاز کسب می کند:

  • تحصیلات
  • سابقه کار قبلی
  • سن
  • دانش زبان فرانسه 
  • فامیل درجه یک در استان کبک
  • سن، تحصیلات و نمره زبان همسر
  • تمکن مالی 
  • جاب آفر از استان کبک
  • سابقه تحصیل در استان کبک

اسکیل ورکر کبک

متقاضی برای هر قسمت یک امتیاز مشخص طبق جدول امتیازبندی اسکیل ورکر کبک کسب می کند. کسانی که بالاترین امتیاز را داشته باشند جزو نفرات برگزیده برای دریافت CSQ که همان نامه قبولی پذیرش است،انتخاب می گردند.

برای اطلاع از امتیازبندی اسکیل ورکر کبک کلیک کنید

برای دریافت مشاوره و اطلاع از خدمات مهاجرتی موسسه مهاجرتی گنجی می‌توانید با موسسه ما تماس بگیرید، و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

تیم ملی فوتبال کانادا در جام جهانی با مربی تاریخ ساز


کمتر کسی است که به فوتبال علاقه نداشته باشد، و برای بسیاری این دوره و دوره بعد، کانادا حضور پر رنگی در جام جهانی فوتبال خواهد داشت. تیم ملی فوتبال کانادا توانست صعودی تاریخی را به جام جهانی پس از 36 سال داشته باشد.

همانطور که می دایند جام جهانی 2022 قطر از 30 آبان ماه امسال شروع می شود و تیم ملی فوتبال کانادا و ایران حضوردارند. این اولین جام جهانی است که یک کشور عربی میزبانی می کند. 
دو شهر ونکوور و تورنتو کانادا در سال 2026 میزان جام جهانی خواهند بود که با همراهی آمریکا و مکزیک جام جهانی فوتبال را با 48 تیم برگزار می کنند. 

مربی تیم فوتبال کانادا کیست؟

جان هردمن به علت علاقه زیاد به دیگو مارادونا عاشق فوتبال شد. او یک مربی زاده 1975 در انگلیس است که تقریبا در انگلیس و کانادا ناشناس است اما توانست نام خود را در تاریخ فوتبال جهان ثبت کند.
John Herdman در یک آکادمی در برزیل فوتبال را شروع کرد. 
جان هردمن نه تنها توانست برای تیم ملی فوتبال کانادا تاریخ ساز شود بلکه به اولین مربی تاریخ تبدیل خواهد شد که هم در جام جهانی فوتبال مردان و هم در جام جهانی فوتبال زنان مربی گری کرده است. 
جان هردمن به عنوان مربی کانادایی توانست تیم فوتبال کانادا را به یک تیم فوق العاده تبدیل کند و به بهترین شکل برای جام جهانی 2022 قطر آماده کرده. تیم فوتبال کانادا تیم مکزیک و آمریکا را شکست داده است و در جدول رده بندی صعود کرده است. او مدت کوتاهی پس از به عهده گرفتن هدایت تیم ملی فوتبال زنان کانادا در سال 2011، این تیم را به مدال طلای بازی های پان آمریکن 2011 در مکزیک رساند. همچنین در مسابقات انتخابی المپیک در منطقه کونکاکاف که در ونکوور برگزار می شد، هدایت کانادا را برعهده داشت.

پسری یازده ساله به نام جان هردمن در حال تماشای مسابقه فوتبال در انگلیس است و اشک از صورتش جاری می شود. جان گفت، مسابقه فوتبال دیگو مارادونا را در برابر تیم انگلیسی با پدرم تماشا می کردم و او در مصاحبه ای گفت، من عاشق فوتبال شدم  و دیدم که چگونه تیم ما از دقیقه اول در برابر تیم مکزیکی پیروز و قوی بود.
جان هردمن بعد از تلاش زیاد نتوانست یک بازیکن فوتبال حرفه ای باشد اما توانست یک مربی موفق باشد. 

او در سفری به برزیل فهمید که فوتبال یک هنر است و همین باعث شد که سفری به انگلستان داشته باشد و با آموزشهای لازم در آکادمی فوتبال تبدیل به یک مربی حرفه ای شد. 
جان هردمن –مربی تیم ملی فوتبال کانادا- با قدی 165 سانتیمتری دارای دو فرزند است و در دورهام انگلستان متولد شده. رنکینگ تیم ملی کانادا هم اکنون 75 است. تیم ملی فوتبال کانادا جام جهانی خوبی را در قطر و سالهای بعد پیش رو خواهد داشت. موسسه مهاجرتی گنجی آرزوی موفقیت برای تیم فوتبال کانادا و ایران دارد. سعی می کنیم خلاصه بازی فوتبال ایران و کانادا را همانند جام جهانی فوتبال 2014 برزیل با دیگر تیم ها در سایت و اینستاگرام گنجی قرار دهیم.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

اولین مربی تاریخ ساز فوتبال 

هردمن به عنوان مربی تیم ملی زنان نیوزلند بود و به کانادا رفت و با تیم زنان به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرد. او در ابتدا در فوتبال زنان مربیگری کرد و بعد وارد فوتبال مردان شد. 
هردمن اولین مربی تاریخ فوتبال جهان است که مربی تیم ملی فوتبال زنان کانادا و نیوزلند و مربی تیم ملی فوتبال مردان کانادا در جام جهانی بوده.

او با قوی کردن تیم زنان و دریافت مدال های برنز المپیک و مدال طلای بازی های آمریکا توانست در مدت چهار سال تیم فوتبال کانادا را به یک تیم فوق العاده تبدیل کرد. موفقیت هردمن در فوتبال زنان باعث شد تا مربی تیم ملی مردان کانادا را شود، تیمی که بیش از  سه دهه بود به جام جهانی نرسیده بود  اما با هدایت هردمن توانستند در جام جهانی قطر حضور پیدا کردند. بعد از آن مدارس فوتبال در کانادا رشد زیادی داشتند و نتایج زنده لیگ کانادا برای مردم کانادا اهمیت بسیاری پیدا کرد. فوتبال کانادا و آمریکا شبیه به هم است و این جام جهانی قطر و 2026 کانادا، مکزیک، آمریکا تاثیر زیادی در رشد آن خواهد داشت. همه اینها با رشد لیگ فوتبال کانادا همراه خواهد بود.
این مربی یک ترکیب تیمی مناسب را ایجاد کرده است بیشتر مربیان می خواهند در تیم فوتبال خود بدرخشند اما این مربی همیشه تیم را برای بازی های مختلف آماده می کند. 
هرمن برای هر بازی تکنیک متفاوت و خاصی دارد و نوع جدیدی از فوتبال را برای کانادا ایجاد کرده است. 

هرمن با ایجاد یک ترکیب تیمی مناسب ، تیم فوتبال کانادا را تغییر داد. او می خواهد به صورت تاکتیکی کار کند اما اگر بازیکنان به مربی خود اعتماد نداشته باشند این کار امکان پذیر نیست. 
کانادا به همراه مکزیک و آمریکا میزبان جام جهانی 2026 است و مربی انگلیسی تیم فوتبال کانادا برنامه بلندمدتی با کانادا دارد؛ چرا که این تیم در دوره بعد جام جهانی میزبان است و قطعا برنامه ریزی برای کسب نتیجه وجود دارد. شاید این تیم همراه با هردمن یکی از شگفتی‌سازان جام جهانی در دوره های آینده باشد و دیگر طلسم ۳۶ ساله برای کانادایی ها وجود نداشته باشد. 
او گفت ما برای تغییر فرهنگ کانادا باید میزبان جام جهانی فوتبال باشیم. تیم ملی فوتبال کانادا اکنون شایستگی حضور در صدرجدول و جایگاه اول در رده بندی فیفا را داریم.

 

 فوتبال کانادایی

فوتبال کانادایی بسیار شبیه به فوتبال آمریکایی است. تیم  Alouettes مونترال که  در سال 1946 تاسیس شد عضو لیگ کانادایی فوتبال است و شش جام طوسی قهرمانی کانادایی را برده است. این تیم در سال 1983 به Concordes تغییر نام داد و فعالیت هایش در سال 1987 متوقف شد، اما در سال 1996 دوباره به مونترال بازگشت. خانه آنها، استادیوم دانشگاه McGill است که همواره فضایی پر شور و هیجان دارد. 

سوالات متداول درباره ویزای استارت آپ کانادا


در این مقاله قصد داریم به تحلیل برنامه استارت آپ کانادا برای یک مسیر جذاب جهت اخذ اقامت دائم کانادا پرداخته و از تجربیات آقای گنجی وکیل مهاجرت کانادا در این برنامه برای شما بگوییم.

برنامه استارت آپ کانادا کارآفرینان مهاجر را تشویق می کند تا کسب و کار خود را در کانادا راه اندازی کنند و موقعیت های شغلی جدیدی را در این کشور ایجاد کنند. 
در صورتی که کسب و کار شما در کانادا تایید شود به شما اقامت دائم کانادا را می دهند. برای راه اندازی کسب و کار و اینکه واجد شرایط برنامه استارت آپ کانادا باشیم و نامه حمایتی یا همان لتر او ساپورت را از سازمان تعیین شده بگیریم باید شرایط خاصی داشته باشیم. 

زمانی که کارآفرینان مهاجر و صاحبان مشاغل وراد یک کشور جدید می شوند با مشکلاتی روبه رو می شوند به خصوص زمانی که بخواهند کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنند. ما در موسسه گنجی برنامه استارت آپ کانادا را کامل پشتیبانی نموده و با تیم کانادایی خود متشکل از اساتید دانشگاه های مطرح کانادا،به متقاضی جهت دستیابی به کارت پی آر کانادا کمک می کنیم، امید داریم که درامد دلاری از پروژه استارت آپ کانادا خواهد داشت.
 

مهاجرت به کانادا با استارت آپ ویزا کانادا StartUp Visa

کارآفرینانی که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند و به دنبال دریافت ویزای استارت آپ کانادا و اقامت دائم کانادا هستند باید از یک سازمان تعیین شده نامه حمایتی دریافت کنند. دریافت نامه و حمایت از یک سازمان تعیین شده یک بخش مهم در برنامه استارت آپ کانادا است. 
ما به متقاضیان مهاجرت که می خواهند کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کنند کمک می کنیم تا با کمک تیم موسسه گنجی در کانادا، بیزینس پلن واقعی را تهیه و به بهترین صورت از یکی از سازمان های تعیین شده نامه پشتیبانی بگیرند

این سازمانها شامل 3 دسته اند:
 

مرکز توسعه کسب و کار انکوباتور


شما باید در یکی از برنامه های این سازمان پذیرفته شوید و نامه پشتیبانی بگیرید. انکوباتور ها سازمان های تخصصی برای حمایت از استارت آپ ویزا می باشند که کمک قابل ملاحضه ای در رشد و اجرایی شدن طرح می کنند. مثلا در تیم استارت آپ موسسه گنجی که روی طرح پزشکی فعال بود  حتی بعد از ورود به کانادا، دفتر با تجهیزات، خدمات بازاریابی، پیدا کردن محل تولید پروتوتایپ، توصیه نامه های رسمی دولتی جهت فروش محصول به شرکت های کانادایی و ... رایگان ارائه دادند.
 

گروه های سرمایه گذاری ونچر


برای دریافت نامه پشتیبانی و پذیرش در برنامه ویزای استارت آپ کانادا باید از این سازمان ها نامه پشتیبانی بگیرید تا این سازمان ها حداقل 200.000 دلار در کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری این سازمان بیشتر در طرح های در حال رشد می باشد و در قبال آن سهم قابل توجهی از سهم الشرکه شرکت ثبت شده را طلب می کنند.
 

گروه سرمایه گذاری آنجل


برای دریافت حمایت از گروه سرمایه گذاری آنجل باید از گروههای سرمایه گذاری آنجل نامه پشتیبانی بگیرید تا این گروه حداقل 75.000 دلار در کسب و کار شما سرمایه گذاری کند. برای طرح های نوپا با ایده های جذاب خوب است.


فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

سوالات متداول درباره ویزای استارت آپ کانادا

 بعد از اینکه از سازمان تعیین شده پذیرش و نامه پشتیبانی دریافت کردیم باید چه کاری انجام دهیم؟

1- صاحبان مشاغل باید معیارهای دیگر مثل مدرک زبان و بودجه لازم را داشته باشند و بعد از آن می توانند به صورت رسمی برای این برنامه اقدام کرده و حتی مواردی را در موسسه مهاجرتی گنجی داشتیم که توانسته ایم ورک پرمیت بگیریم.
در مرحله فدرال برای ویزای استارت آپ کانادا، دانش زبان انگلیسی با 2 آزمون معتبر ILETS و CELPIP که هر دو جنرال باید باشد و یا دانش زبان فرانسه با 2 آزمون معتبر TCF و TEF قابل قبول است.

2- چقدر طول می کشد تا نامه حمایتی در استارت آپ ویزا کانادا دریافت کنم؟
نامه حمایت از بیزینس شم جزو مهمترین مدارک برای دریافت اقامت دایم کانادا است. اگر کسب و کار شما مشخص است و می توانید بلافاصله آن را شروع کنید می توانید در مدت یک تا سه ماه نامه پشتیبانی را بگیرید. اما اگر هنوز روی ایده خود کار می کنید و می خواهد آن را تایید کنید گرفتن نامه بیشتر طول می کشد. 
ما در موسسه مهاجرتی گنجی سعی بر تسریع پروسه دریافت نامه حمایتی از انکوباتور و انجل داریم.

3- آیا برای واجد شرایط بودن برنامه استارت آپ کانادا باید صاحب کسب و کاری باشم؟
 خیر، هم کارآفرینان و هم صاحبان مشاغل که هنوز کسب و کار خود را ایجاد نکرده اند و به دنبال موقعیت های شغلی جدید هستند واجد شرایط این برنامه هستند. اما داشتن ایده کاری مناسب و تخصص در زمینه کارآفرینی باعث می شود که واجد شرایط برنامه استارت آپ و نامه پشتیبانی باشیم.
شما می توانیدبا کارشناسان موسسه مهاجرتی گنجی برای بررسی رزومه خود تماس تلفنی بگیرید تا بین یکی از صدها پرونده موفق ما قرار گیرید.
 
4- مراحل درخواست برای ویزای استارت آپ به چه صورت است؟
شما باید همه اطلاعات لازم را به سازمان تعیین شده کانادا ارسال کنید و برای مصاحبه با این سازمان آماده شوید. بعد از پذیرش در سازمان تعیین شده این سازمان یک گواهی تعهد را به دولت کانادا ارسال می کند و نامه پشتیانی را برای شما ارسال می کنند. شما برای پذیرش در برنامه استارت آپ کانادا و دریافت ویزای مهاجرت به کانادا باید شرایط دیگری مثل مهارت در زبان، تمکن مالی و بودجه اولیه لازم را هم داشته باشید. 
جلسات شما با منتورها، گروه دولوپر و اعضا تیم همگی حضوری یا آنلاین زیر نظر تیم استارت آپ ما تشکیل خواهد شد.

5- آیا می توانم از چند سازمان تعیین شده حمایت بگیرم؟
تامین سرمایه از چند سازمان تعیین شده سرمایه گذاری مشترک نامیده می شود و گرفتن حمایت از چند سازمان تعیین شده کاملا قابل قبول است. این سازمان ها فقط یک گواهی تعهد ارسال می کنند و به شما یک نامه پشتیبانی می دهند. 
توجه کنید این مطلب برای بیزینس های با پتانسیل بسیار بالا قابل انجام است.

6- اگر ویزای استارت آپ کانادا را بگیرم پاسپورت کانادا را هم دریافت می کنم؟
دریافت ویزای استارت آپ کانادا به این معنی نیست که شما اقامت دائم را دریافت می کنید و شهروند کانادا می شوید. بلکه باید مراحل مدیکال چک پزشکی و سوپیشینه پلیس را بگذرانید تا بتوانید به کارت اقامت دائم کانادا برسید. طبق قانون کانادا شما با 3 سال حضور در طی 5 سال در خاک کانادا می توانید به پاسپورت کانادایی دست یابید.
 
7- اگر نامه پشتیانی از سازمان تعیین شده دریافت کنیم می توانیم به کسب و کار خود ادامه دهیم؟
سازمان تعیین شده مربی شما است که راهنمایی مناسبی برای امور کارآفرینی شما ارائه می دهد. سازمان تعیین شده هر شش ماه یکبار پیشرفت شما را بررسی می کند. 
گزارش جلسات شما هر دو هفته یکبار برای دفتر کانادای موسسه گنجی نیز ارسال خواهد شد.

8- آیا مهاجر مسئول موفقیت کسب و کارش در کانادا است؟
اگر کسب و کار شما شکست بخورد هیچ تاثیری بر اقامت دائم کانادا شما ندارد.

دولت کانادا اعلام کرده که از طریق برنامه استارت آپ به صاحبان مشاغل کمک می کنیم تا کسب و کار خود را راه اندازی کرده و موقعیت های شغلی جدیدی را در بازار کانادا ایجاد کنند و از سازمان تعیین شده نامه حمایتی یا لتر او ساپورت بگیرند که باعث پذیرش آنها در کانادا می شود.
روش استارت آپ ویزا نسبت به روش نیروی متخصص یا ویزای دانشجویی کانادا، روش پرهزینه تری است اما مزایای بیشماری دارد مثلا شما بلافاصله کارت اقامت می گیرید و اگر بخواهید خانه بخرید کمترین نرخ پیش پرداخت(ده درصد) را نسبت به دیگر ویزا ها خواهید داشت که کمک مالی زیادی برای شما دارد. برای بررسی شرایط خود توسط موسسه گنجی با ما تماس بگیرید.