گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت
گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

گنجی(مهاجرت کانادا) Ganji Immigration Services www.GanjiCo.com

سازمان مهاجرتی گنجی، مشاور امین شما در اخذ اقامت کانادا و آمریکا- دارای دفتر در تهران و مونترال-وکیل رسمی مهاجرت

ثروت میلیاردرهای جهان در ۲۰۱۳ چقدر افزایش یافت؟

طبق شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۳ ثروتمندتر شدند و مجموعا ۵۲۴ میلیارد دلار به ثروت آنها افزوده شد.

به گزارش افکارنیوز، ثروت خالص میلیاردرهای جهان تا ۳۱ دسامبر به ۳.۷ تریلیون دلار رسید. طبق این شاخص که ۳۰۰ فرد ثروتمند جهان را رتبه بندی کرده است، بزرگ‌ترین رشد ثروت در صنعت فن آوری بود که در طول این سال ۲۸ درصد افزایش یافت و تنها ۷۰ نفر طی این مدت با ضرر روبرو شدند.

 

جان کاتسیماتیدیس، بنیانگذار میلیاردر شرکت رد اپل گروپ در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد: ثروتمندان در سال ۲۰۱۴ همچنان ثروتمندتر خواهند شد.

 

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت نرم افزاری مایکروسافت بزرگ‌ترین برنده سال ۲۰۱۳ بود. ثروت این میلیاردر ۵۸ ساله با صعود ۴۰ درصدی ارزش سهام مایکروسافت، به میزان ۱۵.۸ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۷۸.۵ میلیارد دلار رسید. وی عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در ۱۶ مه از کارلوس اسلیم مکزیکی پس گرفت. گیتس همچنین از صعود ۳۴ درصدی سهام شرکت راه آهن ملی کانادا و ۴۵ درصدی شرکت ایکولب که در آنها سهم داشت، سود برد.

 

بازارهای سهام جهانی در سال ۲۰۱۳ پس از اینکه بن برنانکه، رییس بانک مرکزی آمریکا از تصمیم این بانک برای کاهش تدابیر محرک مالی خبر داد، بهترین رشد سالانه را از سال ۲۰۰۹ به این سو داشتند. شاخص ام.اس.سی.آی تا ۳۱ دسامبر ۲۴ درصد رشد کرد و به ۱۶۶۱.۰۷ واحد رسید. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ نیز با ۳۰ درصد رشد به ۱۸۴۸.۳۶ واحد رسید که بهترین رشد سالانه از سال ۱۹۹۷ به این سو بود. شاخص استاکس یوروپ ۶۰۰ نیز ۱۷ درصد رشد کرد و به ۳۲۸.۲۶ واحد رسید. شرکت‌های حاضر در استاندارد اند پورز ۵۰۰ اکنون ۳.۷ تریلیون دلار بیشتر از یک سال قبل ارزش دارند.

 

شلدون آدلسون، بنیانگذار شرکت لاس وگاس سندز کورپ که بزرگ‌ترین شرکت کازینوی جهان است، دومین برنده بزرگ در سال ۲۰۱۳ بود که با رشد ۷۱ درصدی ارزش سهام شرکتش، ۱۴.۴ میلیارد دلار به ثروتش افزوده شد.

 

اما اسلیم ۱.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ از دست دارد. ارزش سهام امریکا موبیل که بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه در قاره آمریکا است، ۱۲ درصد در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۳ کاهش یافت.

 

ثروت این مکزیکی ۷۳ ساله، ۵۱ میلیارد دلار است که وی را بالاتر از خورخه پائولو لمان، دومین فرد ثروتمند آمریکای لاتین و ثروتمندترین فرد برزیل قرار می‌دهد.

 

سومین فرد ثروتمند آمریکای لاتین لوییس کارلوس سارمینتو کلمبیایی است که بیش از یک چهارم صنعت مالی این کشور را از طریق چهار بانک سهامی عمومی کنترل می‌کند. طبق رتبه بندی بلومبرگ، ثروت وی ۷.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۷ میلیارد دلار رسید.

 

اما هیچ کس به اندازه آیکه باتیستا ضرر نکرد. ثروت خالص وی بیش از ۱۲ میلیارد دلار در طول سال ۲۰۱۳ کاهش یافت. شرکت نفتی که وی را به ثروتمندترین مرد برزیل تبدیل کرده بود، در اکتبر خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شد و آیکه که در مارس سال ۲۰۱۲ هشتمین ثروتمند بزرگ جهان بود، اکنون ارزش ثروت منفی دارد.

 

مارک زوکربرگ، بزرگ‌ترین برنده در صنعت فن آوری بود که با صعود بیش از دو برابری ارزش سهام فیس بوک، ۱۲.۴ میلیارد دلار به ثروتش افزوده شد. وی که مدیر اجرایی بزرگ‌ترین شرکت شبکه اجتماعی جهان است، بیش از دو میلیارد دلار از سهامش را در دسامبر فروخت و یک میلیارد دلار دیگر به بنیاد جامعه سیلیکون والی اهدا کرد.

 

ثروت لری پیج و سرگی برین، بنیانگذاران گوگل نیز با صعود ۵۸ درصدی ارزش سهام این شرکت، هر یک حدود ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافت.

 

لی کا شینگ با ۳۰.۲ میلیارد دلار دارایی، ثروتمندترین مرد آسیا باقی ماند. این میلیاردر ۸۵ ساله، شرکت چئونگ کونگ هولدینگز و هاتچیسون وامپوآ را در کنترل دارد.

 

آمانسیو اورتگا همچنان عنوان ثروتمندترین فرد اروپا را حفظ کرد. ارزش سهام ایندیتکس که بزرگ‌ترین خرده فروشی پوشاک جهان است، ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۳ صعود کرد.

 

شاهزاده الولید بن طلال، میلیاردر سعودی ثروتمندترین فرد خاورمیانه باقی ماند. ثروت وی تا پایان سال گذشته ۳۲.۴ میلیارد دلار برآورد شد که ۳.۷ میلیارد دلار بیشتر از یک سال قبل بود.

 

آلیکو دانگوت که ۹.۲ میلیارد دلار به ثروتش در سال ۲۰۱۳ افزود، ثروتمندترین فرد آفریقا است. وی سی‌مین فرد ثروتمند جهان به شمار می‌رود.

 

بلومبرگ نیوز ۱۰۹ میلیاردر را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد که هرگز در هیچ رتبه بندی ثروتی در سطح بین المللی قرار نگرفته بودند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد