گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

میدانید که ممنوعیت الکل و خوک در کشورهای اسلامی در دنیا سابقه دا

میدانید که ممنوعیت الکل و خوک در کشورهای اسلامی در دنیا سابقه دارد، ولی جالب است بدانید که برخی‌ از کشورهای دیگر نیز برخی‌ از غذاها را ممنوع اعلام کرده اند و فروش این مواد غذایی جرم دارد. 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


۱- آبسنت (Absinthe): استفاده از این نوشیدنی تقطیری که درصد الکل آن بسیار بالاست در کشور وانواتو، قسمتهایی از نیوزلند، و از ۱۰۰ سال پیش تا به حال در فرانسه و مونترال کانادا ممنوع بوده است. دلیل این ممنوعیت وجود افسنطین یا خاراگوش در این نوشیدنی می باشد که سبب ایجاد توهم می گردد.

۲- سمبوسه (Samosa): گروه الشباب مصرف سمبوسه را در سومالی ممنوع کرد. آنها معتقدند که حالت مثلث گونه این غذا شباهت بیش از حدی به تثلیث مسیحیان دارد.

۳- هَگیس (Haggis): مصرف هگیس که نوعی خوراک اسکاتلندی است بمدت ۴۰ سال است که در امریکا ممنوع شده چون این غذا شامل ریه و قلوه و جگر گوسفند می باشد.

۴- تخم مرغ های کیندر(Kinder): تخم مرغ های شکلاتی شانسی کیندر که حاوی اسباب بازی های کوچکی است جزء اقلام ممنوعه در امریکا است، چون احتمال دارد اسباب بازیهای داخل این تخم مرغ ها بلعیده شوند و باعث خفگی گردند. جالب اینکه در سال ۲۰۱۱، ۶۰۰۰۰ عدد تخم مرغ کیندر توسط امریکائیان خریداری شده است.

۵- جگر چرب (Foie gras): سِرو این غذای تجملی و گرانقیمت در ۱۴ کشور جهان و چندین ایالت امریکا ممنوع است. دلیل ممنوعیت این غذا بخاطر طرز تهیه آنست. برای تهیه این غذا مرغابی و غازها را مجبور می‌کنند مقدار زیادی روغن و غذای چرب بخورند حتی اگر میلی به خوردن آن نداشته باشند تا بیش از اندازه چاق شوند و کبد آنها به اندازه ۱۰ برابر بزرگتر از کبد عادی گردد، که این کار بسیار ظالمانه است.

۶- سس گوجه فرنگی (Tomato Ketchup): مصرف سس گوجه فرنگی (کچاپ) به دلایل فرهنگی در مدارس فرانسه ممنوع شد. چون اعتقاد بر این است که سس گوجه فرنگی با طعمی که به غذا می دهد مانع از تجربه مزه واقعی غذاهای فرانسوی می شود. فرانسویها به چشیدن تک تک طعم ها، مزه ها، رایحه ها، و چاشنی‌های موجود در غذا یا نوشیدنی‌ بسیار حساسند و یا حداقل "تظاهر" به درک صدها طعم و مزه مختلف میکنند.

۷- زردپره یا توکا (Ortolan): سِرو این غذا در فرانسه ممنوع است. برای تهیه این غذا زردپره ها که مانند گنجشک می مانند را بطور مصنوعی چاق کرده، در ماده ای بنام آرماگناک غوطه ور کرده و سپس کباب می کنند و پرنده کباب شده را بطور کامل همراه با استخوانهایش می خورند. دلیل ممنوعیت این خوراک در فرانسه اینست که تعداد اینگونه پرنده بسیار کاهش یافته است.

۸- پُف ماهی ژاپنی (Japanese Puffer Fish): سِرو این غذا در کشورهای اتحادیه اروپا ممنوع است. ویتنام نیز اخیرا" صید و فروش این نوع ماهی را ممنوع کرده است. بخاطر اینکه این ماهی بسیار سَمی است و اگر این خوراک لذیذ درست تهیه نشود باعث ایجاد مسمویت شدید و مرگ می گردد.

۹- تاسو ماژو (Casu Marzu): مصرف این پنیر ساردنی که با لارو مگس ساخته می شود در امریکا ممنوع است. جالب اینکه کِرم های زنده موجود در این پنیر خوردنی هستند. مصرف این پنیر برای مدتی در کشورهای اتحادیه اروپا هم ممنوع بود.

۱۰- زورشترومینگ (Surströmming): مصرف این نوع شاه ماهی سوئدی تخمیر شده در چنیدن شرکت هوایپمایی ممنوع شده است. دلیل این ممنوعیت اینست که این نوع غذا بعنوان یک سلاح خطرناک شناخته شده، چون زمانیکه در ظروف حلبی بسته بندی می شود حالت انفجاری پیدا می کند.
بسیاری از این موارد را کشورهای اسلامی محدود کرده اند و نتایجی خوب در بر داشته، مانند عدم مصرف مشروبات الکلی.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد